Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Enskojen viikonloppu la&su~~~

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Täälä on nyt sitten ensilumi satanut ja joka paikka on aivan valkoinen=) Ihanaa kun tulee talvi.. alkoi olla jo niin synkän näköistä, että kummasti tämä (ehkä tosin hetkellinen) valkeus piristää mieltä!!

Kiitoksia kovasti ladielle ja möröttimelle treffeistä, oli tosi mukavaa tavata.. vaikka kyllä olin vielä yhden maissa kahden vaiheilla, että uskallanko lähteä vai en. Noh, onneksi kuitenkin lähdin.

Harmi kun jouduin lähtemään.. mies jo minua kovasti kotona odotteli, kun piti vielä hakea hänen mummunsa ja sitten lähteä sinne anoppilaan.. aika taulu veti hieman tiukaksi mutta kerittiin kumminkin.

Minä ainakin olen uuteenkin tapaamiseen valmis tulemaan jos sellainen järkätään!

Amylle ja koko perheelle suur onnittelut pikku prinsessasta!! Synnytys kertomusta odotellen;)

MiaMik ja Ope oli käynyt kirjoittelemassa. Kuulostaa liiankin ihanalata tuo vauva arki=) Nyt vaan ootellaan, että saa joskus sen oman nyytin!

Kai sitä pitää mennä aamupalaa väsäämään.. alkaa olla jo hieman nälkä.. ennen kuutta taas herätty.. en tajua miten en enää pysty nukkumaan pidempään, vaan herään ihan pirteänä jo kukon laulun aikaan.. noh, eipä sillä, on tässä kaikkea touhuakin, kun tosiaan vieraita tulossa ja vähän pitäis ehkä siivotakkin=)

Voikaahan hyvin.

terkuin siru ja tiiti 28+4[/color]

Vierailija
2/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pahemmin jaksanut kirjotella, lueskellu kyllä... Stressaa töissä NIIIN paljon se yx idiootti, vaikuttaa kaikkien muidenkin meiän tiimiläisten mielialaan ja kotiin tullessa oon aina huonolla tuulella.. :/

Joo Amylle onnittelut!!!!

En nyt oikee keksi mitää kirjotettavaa, unenpöpperössä vissiin viel :)

Nii tiesikö kukaan onko mitäään mobilatin tapasta mitä sais käyttää kipeisiin niskoihin?

Riikka 17+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Kylläpä nukutti hyvin kun tuuli puhisi ulkona koko yön! =) Nyt sataakin jotain melkein-räntää eikä ulos tee yhtään mieli..Huh. Sisällä on niin lämmintä ja mukavaa..

Ossella oli hyviä uutisia kontrollista. Niin se pikkuhiljaa etenee. =)

Jojonkaan ei auta kun odotella..Ei mee kauaa! =)

Hermionella on muuttopuuhat meneillään. Mä joskus luulin, että pidän muuttamisesta, mutta sehän on ihan pyllystä! Just se aika kun vanhassa kämpässä ei oo kahvikuppeja kun kaikki on jo pakattu tai sit uudessa kämpässä ei oo kahvikuppeja kun ei muista mihin ne pakattiin..=D

Henna miettii 4D-ultraa..Kovin nopsalta kuulostaa se 15 minsaa. Me kärvisteltiin 1,5h ja ei silti oikein nähty mitään..Lääkäri ei kyllä sit lopuksi laskuttanutkaan siitä 4D:stä, ainoastaan tavallisesta rakenteesta kun ei itsekään ollut tyytyväinen..=)

Mörötin ' kuulostaa' jotenkin niin seesteiseltä vaikka viikot on pian lopussa ja kohta tulee vauva!! =) Mukavaa, että teillä oli kiva tapaaminen!

Kandi: pöh tollasille ' superodottajille' . Toisaalta sullakin on sitten lupa myöhemmässä elämässä ' muistaa selvästi' miten tamppasit omat ja naapureidenkin matot vielä tuntia ennen kun lähdit synnyttämään...ja luonnollisesti pojit pyörällä laitokselle ja vaihdoit yhden onnettoman autoilijan puhjenneeen renkaan matkalla. =D

Jushkalle onnittelut ja tervetuloa meidän mainioon seuraan! =)

Open vauva-arki kuulostaa kyllä ihanalta. Mä mietin, että kun niin kamalasti jaksetaan lässyttää siitä imettämisestä ja sen tärkeydestä tai imettämättömyydestä ym. niin ei tosiaan tuu aina ajateltua niitä poikkeustilanteita, joissa äiti ei vaan voi imettää vaikka kuinka haluaisi. Ja ettei se ole aina äidistäkään yksin kiinni.. Äh..toivottavasti ymmärrät mitä mä yritän sanoa..=) Toivotaan siis, että pieni prinsessa kasvaa nopeasti, että pääsette yhdessä koklaan myös imetystä..=)

Siru on päässyt nauttimaan jo ensilumesta?! Moinen sanakin piti tavata kahteen kertaan! =) Tänne etelään ei kai vielä kannata lunta odotella..

Nyt vois mennä herättelemään miestä ja ihmetellä mitä tänään oikein puuhastelis. Mainiota lauantaita kaikille!

t. poppis ja räpätti rv27+3

Vierailija
4/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Mun mielestä noi geelit sun muut on vähän no-no-kamaa..ainakin Zon-geelissä ja Mobilatissa taitaa lukea, että ei saa käyttää..Apteekissa varmaan tietävät tai sit ajattelin, että moni on saanut kipuihin helpotusta kauratyynystä. Miltäs sellainen kuulostaa? =)

t. poppari

Vierailija
5/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kiljui aamulla ikkunassa että tuu kattomaan, täällä on lunta... menin sitten, ja toden totta, tuuletusparvekkeella oli ehkä sentti lunta n. puolen neliömetrin alueella... muualta oli tietty sulanut heti pois. :) Että se siitä ensilumesta!

Eilen uutisoitiin kuinka vakavilta kolareilta oli vältytty ja me naureskeltiin, et eivät oo tainneet kuulla meidän illasta... no ei oikeesti mitään vakavaa, liikennevaloissa vaan joku nuori nainen posautti meidän takapuskuriin. Jotain lommoja tuli ja takarenkaasta alko kuulumaan ihme rahinaa, joten korjaukseenhan se menee. Ei uskallettu sillä autolla sit jatkaa matkaakaan, kun kuulosti just siltä, että rengas puhkee kohta. Yks synttärivieras joutu sit hakemaan meidät bileisiin, mutta eipähän tuo pitkä matka ollut. Nyt vähän harmittaa, ettei sittenkään kutsuttu poliisia paikalle, mutta aateltiin luottaa siihen naiseen kuitenkin, kun poliisia olis joutunut odottelemaan kauan. Tyhmää, mutta minkäs sille enää voi. Samaan aikaan alko vielä hirvee rankkasade, kiva oli seisoskella siinä pihalla puskureita päimistelemässä läpimärkänä...

Vähän säikähdin, kun auto tärähti, ja mietittiin miehen kanssa, et pitäiskö nousta autosta hirveen apua-huudon kanssa ja esittää, et vauva syntyy... :) Ei sit viititty kuitenkaan. Yksi supistus tuli sit heti perään, mutta ei mitään muuta. Mun äiti meinas jo saada sydärin, ku soitettiin tapauksesta. :)

Eilen oli vähän huono ilta muutenkin, vaikka synttäreillä oli kivaa - olin nimittäin niin väsynyt, että aloin olla tosi pahalla tuulella. Mies yritti kotimatkalla jutella ja oli pakko sanoa, että nyt ei kannata. Tuli vielä pahempi mieli,ku mietin, että millanenkohan peto musta tulee, kun valvon yöt vauvan kanssa... nukuin sit vissiin kellon ympäri ja nyt on niiiin ihana olo!

No, tästä tuli nyt tällainen ihmesepustus, mutta piti päästä jonnekin taas purkamaan. Ehkä tämä päivä on parempi, ollaan illalla menossa teatteriin. Jippii! Oon monta kuukautta jo odottanut.

Koetetaas huomenna taas kommenttien kera. Nauttikaa ensilumesta te, joilla sitä OIKEESTI on!

-Osse ja Santeri rv 38+3

Vierailija
6/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Ihan ekaksi täytyy toivottaa lämpimät onnittelut Amylle ja koko perheelle tytön tylleröisestä:)! *onneaonneaonnea* Voi kun olisi pian jo maaliskuu ja saisi itsekin oman pikkuisen syliin! Kuulosti niin ihanalta tuo teidän kotiutuminen ja ensimmäiset päivät vauvan kanssa! [/color]

[color=BF3EFF] Myös ykkösopen vauva-arki kuulostaa todella mukavalta:)! Onnea 2kg ylityksen johdosta:)! Kyllä se teidän neiti varmasti hyvin siitä kasvaa ja ottaa pian muut kasvussa kiinni! [/color]

[color=104E8B] Kiva, että möröttimellä, sirulla ja Ladiella oli ollut kivat treffit:)! Voih, kun harmittaa vieläkin, kun en sinne sitten päässyt! No mutta toivottavasti saadaan järkättyä toiset tärskyt tässä joskus!!! Ja sinne saadaan sitten ihania pikkuisiakin varmasti mukaan:) [/color]

[color=BF3EFF] Vielä siitä meidän iskän ojaanajosta... eli tosiaan sille itselleen ei sen pahemmin siinä onnettomuudessa käynyt, onneksi (kävi se kuitenkin varulta lääkärissä), mutta auto meni ihan tuusannuuskaksi ja sitä ei voida enää korjata käyttökuntoon (ei ollut edes mikään vanha auto)! Mutta kyllä tosiaan tuollaiset onnettomuudet saavat miettimään kaikenlaista, olisi ihan maailman kamalinta, jos jollekin läheisistä kävisi jotain todella kamalaa:( Täytyy vaan olla onnellinen ja kiitollinen kaikista niistä päivistä, jotka saa viettää läheistensä kanssa...ikinä ei tiedä, onko päivä viimeinen... [/color]

[color=104E8B] Meillä jatkuu täällä kotona remontti ja koti näyttää tällä hetkellä lähinnä kaatopaikalta! Joka paikka on täynnä jotain remonttitavaraa! Hyvä kun mahtuu tulemaan ulko-ovesta sisään! Noh, eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu:) [/color]

[color=BF3EFF] Oma ( . ): Liikkeitä tosiaan jo tuntuu ja se tunne on aivan ihana, kun masussa kuplii tai kutittelee! Ei voi muuta kuin hymyillä:) Vanha talvitakki puristaa jo mahan kohdalta ja suurin osa housuista sekä paidoista on myös jäänyt pieneksi! Tuntuu vaan, että jokainen vaate puristaa ja kiristää masua! Täytynee kai suunnata katseensa pian kohti mammavaatteita:)! [/color]

[color=104E8B] Iloista ja lumista viikonloppua kaikille Ensioille!!! [/color]

[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 19+5 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
7/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pieni uutinen turkulaisille enskoille suoraan Turun radion nettisivuilta:

" TYKS:in synnytysvuodeosastojen remontti siirtyy

Turun yliopistollisen keskussairaalan synnytysvuodeosastojen remontin aloittaminen siirtyy edelleen.

Remontista tehdyistä tarjouksista päätetään ylihoitaja Elli Luoman mukaan marraskuun puolivälissä, jonka jälkeen remontti aloitetaan todennäköisesti toimistotiloista joulukuun ensimmäisellä viikolla.

Vuodeosastojen remontti alkaisi joulun jälkeen ja se kestää arviolta neljä kuukautta. Molemmilla osastoilla uusitaan lattiat ja puretaan asbestieristeitä."

Siis tätä remonttiahan on aloiteltu jo ties kuinka monta kertaa... Ensin piti alkaa jo syyskuussa, sitten loka- sitten marraskuussa... Toivottavasti ehditte sopivasti alta pois kaikki enskat, vaikka taitaa se poppiksellakin aika tiukoille vetää, JOS siellä vuodenvaihteen jälkeen jotain alkaa tapahtua... Ahdasta ainakin tulee olemaan, sillä viime viikollakin oli pari päivää, kun molemmilla osastoilla oli kaikki huoneet täynnä... Miten sitten, kun on toinen osasto pois käytöstä, kolmen hengen huoneisiin nähtävästi ängetään neljä mammaa vauvoineen, tosi kivaa :/ Tosin sitä remppaakin siellä kyllä kaivataan ;)

RH ihmetteli noita mobilateja sun muita. Tosiaan noita mobilatin sukulaisia ei sais käyttää, mutta apteekissa on myös sellasia " ei lääkeaineita sisältäviä" kylmägeelejä tms, mitä saa käyttää ihan rauhassa. Jotain Ice-power jutskaa ja ihan Kylmägeelin nimelläkin taitaa olla. Käy apteekissa kyselemässä!

Poppis, ymmärsin hyvin mitä meinaat noilla imetysjutuilla! Mä oon ihan samaan kiinnittänyt huomiota nyt, kun tilanne osui omalle kohdalle. Kun kaikkialla hehkutetaan imetyksen hyödyllisyydestä ja tärkeydestä yms, mutta entäs sitten kun ei voi imettää vaikka haluaisi?! Kai sitä nyt vois jossain sivulauseessa todeta, että niinkin voi aina joskus käydä, että vauvan ravinnonsaannin turvaamiseksi on parempi turvautua muihin keinoihin! (meillä muuten on taas eilen illalla ja viime yönä tehty " ruokaenkkoja" , neiti on syönyt ennätyspaljon) ;)) Pienet ilot pienen ihmisen kanssa :)

Mä harkitsin viikonloppuna pientä vaunulenkkiä (ihan ekaa), mutta toi tuuli kyllä vähän arveluttaa... Toisaalta, jos pistää neidin vaunuihin ja makuupusiin ja vaunuista kaikki luukut ja räpppänät kiinni ja peitot päälle, mahtaakohan tuo edes huomata käyneensä ulkona kovin pian ;))

Kasvatelkaahan masuja ahkerasti ja poksahdelkaa vuorollanne! Mulle ainakin synnytys oli ihan positiivinen kokemus, voisin ryhtyä uudelleenkin :))

Käyn teitä taas täällä terrorisoimassa, sillä kuten Ezzie eilen kirjoitti, tuolla vauvapuolella on sen verran hiljaisempaa ja pinot pitkiä, että tänne " tuttujen" pariin on ikävä ja näitä päiväpinoja!

t. Ope ja pikkuinen Aino tänään jo 12 vrk

Vierailija
8/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle ja koko perheelle lämpimät onnittelut pienen prinsessan syntymästä!! Petasin eilen pinnasängyn, ja meinasi sydän pakahtua rakkaudesta pikkuista kohtaan nyt jo, voiko se pakahtua vieläkin enemmän.. <3 Varmastikin voi =)

Jushkalle onnittellut plussasta, tervetuloa odottajaenskojen joukkoon ja onnea odotukseen!

tikrulle Kaapo nimi on tuttu :) Tuo Kaapo tuli siitä lastenohjelmasta, josta anoppi oli sen ottanut käyttöön ja on kutsunut meidän masukkia sillä nimellä alusta asti.

Ossellakin tapahtunut kypsymistä, hienoa! Mulla melkein sama tilanne, kohdunsuu väljästi sormelle auki (sisäsuu myös), ja kanavaa 2cm, kohdunsuu tosi pehmeä. Eiköhän mekin pian tästä..... =)

Heidillä pikkuinen oli kuin olikin perätilassa, voi harmi! Jospa ne kuitenkin vielä kääntäisivät? Meidän Kaapo käännettiin rv37+1 ja hienosti se ainakin vielä silloin onnistui. Pidän peukkuja että vielä kääntyy itse tai käännettynä! Mutta sektiokaan ei ole huono vaihtoehto, itse ainakin ajattelin kun pt vielä oli, että vaikkakin kuinka harmittaisi sektioon joutuminen, tärkeintähän on saada pieni maailmaan turvallisesti, tapahtui se sitten millä keinolla hyvänsä :)

JoJolle ja Möröttimelle ja Osselle tehokkaita suppareita!! Niin että alkaisi oikeasti tapahtua =)

Kiva kuulla että Opella, MiaMikillä ja Ezziellä sujuu vauva-arki mukavasti!

G: Jonkinverran enemmän on tämän laiskurin tullut siivoiltua äippäloman aikana, ei kuitenkaan mitenkään intohimoisesti.. Meillä minä pidän kodinhoidosta huolen ihan täysin, miehellä kun on niin raskas työ ja pitkät työpäivät 7pv viikossa, että siivoukset ym. jää luonnollisesti mun hoidettavakseni. Toki kantoi raskaat matot ym. silloin kun saikulla olin (ja tarv. vieläkin).

( . ) Täälläkin on nyt pakkaset pullollaan ruokia ja leivonnaisia kiitos ihanan ja avuliaan äidin!

Viime yönä tuli taas pari niin kipeää supparia, että ehdin jo miettiä että miten ihmeessä tosi tilanteessa selviää kun nuokin sattuivat jo niin kurjasti...

Nyt kävelylle lumisiin maisemiin, täytyy yrittää saada Kaapoa laskeutumaan ihan alas asti jotta pysyisi sitten tukevasti oikein päin, ja olisi lähtökuopissa!

Viipero & Kaapo rv38+5

Vierailija
9/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat näkymät kuin Sirullakin tänä aamuna eli maa on täällä Jyväskylän seudulla valkeana ja lisää lunta tupruttaa. Aikas lapsekas olo :)

Kandi jättää tuollaiset " superodottajien" jutut omaan arvoonsa. Ja minun mielestä voisit kyllä jättää ne mattojen tamppailut jo väliin varsinkin jos olo tuntuu sen jälkeen kurjalta. Noilla viikoilla olen ainakin itse saanut paikat kipeeksi vähemmästäkin. Nykyisin tuntuu muutenkin, että tästä raskaanaolosta saatikka äitiydestä on tehty joku ihme urheilulaji. No minä olin jo kouluaikana se peränpitäjä joka laijissa, joten ei tule hirveänä pettymyksenä jos en odottajana tai äitinä ole sitä kultaisinta kruunua lunastamassa ;) Jokainen taaplatkoon tyylillään.

MiaMikille vilkutukset ja toivottavasti vältytte tyttösen kanssa koliikilta. Onko sulle vauvahieronta miten tuttua, siitä voisi masuvaivoissa olla apua?

Jushkalle tervetuloa enskoihin!

Opekin oli käynyt kirjoittelemassa vauva-arjesta. Hienoa, että Aino saa lisää painoa ja muutenkin olette voineet hyvin. Ei tosiaan kannata ottaa paineita siitä imettämisestä, mutta jos itsestä tuntuu niin juuri äitipoli reissulla luin juttua keskosten äidistä, joka alun pulloruokinnan jälkeen pääsi vielä vauvojaan täysimettämään. Sieltä imetystukiyhdistyksen sivuilta varmaan löytyisi tietoa.

Sirulle vielä, että kiva kun päätit kuitenkin tulla. Minua jännitti ihan simona teidän tapaaminen, mutta hyvinhän tuo meni. Ja otahan välillä päivätorkkuja jos heräilet noin aikaisin. Mulla oli kyllä tuota samaa vikaa (siis aikaisin heräämistä) silloin sairasloman alussa. Siivousintoa! ;)

Poppis: Taidan olla kyllä kaikkea muuta kuin seesteinen. Tänään on ainakin ehtinyt mennä jo pariin otteeseen mieheen hermot, kun tuntuu, että sille tämä vauva pitäisi tulla nappia painamalla. Huumori ei oikein nyt jaksa kukkia, kun on nukkunut taas viime yönä pari tuntia ja kolmesta saakka jomottanut alavatsaa ja -selkää. Kyllähän tässä itselläkin on toiveet taas noussut, että jospa tänä viikonloppuna vaikka pääsisi synnyttämään. Niin monta kertaa on kuitenkin ne supistukset lopahtaneet, että yrittää vaan nyt ottaa supistuksen kerrallaan ja katsella mihin tilanne johtaa. Ja sitten toinen tohottaa koko ajan, että supistaako ja mikä on väli, perskules! Mies tietysti jo kovasti odottaa vauvan tapaamista, mutta itsestä tuntuu entistä kurjemmalta jos tässä joutuu nyt taas pettymyksen tuottamaan. Ja näissä kivuissa on jo kuitenkin ihan tarpeeksi kestämistä.

Niin ja toivottavasti Osse tai kukaan muukaan ei hirveästi loukkaantunut siitä minun eilisestä kateuskohtauksesta. En minä nyt tällaista soutamista ja huopaamista ja kärvistelyä kenellekään toiselle toivo! On vaan itse niin väsynyt tähän kipuiluun ja ennen kaikkea toistuviin pettymyksiin siitä, ettei sitä lähtöä synnyttämään taas tullutkaan. Toisaalta mulla ei ole tässä raskaudessa mitään muita ongelmia ollut, että kai se on jokaisella ristinsä kannettavana.

Auuts! Nyt alkaa supistuksissa kyllä olla ytyä, että taidan lopetella tähän.

Maitojunaan kai tässä taas joudutaan, mutta riemuitaan nyt vaihteeksi jokaisesta kunnon rutistuksesta mitä tulee ;)

Mörötin ja Otso rv39+1

Vierailija
10/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa meistä kirjoittelee ainakin tuolla yhteisön puolella, joten tulkaahan tekin sinne=) www.msn.fi -> yhteisöt -> koti ja perhe -> perhe -> Ensikot. Tuolta löytyy. En nyt ehdi suoraa linkkiä kaivaa, tulin vaan pikaisesti teitä " houkuttelemaan" ...

Ja oululaiset, ilmoitelkaahan miten teille tuo ensi viikon tapaamisaika käy!!

-Ankka & Alisa kohta 7kk-

Vierailija
11/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://groups.msn.com/Ensikot/join?iid=23

Mie en osaa siellä edes profiilia muokata goddamnit. =D

Tulkaahan muutkin sinnekin jos vaan mielenkiintoa riittää..=)

t. poppis *Ankan lobbaaja*

Vierailija
12/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuinkin tänään ihan puoleenpäivään asti, oli eka kerta koko raskauden aikana! :) Ajattelin ottaa sellaisen viivystystaktiikan nukkumisen suhteen, että menen nukkumaan vasta niin väsyneenä, että varmasti nukahdan heti. Kyllästyttää se sängyssä pyöriskely. Eli aamulla kun heräsin kuuden jälkeen enkä saanut unta, luin pari tuntia kirjaa, ja johan kasin aikaan uni taas tuli! Jippii.

Huomenna saadaankin nukkua vielä pitempään, kun siirrytään talviaikaan. Vaikka kyllä musta hauskinta on se, kun herää yhdeksän aikaan aamulla ja tajuaa, että kello onkin vasta kahdeksan, eli voi lusmuta vielä tunnin sängyssä :)

Siru saa nauttia ensilumesta, voi kun tulisi jo tännekin! Täällä vaan tuulee ihan älyttömästi, nuo takapihan isot kuusetkin heiluu puolelta toiselle kuin pienet lehtipuut konsanaan.

Millähän kulkupelillä sitä tänään lähtisi kauppaan? Eilen illalla kävelin miestä vastaan asemalle yhteensä noin 2km, ja supisteli ihan tauotta koko ajan! Maha " pehmeni" vasta kotisohvalle päästyäni. Ei taida kävely oikein sopia mulle näillä viikoilla. Toivottavasti helpottaisi piakkoin, pakkohan mun on kävellä vielä vaikka kuinka paljon ennen kuin Muhku syntyy!

Jushkalle tervetuloa tänne odottajien puolelle! Rohkeasti vaan... :)

Riikka, kokeile jos saisit jostain sellaista menthol-voidetta. Se on niinkuin kuumageeliä, mutta siinä ei ole mitään varsinaisia lääkeaineita, se menthol vaan kuumentaa ihon pintaa. En tiedä myydäänkö sitä Suomessa, itse ostin Australiasta putkilon. Tepsii niskakipuun, ja on turvallista käyttää myös raskauden aikana.

Osse oli joutunut pikkukolariin... Onneksi ei käynyt kuinkaan. Varmaan peräänajajakin vähän säikähti, kun autosta nousee ISOmahainen nainen :) Olisit vaan vähän filmannut synnytyksen alkamista ;)

Viiperolle, Möröttimelle ja Osselle lähtölaukauksia! Ja jos unohdin vielä jonkun, niin kyllä niitä riittää muillekin! :) On se niin jännää, kun nämä 30+ ja 40+ -rivistöt harvenevat tasaiseen tahtiin - alkaa vähitellen kirkastua, että jossain vaiheessa se omakin vuoro tulee... Hui! Ja jes! :)

Johan tässä on kirjoiteltu. Sänky kutsuu...

Kandi & Muhku 31+2

Vierailija
13/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman myöhässä tulee minun onnittelut, mutta oikein sydämelliset onnittelut Amylle ja puolisolle esikoisen syntymän johdosta!! =)

Ja Opelle kiitokset arjen jakamisesta täällä. Upeaa kun uusia kiloja olette päässeet juhlimaan. =) Kirjotuksistasi huokuu niin ihana onnellisuus, vaikka varmasti myös huolta on mielessä tyttären pienestä koosta johtuen.

Joshka oli ilmoittautunut joukkoomme - tervetuloa! :)

Minä selvisin yhden päivän sairaslomalla kamalasta päänsärystä ja tänään olinkin töissä. Odotan kovasti jo maanantaita kun siskoni kanssa lähdetään shoppailemaan Helsinkiin. Ajattelin jo käydä vähän mammavaatteita vilkuilemassa.

Niin, ja suuren suuret kiitokset kaikille tsemppaamisesta kun olo oli tuossa loppuviikosta niin huono. Yritän nyt terästäytyä ja paremmin kommentoida teidän kuulumisia.

Aamuvuoro töissä vei sen verran voimia, että nyt hetkeksi pötköttelemään.

Mukavaa lauantai-iltaa, iida-linnea rv 14+3

Vierailija
14/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle ja isukille onnea pikkuprinsessan syntymän johdosta! Vauvan tuoksuisia ja ihania hetkiä sinne:)

Open perheeseen onnittelut 2 kilon ylityksestä:) Hyvä,että pikkuneiti kasvaa. On se varmaan niin pikkuruinen, etten yhtään ihmettele jos vaipat ei oikein pidä..

Jushkalle onnittelut plussasta ja tervetuloa mukavaan joukkoomme!! :)

Hyvä että osse selvis pelkällä säikähdyksellä kolarista.

Mul on nyt ollu jo monta päivää pää pipi. En nyt jaksa enempää kirjotella vaan käyn lepäilemään, jos tää päänsärky hellittäis joskus. Voi johtuu niskoista, oon ennenki kärsiny paljon päänsäryistä, ja yleensä johtunu just siitä,et hartiat ja niskat ihan jukelissa.

Iida-linnealla oli vissii päänsäryt vihdoin helpottanu. Toivottavast täälläkin pian.

Nyt jatkan makoilua sohvalla.

Ei se myrsky ees ollu mikää ihmeellinen täällä muuten. En mä ainakaan ees huomannu mitää myrskyä.. Tuuli vaan kovasti.

lara ja mötkö 33+4

Vierailija
15/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea ensilumijuttuja, voi kun täällä Helsingissäkin jo tulisi lunta. Ei millään malttaisi odottaa enää.

RH83 itselläni kun oli selkä ihan jumissa, niin soitin apteekin johonki lääkepalveluun, sanoivat ettei mitään kipugeelejä sais käyttää. Kielsivät minulta myös tuon kylmägeelin, en tosin tiedä miksi.

Viipuli82 onneksi isällesi ei mitään käynyt. Pistäähän tollanen miettimään, että mitä jos jollekkin tutulle tapahtuisi. Olisin itse varmaan ihan paniikissa.

Itse olen muuten " joutunut" siirtymään äitiysvaatteisiin jo monia viikkoja sitten, alussa kasvoi maha ihan tosi paljon..

Hienoa, että Open pikkuinenkin on saanut lisää painoa ja voi hyvin :) Hyviä vointeja teille, ihana lukea miten pieni kehittyy. Eikä millään malta odottaa, että oman taaperon saa syliin.

Tervetuloa Jushka odottaviin, onnellista odotusta (sitä myös teille kaikille muille).

Meillä voidaan oikein hyvin, " Iivari" on oikein vilkas maha-asukki. Viime yönä nukuin paremmin kuin pitkään aikaan, tuli nukuttua jopa 12 tuntia! Nyt ollut koko päivän ihanan pirteä olo. Koko päivän neulonut pientä villatakkia ja ruokaakin pitäisi kohta mennä tekemään.

Nimeä ollaan pikkuselle kovasti mietitty, ei vaan tunnu se oikea osuvan kohdalle. Onhan tässä vielä aikaa.

Hoitopöydön metsästyskin on menossa. On meillä sellainen kokoontaitettava, mutta haluan itse sellaisen jossa on lipasto alla. Saa kaikki tavaratkin sitten samaan paikkaan. Eilen katseltiin jo miehen kanssa noita vauvanvaatteita ja kamala kun niitä tuntuu olevan paljon. Suurin osa on kuitenkin niin eri kokoisia, että vielä pitää jotakin ostella. Vaunut, pinnasänky ja auton turvaistuin saatiin eilen. Mies haluisi ne alas kellariin viedä, vievät kuulemma liikaa tilaa tuolla makuuhuoneessa :D Ei niistä vaan itse nyt luopua haluisi, kun ne tohon on saanut. Ehkä ne täytyy jossain vaiheessa viedä niin mahtuu vähän liikkumaankin.

Nyt varmaan pitää lähteä tonne ulos lenkkeilemään koirien kanssa.

Henna ja pikkunen 23+1 (hui kun menee nopeesti viikot, tuntuu että äskettäin olisi vasta plussannut!)

Vierailija
16/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä kaikki on jännää ja uutta - hui! Eilinen ilta menikin mainiosti ja yöunillekin päästiin yhdentoista aikaan. Tyttö heräs ekalle välipalalle yhden aikaan ja nukahti kiltisti sen jälkeen. Mutta, mutta... Kahden aikaan olikin jo seuraava herätys ja siitä kitistiin, syötiin, puklattiin, syötiin, torkuttiin, vaihdettiin vaippaa, kanneltiin ja hyssyteltiin, käytiin olkkarissa kuunelemassa radiota jne. aina tuonne viiteen saakka. Kun jätettiin olkkarissa radio päälle, tyttö rauhoittui myös omaan sänkyyn. Että luulot pois saman tien! ;o) Aamulla tyttö nukkui puol ysiin ja nukahti vielä herätäkseen yhdentoista aikaan. Minä en enää saanut unta, mutta mies jatkoi kymmeneen saakka. Suurinta kitinää taisi aiheuttaa masukivut, kun ekaa kertaa alkoi tulla tytöltä oikeaa maitokakkaa.

Samaa rataa on ollutkin sitten tänään pitkin päivää: ainakin neljät kakat on pesty pyllyltä ja aina sitä on edeltänyt aikalaiset kitinät. Onneksi mummi oli auttamassa lämpöisen sylinsä kanssa. Miehen vanhemmat olivat siis tutustumassa Mimmiin ja päivä vietettiin koko porukka mun vanhempien luona. Nyt neiti nukkuu tuosa telkun vieressä, jottei olis liian hiljaista. Onneks hänen sänkynsä on tuollaista liikuteltavaa mallia!

No sitten jotain synntyskertomuksen tapaista. Maanantaina siis supparit alkoi olla iltapäivällä taas sen 10 minuutin välein ja tosi kipeitä. Kun mies tuli töistä, lähdettiin takaisin Hämeenlinnaan. Sairaalassa oltiin klo 18.10 ja ekaks tietysti otettiin käyrää, lämpöä ja verenpainetta. Makaaminen sängyllä oli tosi karseeta jo siinä vaiheessa ja supparit alkoi tulla jo 5 min. välein. Käyrien jälkeen tehtiin tutkimus alakertaan ja siellä kanava oli hävinnyt ja kohdunsuu oli auki kahdelle sormelle. Siitä sitten suihkuun ja synnytyssaliin...

Salissa istuskelin keinutuolissa ja yritin syödä iltapalaa ja lueskella. Mies lähti käymään syömässä, kun ei ehditty ottaa hänelle eväitä. Kivut alkoi olla aikas kovat ja supistukset tiheitä, joten seitsemän jälkeen aloin pyydellä jotain kivunlievitystä. Kätilö tarjosi ilokaasua, mutta tahdoin mieluummin petidiiniä. Se hulahti päähän, ja kävin sängylle pitkäkseni. Kipuihin sillä ei oikein ollut vaikutusta. siinä sängyllä sitten meni lapsivedet ja pitikin siirtyä synnytyssängylle. Siinä tutkittiin taas kohdunsuuta, mutta se ei juurikaan ollut auennut vielä, joten epiduraalia piti vielä odotella. Koska kipu vain yltyi, ja pari kertaa oksensinkin, suostuin ottamaan ilokaasua, joka veti kyllä niin pään sekaisin, että huh-huh! Eihän siinä uskaltanut puhua, kun ei tiennyt, mitä suusta pääsisi. Kaikki äänet kuului ihan hirmu kovina ja vaikken ole koskaan kokeillutkaan, voisin kuvitella, että joillain huumejutuilla saattais olla juuri tuollaisia vaikutuksia. Ei mun juttu, mutta kyllä sillä sai ajatukset pois kivuista. Ajantajun se myös vei, joten en nyt tarkkoja aikoja muista, että mitä tapahtui milloinkin, mutta väliäkö sillä...

No, sitten joskus yhdeksän jälkeen kätilö kyseli olotilaa ja minä totesin, että alkaa olla painetta alavatsalla. Kätilö tarkisti tilanteen ja totesi kohdunsuun olevan auki 9 cm! Eli se siitä epiduraalista! Jatkettiin siis sitten hetki vielä ilokaasulla ja kohdunsuulle laitettiin pudendus(?) puudutus. Klo 22.10 sain luvan alkaa ponnistaa. Koska avautuminen oli käynyt niin nopeasti, alkoi supistukset kuitenkin hellittää, joten niitä autettiin oksitosiinitipalla. Toinenkin kätilö haettiin paikalle, että saivat pidettyä mun jalkoja ylhäällä, kun sukanvarsista pitäen en jaksanut ponnistaa. Mies oli ihana tuki ja auttoi aina supistuksen aikaan selästä painamalla. Ponnistaminen vei paljon jo vähiä voimia ja välillä tuntui, etten vaan jaksa auttaa tyttöä maailmaan. Mutta niin siinä vain kävi, että lopulta hän syntyi klo 23.05 - käsi poskella - ja parkaisi ihanasti. Siinä sitten laskettiin sormia ja varpaita ja leikattiin napanuoraa ja pian tyttö pääsi minun paidan alle tutustumaan ja kokeilemaan imemistä. Tunne oli ihan sanoinkuvaamaton! Pieni repeämä tui välilihaan, jota ei leikattu ja sitä paikattiin neljällä tikillä. Tyttö sai pisteitä 9. Yksi jäi puuttumaan, koska käsi oli poskea vasten painuessaan hiukan sinistynyt. Mutta pelasi kyllä heti hyvin. Synnytyksen kesto oli kokonaisuudessaan 7h 10 min eli ei paha!

Kun vauva oli pesty ja mitattu ja kapaloitu, meille annettiin aikaa tutustua toisiimme ja sitten kätilö toi meille onnittelumaljat ja iltapalaa. Puoli kahden aikaan minut ja tyttö vietiin osastolle ja mies lähti kotiin nukkumaan. Ekaksi yöski vauva lähti vauvalaan, jotta saisin nukkua. Turha toivo: sen verran vielä adrenaliinia virtasi veressä, joten unta sain vasta neljän jälkeen. Ja tyttö tuotiin syömään jo kuuden jälkeen.

Sairaalapäivien aikana sitte opeteltiin imettämistä, vauvan pesua ja ihan vain vauvan käsittelyä. Tyttö alkoi kyllä heti imeä ja maitoakin alkoi nousta pikkuhiljaa jo tiistaina rintoihin. Alkuun tytöllä oli lapsivettä vatsassa ja sitä hän pulautteli ulos. Myös maidon kanssa on edelleen pulautteluongelmaa. Tällä hetkellä rinnat on niin täynnä ja pinkeet, että tyttö saa ihan liikaa maitoa, jos innostuu kovasti imemään ja senhän tietää, miten siinä käy: maidot tulee takapotkulla takas - kaaressa ja kastellen kaiken lähialueelta. Eilen aloin olla jo huolissani, mutta kun sitä ei nyt enää ole joka kerta ja tytön painokin oli jo eilen sairaalassa noususuunnassa, niin eiköhän sinne masuun jää ihan tarpeeksi kasvuaineita. ja tosiaan tänäänkin on jo useammat maidot pysyneet sisällä. Sain ystävältäni lainaksi rintapumpun ja sitä tuossa jo kokeilinkin. Täytyy varmaan vähän joka päivä helpottaa omaa oloa ja lypsää maitoa pakkaseen. Tässähän voi jossain vaiheessa päästä äitikin yksin johonkin... =)

Vauvan käsittely jännittää vielä vähän, mutta kyllä se jo alkaa sujua. Mieskin on jo aika haka vaipanvaihdossa ja pyllynpesussa. Pyykkiä on tosiaan tullut ihan reippasti jo. Nyt ymmärrän, miksi lapsiperheen tärkein laite on pesukone!

Ja tunteet on eiliseen tapaan edelleen pinnassa: itku tulee vaikka ihan siitä kun katselee ja nuuskuttelee tuota söpöä tyyppiä, joka tuhisee tuolla sängynpohjalla. =)

No niin, tässä olikin sitten tällainen vuodatus. Ajatukset ei ihan vielä pysy kasassa, joten olen saattanut unohtaa jotain tai kirjoittaa kovin sekavasti, mutta tuolta se pässä nyt näyttää.

Edelleenkään en oikein jaksa keskittyä kovin tarkasti näihin huimiin pinoihin, mitä olette saaneet aikaan, vaikka olenkin ne lukenut läpi. Mutta aika hyvältä taitaa monella suunnalla näyttää ja tuntua... Opelle lähetän kuitenkin onnitteluja vielä kerran Aino-tytöstä ja tietysti toisen kokonaisen kilon saavuttamisesta! Muille suppareita, jotka niitä kaipaa ja kaikille kovasti hyvää oloa! Palailen taas joku toinen kerta lukemaan ja kommentoimaankin teidän juttuja. Ja ehkä tässä kurkin myös pikkuhiljaa tuonne vauvapuolelle ja mahdollisesti myös yhteisön puolelle, jos sinne sekaan mahtuu.

Ja hirmuisesti kiitoksia kaikille onitteluista! =) Nyt iltapalalle ja suihkuun ennen kuin Mimmi herää.

-Amy ja Mimmi 5vrk

Vierailija
17/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä kirjottelemassa. Lukemassa on tullu käytyä ahkerammin. Nyt ajattelin sitten rauhassa palstailla niin mies oli tuossa heti apua pyytämässä meidän reissualbumin tekemiseen, vaikka sanoin että hetken haluan rauhassa koneella istua. Meillä on tarkotuksena tehdä kesälomareissusta kuva-albumi, johon sitten lisätään mukaan muutakin reissussa kertynyttä materiaalia.

Onnittelut teille jakautuneille ja nyytin kotiin saaneille :)

Uusiakin oli mukaan tullut, tervetuloa.

Mulla on vielä hiukan noi teidän nickit hakusassa, joten taitanee hetken tulla vielä omanapaisia tekstejä. Koitan tässä ahkeroitua kirjottajana.

Jyväskylässä oltiin treffailtua mukavissa merkeissä. Onkohan turun suunnassa mahdollisesti joskus suunnitteilla jotain tapaamisia, tai kenties koko enskaporukan tapaamista johonkin päin suomea?

Täällä kovasti odotan tuota np-ultraa, ja lääkärineuvolaa, jotka on tuossa viikon päästä. Sitten varmaan alkaa itelläkkin olemaan jo jotenkin todellisempi olo, että lisääntymään päin tässä ollaan. Kaupungilla tulee kaikki lastenvaatepuolet ja lelut puolet kierreltyä. Tosin yritän siinä samalla miettiä kummilapsille joululahjoja. Kaikki joulupaketit ku on vielä ostamatta ja miettimättä. Onhan tässä onneks vielä aikaa.

Pohdin välillä aina, että missä vaiheessa sitä kertois vanhemmille että heistä tulee isovanhempia. Vähän oli mielessä, että josko sitä vaikka isäinpäivänä sitten pudottais pommin, ultrakin on siihen mennessä kuitenkin käytynä.

Teillä oli ollut puhetta noista kylmägeeleistä ja kipeistä hartioista. Mä ite poden herkästi kipeytyvistä hartioista, ja oon sen takia käyny hierojalla. Kai hierojalla voi käydä raskaana ollessakin? Eikai se oo kielettyä?

Siivouspäivä oli tänään ja nyt sitten voisin laittaa saunan vielä päälle ja kömpiä sohvalle rentoutumaan loppu illaksi. Jospa sen kansion väsäämisen sais jättää huomiselle.

Mukavaa viikonloppua :)

-Sara-Maria rv 10+1-

Vierailija
18/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa että kaikki meni hyvin! Teilläkin on siellä nyt ihan oma vauveli! Hurjaa, että nähtiin ihan pari päivää ennen synnytystä ja olit tosiaan niin hehkeän näköinen. Kaikkea hyvää teille ja nauttikaahan uuteen perheenjäseneen tutustumisesta!

-Q- + pesue

Vierailija
20/43 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tyttöhän on söpö kuin mikä! :) Kiva kun laitoit kuviakin.

-Q-