Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on anelu loppunut ja Mirkulta puskee rakkaudentunnustuksia puhelimeen.
ApTsemppiä sinulle! Olet yhdessä elämäsi pahimmassa paikassa. Sinä selviät! Se ottaa aikansa, mutta askel askeleelta ja päivä päivältä sinä selviät!
Kiitos! On kyllä todella raskasta. Aiempien päivien voimakas olo poissa. Olen ihan märkä rätti. Olen tosi vihainen miehelle. Miten hän on voinut kohdella mua näin ja tuhota meidän perheen.
ApAp, se on tunteiden vuoristorataa ja kaikki tunteet on käytävä läpi. Olet pärjännyt hienosti. Itse käyn eroa tällä hetkellä läpi ja viikko sitten päästin irti tai ts. pistin miehen pihalle. Yhteistä taivalta lähes 30 vuotta. Puolisen vuotta surin ja yritin pitää yllä toivoa, että vielä olisi yhteinen tulevaisuus. Nyt riitti. Vielä on ne käytännön asiat tekemättä, eli asunnon myynti yms. Lapsille kerroin nyt missä mennään. Ja kipeätä teki kun isä kävi juuri lapset hakemassa elokuviin. Hän on täydellinen isä lapsille, eli siitä pidän huolen, että minun tuntemukseni ei sitä asiaa muuta. Ei toista voi omistaa ja tästä ainakin opin sen, että yhteenkään ihmissuhteeseen ei voi täysin luottaa, ei edes siihen jonka luulet olevasi rinnalla loppuun asti. Edes 30 vuotta ei sitä takaa. Tästä on vaan pakko selvitä. Sinä Ap selviät.
Sinulla on kuitenkin siinä mielessä hyvä tilanne, että sinä halusit eron. On suuri ero siinä, että joutuuko jätetyksi vasten tahtoaan vai haluaako itse erota. Se, joka jätetään joutuu melkoiseen myllyyn ja haluaisi olla toisen kanssa. Kun taas jättäjä on jo prosessoinut asian paljon pidemmälle päässään ja haluaa eron. Haluaa olla ilman sitä toista. On siinä eroa.
Minun mies jätti minut toisen naisen takia, tuli ihan puskista. Eroa en halunnut, avioliitto ja lapset ja kaikki. Kaiken pisti tuusan nuuskaksi. En toki jättämishetkellä tiennyt toisesta naisesta ja yhtäkkistä eronpuuskaa ihmettelinkin, kunnes jäi siitä vain muutamien viikkojen jälkeen kiinni.
Ap:n tilanteessa taas kaikki on niin tuoretta eikä ap ole missään vaiheessa halunnut eroa. Ei varmaan vieläkään halua. Kaikki paska on nyt osunut tuulettimeen ja ap varmaan shokkitilanteessa ihmettelee ainakin vuoden, ennenkuin tajuaa, että mitä tässä tapahtuikaan. Pitihän Mirkun olla vain viaton kaveri. Ja nyt jo tunnustetaan rakkautta Mirkkuun.
En missään nimessä halunnut eroa, tein puolen vuoden ajan ihan kaikkeni, että eroa ei tulisi. Ilmoitus, että mies ei tunne mitään minua kohtaan tuli täysin yllättäen puoli vuotta aiemmin. Vietin kesän pääosin yksin, kaikki lomasuunnitelmat meni, enkä voinut käsittää että toisen rakkaus on loppunut. Elämäni oli surua ja epätoivoa täynnä. Vielä viikko sitten kuitenkin haaveilin, että oltaisiin yhdessä. Sitten lähti mieheni valheiden verkko selviämään, kuten toinen asunto jne..... oli siis "helppo" pistää mies pihalle (kun ei kadulle joutunut). Se oli tässä viimeinen pisara. Eli kyllä mies on se jättäjä. Minulle vain riitti Mirkut.
Siis mitä miehesi oikein teki? Oliko hänellä siis salasuhteita ja jopa salainen kakkosasunto tätä varten? Miten hän jäi tästä kiinni?
Halusiko mieskin eron vai jätitkö sinä hänet? Jos miehesi ilmoitti jo kesällä, että hänellä ei ole mitään tunteita sinua kohtaan, niin miten ja miksi haaveilit yhä yhdessäolosta? Miten vietitte aikanne tuon ilmoituksen jälkeen? Eikö mies hakenut avioeroa siis? Oliko miehellä monta sivusuhdetta vai etkö edes ole kaikkea saanut selville?
[/quote] Kiitos! Sinulle ja kaikille kommentoineille. Olen lukenut ne kaikki, osan moneenkin kertaan. Olen aina ollut sellainen hieman avuton ja autettava, nyt kun pitäisi seistä omilla jaloilla, tuntuvat kovin huterilta. Koitan nyt lähteä siitä, että oma pää pysyisi kasassa ilman diapameja. Niitä olen tässä nyt syönyt. Ap[/quote]
Voi olla että diapamejakin jossain tilanteessa tarvitaan, mutta olen sitä mieltä, että ainakin tavoitteena pitäisi olla se että kun elämän suuria ratkaisuja tehdään niin pää olisi sellaisessa tilassa, että se pysyisi vakaasti kasassa ilman että hyvään aikaan olisi ollut tarvetta mihinkään diapameihin tai muuhunkaan vastaavaan.
nostellaas, joskos ap tulis kertoo tilannetta.
Äijä on sekaisin kuin seinäkello. Miksi hän yhtenä päivänä toitottaa tietävänsä, miten tietää keinot teidän avioliiton pelastamiseksi ja toisena päivänä sabotoi aikaisemmat juttunsa sanoen rakastuneensa mirkkuun. Varmaan mirkullekin vannoo rakkauttaan ja toisaalta pohtii ääneen keinoja teidän perheen pelastamiseksi, koska haluaa nähdä mirkun reaktion niihin puheisiin. Äijä elää teidän hyväksynnästä, riippuvaisuudesta ja "rakkaudesta". Nyt kun olet antanut viime aikoina kylmää suihkua, äijä halusi tuolla rakastumisen tunnustuksella kohahduttaa ja nähdä reaktiosi. Kylmä äijä joka tapauksessa, jonka elämän keskiössä on vain hän itse. Sinä ja mirkku olette molemmat hänen sädekehänsä kiillottajia. Sinä sen olet jo jossain määrin kai käsittänyt, mutta mirkku elelee vielä rakastuneen unelmissaan vailla todellista käsitystä arkisesta yhteiselosta miehen kanssa ja jossain kohtaa tilanne kosahtaa myös hänen niskaansa.
Voimia ap! Sinä nouset vielä ja saat elää onnellista elämää vailla miehen manipulaatiota.
Äijä on pahasti tuuliviiri, kuten yllä oleva kirjoitti.
Mitähän se tuumaisi, jos Ap ja Mirkku odottaisivat joku päivä Ap:n kotona pöydän ääressä ja naiset ottaisivat tämän huithapelin ns. puhutteluun?
Siinä voisivat kaikki kolme keskustella ja naiset pääsisivät jyvälle siitä, minkä sorttista lantaa mies on heille erikseen suoltanut.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se tuumaisi, jos Ap ja Mirkku odottaisivat joku päivä Ap:n kotona pöydän ääressä ja naiset ottaisivat tämän huithapelin ns. puhutteluun?
Siinä voisivat kaikki kolme keskustella ja naiset pääsisivät jyvälle siitä, minkä sorttista lantaa mies on heille erikseen suoltanut.
Tähän olisin vielä viikko sitten sanonut, että älytön idea, mutta itseasiassa tämä olisi todella hyvä idea. Äijä puhuu vaimolle ja Mirkulle kaikki asiat laskelmoidusti itselleen parhaalla tavalla. Vaikka kuinka sympatiat on vaimon "puolella" niin on ihan selvä, että Mirkku on myös uhri. Väärin on pelehtiä varatun äijän kanssa, mutta ap:n mies on kyllä aikamoinen ketku ja ihan varmasti ruokkii Mirkun rakkautta.
Hitto, tuo idea olisi ihan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Laskelmoitua kaasuvalotusta tuo miehen toiminta on eikä mitään "tuuliviireilyä". Kaasuvalotuksella mies pyrkii tarkoituksellisesti herättämään epävarmuutta ja sekoittamaan kohteen päätä, jotta mies pystyy siten paremmin hallitsemaan tilannetta. Vuoroin kylmää, vuoroin kuumaa - täysimääräistä tunnepeliä. Ja vaikka tuo Mirkku saattaa osaltaan ollakin kaasuvalotuksen kohde, niin enemmän hän on ajan tasalla kuin AP. Mieshän laukkoo koko ajan Mirkun luona suunnittelemassa sitä, miten tilanne etenee. Vai suunnitteleeko mies AP:n kanssa sitä, miten Mirkkua kohdellaan? Ehei. AP on jätetty ulos tästä suunnittelusta ja häneltä on viety vaikutusmahdollisuudet omaan parisuhteeseensa.
Ei Mirkkua tarvi osallistaa AP:n ja miehen välien selvittämiseen enää yhtään enempää. Mirkku on ihan itse tietoisesti sekaantunut varattuun mieheen ja mahdollistanut kolmiodraaman syntymisen, joten hän saa syyttää vain itseään, jos on nyt paha mieli. Mirkku ei ansaitse mitään totuuden kuulemista tai mahdollisuutta vaikuttaa Mirkun ja APn parisuhteeseen tai eroprosessiin. Mirkun ainoana velvollisuutena on vetäytyä takavasemmalle ja antaa APn ja miehen selvittää omat asiansa kahdestaan. Jos se tuntuu Mirkusta pahalta elää edes eroprosessin ajan epävarmuudessa, niin voi voi. Nolla empatiapistettä Mirkulle. AP on ansainnut vähintään sen, että saa saattaa oman parisuhteensa rauhassa loppuun. Sen on Mirkkukin AP:lle velkaa.
Toisaalta voisi ne naisetkin liittoutua keskenään potkimaan miehen mäkeen. Tosin mirkku tahtoo varmaan vielä kokeilla onneaan ennen kuin luopuu saaliistaan. Mies on lienee luonut kuvan ihmeellisestä sielujen sympatiasta ja elämää suuremmasta yhteydestä ja onnesta, että osuivat löytämään toisensa kaikkien maailman ihmisten joukosta.
Ovat tunteneet noin 3 vuotta, tiiviimmin olleet vajaan vuoden. Pettäminen oli jo loppukeväästä, siitä asti olen roikkunut hirressä. Mies tunnusti itse kun oli vaikea olla valheen kanssa. Ihmettelinkin kyllä jo, että nyt on joku pielessä.
Naisen olen tavannut ennen pettämistä, olen aika hiljainen ja hän myös. Mutta ei tullut 3.pyörä oloa silloin.
Ap[/quote]
Just.[/quote]
Joku oli ansiokkaasti kaivanut näitä ketjun alkupään tiedonjyväsiä, ja mua jäi vaivaamaan niissä jokin.
Eli vedätetäänkö meitä sittenkin? Ap:n mukaan nämä kaksi ovat harrastaneet jotain ja tunteneet viimeiset 3 vuotta eli jotakuinkin korona-ajan, kun me muut ollaan suunnilleen oltu eristäytyneenä muusta ihmiskunnasta?
Vierailija kirjoitti:
Ovat tunteneet noin 3 vuotta, tiiviimmin olleet vajaan vuoden. Pettäminen oli jo loppukeväästä, siitä asti olen roikkunut hirressä. Mies tunnusti itse kun oli vaikea olla valheen kanssa. Ihmettelinkin kyllä jo, että nyt on joku pielessä.
Naisen olen tavannut ennen pettämistä, olen aika hiljainen ja hän myös. Mutta ei tullut 3.pyörä oloa silloin.
Ap
Just.
Joku oli ansiokkaasti kaivanut näitä ketjun alkupään tiedonjyväsiä, ja mua jäi vaivaamaan niissä jokin.
Eli vedätetäänkö meitä sittenkin? Ap:n mukaan nämä kaksi ovat harrastaneet jotain ja tunteneet viimeiset 3 vuotta eli jotakuinkin korona-ajan, kun me muut ollaan suunnilleen oltu eristäytyneenä muusta ihmiskunnasta?
Ei nyt kaikki ole olleet koko ajan eristyksissä. Hulluksihan siitä tulisi. Itse olen ainakin käynyt ulkona myös enkä vaan nököttänyt sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka tuo Mirkku saattaa osaltaan ollakin kaasuvalotuksen kohde, niin enemmän hän on ajan tasalla kuin AP. Mieshän laukkoo koko ajan Mirkun luona suunnittelemassa sitä, miten tilanne etenee. Vai suunnitteleeko mies AP:n kanssa sitä, miten Mirkkua kohdellaan? Ehei. AP on jätetty ulos tästä suunnittelusta ja häneltä on viety vaikutusmahdollisuudet omaan parisuhteeseensa.
Ei Mirkkua tarvi osallistaa AP:n ja miehen välien selvittämiseen enää yhtään enempää.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Just.
Ovat siis tutustuneet n. 3 vuotta sitten, en muista tarkemmin, joitain vuosia sitten kuitenkin. Ja nyt ovat olleet n. vuoden enemmän tekemisissä. Aiemmin eivät olleet mitenkään kahden kesken tekemisissä vaan enemmänkin ns. tiesivät toisensa, eivät niinkään tunteneet.
Ap
Pahoittelut kun en ole saanut aikaiseksi tulla nettiin. On raskasta, mutta olen pysynyt tiukkana! Miehellä on nyt tänään ja jo eilen illalla ollut oikein anelu päällä. Minä olen paras, ihanin ja mahtavin asia maan päällä. Kyllä nyt jää mirkut ja kaikki, jos vaan niin sanon. Oli aidosti täysin puulla päähän lyöty, kun sanoin vain kylmästi ei. Kävelee vielä silti perässäni ja yrittää tehdä kaiken hyväkseni. Vannoo ettei mirkun kanssa tapahdu mitään ennen kuin olen ihan varma etten halua enää jatkaa. Ei suostu uskomaan, kun sanon että olen ihan varma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut kun en ole saanut aikaiseksi tulla nettiin. On raskasta, mutta olen pysynyt tiukkana! Miehellä on nyt tänään ja jo eilen illalla ollut oikein anelu päällä. Minä olen paras, ihanin ja mahtavin asia maan päällä. Kyllä nyt jää mirkut ja kaikki, jos vaan niin sanon. Oli aidosti täysin puulla päähän lyöty, kun sanoin vain kylmästi ei. Kävelee vielä silti perässäni ja yrittää tehdä kaiken hyväkseni. Vannoo ettei mirkun kanssa tapahdu mitään ennen kuin olen ihan varma etten halua enää jatkaa. Ei suostu uskomaan, kun sanon että olen ihan varma.
Ap
Mutta miehesihän sanoi, että hän rakastaa Mirkkua?
En missään nimessä halunnut eroa, tein puolen vuoden ajan ihan kaikkeni, että eroa ei tulisi. Ilmoitus, että mies ei tunne mitään minua kohtaan tuli täysin yllättäen puoli vuotta aiemmin. Vietin kesän pääosin yksin, kaikki lomasuunnitelmat meni, enkä voinut käsittää että toisen rakkaus on loppunut. Elämäni oli surua ja epätoivoa täynnä. Vielä viikko sitten kuitenkin haaveilin, että oltaisiin yhdessä. Sitten lähti mieheni valheiden verkko selviämään, kuten toinen asunto jne..... oli siis "helppo" pistää mies pihalle (kun ei kadulle joutunut). Se oli tässä viimeinen pisara. Eli kyllä mies on se jättäjä. Minulle vain riitti Mirkut.