Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1541/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tämä trolli jaksaa pyöriä täällä? Ei ap lähtisi oikeasti joillekin varatuille vonkaamaan seksiä kun itsekin juuri petetty. Ap on nyt itse mirkku ja osallinen noiden miesten huonoihin liittoihin

Voi kun olisinkin taan trollaamassa, voi kun olisinkin. Ehkä tuo seksin vonkaaminen johtuu nyt siitä, tai itsestäni siltä tuntuu, että pettäminen ei ole tapahtunut juuri äskettäin. Tänne kirjoitin 2kk sitten ja pettäminen oli silloin jo kuukausia vanha asia. Ensimmäiset 4kk vaan itkin ja olin toivoton, mutta nyt tapahtui tällainen käänne olossani.

Ap

Mutta tuo itse mirkkuna oleminen oli hyvä näkökanta, kiitos siitä!

Ap

Vierailija
1542/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vielä yksi asia mihin kaipaisin näkökulmaa, jos joku haluaa ottaa kantaa ja sanoa mielipiteensä. En ole tästä asiasta täällä aiemmin puhunut.

Onko teistä lieventävä asianhaara tällaisessä tilanteessa, että mies ei voi hyvin. Kärsii pitkittyneestä työuupumuksesta ja on polttanut itsensä loppuun jo pariinkin kertaan tosi pahasti tässä vuosien varrella. Kärsii myös pahasta unettomuudesta ja ahdistuneisuudesta, joihin ei ole tahtonut löytyä oikeasti toimivaa lääkitystä monista kokeiluista huolimatta. On kärsinyt tästä paljon jo todella todella kauan. Kysymys kuuluu, että onko tällainen sairaus tai mikä onkaan lieventävä asianhaara tässä mirkku casessa? Mies selittää hurjan paljon käytöstään huonolla voinnillaan ja oikeuttaa itselleen käytöstään, koska ei ole kunnossa. Laittaa myös kaikki riidat, rumat sanat ja minun syyllistämisen huonovointisuutensa syyksi. Tiedän varmasti ettei nuku ja on selvästi sairaalloisen ahdistunut monestakin asiasta. Mielipiteitä? Onko lieventävä asianhaara?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi tajuta että mitenkä sä pystyt elämään tuollaista elämää?! Itse olisin saanut sellaisia pultteja ettei mitään rajaa. Mä olisin hyökännyt mieheni kimppuun sanallisesti niin pahasti ettei se ihan äkkiä olisi unohtanut. Olisin kostanut monellakin tapaa. Ei ehkä kovin aikuismaista ja fiksua mutta noin rauhallisesti en pystyi olemaan jos mieheni pettäisi minua ja saman talouden joutuisin jakamaan!

Niinpä.

Kaipa ne 20 yhteistä vuotta lamauttaa tuolla tavoin.

Se on varmasti juuri näin, olen eristäytynyt muusta maailmasta ja ollut vaan meidän perhekuplassa. Lisäksi olen perusluonteeltani alistuva ja ylikiltti. Alkoholistiperheen lapsi, jossa oppinut olemaan hajuton ja mauton.

Ap

Ap ja muut jotka oikeuttavat käytöstään luonteellaan ja vanhoilla asioilla tms. Menneestä voi ja pitää päästää irti. Ihminen voi muuttua ja muuttaa omia käytösmallejaan. Se ei tapahdu helposti ja nopeasti mutta ei ole mahdotonta! Itse olen oppinut pitkän ja uuvuttavan taistelun jälkeen pitämään puoliani vaikka olen jo lähelle 50 vuotias. Uskallan sanoa vastaan ja riidelläkin tarvittaessa. Elämä on muuttunut tämän myötä paljon. Että tsemppiä ap ja yritä nähdä asioita toisella tavalla ja ala pistämään hanttiin. Puolusta itseäsi, älä ole näkymätön!

Vierailija
1544/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Mitäs tähän iltaan? Poteeko mies kotona tänään krapulaansa?

Krapulaa potenut ja ollut olevinaan niin puolisoa ja perheenisää sen mitä kyennyt. Mua ei kiinnosta yhtään hänen huomionsa. Ennen olen janonnut sitä niin paljon, elänyt ja hengittänyt hänen huomiotaan ja kosketustaan. Jotain on nyt nyrjähtänyt lopulta pois paikoiltaan, ei enää kiinnosta kosketus, eikä huomio.

Ap

Huomenta Ap, 

ihan ekana: soita sille krapulaisellä ääliölle jotain Iron Maidenia tai Metallicaa mahdollisimman kovalla volyymilla, ja kerro sille intomielisesti hymy korvissa "Kuuntele mitkä saundit! Tää kitarariffi on magee!"

Kyllä se siitä taintuu elämänsä realiteetteihin.

Voi kun sä saisit ton äijän pihalle edes vähäksi aikaa, sulle olisi jotenkin ensisijaisen tärkeetä saada olla irti sen vaikutuspiiristä eli karseasta kaasuvalotuksesta. Sun pitäisi saada rauhassa kuulostella omia ajatuksiasi ja olotilaasi. 

Sä kerroit aiemmin, että anoppisi on avulias ja hyvä ihminen. Voisiko se tulla sun avuksi asustamaan sinne taloon ja se sun ns aviosiippasi voisi mennä vaikka anopin taloon pois tieltä ja silmistä vähäksi aikaa?

Vierailija
1545/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vielä yksi asia mihin kaipaisin näkökulmaa, jos joku haluaa ottaa kantaa ja sanoa mielipiteensä. En ole tästä asiasta täällä aiemmin puhunut.

Onko teistä lieventävä asianhaara tällaisessä tilanteessa, että mies ei voi hyvin. Kärsii pitkittyneestä työuupumuksesta ja on polttanut itsensä loppuun jo pariinkin kertaan tosi pahasti tässä vuosien varrella. Kärsii myös pahasta unettomuudesta ja ahdistuneisuudesta, joihin ei ole tahtonut löytyä oikeasti toimivaa lääkitystä monista kokeiluista huolimatta. On kärsinyt tästä paljon jo todella todella kauan. Kysymys kuuluu, että onko tällainen sairaus tai mikä onkaan lieventävä asianhaara tässä mirkku casessa? Mies selittää hurjan paljon käytöstään huonolla voinnillaan ja oikeuttaa itselleen käytöstään, koska ei ole kunnossa. Laittaa myös kaikki riidat, rumat sanat ja minun syyllistämisen huonovointisuutensa syyksi. Tiedän varmasti ettei nuku ja on selvästi sairaalloisen ahdistunut monestakin asiasta. Mielipiteitä? Onko lieventävä asianhaara?

Ap

Uupuneen kannattaisi karsia elämästään voimia syövät Mirkut ja ottaa aikaa itselle mieluisiin asioihin. Kyllähän stressi kiristää pinnaa. Molemmat olette käsittääkseni huonovointisia.

Vierailija
1546/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa miten tutulta kuulostaa.

Minä olin sinä joitakin vuosia ja joitakin terapeutteja sitten.

Kukaan ei voi sanoa sinulle "lähde", koska päätöksen täytyy kypsyä sinussa. Itsetunnon täytyy vahvistua. Sun täytyy ymmärtää, että sinun tarpeet on tärkeitä. Muutoin vain painit pahan olon kanssa, yrität sietää jotain mikä ei ole siedettävää.

Kun itse vihdoin sain lähdettyä suhteesta (jouduin lähtemään ilman lapsiamme, huoltajuuskiista yhä kesken mutta minulla on tukea) sain paljon onnitteluita. Kaikki olivat odottaneet että saan eron tehtyä, koska ihan ilminäkyvästi koko jaksamiseni oli jumissa. Suhteeseen sisältyi niin paljon minun rajojeni rikkomista, että en edes tajunnut sitä ennenkuin lähdin. Elämä alkoi uudelleen. Valo tuli esiin.

Nyt etäältä katsottuna: minulla ei koskaan ollut oikeutta omiin tunteisiini suhteessa mieheen. Miehen tarpeet ja toiveet olivat tärkeämpiä. Yritin lohduttaa sekä miestä että sitä "mirkkua" kun eivät voineet suhdettaan edistää. Tuo nainen oli oikeasti rakastunut, sen minulle sanoi. Molemmat sanoivat (valehtelivat) että seksiin asti ei menty. Mutta että suhde oli romanttinen ja viettelevä ja hellyyttä ei säästelty. Ystävyys myös syvää.

Nyt jälkikäteen ajateltuna: seksihän on vain sivutuote.

Kaikki se varsinainen pettäminen toteutuu kun ei olla uskollisia oman puolison toiveille!!

Mutta pettäjä osaa muotoilla asian niin, että sinä olisit kohtuuton ja myös riittämätön. Se ei ole totta. Sinulla on oikeus pitää kiinni rajoistasi ja tarpeistasi luottamukseen ja hyvään kohteluun.

Itse ole saanut paljon näkökulmia ja ymmärrystä siihen miksi annan rikkoa rajojani NVC:stä.

Vierailija
1547/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap kyttäyskeikalle!

Niinku olis jo!

Huomenta vaan kaikille! Auton näin kaverin pihassa. Oli tavannut myös mirkun baarissa, kävin hakemassa yöllä ukon kotiin mirkun pihasta, kun niin pyysi. Eikö ole käsittämätöntä?! Eikä vähiten se, että menin hakemaan. Matkalla sönkkäsi, että minun ei tarvitse olla mistään huolissaan, eikä mitään tapahtunut. En enää edes itke, kyyneleet ovat loppuneet.

Kun sain lapset nukkumaan illalla, miehen ollessa kylillä, menin nettiin ja juttelin seksijuttuja joidenkin kenenlie miesten kanssa. Oli kivaa ja koukuttavaa. Sain ihanaa huomiota, vaikka vaan tuollaista keksittyä. Tiedän että eivät varmaan olleet sitä miksi itsensä esittelivät, mutta ei haitannut. Muutama olisi halunnut heti tavata ja naida, melkein teki mieli lähteä. Yksi olisi halunnut soitella ja yksi lähetti kikkelikuvia. Olen tällaisesta kuullut, mutta nyt se on koettukin. Kova vonkaus päällä varatuilla miehillä. Hauskaa oli silti, enkä itkeskellyt ukon perään koko iltana.

Ap

Niin kauan kuin olet noin epärtoivoinen, olet oiva saalis kaikille pelimiehille. Kunnon miehet eivät roiku netissä seksichattaamassa vieraiden kanssa.

Mene paikkakunnan mt-palveluihin, saat keskusteluapua ja ehkä lyhytterapian.

Se ehkä olisi parempi vaihtoehto kyllä. Varmasti olen just niin epätoivoinen että ottaisin heti jonkun laastarin jos mies jättäisi. Ja janoan niin huomiota ja sek**ä että parempi pysyä pois sellaista paikoista missä sen antajia olisi.

Ap

Minä olin tosi yksinäinen koronan ja pitkän suhteen kariutumisen myötä. Sitten eräs tuntemani mies, jota en tuntenutkaan kovin hyvin, ui elämääni ja huijasi minua täysin. Rakastuin. Seksi oli täysi pettymys, ei se ole hyvää itsekkään ihmisen kanssa ja sitähän usea mies on. Vointi romahti sen jälkeen täysin. Tuntui vielä pahemmalta, kun oli tullut käytetyksi ja esineellistetyksi.

Se, mitä sinä nyt tarvitset, on henkinen kasvu eikä uusi suhde tai irtosuhteet tai päihteet.

Tsemppiä!

Vierailija
1548/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1546 jatkaa:

Komppaan tuota, että mies pois silmistä vähäksi aikaa.

Itse otin harrastukseksi kävelyt, jotta pääsin pois kotoa usein. Se otti noin vuoden verran, lähes joka ilta ja viikonloppuisin useita tunteja.

Varsinainen eropäätös kypsyi loman aikana, kun tajusin miten aamuisin voikin herätä ilman ahdistusta kun ei tarvitse kohdata tuota miestä ja sen herättämiä tunteita!

Vierailija
1549/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miettisin nyt tässä vaiheessa enemmän konkreettisesti miten eteen päin. Nouta lieventäviä asianhaaroja voi pohtia vaikka vuoden kuluttua. Vrt. Kun on tulipalo, se sammutetaan. Vasta sitten mietitään, miksi se syttyi.

Vierailija
1550/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei millään tasolla ole lieventävä asianhaara, päinvastoin. Kaikesta tuosta uupuneisuudestaan ja ahdistuksestaan huolimatta miehellä näyttäis olevan todella paljon voimavaroja hajalla olevan Mirkun hyysäämiseen, tapailuun ja hoivaamiseen ja vieläpä sinun kustannuksellasi! 

Itse perheenäitinä, unettomuudesta ja ahdistuneisuudesta vuosikausia kärsineenä voin sanoa rehellisesti, että siinä olotilassa pinnistelet vain selviytyäksesi kodin askareista ja olet lähinnä vain kotona hoitamassa kaiken. Siinä ei energiaa riitä keillekkään ulkopuolisille äijille, ei edes ajatuksen tasolla. Kaikki energia menee oman kodin pyöritykseen väsyneenä, jos nukkuu pari tuntia yössä.

Jos ollaan sitouduttu parisuhteeseen, niin ei mikään oikeuta tuota mitä miehesi sinulle tekee. Mistä ihmeestä mies edes kaivaa tuon energiansa? Jaksaa painaa työt, harrastukset, MIrkun ja vielä teidän perheenne.

Vierailija
1551/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun heräsi niin vannoo rakkauttaan minuun. Ei yllätä. Mitään ei puhuttu eilisestä, ei kiinnosta. En vastannut rakkaudentunnustuksiin. Pyyteli myös anteeksi toissaöistä riehumistaan. Aivan sama hänen anteeksipyyntönsä.

Ap

Juu niin varmaan vannoo kun on käyttänyt kettua kolossa ja syyllisyys painaa.

Vierailija
1552/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi siltä että sanokoon muut mitä vain niin ap ei tule sitä päätöstä tekemään että jättäisi miehensä. Jatkaa asumista talossa vaikka vointi on miehen vuoksi kamala.

Ap, laatikaa nyt ensimmäiseksi edes yhteiset säännöt joita sitten alatte noudattaa. Jos arki pitää saada rullaamaan edes jollain tasolla niin kummankin täytyy tehdä tietyt jutut ja jättää tekemättä tietyt. Onko teillä jatkossa ns. vapaa suhde? Miten jaatte vapaa-ajan? Sinulla pitää olla esim. yhtä monta tuntia viikossa omaa aikaa jossain muualla kun miehelläsi on! Listatkaa kaikki työt ja lasten kuviot. Kumpi tekee mitäkin ja milloin. Entä mahdolliset pienet lomat, reissut. Kumpi lähtee lasten kanssa jne. Paljon asioita joista on hyvä päättää. Missään nimessä en suosittele tuollaiseen liittoon jäämään mutta kun itse näin haluat niin säännöistä pitää sopia!

Vierailija
1553/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ap jätä miestään ja Suomi on täynnä näitä naisia.

Vierailija
1554/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Olin yksi näistä vielä 10v sitten.

Itsearvoa ei ollut, se oli poistettu tai jäänyt kasvamatta lapsena.

Ihastun ihmisiin jotka jaksaa puhua minulle kolme lausetta tai enemmän. Onneksi lapseni ovat aikuisia eikä oikeasti pariutumisen vaaraa enää ole.

Suhde lasten isään oli murskaava ja onneksi pääsin sieltä pois.

Aplle, kyllä sä lähdet kun se viimeinen iin piste tulee. Siinä ei sitten ole muita vaihtoehtoja. Voit luottaa siihen.

Tosin jos jo nyt lähdet niin onnittelet itseäsi myöhemmin.

Ja sä pärjäät. Kaikki raha-asiat järjestyy kun niiden on pakko järjestyä.

Tsemppiä!

Vierailija
1555/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tule eroa koskaan ottamaan koska läheisriippuvainen ei osaa olla yksin. Mies taas odottaa että ap tekee päätöksen jotta hänen ei tarvitse ja saa syyn muuttaa Mirkun luokse.

Vierailija
1556/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastun ihmisiin jotka jaksaa puhua minulle kolme lausetta tai enemmän. Onneksi lapseni ovat aikuisia eikä oikeasti pariutumisen vaaraa enää ole.

Aplle, kyllä sä lähdet kun se viimeinen iin piste tulee. Siinä ei sitten ole muita vaihtoehtoja. Voit luottaa siihen.

Tsemppiä!

Mies lähti mirkun luokse kun hänen auton kanssa ongelmia. Ollut jo 3 tuntia reissussa...

Ap

Vierailija
1557/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin kyllä ihan uskomatonta.

Ap

Vierailija
1558/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Mies lähti mirkun luokse kun hänen auton kanssa ongelmia. Ollut jo 3 tuntia reissussa...

Ap

Just hu hu hu. Mene kytikselle ja heti!

Vierailija
1559/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole. Tämä menee täysin käsikirjoituksen mukaan.

Sinä olet heittäytynyt kynnysmatoksi, johon miehesi pyyhkii jalkansa tullessa, mennessä ja vielä kerran.

Sinä itse sallit tämän käytöksen, siksi miehesi käyttäytyy näin.

Vierailija
1560/2372 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole. Tämä menee täysin käsikirjoituksen mukaan.

Sinä olet heittäytynyt kynnysmatoksi, johon miehesi pyyhkii jalkansa tullessa, mennessä ja vielä kerran.

Sinä itse sallit tämän käytöksen, siksi miehesi käyttäytyy näin.

Niinpä. Täysin klassista settiä, moni kokenut saman.

Ap, alapa puhua asioista oikeilla termeillä. Miehesi menee uuden naisensa/ rakastajattarensa/ panonsa/ hoitonsa (joku näistä mirkku on) luokse.

Homman pitäisi olla nollatoleranssilla. Ei yhtään mitään kontaktia naiseen, mutta kun miestä ei enää nappaa perheensä niin tuskin suostuu moiseen tai tapailee mirkkua selän takana ja käyttäytyy kuivahumalaisen tavoin erossaoloajan, kun on pakko olla kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän