Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1501/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ukon osoittaa mieltään. Kuvittele että se on joku murrosikäinen teini teillä sijoitettuna. Saat sen pidosta palkkion rahana, millä osallistuu taloutesi ylläpitoon.

Vierailija
1502/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa ukon osoittaa mieltään. Kuvittele että se on joku murrosikäinen teini teillä sijoitettuna. Saat sen pidosta palkkion rahana, millä osallistuu taloutesi ylläpitoon.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, aiotko mennä kyttäyskeikalle? ja tutkia enemmän puhelinta jne.?

Vierailija
1504/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kovasti nyt (muka) pahoillaan. Ei halua menettää minua. On niin kamala ajatuskin, että olisin jonkun toisen kanssa. Ja kamalaa, että voin näin huonosti hänen toimintansa seurauksena. On nykyään kyllä vähemmän pois kotoa, sen verran on näkynyt muutosta. Anoo ymmärrystä Mirkun yhteydenpidon suhteen, ei voi katkaista välejä kuulemma kokonaan. Annan hänen lässyttää, en jaksa välittää. Katson mitä tapahtuu ja mietin sitten mitä teen, kun voimia taas on. Ero tuntuu täysin mahdotomalta toteuttaa käytännön asioiden vuoksi. Varmasti siksi tuntuu niin mahdottomalta, koska suihkussa käyminenkin vaatii ponnistelua. Jos nyt pihaan kaartaisi joku hyvä, kiltti, seksistä ja minusta pitävä mies (tai miksei oikeastaan nainenkin), joka auttaisi eläinten kanssa, olisi hyvä lapsilleni ja olisi pienenä tukena taloudellisesti jakamassa arjen kustannukset joko tässä talossa tai jossain muualla, lähtisin heti hänen matkaansa. Välittömästi.

Ap

Mun exä luritteli ja itki kun oli ollut teillään(ryyppäsi ja oli vähintään sutinaa muiden naisten kanssa). Ei millään suostunut eroon, ei kuulema ikinä voisi rakastaa ketään muuta.

Hänkin lähti aina juomaan kun tuli hankaluuksia suhteeseen. Syytti siitä minua.

Kerran jäi sitten kiinni toisesta naisesta, lähettelivät seksiviestejä. Hommasin salaa uuden kämpän ja muutin siihen salaa. Salasin osoitteen että mies ei päässyt perään lurittelemaan. Mies teki pari viikkoa suurin piirtein kuolemaa, sitten tapasi "elämänsä naisen".

Ero oli elämäni parhaita päätöksiä vaikka rankkaa se oli.

Tuli mieleen että facebookissa on ryhmä vauras nainen. Siellä naiset tukee toisiaan raha-asioisssa ja olenkin nähnyt monesti erotilanteissa neuvoja. On myös asiantuntijoita, ehkä voisit jotain maksaakin asiantuntijalle joka voisi neuvoa? Siellä kait voi kysyä nimettömänäkin neuvoa.

Vierailija
1505/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytteli minua edelleen samasta vanhasta tuen puutteesta ja siitä että olen ajanut hänet käyttäytymään näin. Olen kuulemma työntänyt hänet mirkun luo, mirkun kanssa saa hetken tauon tästä kaikesta paskasta täällä kotona. 

Ap

Huomaatko, kuinka mies ei ota pätkääkään vastuuta omasta käytöksestään?

Hän ei ole pahoillaan (kaikkea muuta), hän on mielestään oikeutettu tähän. Ja voiko paskemmin sanoa omalle aviopuolisolle 20 vuoden yhteiselon jälkeen noin? Kun yhdessä on kaikki teini-ikäisestä rakennettu, koko elämä tehty ja tässäkö on kiitos?

Ai Mirkun kanssa saa tauon paskasta teillä kotona? Toi on niin julmasti sanottu, ettet enää ikinä voi katsoa miestäsi hellästi ja ihaillen, luottavaisesti, että tässäpä on mies, joka seisoo rinnallani ylä ja alamäet. Että kaikesta selviämme, emmekä hae lohtua ulkopuolisista tyypeistä. Miehesi käytännössä romutti kaiken, pisti vessanpöntöstä alas kaiken yhteisen. Kodin, lapset, eläimet ja sinut. Ja jonkun Mirkun takia. Ja yhäkö aiot tuossa olla, ovimattona, kun äijä pyyhkii sinuun jalkasi mennen ja tullen?

Nytkö se mies tämän kaiken hoksasi? Oisko niin että taitava manipuloija mirkku on tuon mielikuvan ukolle syöttänyt. Eihän miehet kykene itseään analysoimaan. Voitko kuulla hänen katkerissa sanoissaan vieraan ihmisen äänen?

Toisekseen onhan se järkkyä kun vaimo ei enää itkeskele perään!!

Pikku narskulle tulee paha mieli.

Vierailija
1506/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä on ollut plani tuon ylivelkaantumisen hoitoon pariskuntana eli millä tilanne on ollut tarkoitus korjata?

Pikkuhiljaa kituuttamalla maksettu pois mitä pystytty. Tehty lisätöitä, yhdistelty lainoja. Ei mitään varsinaista suunnitelmaa. Tämä(kin) asia todella huonolla hoidolla.

Ap

Kysyin siksi, että mitä oleellista eroa eroaminen tuo tai ei tuo tilanteeseen.

Sen, että nyt kuluja on jakamassa 2 aikuista, eron jälkeen vain minä, jos jäisin tähän asumaan. Jos mies maksaisi itsensä tästä ulos, velkaa jäisi minulle silti ja juoksevat kulut päälle yksin maksettavaksi. Jos minä lähtisin, joutuisin maksamaan puolet talosta, enkä saa enää enempää velkaa. Lisäksi jäisi vanhat velat ja yksin vuokran maksaminen omassa asunnossa, joka pitäisi olla niin iso, että sinne mahtuu lapsetkin. Kolmas vaihtoehto olisi myydä talo mutta ei tätä sähkösyöppöä kukaan nyt edes ostaisi.

Ap

Onpa soppa. Jos sinä lähtisit, luuletko, että miehesi jäisi tuota yksin pyörittämään?

Ja sinulla ei ole varaa jäädä tuohon taloon yksin. Etkä halua talosta luopua.

Etkä halua miehestä luopua.

Ainut ratkaisu on sitten elää näin, kuten tähänkin asti. Mies kaveeraa Mirkun kanssa ja sinä hyväksyt tilanteen, lopetat lääkkeet ja nouset sieltä suosta. Hyväksyt sen, että asuaksesi lapsuudentalossasi lastesi ja kotieläintesi kanssa, tarvitset siihen miehenkin tuloja ja siten et eroa miehestäsi ja hyväksyt hänen syrjähyppynsä Mirkun kanssa ja jatkat avioliittoa miehesi kanssa. Hyväksyt sen, että Mirkku joko jää kuvioihin tai ei jää. Jos ei jää, hyväksyt senkin tosiasian, että jossain kohtaa ilmestyy joku muu autettava Mirkku, jolta miehesi saa sinulta vaille jäämäänsä tukea, jolla hän tämän oikeuttikin. Sitten vain elelet siinä, hinta toki on kallis maksettavaksi siitä, että pidät ehjän perheen ja kotitilanne tuollaisena. Hinnan maksat sinä, siis henkisen hinnan. Miehesi kanssa suhde ei ikinä tule olemaan auvoisaa onnea, jossa on luottamus kohdillaan. Tällaista se elämä vain on.

Sitten noin 10-15 vuoden kuluttua lapset muuttavat omilleen. Sinä jatkat miehesi kanssa kaksisteen tuota eloa sitten tuossa talossa, oli Mirkkuja tai ei.

Eli otat nyt sen asenteen, että Mirkku on ja pysyy ainakin jollain tasolla (Mirkku olisi jätetty jo, jos olisi jättääkseen). Mirkkuhan on ollut kuvioissa jo vuosia ja tulee olemaan. Lastesi kotia et halua hajottaa. Nyt vain sitten keräät itsesi ja hyväksyt tilanteen näin, koska rahallisesti et halua eroa etkä halua miehestäsi luopua, haluat kynsin hampain pitää kiinni siitä,  mitä teillä joskus oli. Ne ajat eivät palaa, mutta eipä se mitään. Kai elämänsä voi noinkin sitten käyttää.

Mutta otapa se huomioon, että parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Jos miehesi häipyy yllättäen ja ihan oikeasti jättää sinut, niin sittenpä sinulla on tenkkapoo. Sillä sinulla ei ole varaa yksin talossa asua. Ellei se miehen äiti sitten jeesaa joka kuukausi rahasummalla x.

Eli älä tuudittaudu siihen, että sinulla on kaikki avaimet käsissäsi eli jos et miestäsi jätä, niin hän ei ikinä sinua kykenisi jättämään. Kyllä miehetkin lähtevät, pitkistäkin ihan ok avioliitoista. Eivät miehet niin lapatossuja ole, etteivätkö ikinä kykenisi vaimoaan jättämään. Tai joo, sen verran ovat tossuja, että tyhjän päälle eivät ikinä lähde pitkistä ok liitoista, vaan silloin on jo valmiiksi koetestattu ja hyväksi havaittu sivuhoito katsottuna.

Juuri tältä ("sinulla ei ole varaa jäädä tuohon taloon yksin. Etkä halua talosta luopua. Ainut ratkaisu on sitten elää näin, kuten tähänkin asti. ") minusta tuntuu.

Ap

Okei. Elele siinä nyt kuten ennenkin. Hyvää jatkoa sulle!

Ja muille:

hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!

Kiitos kaikille kommentoineille! Ollut silmiä avaava kokemus tämä 2kk kestänyt ketju, jossa melkein 1500 kommenttia. En olisi ikinä uskonut, ajattelin jos joku heittäisi jonkun ajatuksen, kun luulin olevani ylireagoija, kun mies tolkutti päähäni sellaista ajatusta. Tuntuu olevan edelleen sitä mieltä.

Jäi tänään kiinni valheesta, oli tavannut mirkkua, vaikka kertoi minulle muuta. Vähän epäilinkin ja nyt puhui itsensä vahingossa pussiin. Outoa oli se, että en enää edes tullut surulliseksi, jatkoin vain askareitani. Mies kävelee tuolla ulkona peltotietä edestakaisin. Näen otsalampun valon. Miettii varmaan miten saa puhuttua tämän taas parhain päin.

Ap

Naurattaa ajatus pomppivasta valosta kun joku kyntää peltoa saappaillaan kevätkylvöjä varten... anteeksi. Vois käydä tuossa minunkin pottumaalla, pitäis laajentaa.

Vierailija
1507/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyydestä kärsivä ihminen saattaa yrittää kaataa koko taakan toisen niskaan ja syyksi. Tätä miehesi nyt teki. Älä ota koppia, lapsellista käytöstä. Minulla on ollut peliriippuvainen ja alkoholistimies. Molemmilla oli taipumusta raivota syyllisyydentunnoissaan ja vikaheidän ongelmakäytökseen löytyi tietysti minusta. 

Ole sinä aikuinen ja hae aikuista ratkaisua, sellaista jossa sinä pystyt elämään. Onko ajatus pariterapiasta mahdoton? Myös ilmaista on tarjolla. Jos olet valmis huonossakin liitossa jatkamaan, olisi hyvä sopia pelisäännöt. Voit myös asettaa itsellesi aikarajan  esim. eroat sitten kun kaikki lapset on täysi-ikäisiä. Tai kun velkatilanne helpompi. 

Vierailija
1508/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran jäi sitten kiinni toisesta naisesta, lähettelivät seksiviestejä. Hommasin salaa uuden kämpän ja muutin siihen salaa. Salasin osoitteen että mies ei päässyt perään lurittelemaan. Mies teki pari viikkoa suurin piirtein kuolemaa, sitten tapasi "elämänsä naisen".

:D

Vierailija
1509/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllisyydestä kärsivä ihminen saattaa yrittää kaataa koko taakan toisen niskaan ja syyksi. Tätä miehesi nyt teki. Älä ota koppia, lapsellista käytöstä. Minulla on ollut peliriippuvainen ja alkoholistimies. Molemmilla oli taipumusta raivota syyllisyydentunnoissaan ja vikaheidän ongelmakäytökseen löytyi tietysti minusta. 

Ole sinä aikuinen ja hae aikuista ratkaisua, sellaista jossa sinä pystyt elämään. Onko ajatus pariterapiasta mahdoton? Myös ilmaista on tarjolla. Jos olet valmis huonossakin liitossa jatkamaan, olisi hyvä sopia pelisäännöt. Voit myös asettaa itsellesi aikarajan  esim. eroat sitten kun kaikki lapset on täysi-ikäisiä. Tai kun velkatilanne helpompi. 

Mä en malta odottaa, että ap pääsee kyttäyskeikalle.

Tulee mieleen ketju "aion varjostaa miestäni". Sehän päättyi hotellin käytäville, josta ap löysi miehensä toisen naisen kanssa. Ap:lla oli jopa peruukki päässään, kun naamioitui varjostaessaan.

Vierailija
1510/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaas, ap mikä tilanne teillä?

Vierailija
1511/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Mä en malta odottaa, että ap pääsee kyttäyskeikalle.

Tulee mieleen ketju "aion varjostaa miestäni". Sehän päättyi hotellin käytäville, josta ap löysi miehensä toisen naisen kanssa. Ap:lla oli jopa peruukki päässään, kun naamioitui varjostaessaan.[/quote]

Siis eikö ap ole vielä ollut tuolla kyttäyskeikalla.

Tuo naamiointi on kyllä hyvä idea.

Vierailija
1512/2372 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Õ[/quote]

Oli ihan raivopää koko yön. Pellonreunaan on näköjään paiskonut vanhoja autonrenkaita suutuspäissään. Lähti aamulla töihin sekavan yön jälkeen ja sanoi menevänsä töistä suoraa kaverinsa luo juomaan. Syytteli minua edelleen samasta vanhasta tuen puutteesta ja siitä että olen ajanut hänet käyttäytymään näin. Olen kuulemma työntänyt hänet mirkun luo, mirkun kanssa saa hetken tauon tästä kaikesta paskasta täällä kotona. Tilanne on täysin absurdi. Mies vaikutti ihan sekopäältä, taitaa joku ratas olla hieman paikoiltaan.

Ap[/quote]

Nyt ap, tässä tilanteessa pidä pääsi kylmän rauhallisena.

Vierailija
1513/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap kyttäyskeikalle!

Niinku olis jo!

Vierailija
1514/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap kyttäyskeikalle!

Niinku olis jo!

Huomenta vaan kaikille! Auton näin kaverin pihassa. Oli tavannut myös mirkun baarissa, kävin hakemassa yöllä ukon kotiin mirkun pihasta, kun niin pyysi. Eikö ole käsittämätöntä?! Eikä vähiten se, että menin hakemaan. Matkalla sönkkäsi, että minun ei tarvitse olla mistään huolissaan, eikä mitään tapahtunut. En enää edes itke, kyyneleet ovat loppuneet.

Kun sain lapset nukkumaan illalla, miehen ollessa kylillä, menin nettiin ja juttelin seksijuttuja joidenkin kenenlie miesten kanssa. Oli kivaa ja koukuttavaa. Sain ihanaa huomiota, vaikka vaan tuollaista keksittyä. Tiedän että eivät varmaan olleet sitä miksi itsensä esittelivät, mutta ei haitannut. Muutama olisi halunnut heti tavata ja naida, melkein teki mieli lähteä. Yksi olisi halunnut soitella ja yksi lähetti kikkelikuvia. Olen tällaisesta kuullut, mutta nyt se on koettukin. Kova vonkaus päällä varatuilla miehillä. Hauskaa oli silti, enkä itkeskellyt ukon perään koko iltana.

Ap

Vierailija
1515/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä käänne.

MIksi mies oli Mirkun pihalla?

Hän siis oli ollut kännissä perjantaiyönä Mirkun kotona? Ja miksi?

Vierailija
1516/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä käänne.

Oletettavasti oli sisälläkin, en kysynyt. Oli kuulemma saattanut baarista kotiinsa. Ei ollut mikään salaisuus, siksi pyysi minut hakemaan, koska ei ole kuulemma mitään salattavaa, ei tapahtunut mitään kiellettyä. Saahan sitä ystävän saattaa. :/

Ap

Vierailija
1517/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun heräsi niin vannoo rakkauttaan minuun. Ei yllätä. Mitään ei puhuttu eilisestä, ei kiinnosta. En vastannut rakkaudentunnustuksiin. Pyyteli myös anteeksi toissaöistä riehumistaan. Aivan sama hänen anteeksipyyntönsä.

Ap

Vierailija
1518/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap kyttäyskeikalle!

Niinku olis jo!

Huomenta vaan kaikille! Auton näin kaverin pihassa. Oli tavannut myös mirkun baarissa, kävin hakemassa yöllä ukon kotiin mirkun pihasta, kun niin pyysi. Eikö ole käsittämätöntä?! Eikä vähiten se, että menin hakemaan. Matkalla sönkkäsi, että minun ei tarvitse olla mistään huolissaan, eikä mitään tapahtunut. En enää edes itke, kyyneleet ovat loppuneet.

Kun sain lapset nukkumaan illalla, miehen ollessa kylillä, menin nettiin ja juttelin seksijuttuja joidenkin kenenlie miesten kanssa. Oli kivaa ja koukuttavaa. Sain ihanaa huomiota, vaikka vaan tuollaista keksittyä. Tiedän että eivät varmaan olleet sitä miksi itsensä esittelivät, mutta ei haitannut. Muutama olisi halunnut heti tavata ja naida, melkein teki mieli lähteä. Yksi olisi halunnut soitella ja yksi lähetti kikkelikuvia. Olen tällaisesta kuullut, mutta nyt se on koettukin. Kova vonkaus päällä varatuilla miehillä. Hauskaa oli silti, enkä itkeskellyt ukon perään koko iltana.

Ap

Opettele. Olemaan. Yksin.

Olet itsekin mielenterveyspotilas. Älä nyt riko itseäsi laastareilla ja itsekkäillä panomiehillä. Heille kelpaa mikä pillu tahansa ja käyttävät naisia esineinä.

Hoida itsesi kuntoon. Itsesi ja lastesi vuoksi.

Vierailija
1519/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä käänne.

Oletettavasti oli sisälläkin, en kysynyt. Oli kuulemma saattanut baarista kotiinsa. Ei ollut mikään salaisuus, siksi pyysi minut hakemaan, koska ei ole kuulemma mitään salattavaa, ei tapahtunut mitään kiellettyä. Saahan sitä ystävän saattaa. :/

Ap

Eli hänellä ei ole aikomustakaan olla erossa Mirkusta. Miksi ihmeessä hän haluaa noin paljon olla Mirkun kanssa? Näkivät baarissa ja menivät Mirkulle. Nyt hän luulee olevansa ovela. Kun hän ei salaa mitään ja tekee kaiken julkisesti, luulee, että sinä menet lankaan.

Älä ap ikinä unohda sitä, että Mirkku jo tunnusti rakkautensa mieheesi ja on ihan paskana siitä, kun ukkos on jo varattu. Mirkku haluaa miehestäsi poikaystävän, tämä on tunnustettu jo miehellesi ja sulle!

Mirkku on potentiaalinen uhka suhteellenne. Tai no, ei mikään potentiaalinen, vaan todellinen uhka. Miksi miehesi leikittelee Mirkun tunteilla tuolla tavoin? Saako miehesi siitä jotain itsetunnon kohotusta, kun joku nainen on noin hänen peräänsä??? Se, että Mirkku tarvitsisi henkistä tukea, on aivan potaskaa muuten.

Vierailija
1520/2372 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytteli minua edelleen samasta vanhasta tuen puutteesta ja siitä että olen ajanut hänet käyttäytymään näin. Olen kuulemma työntänyt hänet mirkun luo, mirkun kanssa saa hetken tauon tästä kaikesta paskasta täällä kotona. 

Ap

Huomaatko, kuinka mies ei ota pätkääkään vastuuta omasta käytöksestään?

Hän ei ole pahoillaan (kaikkea muuta), hän on mielestään oikeutettu tähän. Ja voiko paskemmin sanoa omalle aviopuolisolle 20 vuoden yhteiselon jälkeen noin? Kun yhdessä on kaikki teini-ikäisestä rakennettu, koko elämä tehty ja tässäkö on kiitos?

Ai Mirkun kanssa saa tauon paskasta teillä kotona? Toi on niin julmasti sanottu, ettet enää ikinä voi katsoa miestäsi hellästi ja ihaillen, luottavaisesti, että tässäpä on mies, joka seisoo rinnallani ylä ja alamäet. Että kaikesta selviämme, emmekä hae lohtua ulkopuolisista tyypeistä. Miehesi käytännössä romutti kaiken, pisti vessanpöntöstä alas kaiken yhteisen. Kodin, lapset, eläimet ja sinut. Ja jonkun Mirkun takia. Ja yhäkö aiot tuossa olla, ovimattona, kun äijä pyyhkii sinuun jalkasi mennen ja tullen?

Nytkö se mies tämän kaiken hoksasi? Oisko niin että taitava manipuloija mirkku on tuon mielikuvan ukolle syöttänyt. Eihän miehet kykene itseään analysoimaan. Voitko kuulla hänen katkerissa sanoissaan vieraan ihmisen äänen?

Toisekseen onhan se järkkyä kun vaimo ei enää itkeskele perään!!

Pikku narskulle tulee paha mieli.

Ihan ihme Mirkun syyllistämistä, sillä kyllä ukot ihan itse pystyy päässä näitä puolisonsyyttelytarinoita kehittelemään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä