Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1081/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä pariterapiaan pitäisi tuota hirviötä mennä kuuntelemaan. Eikö ap:tä ole nöyryytetty tarpeeksi?

Kun on lapsia, niin kannattaa ehdottomasti mennä pariterapiaan. Jos jää itselle käsittelemättömiä asioita, lopulta ne lapset kärsivät siitä eniten. Vaikka mies ei lähtisikään pariterapiaan, voi ap mennä pariterapiaankin yksin. Se on itse asiassa hyvin tavallista. Jos kuitenkin menette yhdessä, se terapeutti saa paljon helpommin selville kuin sinä itse tai palstalaiset täällä, mitä loppujen lopuksi miehelläsi on meneillään sekä sen, miten sinä tämän asian kanssa pystyt jaksamaan ja jatkamaan. Se on koulutettu siihen. Me täällä ei olla.

Vierailija
1082/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä pariterapiaan pitäisi tuota hirviötä mennä kuuntelemaan. Eikö ap:tä ole nöyryytetty tarpeeksi?

Kun on lapsia, niin kannattaa ehdottomasti mennä pariterapiaan. Jos jää itselle käsittelemättömiä asioita, lopulta ne lapset kärsivät siitä eniten. Vaikka mies ei lähtisikään pariterapiaan, voi ap mennä pariterapiaankin yksin. Se on itse asiassa hyvin tavallista. Jos kuitenkin menette yhdessä, se terapeutti saa paljon helpommin selville kuin sinä itse tai palstalaiset täällä, mitä loppujen lopuksi miehelläsi on meneillään sekä sen, miten sinä tämän asian kanssa pystyt jaksamaan ja jatkamaan. Se on koulutettu siihen. Me täällä ei olla.

Paitsi että narsistin kanssa ei välttämättä saa. Saattaa olla, että saa, saattaa olla, ettei saa. 

Joka tapauksessa ap tarvitsee yksilöterapiaa ja suhdetta voi käsitellä sielläkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kotoa, jo ennen kun piti mennä lapsia hakemaan kotiin. Kävin abc:llä yksin kahvilla, söin hampparin ja pullan. Hymyilin ohi kävelevälle rekkamiehelle. Itku on laantunut. Jäljellä pelkkä tyhjyys ja vitutus. Nyt kotona ja lapset myös. Varasin ajan työterveyslääkärille. En mene huomenna töihin. Lämmitän itselleni nyt saunan ja otan pari siideriä, normaalisti en juurikaan juo, mutta nyt otan muutaman. Ihan itsekseni. Ja itselleni.

Ap

Vierailija
1084/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette auttaneet mua niin paljon, ettette edes tiedä!

Ap

Vierailija
1085/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kotoa, jo ennen kun piti mennä lapsia hakemaan kotiin. Kävin abc:llä yksin kahvilla, söin hampparin ja pullan. Hymyilin ohi kävelevälle rekkamiehelle. Itku on laantunut. Jäljellä pelkkä tyhjyys ja vitutus. Nyt kotona ja lapset myös. Varasin ajan työterveyslääkärille. En mene huomenna töihin. Lämmitän itselleni nyt saunan ja otan pari siideriä, normaalisti en juurikaan juo, mutta nyt otan muutaman. Ihan itsekseni. Ja itselleni.

Ap

Kuulostaa hyvältä tauolta tuo huoltiskahvit. Sinun pitää päästä välillä ihan vaikka jotain tuollaista tekemään, pois kodin ahdistavasta ilmapiiristä, jotta jonain päivänä huomaat, että elämä kyllä jatkuu kaikilla, rekkamiehetkin toimittavat omaa arkeaan iloineen ja suruineen siellä ja tuntemattomillekin on hyvä hymyillä. :)

Hyvä, että varasit ajan lääkärille. Toivottavasti siellä on vastassa empaattinen ihminen. Tarvitset kyllä keskusteluapua lisää eli jos sellaista järjestyy lisää, niin ota vastaan.

Keskity luomaan lapsille hyviä arkihetkiä äidin kanssa, sillä he kyllä vaistoavat, ettei teidän välillä ole kaikki ihan hyvin. Ole sinä heille turvallinen ja lämmin, lukekaa iltasatuja (isojenkin lasten kanssa!) ja pelatkaa jotain pelejä. Jos jaksat. Jos et, niin älä soimaa siitä itseäsi, sillä nyt on kriisitilanne. Pääasia, että lasten rutiinit pyörivät ja äiti halaa heitä välillä. Kävi miehen kanssa miten hyvänsä, niin kyllä te lasten kanssa jatkatte elämäänne päivä kerrallaan. Siitä voi löytyä se sinua kannatteleva voima ja jonain päivänä tämäkin kuormittava tilanne on osa sinun muistojasi.

Vierailija
1086/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap mikä tilanne?

Milloin mies tuli ja mitä olette puhuneet?

Ei ole puhuttu mitään, minä olen tehnyt kotiaskareita itkien ja mies tehnyt pihatöitä omissa oloissaan. Puhelin on kädessä vähän väliä. Lapset onneksi serkuillaan kylässä.

Ap

Lähde pois sieltä kotoa. Heti! Onko sulla autoa? Ota taksi? Sinun pitää päästä sieltä pois. Edes muutamaksi tunniksi. Tiedän, miten kaikki vääristyy, kun on vaan kotona ja se paska vyöryy päälle koko ajan. 

Ap:lla on oma auto ja ajokortti, samoin hänen miehellään.

Vierailija
1087/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nuo pariterapiahuutelijat rauhoittua? Ei kuulosta oikealta ratkaisulta enää tuossa vaiheessa. Ehkä se työterveyslääkäri osaisi neuvoa oikean osoitteen hakea apua?

Vierailija
1088/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla ihan hyvä lähteä välillä ajelulle, kun mies on kotona/ tuli kotiin. Mennä joko kävelylle muihin maisemiin, kahville tai vaan ajelulle. Kotona oleileminen ei nyt ole parasta tekemistä mielelle. 

Vierailija
1089/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
1090/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
1091/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1092/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä AP!

Yritä nukkua, huomenna on uusi päivä. Kerro lääkärille tilanteestasi rehellisesti. On ihan normaalia, ettei sinulla pysy nyt ajatus kasassa ja tunteet menevät vuoristorataa. Sinulla voi olla akuutti stressireaktio, joten olisi hyvä, jos saisit sairaslomaa joksikin aikaa. Itselläni diagnosoitiin se, kun mieheni pitkä sivusuhde paljastui. Sain kaksi viikkoa sairaslomaa. Loma auttoi ainakin siihen, ettei tarvinnut kaiken myrskyn keskellä murehtia töistä selviytymisestä.

Voimia huomiseen, et ole yksin!

Vierailija
1093/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
1094/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on hyvä että keskityt nyt itseesi. Pidempikin loma voisi tehdä ihan hyvää. Ikävää että joudut yksin itkeä kotona eikä mies lohduta edes. On niin monta asiaa mitä mies tekee väärin eikä taida edes hävetä. Parempi että saisit enemmän aikaa itsellesi kun tuo mies on oikea ankeuttaja. Vie vaan ilon ja energian sinulta pois. Jaksamisia sinulle!

Vierailija
1095/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa ja heti

Vierailija
1096/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä kussut asiat. Vaimo ei enää luota ja toinen nainen ei halua enää leikkiä kaveria vaan haluaa enemmän. Kotona rakkaus kuolee ja miehen "ystävyys" naiseen kuolee jos kieltäytyy parisuhteesta. Ei voi kun ihmetellä että mitä luuli käyvän? Ollut tietoinen että toinen nainen haluaa varmasti enemmän ja silti jatkanut ja tiennyt että vaimo voi huonosti asian takia mikä on hyvin ymmärrettävää. Luuliko oikeasti että voi pyörittää molempia ilman seurauksia. Yksi ihminen rikkoo monta ihmistä omista itsekkäistä syistä. Ja vielä käyttäytyy röyhkeästi vaikka itse on syypää kaikkeen. Ap, toivon todella että jätät miehen. Mies on aivan järkyttävän itsekäs eikä välitä muiden tunteista. Ei ansaitse sinulta mitään.

Vierailija
1097/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap ei sitä pysty pitämään edes vaihtoehtona, minä pystyn ja varmasti moni muukin, että mies saa tyydytystä siitä, että on saanut ap:n voinnin romautettua/pysymään romuttuneena. Noita miehiä on yllättävän paljonkin. Ja ei, heistä kaikki eivät ole mitään 100 % ajasta hirviöitä vaan suuren osan ihan mukavia ja normaaleja ihmisiä. 

Tässä ketjussa käsitellään asiaa:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4819595/liian-tasainen-ja-sarmaton-nain…

Vierailija
1098/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
1099/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mikä tilanne?

Vierailija
1100/2372 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitään pettämistä ei ole tapahtunu ovat varmaa olleet samaan aikaa saunassa alasti 😀 mun vaimo on samanlainen kilipää

Miksi se on sun vaimo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi