Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen työterveyslääkärillä. Kirjoitti tämän viikon sairauslomaa. Akuutti stressireaktio. Vointi on aika huono. En tiedä pystynkö olemaan koko viikkoa kotonakaan, olen täällä päivisin niin yksin. Mies edelleen samanlainen, vähän on puhuttu, mutta tilanne junnaa täysin paikoillaan. Haluaa minut ja ystävänsä. Ei halua loukata minua, eikä Mirkkua. Loukkaa kuitenkin. Tuntuu pattitilanteelta. Huomenna minulla aika taas psyk. sairaanhoitajalle, pääsen ainakin vähän sinne purkamaan ajatuksiani.
Ap
Ei ole todellista! Miten voi kaiken tuon jälkeen vielä vaatia että saa teidät molemmat?? Mies on joko todella tyhmä tai joku narsisti. Kuka oikeasti tekee noin?? Satuttaa myös nyt tuota Mirkkua. Nyt oikeasti eroon jo tuosta hullusta!! Haloo!!
Ap edelleen puolustelee miehen käytöstä eikä halua uskoa näkemäänsä. Eteenpäin pääsyyn on siis pitkä tie.
Ap, minkä neuvon antaisit parhaalle ystävällesi vastaavassa tilanteessa?
Ap, hyppää autoon ja laita hyvää musaa ja ajele vain.
Pysähdy johonkin kivaan kohtaan, kävele metsäpolulla tai mene johonkin järven rantaan.
Siis kun olet yksin kotona, kun lapset koulussa ja mies töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap edelleen puolustelee miehen käytöstä eikä halua uskoa näkemäänsä. Eteenpäin pääsyyn on siis pitkä tie.
Ap, minkä neuvon antaisit parhaalle ystävällesi vastaavassa tilanteessa?
Tämä on ihan tyypillistä psykologista käytöstä, ei yhtään ihmetytä ap:n käytös.
Teidän suhde on korjaamattomasti rikki. Mies heitti sinut bussin alle, kun ei halunnut heittää sinne mirkkua tai itseään.
Se ei tule korjautumaan ikinä eikä mitenkään, koska jos yrität, hinta maksetaan vain ja ainoastaan sun mielenterveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen työterveyslääkärillä. Kirjoitti tämän viikon sairauslomaa. Akuutti stressireaktio. Vointi on aika huono. En tiedä pystynkö olemaan koko viikkoa kotonakaan, olen täällä päivisin niin yksin. Mies edelleen samanlainen, vähän on puhuttu, mutta tilanne junnaa täysin paikoillaan. Haluaa minut ja ystävänsä. Ei halua loukata minua, eikä Mirkkua. Loukkaa kuitenkin. Tuntuu pattitilanteelta. Huomenna minulla aika taas psyk. sairaanhoitajalle, pääsen ainakin vähän sinne purkamaan ajatuksiani.
Ap
Ei hitto. Pitäähän sen miehen nyt pystyä tekemään se päätös kumman haluaa. Ei se voi pitää molempia. Vai, ei halua loukata Teistä kumpaakaan ja nyt se todellakin loukkaa molempia. En voi ymmärtää mitä miehesi päässä liikkuu. Totuus on kyllä se, että miehesi on valehdellut tuosta ihastumisesta Mirkkuun. Voi ei. Miehesi on tehtävä päätös ja elettävä sen päätöksen kanssa. Jos olisin samassa tilanteessa niin en tiedä pystyisinkö olemaan mieheni kanssa vaikka valitsisi minut. Aina saisi pelätä, että tulee joku uusi Mirkku. Tsemppiä Ap Sinulle.
Siis mies ei voi valita ystävänsä tai vaimonsa väliltä. Suomeksi: on rakastunut mirkkuun, mutta haluaisi säilyttää perherakenteen ennallaan ja heilastella mirkun kanssa.
Jos minun pitäisi valita parhaan ystäväni tai mieheni välillä niin tilanne olisi hirveä. Mutta valinta olisi silti päivänselvä eikä sitä tarvitsisi miettiä. Toisaalta vaatisi varmasti ajatustyötä, että pystyisin jättämään ystäväni.
Tämä näkökulma siihen siis jos leikitään, ettei miehellä ei ole mitään romanttisia tunteita Mirkkua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä aikuisella parisuhteessa olevalla ihmisellä on muka aikaa nähdä kaveriaan noin monta kertaa viikossa?
Miksi teinilläkään olisi aikaa?
Mies odottaa selvästi, että ap tekisi päätöksen hänen puolestaan. Joko erota tai jäädä ja mies ei joudu mielestään yhtään vastuuseen omista p*skoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi ole todellista! Miten voi kaiken tuon jälkeen vielä vaatia että saa teidät molemmat?? Mies on joko todella tyhmä tai joku narsisti. Kuka oikeasti tekee noin?? Satuttaa myös nyt tuota Mirkkua. Nyt oikeasti eroon jo tuosta hullusta!! Haloo!!
Ihminen kestää aivan yllättävän paljon paskaa silloin, kun on sen luonteinen, että ei juokse kylillä ja vieraissa pöydissä, vaan on ihan tyytyväinen pieneen piiriin ja kotielämään. Ei siis haikaile muualle. Yhteistä elämää 20 vuotta takana, kasvettu teineistä nelikymppisiksi tuossa.
Lapset, maatila, koti ja kaikki siinä. Vaikka toinen olisi kuinka hullu tai sellaiseksi muuttuisi, niin kun ap:n luonne on tuo mikä on, niin siitä ei lähdetä. Ukko voisi panna puolta kylää ja ap kääntäisi vain toisen poskensa.
Näin se vain menee tietynlaisella luonteella.
Ap on tuossa suossa vuosikausia, ELLEI mies jätä ap:ta ja lähde Mirkun luo.
Mutta kun mies haluaa nyt varmistaa vimosen päälle, että vaihto Mirkkuun on tosiaankin parempi vaihtoehto, niin siksi vitkuttelee viimeiseen asti päätöstä. Hän mieluiten olisi pitänyt vaivattoman 20 vuotta yhdessä rakennetun elämän, kodin ja lapset ja vaimon siellä kotona ja sitten käynyt huvittelemassa Mirkun kanssa. Toisin sanoen mies olisi halunnut säästää kakun ja syödä sen myös.
Nyt miestä vituttaa, kun ap on tajunnut jutun juonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä oma mies saisi valita joko minut tai "kaverin". En katselisi tuollaisten touhuja sekunttiakaan. Toki olisk ukko saattanut saada lähtöpassit jo pettämisestä. Et avannut enempää sitä, mitä he tekivät. Älä ainakaan jää sivusta seuraamaan tuota. Joko eroat tai sitten ukko lopettaa täysin yhteydenpidon.
On hyvä ystävä, ei pelkkä kaveri. Ja mieheni hänen ainut ystävänsä, äärimmäisen tärkeä ihminen tämän naisen elämässä. En haluaisi tuhota hänenkään elämäänsä. Eivät harrastaneet seksiä, läheisyyttä ja suudelma. Olin tehnyt selväksi, että minulle suuteleminen on pettämistä.
Ap
Oot niin syvällä tossa kuviossa ja täysin manipuloituna.
Vierailija kirjoitti:
ap??
Täällä olen. Nyt koitan nukkua, sain siihenkin lääkettä. Kiitos kaikille kommentista, arvionne minusta ja luonteestani osuvat pelottavan oikeaan. Hyvää yötä kaikille ja kiitos avustanne!
Ap
Päivän video. En ota kantaa, onko mies narsisti vai ei, mutta faktana hänellä on vahvaa narsistista käytöstä ja lisäksi ap oireilee kuten narsistin uhri. Kun olen youtubesta lukenut videoiden kommentteja, jotkut tajuavat vasta 20, 30, 40 vuoden jälkeen mikä puoliso oikeasti on.
Minunkin äidilläni meni 20 vuotta eikä olisi välttämättä tajunnut paitsi koki välttämättömäksi alkaa puolustaa minua, kun isän kasvatusperiaatteet osoittautuivat kauheiksi.
Katsoin tätä videota. Jäin vaan miettimään, että tämä ei siinä mielessä kuulosta mieheltäni, koska olemme olleet yhdessä 20 vuotta ja nyt tämä tapahtui ensimmäisen kerran. Tuntuu että tuollaiset ihmiset tekisivät jotain tuon suuntaista jo aiemmin. Vai voiko olla että on nyt vasta muuttunut narsistiksi? Hän myös on alusta asti tuonut Mirkkua esille, ja Mirkku tiennyt alusta asti minusta. Olen hänet jopa tavannut.
Ap