Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1061/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata AP uskoa ihan sokeana noihin miehen esittämiin syihin siitä, miksi hän petti.

Minullakin mies petti ja esitti syiksi seuraavia:

Syy 1: "En pystynyt puhumaan sinulle ongelmista, mutta toiselle naiselle pystyin."

Todellisuus: Ei hän edes yrittänyt puhua suoraan ja selkeäsanaisesti minulle vähänkään vaikeista asioista. Kiertoilmauksia ja passiivis-aggressiivista mutinaa hän kyllä harrasti sitäkin enemmän. Ilmeisesti se omalle puolisolle puhuminen kuten aikuinen ihminen on vaikeaa, koska tällöin joutuisi ottamaan riskin siitä, että tulee läheisen ihmisen toimesta henkisesti torjutuksi. Sen saman riskin, joka realisoitui aikoinaan hänen omassa lapsuudessaan, kun äitinsä torjui pojan esittämät ongelmat. Pettäjän on helpompi avautua ulkopuoliselle, koska torjunta ei tuntuisi silloin niin pahalta.

Syy 2: "Ei ole ollut seksiä aikoihin."

Todellisuus: Seksiä oli kyllä hyvinkin usein ja se oli hyvää, mutta se loppui hyvin pian, kun kolmas pyörä oli tullut kuvioihin. Itse kärvistelin kotona puutteessa, kun mies juoksi vieraissa.

Syy 3: "Emme tehneet enää mitään kivaa yhdessä."

Todellisuus: Se olin kyllä minä, joka oli parisuhteen ohjelmapalvelukoordinaattori. Kysyin säännöllisesti, että mitä mies haluaa tehdä ja suunnittelin tekemistä. Joskus mies antoi ideoita, mutta päävastuu kyselemisestä ja suunnittelusta oli minulla. Oma-aloitteisesti mies ei halunnut parantaa vapaa-ajan laatua.

Syy 4: "Olit niin masentunut, minä jouduin tekemään kaikki etkä auttanut riittävästi."

Todellisuus: Joo, minulla on taipumusta kausittaiseen masennukseen enkä masennuskausina varmastikaan osallistunut arkeen tasavertaisesti. Suurimman osan aikaa minä kuitenkin tein asioita kotona siinä missä hänkin. Siinä vaiheessa, kun kolmas pyörä oli kuvioissa, minun masennukseni muuttui jatkuvaksi, koska mies kohteli minua todella mitätöivästi kotona.

Jokaisessa ihmisellä on joskus itsensä kanssa ongelmia ja myös jokaisessa parisuhteessa on joskus ongelmia. Aikuisella ihmisellä on kuitenkin velvollisuus kertoa noista ongelmista ja pyrkiä löytämään kestäviä ratkaisuja niihin. Sitä omaa yksilöllistä onnellisuutta voi ihan omalla toiminnallaan nostaa, ja se heijastuu myös parisuhteen laatuun. Hyvin harvoin se puolison vaihto läpsystä seuraavaan ratkaisee mitään - rakkaushormonit tuovat vain jonkun tilapäisen illuusion onnellisuudesta.

Ei sille pettämiselle siis ole mitään muuta syytä kuin se, että mies valitsi pettää.

Vierailija
1062/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata AP uskoa ihan sokeana noihin miehen esittämiin syihin siitä, miksi hän petti.

Minullakin mies petti ja esitti syiksi seuraavia:

Syy 1: "En pystynyt puhumaan sinulle ongelmista, mutta toiselle naiselle pystyin."

Todellisuus: Ei hän edes yrittänyt puhua suoraan ja selkeäsanaisesti minulle vähänkään vaikeista asioista. Kiertoilmauksia ja passiivis-aggressiivista mutinaa hän kyllä harrasti sitäkin enemmän. Ilmeisesti se omalle puolisolle puhuminen kuten aikuinen ihminen on vaikeaa, koska tällöin joutuisi ottamaan riskin siitä, että tulee läheisen ihmisen toimesta henkisesti torjutuksi. Sen saman riskin, joka realisoitui aikoinaan hänen omassa lapsuudessaan, kun äitinsä torjui pojan esittämät ongelmat. Pettäjän on helpompi avautua ulkopuoliselle, koska torjunta ei tuntuisi silloin niin pahalta.

Syy 2: "Ei ole ollut seksiä aikoihin."

Todellisuus: Seksiä oli kyllä hyvinkin usein ja se oli hyvää, mutta se loppui hyvin pian, kun kolmas pyörä oli tullut kuvioihin. Itse kärvistelin kotona puutteessa, kun mies juoksi vieraissa.

Syy 3: "Emme tehneet enää mitään kivaa yhdessä."

Todellisuus: Se olin kyllä minä, joka oli parisuhteen ohjelmapalvelukoordinaattori. Kysyin säännöllisesti, että mitä mies haluaa tehdä ja suunnittelin tekemistä. Joskus mies antoi ideoita, mutta päävastuu kyselemisestä ja suunnittelusta oli minulla. Oma-aloitteisesti mies ei halunnut parantaa vapaa-ajan laatua.

Syy 4: "Olit niin masentunut, minä jouduin tekemään kaikki etkä auttanut riittävästi."

Todellisuus: Joo, minulla on taipumusta kausittaiseen masennukseen enkä masennuskausina varmastikaan osallistunut arkeen tasavertaisesti. Suurimman osan aikaa minä kuitenkin tein asioita kotona siinä missä hänkin. Siinä vaiheessa, kun kolmas pyörä oli kuvioissa, minun masennukseni muuttui jatkuvaksi, koska mies kohteli minua todella mitätöivästi kotona.

Jokaisessa ihmisellä on joskus itsensä kanssa ongelmia ja myös jokaisessa parisuhteessa on joskus ongelmia. Aikuisella ihmisellä on kuitenkin velvollisuus kertoa noista ongelmista ja pyrkiä löytämään kestäviä ratkaisuja niihin. Sitä omaa yksilöllistä onnellisuutta voi ihan omalla toiminnallaan nostaa, ja se heijastuu myös parisuhteen laatuun. Hyvin harvoin se puolison vaihto läpsystä seuraavaan ratkaisee mitään - rakkaushormonit tuovat vain jonkun tilapäisen illuusion onnellisuudesta.

Ei sille pettämiselle siis ole mitään muuta syytä kuin se, että mies valitsi pettää.

Mikään asia ei ole syy pettää. Ei yhtään mikään. Siinä rikotaan luottamus.

Kaikki syyt ovat tekosyitä.

Jos suhteessa ei olla tyytyväisiä, silloin käännytän puolison puoleen, ei muiden puoleen.

Ja jos mikään puhuminen ei korjaa tilannetta, erotaan ja sitten mennään naimaan muita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap mikä tilanne?

Milloin mies tuli ja mitä olette puhuneet?

Ei ole puhuttu mitään, minä olen tehnyt kotiaskareita itkien ja mies tehnyt pihatöitä omissa oloissaan. Puhelin on kädessä vähän väliä. Lapset onneksi serkuillaan kylässä.

Ap

Vierailija
1064/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap mikä tilanne?

Ei ole puhuttu mitään, minä olen tehnyt kotiaskareita itkien ja mies tehnyt pihatöitä omissa oloissaan. Puhelin on kädessä vähän väliä. Lapset onneksi serkuillaan kylässä.

Ap

Voi ei, kuulostaa kamalalta :( Pyydä sitä miestä laittamaan edes puhelin pois loppupäiväksi. Virrat kiinni ja johonkin laatikkoon. Onhan tuo nyt ihan täyttä kidutusta. Keitä teetä itsellesi, se rauhoittaa edes hiukan. Voimia!

Vierailija
1065/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menet puhumaan äijälle ihan pokkana ku lapset eivät ole kotona.

Taatusti viestittelee Mirkun kanssa

Vierailija
1066/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi:

Mitä hän aikoo tehdä

Jos ei ole vielä päättänyt niin milloin on (aikaraja laitat itse tähän)

Vierailija
1067/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä pariterapiaan pitäisi tuota hirviötä mennä kuuntelemaan. Eikö ap:tä ole nöyryytetty tarpeeksi?

Vierailija
1068/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä on mies, jonka piti niin tukea ja rakastaa vaimoa ja Mirkun piti niin vain olla kaveri aivan kuten naapurin Pekkakin.

Miksipä mies nyt on mykkänä pihalla, viestitteelee MIrkun kanssa, ei tue ja puhu vaimolle?

Vaimo itkeskelee sisällä ja mies vähät välittää vaimosta.

Just.

Vierailija
1069/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mene puhumaan sille suorat sanat. Älä ole kynnysmatto ja itkeskele sisällä.

Kaiva itsestäsi kunnon vittumainen akka, jolla on pokkaa sanoa ihan suoraan mitä vaan.

Ota asenne "fuck it".

Vierailija
1070/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa miehen kanssa puhelu Mirkulle ja laittakaa hänet kaiuttimeen.

Sanokaa, että täällä linjan päässä olette te molemmat.

Sitten puhutte.

Tuu sit kertoo miten meni.

Vierailija
1071/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap huhuu, nyt ukko tilille

Vierailija
1072/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
1073/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuokaan tervettä ole että ystävyys noin häiritsee,

Tätä mieltä mieheni on ja juuri siksi kaipasin näkökulmia.

Kiitos paljon kaikista mielipiteistänne! Kultaakin kalliimpia!

Erota en halua, rikkoa lasten perhettä. Kunhan ei enää valehdella tai petetä minua.

Ap

Et sinä rikokaan lasten perhettä - mies on jo tehnyt sen. Olet vain niin lytätty ja maassa nyt ettet pysty vaatimaan itsellesi parempaa.

Hän on oikeasti tosi hyvä ihminen, haluaa auttaa kaikkia ja siitä tässä ystävyydessäkin pohjimmiltaan on kyse. Ja siksi sitä ei voi niin vain jättää. Rikkoa ihmistä jättämällä yksin.

Ap

Tässä se vastaus tulikin. Miehesi on läheisriippuvainen. Haluaa auttaa kaikkia. Rajaton.

Oma mieheni on samanlainen. Todella vaikeaa. Menemme terapiaan.

No eikä ole. Läheisriippuvainen ja sokea on ap. Kukaan HYVÄ IHMINEN ei toimi kuten ap:n mies, joten ap:n mies ei de facto voi olla hyvä ihminen.

Yleensä hyvän miehen vierellä on myös hymyilevä ja onnellinen vaimo. Se, että miehen vierellä on hermoraunio, kertoo monesti paljon miehestä. Yleensä naiset kukoistavat joko yksinollessaan tai hyvän miehen vierellä. 

Sinullekin tiedossa, että on olemassa tuo hyväntekijänarsistityyppi, joka hääräilee auttamassa kaikkia paitsi omaa perhettään. 

Vierailija
1074/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap mikä tilanne?

Ap

Lähde pois sieltä kotoa. Heti! Onko sulla autoa? Ota taksi? Sinun pitää päästä sieltä pois. Edes muutamaksi tunniksi. Tiedän, miten kaikki vääristyy, kun on vaan kotona ja se paska vyöryy päälle koko ajan. 

Vierailija
1075/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap mikä tilanne?

Ap

Voi ei, kuulostaa kamalalta :( Pyydä sitä miestä laittamaan edes puhelin pois loppupäiväksi. Virrat kiinni ja johonkin laatikkoon. Onhan tuo nyt ihan täyttä kidutusta. Keitä teetä itsellesi, se rauhoittaa edes hiukan. Voimia!

Tollaselta mieheltä ei pyydetä enää muuta kuin että voisiko se tipahtaa kuolleena maahan ja jos ei voi niin vaihtoehtoisesti kadota ikuisesti näköpiiristä. Se ei ansaitse enää yhtään mitään. Ei yhtään hermosäiettä ap:sta. Ei yhtään reaktioa. Ei yhtäkään kyyneltä. Ei mitään. 

Ap, kun itket, muista itkeä itsesi vuoksi. Sitä, että sinä olet rakastanut ja vaalinut, tullut kusetetuksi ja poljetuksi. Älä itke miestä, suhdetta tai toista naista. Itke itseäsi. 

Vierailija
1076/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että koko tarina on keksitty ja kirjoittaja vaan trollaa, niin raivostuttavaa on miten ap ei pane miestään tilille ja vaadi päätöstä heti asiaan vaan vain vitkuttelee ja antaa kusipää mieslieron pomputella kahta naista yhtä aikaa. Voi jumalauta en sietäisi tollaista miestä päivääkään enää, ero tulisi jo siinä vaiheessa jos alkaa lähentyä jonkun ei-sukulais ämmän kanssa ystävänä. Parisuhteessa olevan miehen tai naisen ei tarvitse viettää kahdenkeskistä aikaa vapaa-ajalla jonkun vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, joku kaveriporukka on eri juttu tai jos kaveri on homo/lesbo.

Vierailija
1077/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että koko tarina on keksitty ja kirjoittaja vaan trollaa, niin raivostuttavaa on miten ap ei pane miestään tilille ja vaadi päätöstä heti asiaan vaan vain vitkuttelee ja antaa kusipää mieslieron pomputella kahta naista yhtä aikaa. Voi jumalauta en sietäisi tollaista miestä päivääkään enää, ero tulisi jo siinä vaiheessa jos alkaa lähentyä jonkun ei-sukulais ämmän kanssa ystävänä. Parisuhteessa olevan miehen tai naisen ei tarvitse viettää kahdenkeskistä aikaa vapaa-ajalla jonkun vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, joku kaveriporukka on eri juttu tai jos kaveri on homo/lesbo.

Ap on ollut pitkään aivopesun ja alistamisen kohde. Siitä ei herätä päivässä. Ap on ottanut ihan oikeita askelia. Monta askelta tosin on vielä otettavana ja nyt vaan toivotaan, että hän jatkaa tarpomistaan eikä taannu takaisin. 

Tsemppiä, ap!

Vierailija
1078/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Persus ylös ja lähde käymään jossain. Tee jotain mukavaa, syö hyvää ruokaa, tutustu itseesi uudestaan. Mieti, Kuka sinä olet, Mitä haluat elämältäsi, Ole kerrankin itsekäs! Tee juuri niin kuin itse haluat, mistä tulee hyvälle mielelle.

Vierailija
1079/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pusu ja syöt lääkeitä? Ohhoh..

Ei ihme että miehesi halusi muuta kuin neuroottista seuraa..

Vierailija
1080/2372 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle joku sanoisi, etten saa viettää aikaa ystäväni kanssa, saisi aika äkkiä lähtöpassit. Melko tyrannimeininki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme