Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
861/2372 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisinkohan luetuttaa tämän ketjun miehelläni... meillä on niin iso näkemysero tässä asiassa ja minusta vaikuttaa että hän on vahvasti sitä mieltä että minä ylireagoin. Jos kirjoitan rehellisesti tähän muutaman faktan, niin jos joku haluaa/jaksaa niin voisi vielä kirjoittaa tekstin niin, että se olisi suunnattu miehelleni. Olisiko ihan huono idea? Kun mulla loppuu sanat ja mielenterveys kesken.

-Aikuisia ihmisiä, 20 vuotta naimisissa, lapsia, työt, punainen tupa ja perunamaa.

-Nainen ollut aina tuen tarpeessa ja mies tukenut, kokee jääneensä itse ilman tukea.

-Mies löysi harrastuksen parista itselleen hyvän ystävän, johon ajan kuluessa ihastui. Ystävä rikkinäinen ja yksinäinen ihminen, joka tarttui kaksin käsin ihmiseen joka hänestä alkoi välittämään. Rakastuikin.

-Kotona vaikeaa, mustasukkaisuutta, läheisriippuvuutta vaimon osalta. Mielen sairautta, väsymystä, uupuminen. Ystävän kanssa mukavaa rentoa yhdessäoloa, pakoa kodin ongelmista. Lähestymistä, suutelua yhden kerran.

-Kotona tunnustaminen, lupaus ettei toistu, hyvittelyä, anteeksi pyyntöjä. Tukea ja rakkautta vaimolle.

-Ystävyys jatkuu ennallaan, halataan, mutta ei halua edes suudella. Pelkkää ystävyyttä ja huomion ja rakkauden antamista yksinäiselle, rikkinäiselle ihmiselle viikottain ainakin 2 kertaa.

Olisiko joku halunnut kirjoittaa tähän jotain mitä voisin lukea miehelleni tai ottaa opiksi itselleni. Olenko liian mustasukkainen ja hankala, kun minun vaikea sulattaa tätä asiaa?

Pliis.

Ap

Itse kun jouduin menemään läpi pettämisen ja eron, niin tuli luettua paljon erokirjoja englanniksi. Sieltä aina tuli hyvin selkeästi esille se, että jos se pettävä osapuoli (sinun miehesi) ei suostu katkaisemaan kaikkia välejä siihen henkilöön, jonka kanssa hän sinua petti, ei teidän suhteella tai avioliitolla ole tulevaisuutta. Mitä todennäköisesti miehesi pettää sinua yhä (vähintään henkisesti) ja haluaa pitää tämän toisen naisen myös rinnallaan, eli leikkiä kahta kotia. Jossain vaiheessa kun se toinen osapuoli antaa vihreää valoa, niin miehesti lähtee tämän toisen matkaan. Sinua hän nyt roikottaa rinnalla sen takia, koska ei tahdo lähteä riitelemään vielä lapsista ja omaisuudesta, mutta se tulee jossain vaiheessa tapahtumaan.

Jos miehesi olisi oikeasti pahoillaan ja katuvainen teoistaan, hänen ensimmäinen toimintansa olisi poistaa tuo henkilö elämästään pois. Koska hän ei tätä ole tehnyt, niin ei hän kadu sitä, että petti. 

Et sinä ole liian mustasukkainen. Reaktiosi on täysin normaali. Mutta sinun pitää ymmärtää, että vaikka kuinka lukisit näitä miehellesi, ei hän tule ymmärtämään sinun näkemystäsi asiasta, koska hän ei VÄLITÄ siitä miltä sinusta tuntuu. Hän välittää tällä hetkellä vain ja ainoastaan hänestä itsestään. 

Kiitos tästäkin kirjoituksesta! Ja kaikista! En haluaisi antaa väärää kuvaa mielestäni, ettette tuomitse väärin. Haluaisin olla mahdollisimman objektiivinen ja hänen puoltaan pitävä, koska hän ei ole tässä kertomassa omaa kantaansa. Hän on hyvä ja liiankin auttavainen ihminen. Uuvuttaa itsensä antamalla kaikille muille aikansa, minulle, lapsille, äidilleen, siskolleen ja tälle ystävälleen.

Ap

Jos olisit objektiivinen, olisit jo aikaa sitten päättänyt lähteä tuosta myrkyllisestä suhteesta. haluat pitää miehen puolta, mutta kuka pitää sinun puoliasi? Ei ainakaan sun mies.

Vierailija
862/2372 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi olet niin vaisu nykyään, etkä avaudu ja kerro tarkemmin?

Täältä saisit hyvää tukea. Vai onko niin, että kun et edes kestä ajatusta erosta, et kestä meidän neuvojakaan?

Mites olisi se miehen stalkkaaminen?

Kovasti kiirettä, lapset olleet kipeänä yms. Liian vähän aikaa :C

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä linkkailtiin joku pv dokumenttia Anders, minä ja ne 23 muuta naista. Tämä on opettavainen dokumentti. 

https://areena.yle.fi/1-4468804

Siinä on täysin patologisesti valehteleva ja paneva empaattista ja avuliasta ja vähän reppanaa hurmuria esittävä Anders. Sitten on nainen, joka ryhtyy tekemään hänestä dokumenttia, kun hänen 23 muuta naissuhdettaan paljastuu. Ja sitten on niitä muita naisia. 

Osalla naisista on terve suhtautuminen ja he irrottautuvat Andersista välittömästi totuuden paljastuttua. Dokumentaristi on joku pelastajasyndroomainen tai läheisriippuvainen ja jää pelastamaan Andersia. Hän uskoo Andersin valheet ja hänen haluunsa ja kykyynsä muuttaa itsensä "kunnolliseksi" (Andersilla itselään vastaavaa aitoa halua ei ole). Lisäksi Anders pystyy edelleen uimaan muutaman naisen liiveihin, vaikka heidänkin pitäisi tietää totuus. Anders valehtelee jokaiselle ja käy panemassa paljaalla. Olettaisin, että hankki dokumentin aikana myös uusia naisia, joista dokumentaristi ei tiennyt mitään. 

Ihmisessä on joku suojamekanismi sille, että hänen itsensä on vaikeampi uskoa suoraan häneen kohdistuvaa huijausta. Muut sivussa näkevät sen selvemmin. 

Ap, mikä on miehen suhde omaan äitiinsä? Ja millainen anoppi sinulla on?

Hitto tää dokkari ei enää näy areenassa, näkyyköhän se missään muualla?

Anders vaikuttaa suoraan kuin oppikirjasta otetulta narsistilta.

Vierailija
864/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
865/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä linkkailtiin joku pv dokumenttia Anders, minä ja ne 23 muuta naista. Tämä on opettavainen dokumentti. 

Siinä on täysin patologisesti valehteleva ja paneva empaattista ja avuliasta ja vähän reppanaa hurmuria esittävä Anders. Sitten on nainen, joka ryhtyy tekemään hänestä dokumenttia, kun hänen 23 muuta naissuhdettaan paljastuu. Ja sitten on niitä muita naisia. 

Osalla naisista on terve suhtautuminen ja he irrottautuvat Andersista välittömästi totuuden paljastuttua. Dokumentaristi on joku pelastajasyndroomainen tai läheisriippuvainen ja jää pelastamaan Andersia. Hän uskoo Andersin valheet ja hänen haluunsa ja kykyynsä muuttaa itsensä "kunnolliseksi" (Andersilla itselään vastaavaa aitoa halua ei ole). Lisäksi Anders pystyy edelleen uimaan muutaman naisen liiveihin, vaikka heidänkin pitäisi tietää totuus. Anders valehtelee jokaiselle ja käy panemassa paljaalla. Olettaisin, että hankki dokumentin aikana myös uusia naisia, joista dokumentaristi ei tiennyt mitään. 

Ihmisessä on joku suojamekanismi sille, että hänen itsensä on vaikeampi uskoa suoraan häneen kohdistuvaa huijausta. Muut sivussa näkevät sen selvemmin. 

Anders oli umpinarsisti ja nainen kuvitteli voivansa korjata hänet, oli yliymmärtävä, kunnes sai tarpeekseen. 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/03/27/ruotsalaisnaisen-jarkytys-unel…

Vierailija
866/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
867/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Youtube  linkki on vain traileri. Onko koko dokkari nähtävissä?

Vierailija
868/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Youtube  linkki on vain traileri. Onko koko dokkari nähtävissä?

Näkyiskö tuolla? En tiedä, ei ole Netlixiä. 

https://www.netflix.com/fi/title/81466968

Vierailija
869/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders, me and his 23 other women löytyy Netflixistä suomitekstityksellä.

Vierailija
870/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Anders on viehättävä ja charmantti sosiopaatti. Manipuloi ja hurmaa. Ei ole ilkeilevä ja halveksiva narsisti. Ihan omanlaisensa tapaus. Mikä lie hänen tragediansa ja tarinansa tausta. 

Oon katsonut dokkarin joskus ja minusta tuo dokkarin tekijä vaikutti todella huomionhakuiselta.

Vierailija
871/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap, ootko jo päässy terapiaan? Mitä terapeutti sanoi?

Yhden kerran olen nyt käynyt, suositteli parisuhdeterapiaa.

Ap

No mitä mieltä hän oli tästä miehen naisystävästä? Entä mitä mieltä oli siitä, kuinka hajalla olet tästä tilanteesta?

Hän oli täysin samaa mieltä kuin te. Ei ole normaali ystävyyssuhde ja että voin näin huonosti koska minulla on tällainen parisuhde.

Ap

Miehesi tekee väärin, mutta ei aio ottaa vastuuta. Sekin on hänelle voitto jos otat eron, koska voi sitten kauhistella muille miten "vaimo oli mustasukkainen ja jätti" ja sitten alkaa seurustella "Mirkun" kanssa avoimesti. Tämän takia olisi hyvä että alkaisit puhumaan avoimesti miehesi suhteesta "Mirkkuun" että asia tulisi julki ja tietoon. Kaupassa esim.ääneen pohtia "jaahas mitäköhän syön lasten kanssa kun menet kuitenkin taas Mirkun luo syömään ja asustelemaan". Eli alat vaan puhumaan julkisesti asiasta ja jos mies valittaa voit sanoa "Etkös sanonut että olette vain ystäviä?Eihän silloin ole salattavaa?Vai onko?". Tutuille ja suvullekkin vain avoimesti päivittelet asiaa että ei miestä kiinnosta olla kotona perheensä kanssa. Sitten kun eroatte niin mies ei voi sinua syyttää.

Vierailija
872/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Anders on viehättävä ja charmantti sosiopaatti. Manipuloi ja hurmaa. Ei ole ilkeilevä ja halveksiva narsisti. Ihan omanlaisensa tapaus. Mikä lie hänen tragediansa ja tarinansa tausta. 

Oon katsonut dokkarin joskus ja minusta tuo dokkarin tekijä vaikutti todella huomionhakuiselta.

Tuolle Andersille ei riitä yksi nainen kerrallaan. Sehän kävi selväksi. En ymmärrä, kuinka tuo nainen oli kuin kynnysmatto ja lässytteli tuolle äijälle. Huh

Ai onko sosiopaatit tuollaisia? Millä perusteella Anders on sosiopaatti eikä narsisti?

Eihän kaikki narsistit halveksi ja ilkeile?

Voisikohan ap:n miehessä olla jotai sosiopaattia sitten, koska eihän mies ap:lle suoraan ilkeile, esim. ap sanoi, että hänen mieheensä ei päde yhtään tuon ketjun "narsistin keskustelutyyli":

Vierailija
873/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei arvosta itseään, niin ei arvosta kukaan muukaan. Jos miehesi touhut järkyttävät mielenterveyttäsi ja miehesi ei ystävänsä tapaamisista takiasi luovu, niin vaihtoehtosi ovat aika vähissä. Jatkat kitkuttelua itsellesi vahingollisessa ympäristössä tai hankit elämän, jossa voit paremmin. Kukaan ihminen ei ole mielialalääkityksen tai terapian arvoinen.

Vierailija
874/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa olevan dokumentin trailerin alle joku oli kommentoinut mun mielestä aika nasevasti Andersia analysoiden, samanlaisia ajatuksia tuli itselleni, kun taannon katsoin koko dokkarin, kun se vielä oli Areenassa:

"watched your movie... well done Its a very clear what Egotistical lost Anders has a problem... in his teens he was a tennis star with lots of attention ++ all the trappings, being so young of course his Ego was always high and inflated...then suddenly at 20 it stopped due to his accident...from then until now he's holding on 2that shinning star he once had, hoping it will spark up and glow for the whole World 2see, he does'nt want2 put the hight of his stardom behind him... so he hops from woman 2 woman because they initialy adore him the sub tennis star and fake persona...that is the same blind adoration he got from the public in his youth, its his drug to keep his lost dream from fading away...and he has no intentions of putting his faded star into a drawer...he keeps packing and mentaly focusing on his tennis traveling bag as if its a ticket to "again" that Worldwide stardom thats around the corner waiting to happen. He's not exactly the most emotionaly educated person so handling such a star downfall trauma was not easy for him 2 understand. His psychiatrist is a book worm idiot! making him write letters like a teenage girl ... and many around him don't want 2b openly honest with this man about his flakey stagnant issue, most are excited because they know a sub celebrity so they entertain his nonsense... I even suspect ( and may be wrong?) that he got so heavily involved with you because the bait of a film about himself catered to his forever hungry for fame Ego... so he invested extra time of himself to help the film, he is the Star afterall!!. Stardom and/or money dont equal intelligence or education, this man floats around and hovers wherever he can find any kind of crackling of fame attention in the hope of egniting the spark of his Star again. He needs to accept reality finaly, and grow up."

Munkin mielestä dokkarin tekijä oli erikoinen ja jotenkin myös tosi naiivi kuusikymppiseksi naiseksi.

Vierailija
875/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuon dokkarin tekijä jo kuuskybänen? Anders oli tossa dokkarissa joku 49 v?

Mun mielestä toi nainen näytti max. 55-vuotiaalta.

Vierailija
876/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuon dokkarin tekijä jo kuuskybänen? Anders oli tossa dokkarissa joku 49 v?

Mun mielestä toi nainen näytti max. 55-vuotiaalta.

Joo on, se tuli mun mielestä jossain vaiheessa dokkaria esiin ja tarkastin asian nyt Wikipediasta, Nahid Persson on syntynyt 24.5.1960 eli on nyt 62-vuotias. Musta näytti vähän siltä, että kaikki Andersin naiset olivat häntä vanhempia, äitiäkö lie etsinyt?

Vierailija
877/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
878/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuksesi on petetty ja teot merkkaavat, ei korulauseet. Olisin lähtenyt ovet paukkuen enkä taakseni katsonut tollasta.

Vierailija
879/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks toi Anders syntyny -68?

Eli heillä oli 8 vuotta ikäeroo.

Vierailija
880/2372 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamuksesi on petetty ja teot merkkaavat, ei korulauseet. Olisin lähtenyt ovet paukkuen enkä taakseni katsonut tollasta.

Ai ovet paukkuen? Mihin olisit tunkenut lapset, yhteisen kodin ja maatilan eläimet?

On niin helppoa huudella, jos oma elämä mahtuu auton takakonttiin eikä ole lapsia eikä maatilan eläimiä.