Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Punainen tupa ja perunamaa tekis itse kunkin "rikkinäisen" "sinkkunaisen" psyykelle hyvää mikäli itse asuu jossain kunnan rivarissa tai kerrostaloluukussa.
Ajattele ihan järjellä. Ukollas on omaisuutta, nainen on tyhjätasku luottotiedoton? holisti?
Pelinaisia. Ukkos hyppii kuin marionetti.
Älä tunne sääliä vaan ryhdistäydy lasten vuoksi ja tee asiiita jotka parantavat SINUN elämänlaatua.
On ihan itsenäisesti toimeen tuleva tämä nainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo tavannut naisen.
Ennenkuin aloitti tämän ketjun.
Kyllä, olen puhunut hänen kanssaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
ap mikä vointi ja tilanne? Onko ukkos jotain lisää laukonu sulle?
Vointi vähän parempi, en ole enää niin surullinen kuin ennen. Enemmän vihainen. Muuten kaikki ennallaan. Mies ei suostu ymmärtämään, että mikä tässä ongelma. Hän on löytänyt elämäänsä tärkeän ystävän ja minä yritän sen häneltä nyt kieltää. Törkeää pilata ja vaikeuttaa hänelle tarkeää asiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ap, ootko jo päässy terapiaan? Mitä terapeutti sanoi?
Yhden kerran olen nyt käynyt, suositteli parisuhdeterapiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vointi vähän parempi, en ole enää niin surullinen kuin ennen. Enemmän vihainen. Muuten kaikki ennallaan. Mies ei suostu ymmärtämään, että mikä tässä ongelma. Hän on löytänyt elämäänsä tärkeän ystävän ja minä yritän sen häneltä nyt kieltää. Törkeää pilata ja vaikeuttaa hänelle tarkeää asiaa.
Ap
Törkeää mieheltä pilata teidän avioliitto ja tehdä sinusta syntipukkia. Hyvä, että viha alkaa löytyä!
Lue ap tätä ketjua uudestaan ja uudestaan. Ehkä alkaa upota tajuntaasi se että pistät tälle järjettömyydelle NYT HETI stopin! Sanot sille äijällesi että se ei enää IKINÄ tapaa eikä viestittele sen akan kanssa. Taikka se oli siinä. Eroaisin kyllä joka tapauksessa tuollaisesta mutta nyt kovat piippuun ap ja heti!!!!
Ymmärrän ap että rakkaudessa sitä on valmis kääntämään kaikki kivet. Olen ollut kuvailemasi kaltaisessa suhteessa ja siinä rikkoutuu itse psyykkisesti. Se tapahtuu hiljalleen, joten natiset liitoksissasi mutta kestät.
Oivallus tuli siinä vaiheessa kun tapasin nykyisen mieheni. Hän oikeastaan vasta opetti minulle mitä oikea rakkaus on. Emme koskaan pelaisi pelejä tai satuttaisi toisiamme. Jos oma kumppani suutelisi ystäväänsä... Hän ei olisi sama ihminenkään. On niin helppoa hengittää nyt kun ei tarvitse enää pelätä ja olla epävarma kumppanin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Just. Mies ei suostu näkemään, kuinka sinä kärsit. Tai vaikka näkisikin, hän ei siitä välitä. Mä arvasin, että tilanteeseen ei tuu muutosta. Mies tulee pyörittää teitä tälleen monta vuotta, kunnes jää rysän päältä kiinni. Sinuna alkaisin vakoilemaan miehen tekemisiä salaa, älä kerro mitään. Yritä saada hänet kiinni siitä, että kyseessä on enemmän kuin pelkkä kaveri.
Voit kysyä meiltä vinkkejä stalkkaamiseen :D
Vierailija kirjoitti:
Lue ap tätä ketjua uudestaan ja uudestaan. Ehkä alkaa upota tajuntaasi se että pistät tälle järjettömyydelle NYT HETI stopin! Sanot sille äijällesi että se ei enää IKINÄ tapaa eikä viestittele sen akan kanssa. Taikka se oli siinä. Eroaisin kyllä joka tapauksessa tuollaisesta mutta nyt kovat piippuun ap ja heti!!!!
Mutta kun ap ei halua erota! Ja mies ei naisesta luovu. Tässä he tulevat olemaan vuosikausia, tässä samassa kuviossa. Tämän kuvion katkaisee vain se, että mies muuttaa naisen asuntoon. Se tapahtuu ehkä parin vuoden sisällä.
Mies arvioi nyt kakkosnaista eikä ole vielä valmis lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitä mieltä hän oli tästä miehen naisystävästä? Entä mitä mieltä oli siitä, kuinka hajalla olet tästä tilanteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen tupa ja perunamaa tekis itse kunkin "rikkinäisen" "sinkkunaisen" psyykelle hyvää mikäli itse asuu jossain kunnan rivarissa tai kerrostaloluukussa.
Ajattele ihan järjellä. Ukollas on omaisuutta, nainen on tyhjätasku luottotiedoton? holisti?
Pelinaisia. Ukkos hyppii kuin marionetti.
Älä tunne sääliä vaan ryhdistäydy lasten vuoksi ja tee asiiita jotka parantavat SINUN elämänlaatua.On ihan itsenäisesti toimeen tuleva tämä nainen.
Ap
Eli kaukana rikkinäisestä ja hajallaan olevasta ihmisrauniosta.
Kuten olemme sen jo todenneetkin.
Mites mies on nähnyt naista nyt sen jälkeen, kun sanoit hänelle, että et enää kestä tätä ja miehen tulee tehdä valinta? Sinä samana päivänähän hän lähti taas sen naisen luo kylään. Mites sen jälkeen? Olet pitänyt hiljaiseloa sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo mitä mieltä hän oli tästä miehen naisystävästä? Entä mitä mieltä oli siitä, kuinka hajalla olet tästä tilanteesta?
Hän oli täysin samaa mieltä kuin te. Ei ole normaali ystävyyssuhde ja että voin näin huonosti koska minulla on tällainen parisuhde.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mites mies on nähnyt naista nyt sen jälkeen, kun sanoit hänelle, että et enää kestä tätä ja miehen tulee tehdä valinta? Sinä samana päivänähän hän lähti taas sen naisen luo kylään. Mites sen jälkeen? Olet pitänyt hiljaiseloa sen jälkeen.
Tilanne jatkunut ennallaan, lupasi ottaa minua enemmän huomioon, mutta tuntuu sanahelinältä. Puhuu nyt vaan vähemmän naisesta ja heidän asioistaan.
Ap
Myönteli kaltoinkohtelua ja sanoi ymmärtävänsä, mutta teot puhuvat toista.
Ap
Just.
Ap, oletko yhä sitä mieltä, että haluat olla tässä avioliitossa kuolemaasi asti, vaikka voit pahoin ja mies pitää naisystävänsä rinnalla? Oletko yhä sitä mieltä, että et voi elää ilman miestäsi? Tekeekö hän vointisi hyväksi siellä vai? Olet rauhallinen ja tyytyväinen elämääsi näin?
Mikä tässä hiertää, että et edes näe eroa mahdollisuutena?
Hän yrittää nyt taktiikkaa jossa väsytys ja unohdus pitäisi kaiken ennallaan.
Asia voi hänen mielestään jatkua kunhan ei vain puhu siitä, jatkaa siis pokkana.
Taitaa olla vähän hölmöläinen?
Tuo juuri että tarkkailet tekoja etkä sanoja, tästä ajasta ikuisuuteen.
Ei ole harvinaista tuollainen sumutus.
Jokaisen pettävän ihmisen pitäisi lukea tämä ketju, että voisi asettua petettävän asemaan. Ehkä pettäjä tajuaisi miten paskamaisesti on toiminut. Toisaalta monesti pettäjällä on niin alhainen moraali ja empatiakyky, että oppisiko edes mitään vai humisisiko päässä vain tyhjyyttä.