Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Tää on siitä harvinainen ketju, että kaikki on ap:n puolella.
En kyllä sitä osannut odottaa. Av yllätti täysin.
Ap
Ota toi nyt merkkinä, että miehesi ihan tosiasiallisesti kohtelee sinua asiattomasti ja väärin, kun jopa kaikki täälläkin näkevät sen.
Tiedätkö, jotkut miehet oikeasti haluavat kotiinsa surkean naisen, josta on niistetty elinvoima. Käyvät sitten huvittelemassa itse kodin ulkopuolella. Nainen on heille kodinkone, koira, esine. Mitä heikompaan kuntoon hänet saa, sitä paremmin ohjailtavissa ja hulluudet saa puhuttua läpi. Ääritapaukset lukitsevat uhrinsa kellariin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, jotkut miehet oikeasti haluavat kotiinsa surkean naisen, josta on niistetty elinvoima.
Anteeksi, ei saisi nauraa, mutta aamukahvit tyrskähti näppikselle.
No, nyt on ainakin hyvä tilanne, että ap on saanut täältä paljon tukea omalle näkemykselleen, että mies tekee väärin ja saa ap:n voimaan pahoin.
Tästä menee vielä monta vuotta, ennenkuin ap tajuaa, että rakkaus ym. on hänen osaltaan kuollut. Eli eroa ei ole tulossa vielä vuosikausiin, ellei tuo mies nyt siis ota ja lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, jotkut miehet oikeasti haluavat kotiinsa surkean naisen, josta on niistetty elinvoima.
No joo, mutta sitähän ne tekevät. Ihan tahallaan, tiedostaen tai tiedostamattaan. Kun saa toisen heikommaksi, on itse vahvemmilla.
Kaija Koon Vapaassa on myös kohdat:
En tiedä, onko se väärin,
Kun en suostunutkaan pystyyn kuolemaan,
Sillä niin olis käynyt, jos ois jäänyt eiliseen kii.
En ole se surkea rätti,
Jonka sydän on imetty kuiviin,
En rakenna sille kotiini huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta sitähän ne tekevät. Ihan tahallaan, tiedostaen tai tiedostamattaan. Kun saa toisen heikommaksi, on itse vahvemmilla.
Sillä niin olis käynyt, jos ois jäänyt eiliseen kii.En ole se surkea rätti,
En rakenna sille kotiini huonetta.
Sä et nyt tajunnu, mille mä nauroin.
Eihän elinvoimaa NIISTETÄ. :D. En ole ikinä kuullutkaan moisesta.
Elinvoima riistetään, mutta nenä niistetään.
RIISTÄÄ:
verbi (synonyymit):
riistää, viedä, jättää ilman, riisua, ottaa, hyödyntää, käyttää hyväkseen, käyttää häikäilemättä hyväkseen, vääntää, anastaa, kiskaista, kiskoa, paljastaa, ryöstää, repiä, repeytyä, repäistä, raastaa, häätää jstk, runnella, repiä hajalle, hajottaa, erottaa toisistaan, poistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En rakenna sille kotiini huonetta.Sä et nyt tajunnu, mille mä nauroin.
RIISTÄÄ:
verbi (synonyymit):
riistää, viedä, jättää ilman, riisua, ottaa, hyödyntää, käyttää hyväkseen, käyttää häikäilemättä hyväkseen, vääntää, anastaa, kiskaista, kiskoa, paljastaa, ryöstää, repiä, repeytyä, repäistä, raastaa, häätää jstk, runnella, repiä hajalle, hajottaa, erottaa toisistaan, poistaa
Olen se, joka kirjoitti tuon niistämisen ja ihan tietoisesti käytin verbiä niistää enkä riistää. Riistäjää vastaan on paremmin hereillä ja jopa puolustautuu, niistäjä huomaamatta ikään kuin vääntää rättiä ja näin vääntää toisesta elinvoiman irti. Lastakin niistetään hänen puolestaan, hänestä halutaan ulos jotain. Ja kuvainnollisesti elinvoiman niistäjä niistää kohteestaan elinvoimaa ulos. Koska se elinvoima on jätettä, kuten räkä. Riistäjä haluaa itselleen jotain, vaikkapa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RIISTÄÄ:
verbi (synonyymit):
Olen se, joka kirjoitti tuon niistämisen ja ihan tietoisesti käytin verbiä niistää enkä riistää. Riistäjää vastaan on paremmin hereillä ja jopa puolustautuu, niistäjä huomaamatta ikään kuin vääntää rättiä ja näin vääntää toisesta elinvoiman irti. Lastakin niistetään hänen puolestaan, hänestä halutaan ulos jotain. Ja kuvainnollisesti elinvoiman niistäjä niistää kohteestaan elinvoimaa ulos. Koska se elinvoima on jätettä, kuten räkä. Riistäjä haluaa itselleen jotain, vaikkapa rahaa.
En ole koskaan kuullut että niistämis sanaa käytetään tuossa yhteydessä. Mistä päin olet, missä tätä käytetään?
Meilläpäin (Helsinki) elinvoima riistetään tai imetään.
"Hän imi kaiken elinvoiman minusta." "Hän riisti elinvoimani."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RIISTÄÄ:
verbi (synonyymit):
En ole koskaan kuullut että niistämis sanaa käytetään tuossa yhteydessä. Mistä päin olet, missä tätä käytetään?
Meilläpäin (Helsinki) elinvoima riistetään tai imetään.
"Hän imi kaiken elinvoiman minusta." "Hän riisti elinvoimani."
Helsingin alueelta olen, mutta turha tätä on tässä jatkaa, olisi varmaan oman ketjunsa paikka. Joku on kuullut ja joku ei ja toiset puhuu toisin kuin toiset. Toiset myös käyttävät luovaa verbaliikkaa ja toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuinka jaksat?
Ollut kiireistä, niin joutunut onneksi pakosti ajattelemaan vähän muutakin. Olo on turta. Lasten takia koitan olla normaali. Mies selvästi kipuilee nyt valintojensa edessä. Ei pysty eikä halua tehdä mitään valintoja. Haluaa kaiken. Haluaa kaiken jatkuvan ennallaan. Hänestä kaikki meni hyvin. Olen kuulemma vain sairaalloisen mustasukkainen. Hänelle nämä nainen on vain ystävä. Eilenkin tapasivat. Oli (kuulemma) pyynnöstäni puhunut naiselle, että minulle tilanne on vaikea ja olen voinut huonosti sen takia.
Ap
Totta kai hän kokee noin, koska tilanne on hänelle edullinen. Mutta mieti, miten mätä omena on ihminen, joka haluaa elää noin.
Itse en uskaltaisi jäädä tuollaisen miehen kanssa, vaikka valitsisi minut. Hän ei ole tunnetasolla läsnä eikä sitoutunut. Hän manipuloi nyt, joten manipuloi muissakin asioissa tarpeen mukaan. Et tule koskaan saamaan hänestä kumppania itsellesi.
Näin sivusta väitän lisäksi, että hän pahentaa henkisiä ongelmiasi. Minullakin on traumalapsuus. Oma barometrini menee siinä, että henkilö, jonka seurassa traumani eivät trggeröidy ja jonka seurassa en voi huonosti, on arvoistani seuraa. Jos minulle alkaa tulla mielenterveysongelmia, se on merkki siitä, että pitää lähteä. Traumamielelle ja -keholle vakaus, turvallisuus ja tasapaino ovat oleellisen tärkeitä.
Tuskaista luettavaa, ap. En tiennytkään että kynnysmatot osaavat kirjoittaa nettiin!
Jos olet oikeasti olemassa, hanki itsekunnioitus.
Tiedät mikä aika on. Niin, sianjättöaika!!!
Kirjavinkki ap:lle ja muille, juuri ilmestynyt Pahuuden jälkeen.
Siitä voi unohtaa sanan narsisti ja fyysisen väkivallan, mutta sisältää myös joka tapauksessa tärkeää asiaa ja vertaistukea.
Ap, miten mies voi? Itkee, ei saa unta, ruokahalu mennyt, ryyppää? Vai on kuin ennenkin? Ja nyt en kysy hänen tarinoitaan vaan ihan konkreettinen oleminen. Elääkö kuin ennenkin vai kärsiikö?