Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
621/2372 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä provo, sillä nyt kyllä miehen selitykset ovat täysin muuttuneet.

Eihän ole. Ihan on sama laulu. Minä en ole tukenut häntä ja ajoin vieraan naisen huomaan. Ja naista ei voi nyt jättää yksin, kun tarvitsee tukea ja apua omiin vaikeuksiinsa.

Ap

Kysyppä siltä oman elämänsä timantilta, että muistaako lastensa nimiä? Entä toiset nimet? Muistaako hääpäivää? Ellei niin leikkaa hääkuva päreiksi. Se kummasti vähentää v-tusta. Nimimerkki "sen jo tehnyt."

Vierailija
622/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
624/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
625/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne niin järjetön että epäillään jo provoksi. Kyllä näitä oikeasti tapahtuu.

Voisiko olla muuten mahdollista että mies roikottaa teitä molempia? Jos se miehen "kaveri" luulee että olette jo eronneet tai eroamassa? Tämäkään ei ole tavatonta. Sitten mies joutuisi valehtelemaan molempaan suuntaan.

Vierailija
626/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on narsismia, hän nauttii maksimaalista vallantunnetta ja ylivoipaisuutta, kun samaan aikaan kotona on kontrollissa vaimo, joka voi silminnähden huonosti (vaimo on nalkissa ja HÄN saa vaimon voimaan huonosti - toisen satuttaminen on narsistille hyvä lähde). Lisäksi hän saa samalla vaivalla toiselta naiselta ihailua (hyvä lähde sekin niin kauan kuin ihailu on palvomista).

Nirmaalin ihmisen käsityskyky ei riitä näiden sairaiden kuvioiden hahmottamiseen ilman, että narsismiin perehtyy tarkemmin.

Ihan ekaksi, lakkaa näyttämästä miehelle mitään tunnetta. Älä itke. Ole vahva ja voimakas ja itsenäinen ja olemukseltasi sellainen, ettei sua kiinnosta eikä satuta hänen jutut.

Jos haluat puhua aiheesta, ei mitään puhetta miten sua loukkaa, sattuu jne. Ainoastaan neutraalit toteamukset, että vain kelvottomat aviomiehet toimivat kuten hän jättäen perhevelvollisuudet, pettävät vaimoaan, eivät ole lojaaleja, eivät kanna vastuuta, heilastelevat toisen naisen kanssa jne.

Vierailija
627/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ap tilanteeseen. Vaikutat mukavalta, välittävältä, empaattiselta ihmiseltä. Miehesi kohtelee sua nyt röyhkeällä tavalla ja syyllistää sua vielä epäreilusti päälle.

Jos mies olisi niin tyytymätön ollut liittoonne, niin niitä asioitahan hän haluaisi sitten sun kanssa puhua ja ratkoa, jos haluaisi muutosta ja arvoistaisi sua ja liittoanne. Eihän ratkaisu ongemiin voi olla se, että suhteen ulkopuoliselta rakastuneelta naiselta haetaan lohtua tms. Ei ratkaisu voi olla se, että pitää sivusuhdetta.

Vierailija
628/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka voit?

Vierailija
629/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt tosi paljon kuunnellu noita narsismi videoita youtubesta. Ap:n miehessä on vahvasti narsistisia piirteitä. 

Vierailija
630/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
631/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt tosi paljon kuunnellu noita narsismi videoita youtubesta. Ap:n miehessä on vahvasti narsistisia piirteitä. 

En ymmärrä miksi noita videoita pitää tähän ketjuun linkata. Uskon, että halutessaa jokainen niitä youtubesta ja muualtakin löytää.

Oon myös sitä mieltä, että ihastunut mies selittää asiat itselleen parhain päin, oli sitten narsisti tai ei.

Vierailija
632/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelevat, että narsisti on monsteri, jonka näkee helposti jo kauas. Näin ei ole! He voivat olka todella ohaniavja avuliaita ihmisiä, jotka silti sairastuttavat läheisensä ja saavat kohteen etsimään syytä itsestään ja muualta kuin narsistista.

Moni tajuaa narsistin narsistiksi vasta vuosien tai vuosikymmenten jälkeen. Isääni pitää moni vuoden isänä, todella mukavana, auttavaisena ja hauskana naapurina jne. Ei ole. On umpinarsisti. Itsekin olin sumussa ekat kolmekymmentäviisi vuotta.

Siksi noi videot ja tietoisuus on tärkeää. Ja ihmissuhteet, joissa kerrotaan suoraan mikä kohtelu on ok ja mikä ei eikä hymistellä, että riitaan tarvitaan kaksi jne...

Vierailija
633/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi noita videoita pitää tähän ketjuun linkata. Uskon, että halutessaa jokainen niitä youtubesta ja muualtakin löytää.

Oon myös sitä mieltä, että ihastunut mies selittää asiat itselleen parhain päin, oli sitten narsisti tai ei.

En ole linkannut noita videoita, mutta olen kiitollinen youtubelle, joka alkoi linkata minulle narsistivideoita, kun olin seurustellut sellaisen kanssa muutaman kuukauden. Säästyin paljolta.

Vierailija
634/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Ketjussa kerrottu suhde on kriisissä selvästi, mutta vaikea siihen on ulkopuolisena enää enempää ottaa kantaa kuin jo mitä pitkässä ketjussa on kommentoitu tosi paljon.

Vierailija
635/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, varaudu siihen, että mies jättää sinut.

Tässä ap sulle yksi lisäsyy jättää mies ensin. Sulla on tilaisuus nyt kontrolloida omaa elämääsi ja näyttää miehellesi että sua ei kohdella noin.

Toki vaikka hän ehtisi jättää sut niin se olisi sulle hyvä, koska saisit varmasti elämäsi paljon parempaan jamaan! Uskon että olisit paljon onnellisempi kun joku ei olisi lyttäämässä sua koko ajan.

Ja noilla trollihuutelijoilla ei varmaan kauheasti tapahdu elämässään jos eivät voi uskoa että tällaista oikeasti tapahtuu.

Vierailija
636/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tolle, joka alunperin linkkasi ensimmäisen narsismivideon. Sen avulla tajusin itse eläväni narsistisessa suhteessa. Silmäni avautuivat.

Vierailija
637/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tolle, joka alunperin linkkasi ensimmäisen narsismivideon. Sen avulla tajusin itse eläväni narsistisessa suhteessa. Silmäni avautuivat.

Juuri tämän takia ne videot on tärkeitä. Itselle on käynyt samoin. Ihan yhtä tärkeitä kuin se, että tässä ketjussa on sanoitettu ap:lle, että se mitä mies tekee, ei ole ok terveessä suhteessa.

Ihmiset eivät tunnista asioita ilman tietoa.

Vierailija
638/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia ne videot on tärkeitä. Itselle on käynyt samoin. Ihan yhtä tärkeitä kuin se, että tässä ketjussa on sanoitettu ap:lle, että se mitä mies tekee, ei ole ok terveessä suhteessa.

Ihmiset eivät tunnista asioita ilman tietoa.

Kyllä, juuri näin. Ja ap on elänyt tuossa jo 20 vuotta. On täysin sokea omalle tilanteelleen.

Vierailija
639/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin puolisoni 1998 ja vasta 2021 sain nimettyä sen hulluuden narsismiksi. Siihen asti puhuin hänestä luonnehäiriöisenä.

Vierailija
640/2372 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nuo hetkelliset voimaantumiset ja raivoamiset voivat myös hetkessä muuttua romahdukseksi, jolloin et pääse edes sängystä ylös. Sekin on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Tuollaisen miehen puolisona olo on jo sairastuttanut sinut.

Mikä on olotila nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän