Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Voi jöördis että maailmassa riittää kusetettavia. Mitäköhän mies ja nainen tekevät yhdessä :D
Jos ei nainen ole lesbo tai mies homo/ impotentti on seksisuhde 100% varma.
Mies on antanut siimaa aina sen verran, että saa ap:n pidettyä tyytyväisenä. Ap tyytyi onnettomaan satuiluun suudelmasta ja ystävyydestä ja avuntarpeesta, joten mies pitäytyi siinä eikä tarvinnut mennä syvemmälle.
Samoin kuin mies sanoi, että valitsisi ap:n jos ap laittaisi valitsemaan. Mutta kun laittoi, valitsikin toisen naisen ja syyllisti ap:n siitä, että laittoi valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni myös vuosien varrella sanonut useasti mm. että ansaitsisi jotain parempaa (kuin minä ja minulta saamansa asiat).
ApTämä on kyllä tosi törkeästi sanottu. Oikeasti näyttää siltä yhä enemmän ja enemmän, että miehesi on virittelemässä ihan parisuhdetta tuon naisen kanssa. Hän nyt ensin katsoo, miten arki tuon naisen kanssa rullaa ja jos rullaa, sinä ja lapset jäävät ja hän muuttaa tuon naisen nurkkiin. Muista tähän päälle vielä se, että miehesi on nelikymppinen, jolloin miehille tulee se neljänkympin kriisi ja he voivat oikeasti yhtäkkiä nostaa kytkintä ja häipyä. Se ei olisi mitään tavatonta. Ja sekin on paskapuhetta, että miehet eivät tyyliin ikinä lähtisi pitkistä liitoista omin päin. Voi, kyllä he lähtevät. Ja he lähtevät silloin, kun on uusi katsottuna.
Tässä on kaikki merkit ilmassa, että miehesi tulee sinut jättämään. Varaudu henkisesti siihen siis.
Tämä juuri. Näitä tapauksia on nähty. Naapurin mies viritteli vuoden verran suhdetta toiseen naiseen ja lähti vasta sitten kun jäi kiinni ja nainen heitti pihalle. Muuten olisi vielä ties kuinka kauan jatkanut ennen kun itse olisi saanut aikaiseksi lähteä. Miten jäi kiinni? Heidän lapsensa näki toisen naisen lähettämän viestin isänsä puhelimessa (vilahti näytöllä). Siitä sitten alkoi tapaus valjeta kaikille ja miehen lähtölaskenta alkoi. Lapsetkaan eivät enään halunnut nähdä isäänsä sen jälkeen. Ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Puhuimme äsken asiasta. Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen. Valitsisi kuitenkin perheen, ettei lasten koti mene rikki ja koska haluaa olla minun kanssani. Toivoi kuitenkin, ettei valintaa tarvitsisi tehdä, koska ystävyys on hänelle merkityksellinen ja tärkeä. Jotain jäisi puuttumaan hänen elämästään ilman ystäväänsä ja voisi myöhemmin katkeroitua. Hän on myös todella katkera, kun en ole aiempina vuosina ollut hänen tukenaan hänen tarvitsemallaan tavalla. Hänestä sen vuoksi hänellä on oikeus tähän ystävyyteen ja muutenkin. Kun puhun omasta pahasta olostani, hän nostaa esiin oman pahan olonsa, joka on minun aiheuttamani. Minä työnsin hänet "toisen luokse", ja siksi tästä naisesta on tullut hänelle tärkeä, vaikkei mitään seksuaalista siis ole hänen puoleltaan enää.
Ap
Vit*u mitä p*skaa. Ja tämän eilisen keskustelun jälkeen mies lähti tuolle naiselle illemmalla vähän kyläilemään. Huh huh.
Mites eilen sitten meni, kun mies tuli tuolta naiselta?
Kyselitkö, mitä tekivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuimme äsken asiasta. Mies sanoi, että joutuisi toden teolla miettimään kumman valitsisi jos sellainen tilanne tulisi eteen. Valitsisi kuitenkin perheen, ettei lasten koti mene rikki ja koska haluaa olla minun kanssani. Toivoi kuitenkin, ettei valintaa tarvitsisi tehdä, koska ystävyys on hänelle merkityksellinen ja tärkeä. Jotain jäisi puuttumaan hänen elämästään ilman ystäväänsä ja voisi myöhemmin katkeroitua. Hän on myös todella katkera, kun en ole aiempina vuosina ollut hänen tukenaan hänen tarvitsemallaan tavalla. Hänestä sen vuoksi hänellä on oikeus tähän ystävyyteen ja muutenkin. Kun puhun omasta pahasta olostani, hän nostaa esiin oman pahan olonsa, joka on minun aiheuttamani. Minä työnsin hänet "toisen luokse", ja siksi tästä naisesta on tullut hänelle tärkeä, vaikkei mitään seksuaalista siis ole hänen puoleltaan enää.
ApVit*u mitä p*skaa. Ja tämän eilisen keskustelun jälkeen mies lähti tuolle naiselle illemmalla vähän kyläilemään. Huh huh.
Kyselitkö, mitä tekivät?
Ihan turha tommoselta on mitään kysellä.
Oikea vastaus on se, että säästän sinut valinnalta, olen nyt valinnut itse sen, ettei elämässäni ole tilaa kusipäälle ja se on moro. Ja mies on nyt vapaa vaalimaan tätä ystävyyttään täydestä sydämestään eikä tarvetta katkeroitumiseen ole.
Miehet kyllä oikeasti osaavat olla todella törkeitä ja moukkamaisia jos on ihastunut johonkin toiseen. Oma kokemus on se että exä ihastui kaverinsa entiseen naisystävään jonka kanssa kaveerasi myös. Kerran näytti minulle pokkana kaulakorua ja oli silleen että "ajattelin että antaisin tän sulle mut tää kyllä näyttäis paremmalta Tuijan päällä..joo annan sille" ja kuulemma antanut sylitanssia tälle naiselle sen aikasen miesystävän nenän edessä eli tämän oman kaverinsa. Myös ollut tämän naisen kanssa keskenään suljetun oven takana niin että nainen keikistellyt alasti siellä, "sovittanut vaatteita". Lopulta sitten myös panivat josta tämä naisen entinen mies kertoi. Onneksi pääsin siitä limanuljaskasta eroon. Varmasti paljon enemmänkin juttuja ollut mistä en edes tiedä eikä enään edes kiinnosta. Uskon että miehesi myös valehtelee sinulle silmät kirkkaina vastaustesi perusteella. Kyllä ne vaan kehtaa. Vaatii itsekkään ja kieron luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kyllä oikeasti osaavat olla todella törkeitä ja moukkamaisia jos on ihastunut johonkin toiseen. Oma kokemus on se että exä ihastui kaverinsa entiseen naisystävään jonka kanssa kaveerasi myös. Kerran näytti minulle pokkana kaulakorua ja oli silleen että "ajattelin että antaisin tän sulle mut tää kyllä näyttäis paremmalta Tuijan päällä..joo annan sille" ja kuulemma antanut sylitanssia tälle naiselle sen aikasen miesystävän nenän edessä eli tämän oman kaverinsa. Myös ollut tämän naisen kanssa keskenään suljetun oven takana niin että nainen keikistellyt alasti siellä, "sovittanut vaatteita". Lopulta sitten myös panivat josta tämä naisen entinen mies kertoi. Onneksi pääsin siitä limanuljaskasta eroon. Varmasti paljon enemmänkin juttuja ollut mistä en edes tiedä eikä enään edes kiinnosta. Uskon että miehesi myös valehtelee sinulle silmät kirkkaina vastaustesi perusteella. Kyllä ne vaan kehtaa. Vaatii itsekkään ja kieron luonteen.
Toi kuulostaa just samalta mitän mun eräs erittäin lyhytaikaiseksi jäänyt eksä olisi tehnyt. Siis on sairaita noi tyypit. Ja me normaalit ei voida edes kuvitella, mitä ne touhuavat.
Ja mitä touhuavatkaan selän takana, kun ei näe. He kertovat vain pakollisen ja senkin varmaan valheiden kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kuulostaa just samalta mitän mun eräs erittäin lyhytaikaiseksi jäänyt eksä olisi tehnyt. Siis on sairaita noi tyypit. Ja me normaalit ei voida edes kuvitella, mitä ne touhuavat.
Nykyään en tiedä mitä touhuaa, mutta epäilen että on muuttunut. Tuollainen piirre kyllä yleensä tulee pysymään. Toivottavasti ei ole kenenkään muun riesana moukka. Harmi että olet kokenut vastaavaa. Tuollainen on todella alentavaa ja loukkaavaa. Syö itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en tiedä mitä touhuaa, mutta epäilen että on muuttunut. Tuollainen piirre kyllä yleensä tulee pysymään. Toivottavasti ei ole kenenkään muun riesana moukka. Harmi että olet kokenut vastaavaa. Tuollainen on todella alentavaa ja loukkaavaa. Syö itsetuntoa.
Vaatii yleensä persoonallisuushäiriön. Ainakin oma eksä oli narsisti, siksi tollanen paskatemppujen teko ei tuottanut pienintäkään ongelmaa vaan tuli selkäytimestä. Selkärankaa sitten tyyppi ei omaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii yleensä persoonallisuushäiriön. Ainakin oma eksä oli narsisti, siksi tollanen paskatemppujen teko ei tuottanut pienintäkään ongelmaa vaan tuli selkäytimestä. Selkärankaa sitten tyyppi ei omaakaan.
Omalla exällä oli myös 100% persoonallisuushäiriö. Välillä oli hetkiä kun kaikki oli hirmu hauskaa ja teki mitä lystää. Noina hetkinä pettämis temppuja yms. Sitten taas kausia kun kaikki on perseestä ja vituttaa. Noina hetkinä oli ilkeä kaikille. En siis ollut ainoa joka sai paskaa niskaan tältä. Myös miehen oma perhe ja ystävät. Semmoinen "ihana" vekkuli. Ja juuri tuo että ei ole mitään selkärankaa! Koskaan ei voinut pyytää muilta anteeksi ja vaan koitti kääntää muiden syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Ap Sinulle tästä kipeästä keskustelun aloituksesta ja kovasti voimia ja vahvaa tahtoa elämässäsi eteenpäin.
Itse olen saanut ketjusta paljon voimaa ja ajatuksia omaan elämääni. Elän eron partaalla tällä hetkellä ja olen ollut mieheni kanssa lähes 30 vuotta. Neljä kuukautta sitten mieheni ilmoitti, että ei ole enää onnellinen kanssani jne. Olen tässä kipuillut ja toivonut, että kaikki palaisi vielä ennalleen, mutta tämä ketju on kyllä saanut minut tajuamaan paljon asioita ja nyt on minun aika alkaa miettimään omaa elämääni ja onnea. Näinkään en voi elää.
Kiitos Ap
Voimia sinulle hankalaan elämäntilanteeseesi!
Minä myös olen tässä vain toivonut kaiken palaavan ennalleen ja raastaa tieto, ettei niin tule koskaan enää tapahtumaan. Ehkä loppujen lopuksi tulee olemaan hyvä asia, vaikka nyt se vaan repii syvältä sisimmästä.
Minun mieheni myös vuosien varrella sanonut useasti mm. että ansaitsisi jotain parempaa (kuin minä ja minulta saamansa asiat). Se on loukannut syvästi joka kerta ja painanut minua entistä enemmän kuoreeni.
Voimia ja jaksamista! Hyvä kuulla jos ketjusta apua myös jollekin toiselle. En olisi ikinä uskonut tämän paisuvan näin isoksi ja hyväntahtoiseksi. Onneksi pitkän harkinnan jälkeen kirjoitin.
Ap
Juuri itselläni ollut tuo sama, että toivonnut, että kaikki palaa ennalleen, mutta eihän ne millään enää itsellänikään palaa. Tämä kesä on jättänyt todella syvät jäljet itseeni, alkuun jopa "yritin muuttaa itseäni", että mieheni rakastuisi minuun uudelleen. Itse olen niin hämilläni kun suhde riidaton ja hyvä seksielämä yms. En ole saanut vastausta siihen, milloin miehen rakkaus hävisi ja miksi ei voinut ottaa asiaa yhtään aikaisemmin puheeksi. Yhdessä asutaan vielä, mutta en voi jatkaa näin, eli parisuhteessa näin yksinäisenä. Välillä eletään pari päivää aika normaalia elämää, jonka jälkeen miehelle iskee hirveä ahdistus. Tätä ketjua lukeneena tulee kyllä mieleen myös, että tiedänköhän kaikkea. Sitä on vaan niin vaikea ymmärtää miten sen toisen rakkaus vaan ykskaks loppuu. Meillä pian 50v ikää mittarissa, jonkinlainen ikäkriisi miehelläni samalla on. Tässä olen miettinyt mieheni tunteita, elämää, halumisia yms 4kk, mutta nyt on aika ajatella omia tunteita. Eikä helpota asunnon myynnit ja lapsille kertomiset asiaa.
Jotkut ehdottavat tarinaa toisesta miehestä tai jopa mieskaverin hankkimista. Tässä olen jyrkästi eri mieltä. Läheisriippuvaisen ei kannata oikeasti tai edes mielikuvissa hypätä suoraan uuden miehen kelkkaan. Myös lapsille homma menisi liian kaoottiseksi. Nyt olisi löydettävä se vahva, aikuinen nainen omasta itsestä. Ap on analyyttinen, empaattinen ja älykäs ihminen, joten uskon sen löytyvän. Elämässä on paljon hyvää sisältöä ilman parisuhdettakin. Kasvaminen on myös kivuliasta, mutta se kannattaa, vaikka jäisitkin nykyiseen suhteeseen.
Joo, ei todellakaan kannata mennä seuraavan miehen matkaan vaan käyttää aikansa omaan kasvuun ja itsetuntemuksen ja ihmistuntemuksen kasvattamiseen. Noin 6-12 kk vähintään olisi hyvä olla itsekseen, toiset pidempäänkin ja vähintään niin pitkään, että löytyy aidosti hyvä vaihtoehto.
Sen sijaan mikään ei estä ap:ta pelaamasta vähän miehellä, jos pokka pitää ja kiinnostusta on. Onhan mieskin manipuloinut ap:ta valtavan määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVit*u mitä p*skaa. Ja tämän eilisen keskustelun jälkeen mies lähti tuolle naiselle illemmalla vähän kyläilemään. Huh huh.
Kyselitkö, mitä tekivät?
En kysellyt, jotenkin ei enää edes kiinnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Ap Sinulle tästä kipeästä keskustelun aloituksesta ja kovasti voimia ja vahvaa tahtoa elämässäsi eteenpäin.
Itse olen saanut ketjusta paljon voimaa ja ajatuksia omaan elämääni. Elän eron partaalla tällä hetkellä ja olen ollut mieheni kanssa lähes 30 vuotta. Neljä kuukautta sitten mieheni ilmoitti, että ei ole enää onnellinen kanssani jne. Olen tässä kipuillut ja toivonut, että kaikki palaisi vielä ennalleen, mutta tämä ketju on kyllä saanut minut tajuamaan paljon asioita ja nyt on minun aika alkaa miettimään omaa elämääni ja onnea. Näinkään en voi elää.
Kiitos Ap
Voimia sinulle hankalaan elämäntilanteeseesi!
Minä myös olen tässä vain toivonut kaiken palaavan ennalleen ja raastaa tieto, ettei niin tule koskaan enää tapahtumaan. Ehkä loppujen lopuksi tulee olemaan hyvä asia, vaikka nyt se vaan repii syvältä sisimmästä.
Minun mieheni myös vuosien varrella sanonut useasti mm. että ansaitsisi jotain parempaa (kuin minä ja minulta saamansa asiat). Se on loukannut syvästi joka kerta ja painanut minua entistä enemmän kuoreeni.
Voimia ja jaksamista! Hyvä kuulla jos ketjusta apua myös jollekin toiselle. En olisi ikinä uskonut tämän paisuvan näin isoksi ja hyväntahtoiseksi. Onneksi pitkän harkinnan jälkeen kirjoitin.
ApJuuri itselläni ollut tuo sama, että toivonnut, että kaikki palaa ennalleen, mutta eihän ne millään enää itsellänikään palaa. Tämä kesä on jättänyt todella syvät jäljet itseeni, alkuun jopa "yritin muuttaa itseäni", että mieheni rakastuisi minuun uudelleen. Itse olen niin hämilläni kun suhde riidaton ja hyvä seksielämä yms. En ole saanut vastausta siihen, milloin miehen rakkaus hävisi ja miksi ei voinut ottaa asiaa yhtään aikaisemmin puheeksi. Yhdessä asutaan vielä, mutta en voi jatkaa näin, eli parisuhteessa näin yksinäisenä. Välillä eletään pari päivää aika normaalia elämää, jonka jälkeen miehelle iskee hirveä ahdistus. Tätä ketjua lukeneena tulee kyllä mieleen myös, että tiedänköhän kaikkea. Sitä on vaan niin vaikea ymmärtää miten sen toisen rakkaus vaan ykskaks loppuu. Meillä pian 50v ikää mittarissa, jonkinlainen ikäkriisi miehelläni samalla on. Tässä olen miettinyt mieheni tunteita, elämää, halumisia yms 4kk, mutta nyt on aika ajatella omia tunteita. Eikä helpota asunnon myynnit ja lapsille kertomiset asiaa.
Kuulostaa monin osin tutulle.
Ap
Keskustelin äsken miehen kanssa, nostin kissan pöydälle ja sanoin että minua ei enää voi kohdella näin. Selitti, miten hankala olen ollut aiemmin, tuen puutteesta ja mukavan yhdessäolon vähyydestä. Näitä asioita lähti sitten hakemaan ystävyydestä, ja niitä sieltä myös sai ja saa. Hänen elämästään jäisi iso palanen pois, jos joutuisi jättämään ystävyyden. Ei ymmärrä edelleenkään, mikä minun ongelmani on, kun mitään seksuaalista ei harrasteta. Rakastaa kuulemma minua vielä, mutta minulle tuli tunne, että tärkeämpi on tämä ystävä. Puhelimeensa näkyi tulevan viesti, jossa kyseltiin tulevista tapaamisista. Olen todella hämilläni, miten tässä näin tapahtui. Mitä niin väärin minä muka tein tässä vuosien varrella, etten riitä enää.
Ap
Minulla oli eräs kuvaamasi kaltainen mies "ystävänä", tosin hänellä oli muutama muukin nais"ystävä" sekä "tyttöystävä". Hänellä taisi olla joku isompikin tunne-elämän ongelma. Panin välit poikki kun en enää jaksanut katsella moista häntäheikkiä. Nyt on yksi vedätettävä vähemmän.
Et ole tehnyt mitään väärin. Huomaatko, miten taitavasti mies kääntää huomion pois omista väärin tekemisistään? Olin itse 12 vuotta yhdessä vastaavanlaisen tapauksen kanssa ja vielä turvakodissakin syyllistin itseäni, niin taitavasti oli ex saanut minulle uskoteltua, että mussa on aina se vika.
Keskustelin äsken miehen kanssa, nostin kissan pöydälle ja sanoin että minua ei enää voi kohdella näin. Selitti, miten hankala olen ollut aiemmin, tuen puutteesta ja mukavan yhdessäolon vähyydestä. Näitä asioita lähti sitten hakemaan ystävyydestä, ja niitä sieltä myös sai ja saa. Hänen elämästään jäisi iso palanen pois, jos joutuisi jättämään ystävyyden. Ei ymmärrä edelleenkään, mikä minun ongelmani on, kun mitään seksuaalista ei harrasteta. Rakastaa kuulemma minua vielä, mutta minulle tuli tunne, että tärkeämpi on tämä ystävä. Puhelimeensa näkyi tulevan viesti, jossa kyseltiin tulevista tapaamisista. Olen todella hämilläni, miten tässä näin tapahtui. Mitä niin väärin minä muka tein tässä vuosien varrella, etten riitä enää.
Miehesi tulee kertoa sinulle konkreettisesti millaista tukea hän sinulta haluaa. Ja sinä päätät, haluatko/ pystytkö tukea häntä sillä tavalla. Avioliittohan ei toimi niin, että jos ei saa puolisolta oikeanlaista tukea niin sitä ei edes pyydetä vaan haetaan se ulkopuoliselta ihmiseltä. Et sinä pysty lukemaan miehesi ajatuksia: jos hän haluaa/ tarvitsee jotain niin sitä pitää pyytää.
Mies ei ansaitse ap:ta ja paskapääharhoissaan kuvittelee ansaitsevansa jotain parempaa. Voi nolous. Ja mitä tahansa saa, paskoo senkin.