Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Valehtelevat miehet ovat typeriä. Kaikki, jotka valittavat puolisosta puolison selän takana ovat täysin naurettavia. Minkä ihmeen takia kukaan on epätyydyttävässä parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin pitkästä parisuhteesta ennen joulua, koska mies jäi kiinni pettämisestä. En todellakaan jää katselemaan tuollaista ukkoa, jätän mielelläni hänet muiden naisten iloksi. Satsaan itseeni, uraani, treeniin, nukkumiseen, omaan henkiseen hyvinvointiin. Asiat järjestyvät aina, mielummin yksin kuin paskassa suhteessa.
tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kaninkeittäjä?
Elokuva Vaarallinen suhde (1987): irtosuhdenainen (Glenn Close) keitti naimisissa olevan miehen (Michael Douglas) perheen lemmikkikanin kun mies ei ns. totellut.
Mitäs se perheen lastenhoitaja teki "Käsi joka kehtoa keinuttaa"-elokuvassa, kun rakastui perheen isään, eikä saanut tätä?
Käsi, joka kehtoa keinuttaa-elokuvassa, niin pettikö se perheen isä vaimoaan tuon lastenhoitajan kanssa ensin? Ja sitten alkoikin katua tekoa? Mutta sitten olikin jo liian myöhäistä ja lastenhoitaja janosi kostoa hylkäyksestä, kun perheen isä päättikin jatkaa vaimonsa kanssa eloa.
Elokuva alkoi ihan normaalisti, mutta meni todella jännittäväksi ja raa aksi trilleriksi lopussa.
Voisikin kattoa sen uudelleen, mistäköhän palvelusta tuo leffa löytyisi?
Ap, miten sujuu? Mites miehen harrastus? Entä Mirkun kanssa yhteydenpito?
Kuinka usein käy Mirkulla niin, että tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten sujuu? Mites miehen harrastus? Entä Mirkun kanssa yhteydenpito?
Kuinka usein käy Mirkulla niin, että tiedät?
Mitäs väliä tällä on, kun tiedossa on että harrastaa ja käy Mirkulla? Ei todellakaan enää mitään väliä, aivan sama, ei varmaankaan kiinnosta ukon menemiset yhtään.
Varmaan parempikin että pysyttelee poissa mahdollisimman paljon luulen minä.
Ap keskittyy nyt vahvistumaan itsenäisenä arvonsa tuntevana naisena ja luomaan omaa elämää.
No ei se nyt niin helposti käy, että kun on oltu 20 vuotta yhdessä ja on lapset ja koti, että ap pääsisi yli miehen pettämisestä muutamassa kuukaudessa.
Ap voi hetkittäin olla vahva, mutta romahduksiakin pakostikin tulee.
Tämä pettäminen vahvistui vasta tässä loppusyksystä.
ap voisi päivitellä tuntemuksiaan, miltä tuntuu roikkua tuossa tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintä mitä miehesi voi tehdä mikäli haluaa pelastaa suhteenne, on katkaista välit ystäväänsä. Se on myös välttämätöntä.
Jos ei voi ystävästään luopua, kuulostaa siltä että suhteenne on ohi. Pettämisestä ei voi koskaan toipua, mikäli mies ei muuta ja korjaa asioita, priorisoi asioita uudestaan. Teidän täytyy keskustella ja panostaa suhteeseenne.
Ihanko oikeasti sinä tai miehesi kuvittelette, että hän voi jatkossakin tavata ystäväänsä koko ajan, varsinkin kun ilmassa on koko ajan ihastuminen ja sen tiedostaa molemmat? Raja tulee ylittymään jatkossakin. Tai oikeastaan ylittyy koko ajan, kun miehesi ruokkii ystävänsä ihastusta. Luulen kyllä, että on itsekin ihastunut vaikka muuta väittää.
Ainakin ruokkii ihastusta jatkuvilla viesteillään ja ajankäytöllään. Antaa myös läheisyyttä halaaminen muodossa tälle naiselle, koska hänellä ei ole ketään muuta. On rikkinäinen ja yksinäinen ihminen.
Ap
Voi hyvänen aika, avaa jo silmäsi. Tuo sun kertoma juttu on joko keksitty tai olet täysin höynäytettävissä. Tottakai miehesi sekstailee sen "ystävän" kans. Eihän teillä vaan ole miehesi kans yhteisiä lapsia, sano että ei!
Miten se muuten meni silloin, kun pettäminen tai siis suhde mirkkuun jotenkin vahvistui, vaikka mies oli kuukausia kieltänyt kaiken ja syytti Ap:ta mustasukkaiseksi: myönsikö mies missään vaiheessa valehdelleensa ja vedättäneensä Ap:tä?
Mies pyyteli anteeksi käytöstään, mutta myönsikö se oikeasti mitään? On kaksi eri asiaa lässyttää että "anteeks anteeks, olen tyhmä idiootti, anna anteeks, älä jätä" kuin että todella myöntäisi, että "juu, valehtelin ja huijasin ja vedätin sinua. Meillä on kuin onkin ollut suhde Mirkun kanssa."
Ap, mitkä tuntemukset ja mitä teillä tapahtuu? Sun tunteet? Miehen käytös?
Entä jos Ap: n mies on taloudellisesti sitoutunut perheeseensä, siis lasten, vaimon, koko perheen taloudelliseen hyvinvointiin? Ja Mirkkuun ei olisi taloudellisesti sitoutunut, ei tuhlaa sinne rahojaan poislukien bensat. Mirkku olisi hänelle sellainen tyttöystävä, hupijalkavaimo tai rakastajatar kuten ranskalaisilla. Mirkku olisi itsenäinen toimeentuleva nainen, joka mahdollisesti maksaisi esim. molempien kylpyläreissut ja ravintolat eli mies ei suhteessaan häneen rahaa juuri käyttäisi.
Voisiko tässä tapauksessa jatkaa vielä liittoa?
Voisiko tässä tapauksessa Ap: n ja puolison välille vielä syntyä ystävyyttä ja toistensa kunnioittamista kaikesta huolimatta?
Kautta aikain avioliitto on ollut ennen kaikkea taloudellinen instituutio.
Joskus muinoin Japanissa samurai antoi kaikki rahat vaimon hallittavaksi. Vaimo antoi sitten kolikkopussin mukaan kun samurai lähti maksullisiin, rakastajatarta tai jalkavaimoa tapaamaan.
Tällaiset nykyajan rakkausliitot ovat enimmäkseen vasta 100 vuotta vanha keksintö. Tosin on niitä varmaan aikaisemminkin ollut.
Tässä vaan mietiskelen maailman menoa, ei kenenkään tarvitse provosoitua eikä pillastua.
Elokuva Vaarallinen suhde (1987): irtosuhdenainen (Glenn Close) keitti naimisissa olevan miehen (Michael Douglas) perheen lemmikkikanin kun mies ei ns. totellut.