Mammat, opetelkaa käyttäytymään kaupassa!
Kohta menee hermot. Kaikki varmaan tietää ne äidit, jotka antavat lapsilleen ruokaa kaupasta syötäväksi kauppareissun aikana. Roskat kannetaan sitten kassalle (jos kannetaan...). Normaalia näiden mielestä on myös se, että annetaan muksulle joku "kiva lelu" (esim. joku pehmeä ruokapaketti) järsittäväksi ja sitten kassalla ihmetellään, kuinka se onkin mennyt tuollaiseen kuntoon. Ei sitten viitsitä ostaa sitä, kun ei sitä enää voisi käyttää.
Lisäksi me kassat ollaan aika usein kipeinä, koska ihmiset yskii päin, nuolee sormiaan ja sitten näplää seteleitä, ja sitten vielä saadaan pyöritellä käsissämme kakaroiden limaamia juustopaketteja!
Kommentit (127)
jos kuitenkin ostaa ko. tuotteen, onko se nyt niin väliä, että on sen yhen ruisviipaleen tai vastaavan syöny. Mitään sotkemista mä en kyllä ymmärrä.
Itsekin olen joskus juonut limusta, jos on ollut tosi kova jano ja pitkät jonot, HUIIIII! Olen sama tyyppi, joka joskus lueskelee lehtiä aikansa kuluksi.
Älkää huoliko, nyt lähden ruoskimaan itseäni.
Ps. Itsekin asiakaspalveluammatissa olleena. Eikö kassalle voi pyytää savetteja tms. käsidesiä. Itteäni ällötti eniten, kun puliveivarit kaivelivat taskuistaan mähmäisiä kolikoita.
Ihan kamala synti maistaa kaupassa! JESTAS
Tuollaisilla kauhistelijoilla itsellään yleensä luurankoja jotka eivät kestä päivänvaloa
Ihmiset jotka moralisoivat toisia, ovat niitä pahimpia pahantekijöitä.
lapset haetaan tarhasta ja mennään ruokakauppaan. Lapsilla on huutava nälkä, joten siinähän ne syövät hyvin ostostelun ohessa.
Eikö kaikki niin tee? Ainakin näyttää siltä
Luet lehtiä? ? ?
Kai ostat sen ? varmasti?
jos annan pienelle lapselle kaupassa isosta leipäpussista yhden viipaleen leipää? Tottakai minä maksan sen pussin siinä kassalla, joten mitä kauheaa siinä on
Niin siis kuka tunnustaa olevansa niin tiukkapipoinen ja elämästä vieraantunut että vetää herneet nenuun jos lapsi juo kaupassa pillimehun ennen kuin se on maksettu? No niin, nyt kädet ylös - reippaasti vaan - me normaali-ihmiset luvataan ettei me saada hysteeristä naurukohtausta näin pienten murheiden vaivaamien ihmisraunioiden hirvittävän tuskan äärellä...
jos tuollainen pistää ärsyttämään? Jos vain tietäisitte mikä teissä mahdollisesti jota kuta ärsyttää, ei kukaan kuitenkaan ole täydellinen! Jos hellittäisitte pingottamasta ja koittaisitte omine pikku erikoisuuksinenne ja huolehtia itsestänne näin pikkumaisissa asioissa kohdentaa energian johonkin astetta positiivisempaan asiaan.
jos annan pienelle lapselle kaupassa isosta leipäpussista yhden viipaleen leipää? Tottakai minä maksan sen pussin siinä kassalla, joten mitä kauheaa siinä on
Se siinä on kauheaa. Entä jos huomaatkin kassalla, että olet unohtanut lompakon kotiin? Millä maksat sen yhden leipäpalan, et voi lähteä kaupasta ulos ennenkuin se on maksettu, muuten olet varastanut. Ja millä varmistatte, että lapset varmasti ymmärtävät sen, että te maksatte ne leivät ja mehut mitä ne kaupassa juo ja syö? Lapsethan saavat mallin, että hei, on nälkä, eiköhän mennä kauppaan syömään!
Sinä, joka annat lapselle vain yhden leipäpalasen!
Lapsesi kasvaa (jos et satu tietämään), ja oppii mallin että kaupassa saa syödä ja juoda kun huvittaa. Siinäpä sitten menet hakemaan lastasi, kun hän on "vähän maistanut jotain" isompana.
ja kaupassa saa syödä ja juoda kun huvittaa
Eli jos lapsi huutaa kaupassa ruokaa, annatte pikkumurmelille periksi ja sitten ruokitte häntä? Ei tule mieleen, että välipalan voi antaa ennen kauppaa ja opettaa sen lapsen siihen, että kaupassa EI syödä, ellei ole maistiasia. Yksi tuttu kauppias kiroaa aina näitä kullannuppujen vanhempia, jotka pelkäävät lapsiaan ja näiden huutoa niin, että antavat muksujen syödä kaupassa. Omat lapsensa hän on kasvattanut siihen, että vaikka kuinka on äidin kauppa, sieltä ei syödä, piste. Toisen työtä on kunnioitettava niin.
Ja ennen kuin kukaan valittaa, niin on kyllä erittäin menestyvä kauppias ja lapset pitävät hänestä valtavasti.
Eikö teillä todellakaan ole muita murheita? Jos lompakko onkin jäänyt kotiin ja leipäpala syöty, ei missään nimessä voi sopia, että hakee lompsan ja tulee sitten sen leivän maksamaan, vaan on jäätävä istumaan jalkapuuhun kaupan ulkopuolelle kahdeksi tunniksi.
Onko teillä yhtään hajua, paljon kaupoista lähtee tavaraa kävelemään? Paljon. Ja vain minimaalinen osa näiden/meidän kaupassamaistelijoiden ansiosta. Kyllä mä enemmän olisin huolissan ihan systemaattisesta varastelusta.
Ja niin, en osta niitä lehtiä. Saatan tosiaan vaikka lukasta Iltiksen horoskoopin tms. Toisaalta taas, kun ostan lehden, ei mua haittaa, että joku on sitä selaillut, eihän sen teksti siitä kulu. Lööpit on niin harhaanjohtavia, että pitäs olla itsestäänselvää, että saa katsoa, onko lehdessä asiasta kunnon juttu.
kaikki ei maksa! Ja kun se leipäpussi ei ole sun omaisuutta ennenkuin olet sen maksanut.
Se siinä on kauheaa. Entä jos huomaatkin kassalla, että olet unohtanut lompakon kotiin? Millä maksat sen yhden leipäpalan, et voi lähteä kaupasta ulos ennenkuin se on maksettu, muuten olet varastanut. Ja millä varmistatte, että lapset varmasti ymmärtävät sen, että te maksatte ne leivät ja mehut mitä ne kaupassa juo ja syö? Lapsethan saavat mallin, että hei, on nälkä, eiköhän mennä kauppaan syömään!
Tuo alta 2-v murustaakin sitä leipäänsä aika tavalla, mukavampihan se ois kun murut jäisi kauppaan, eikä omalla lattialle, saati tahmaiset pillimehun roiskeet.
Harmi vaan, että meillä mies tekee yleensä ruokaostokset töistä tullessaan.
Jotkut on tainnut maistella niitä rypäleitä muutaman liikaa (ettekö ole oppineet, että ne pitää pestä ennen syömistä hyönteis- ja homemyrkkyjäämien vuoksi...)
kun ei voi enää vedota, ettei ole tullut mieleenkään
ah, ihanaa kaupparauha!
ne tavarat EI OLE TEIDÄN ennenkuin olette ne maksaneet!! Se on täysin yksinkertainen asia ymmärtää normaaliälyiselle ihmiselle!! Sillä ei ole mitään merkiytstä, että aiotte ne sitten kuitenkin maksaa. Ne EI OLE teidän jos ette ole niitä maksaneet! Piste.
Eikö teillä todellakaan ole muita murheita? Jos lompakko onkin jäänyt kotiin ja leipäpala syöty, ei missään nimessä voi sopia, että hakee lompsan ja tulee sitten sen leivän maksamaan, vaan on jäätävä istumaan jalkapuuhun kaupan ulkopuolelle kahdeksi tunniksi.
Onko teillä yhtään hajua, paljon kaupoista lähtee tavaraa kävelemään? Paljon. Ja vain minimaalinen osa näiden/meidän kaupassamaistelijoiden ansiosta. Kyllä mä enemmän olisin huolissan ihan systemaattisesta varastelusta.
Ja niin, en osta niitä lehtiä. Saatan tosiaan vaikka lukasta Iltiksen horoskoopin tms. Toisaalta taas, kun ostan lehden, ei mua haittaa, että joku on sitä selaillut, eihän sen teksti siitä kulu. Lööpit on niin harhaanjohtavia, että pitäs olla itsestäänselvää, että saa katsoa, onko lehdessä asiasta kunnon juttu.
!
Ihminen, joka lukee kaupassa lehdestä horoskooppeja, tuskin pystyy ymmärtämään mallioppimisen merkitystä - sitä, että lapselle opetetaan mikä on oikein ja mikä väärin. Varmasti systemaattinen varastelu on paljon suurempi ongelma kuin tämä "teidän maistelu". Eikä maailma kaadu siihen, että Elli saa pahimpaan nälkään palan ruisleipää. Eikä ketään laiteta jalkapuuhun odottamaan. se, että kaupan kassalle ei anneta kuolaista pillimehupurkkia tai että ostokset maksetaan ennen kuin ne syödään. Se on osa tähän yhteiskuntaan kasvattamista.
Hätätilanne on hätätilanne, mutta on outoa, että tätä pidetään täällä ihan normaalina tapana käyttäytyä. Ostatteko te aina lapselle karkkia, kun hän heittäytyy karkkihyllyn eteen huutamaan? Ai niin, mutta eihän sitä tarviikkaan ostaa, yksi sukulaku sinne tai tänne. Paljon suurempi ongelma on ne, jotka pöllivät polkupyöriä.
Tuossa jo aiemmin yksi mamma selitti kuinka sen Nico-Petteri tykkää leivästä niin kovasti että meteli nousee, jossei saa jopa täyteen mahaansa sitä leipää..! Eikö tässä esimerkissä ole jotain aivan sairasta?? Minulle ei tulisi mieleenkään antaa edes tuolle 1-vuotiaalle mitään järsittävää, oli se sitten vielä paketissa tai; mitä jos pakkaus menee rikki? Entä jos luottokortti tai rahat unohtuivat kotiin (näin ON käynyt!)? Jne.
Tuote on kaupan niin kauan kuin sitä ei ole kassalla maksettu ja kuittia saatu todistukseksi, näin minä uskon. Ja kaupan tuotteita ei ole lupa syödä kuin vaarassa (diabetes, viimeisillään raskaana oleva äiti tms.), silloinkin ne on ostettava! Tuo yksi jonka mies maisteli rypäleitä, on kuvottava. Menisi jonnekin kauppahalliin kerjäämään maistiaisia!!
Mäkään en anna lasten syödä kaupassa mitään, mutta pari kertaa ovat onnistuneet nappaamaan irtokarkkeja (siis yhden, ei kourallista). Miksi muuten irtokarkit ovat niin alhaalla? Joskus jossain lehdessä oli juttua tästä kaupassa syömisestä ja kun juttelin asiasta myyjän kanssa, niin sano että aika yleistä on...
Siellä niitä basiliskoja kuhisee, kun kullannuput käy mämmimässä niitä namuja räkäisillä sormillaan. Vaikkeivat ottaisikaan yhtään. Tavallaan ymmärrettävää, kivan värisiä ja kiinnostavia, eikä vanhemmilla ole aina silmiä selässä. Ne voisivat kyllä olla korkeammallakin.
En myöskään ymmärrä sitä että ennen kassaa syödään. Sairas- ym hätätapaukset on erikseen. Tuote on kaupan niin kauan, kun raha on vaihtanut omistajaa. Piste.
Ehkä näistä leivän mussuttajista tulee aikuisena heitä, jotka hakevat perjantaina bilevaatteet kaupasta, ja palauttavat maanantaina, kun "ei olleetkaan sopivat". Käytön jälkiä kuitenkin on.... Olen tavaratalossa töissä (en sano missä), ja meillä tällainen tosiaan onnistuu (mitään "vikaa" ei tarvitse olla), ja sitä osataan käyttää hyväksi:(
Kun kerran maksaa sen kassalla?