Mammat, opetelkaa käyttäytymään kaupassa!
Kohta menee hermot. Kaikki varmaan tietää ne äidit, jotka antavat lapsilleen ruokaa kaupasta syötäväksi kauppareissun aikana. Roskat kannetaan sitten kassalle (jos kannetaan...). Normaalia näiden mielestä on myös se, että annetaan muksulle joku "kiva lelu" (esim. joku pehmeä ruokapaketti) järsittäväksi ja sitten kassalla ihmetellään, kuinka se onkin mennyt tuollaiseen kuntoon. Ei sitten viitsitä ostaa sitä, kun ei sitä enää voisi käyttää.
Lisäksi me kassat ollaan aika usein kipeinä, koska ihmiset yskii päin, nuolee sormiaan ja sitten näplää seteleitä, ja sitten vielä saadaan pyöritellä käsissämme kakaroiden limaamia juustopaketteja!
Kommentit (127)
Kyllä se olisi vähintään maailman loppu jos KAIKKI antaisivat nälkäiselle lapselleen palan leipää
[i
Te, jotka ette tätä ymmärrä, voisitte miettiä hetken verran sitä skenaariota, että KAIKKI tekisivät samalla tavalla. Mitä siitä tulisi? Tällä hetkellä huonon käytöksenne mahdollistaa se, että valtaosa kuitenkin käyttäytyy kaupoissa fiksusti.
i]
Kyllä se olisi vähintään maailman loppu jos KAIKKI antaisivat nälkäiselle lapselleen palan leipää
Pikkuhiljaa kun kaikki alkaisi tarjoamaan sille nälkäiselle mukulalaumalle sapuskaa suoraan kaupan hyllystä lopputulos voisi olla se ettei lasta tarvitse ruokkia enää kotona ollenkaan. Hyllyistä vaan napsii ruuat antaa mukulalle ja kauppareissu on yhtä syömistä. Noutotiskistäkin saa lämmintä ruokaa, niin ei tarvitse kylmillä ruuilla kauppareissua tehdä...
Jos kaikki selaisivat kaupassa lehtiä, mutustaisivat leipää, napsisivat vähän ohimennen viinirypäletertusta rypäleitä jne. reikkuisivat miten sattuu, niin kyllä se todellakin olisi kaupan käynnin loppu tällaisenaan kuin se nyt on. Tarvittaisiin iso armeija lisää vartijoita pitämään homma hallinnassa ja siivoojia pitämään paikat edes joten kuten siistinä (eihän kukaan halua ostaa ruokatarvikkeita sotkun keskellä, eihän?).
78
jonka mielestä se, että kaikki sanotaan vaikka alle 3-vuotiaat lapset saa leipäpalan kaupassa ja leipä maksetaan kassalla aiheuttaisi kaupan käynnin loppumisen. Mitähän tähän sanoisi Kesko ja muut kaupankäyntiä harjoittavat tahot? IIIK, liiketoimintaympäristömme on käynyt ylivoimaisen vaikeaksi ja joudumme sulkemaan kaupat... Miten tää tuntuu niin vaikealta uskoa?
just viime kauppareissulla näin kun äiti kuori hedelmäosastolla lapsilleen banskut ja heitti kuoret muina naisina roskiin:)
just viime kauppareissulla näin kun äiti kuori hedelmäosastolla lapsilleen banskut ja heitti kuoret muina naisina roskiin:)
Siltikään en käsitä mitä pahaa siinä on, että ostaa pussin leipää ja antaa sieltä lapselle yhden palan mutustettavaksi.
Ei tässä keskustelussa ole kyse yhdestä pillimehusta tai leivänpalasta vaan periaatteesta. Jos tässä kauppa-asiassa lapsille ei pidetä kuria niin eipä taideta osata pitää isommissakaan asioissa. Tämä on sentään hyvin pieni juttu - sanoa kaupassa lapselle että odota kunnes ostokset on maksettu - verrattuna suurempiin kasvatushaasteisiin.
Minäkin sain kaupassa juoda lapsena pillimehua ennen maksamista ja katsokaa nyt mikä terroristi minustakin tuli. NOT. Ihan tavallinen perheenäiti olen enkä ole syyllistynyt mihinkään rikolliseen ellei ylinopeutta lasketa. Niin että vavistaan nyt kaikki sen kauhuskenaarion edessä että kaikista ihmisistä kasvaisi yhtä kunnollisia kuin minä.
Siltikään en käsitä mitä pahaa siinä on, että ostaa pussin leipää ja antaa sieltä lapselle yhden palan mutustettavaksi.
Näin vaan ei tehdä. Kauppa ei ole ruokapaikka. Ravintola on.
jonka mielestä se, että kaikki sanotaan vaikka alle 3-vuotiaat lapset saa leipäpalan kaupassa ja leipä maksetaan kassalla aiheuttaisi kaupan käynnin loppumisen. Mitähän tähän sanoisi Kesko ja muut kaupankäyntiä harjoittavat tahot? IIIK, liiketoimintaympäristömme on käynyt ylivoimaisen vaikeaksi ja joudumme sulkemaan kaupat... Miten tää tuntuu niin vaikealta uskoa?
Varmaan tuntuu vaikealta uskoa sen takia koska ketään ei ole tainnut mainita kauppojen sulkemista paitsi sinä.
Missä ruokakaupassa on roskiksia ennen kassoja?
Mä kävin eilen ruokakaupassa lasten kanssa ja tuttu kauppias oli lihatiskillä. Kysyi minulta "saako lapsille antaa viipaleen kinkkua?" Annoin luvan.
Käveltiin eteenpäin ja kauppiaan rouva oli jakamassa maistiaisia uutuusleivistä. Tultiin kohdalle ja rouva sanoi "Näille söpöläisille minä annankin koko viipaleen". Ja niin syötiin leipäviipalekin.
Luojalle kiitos pienistä lähikaupoista (ihan kaupungissa oleva sellainen kuitenkin). Eipä tarvinnut meidän lasten olla kauppareissua nälissään.
Joten se siitä, että olisi kauppiaiden kauhistus jos asiakkaat "sotkevat" kauppaa syömällä kaupan sisällä.
niin sehän menisi siihen, että aikuisetkin söisi ja joisi jo ennen kassoja. Jos lapset saa syödä ja juoda kaupassa ennen kassoja niin miksei aikuisetkin? Kuka vahtisi että kaikki ihan varmasti maksavat syödyt ja juodut tuotteet? Ihan mahdoton tehtävä ja varastaminen olisi järkyttävän helppoa. Porukka piilottelisi niitä roskia (niinkuin nyt jo jotkut tekeekin!) ja kassalle vietäisiin ehkä vain se yksi tuote joka maksettaisiin jos sitäkään.
Ei kaupat voi noin toimia. Ihan turha väittää että homma toimisi noin.
Tässä ketjussa menee taas asiat ja käsitteet iloisesti sekaisin.
Ettekö osaa suunnitella päivän aikataulujanne jos kauppaan pitää mennä nälissään?
Mä kävin eilen ruokakaupassa lasten kanssa ja tuttu kauppias oli lihatiskillä. Kysyi minulta "saako lapsille antaa viipaleen kinkkua?" Annoin luvan.
Käveltiin eteenpäin ja kauppiaan rouva oli jakamassa maistiaisia uutuusleivistä. Tultiin kohdalle ja rouva sanoi "Näille söpöläisille minä annankin koko viipaleen". Ja niin syötiin leipäviipalekin.
Luojalle kiitos pienistä lähikaupoista (ihan kaupungissa oleva sellainen kuitenkin). Eipä tarvinnut meidän lasten olla kauppareissua nälissään.
Joten se siitä, että olisi kauppiaiden kauhistus jos asiakkaat "sotkevat" kauppaa syömällä kaupan sisällä.
Niin minähän en ostanut sen enempää kinkkua kuin ko leipääkään vaan kauppiaat kysyivät saavatko he antaa lapsille. Lihatiskiltä ostin porsaan sisäfilettä ja jauhelihaa ja kauppias itse kysyi saako antaa lapsille yhden viipaleen kinkkua. Ja leipätiskin luona ostin ruisleipää ja kauppiaan rouva antoi maistiaisissa olevaa kauraleipää viipaleen meidän lapsille.
niin sehän menisi siihen, että aikuisetkin söisi ja joisi jo ennen kassoja. Jos lapset saa syödä ja juoda kaupassa ennen kassoja niin miksei aikuisetkin? Kuka vahtisi että kaikki ihan varmasti maksavat syödyt ja juodut tuotteet? Ihan mahdoton tehtävä ja varastaminen olisi järkyttävän helppoa. Porukka piilottelisi niitä roskia (niinkuin nyt jo jotkut tekeekin!) ja kassalle vietäisiin ehkä vain se yksi tuote joka maksettaisiin jos sitäkään.
Ei kaupat voi noin toimia. Ihan turha väittää että homma toimisi noin.
kersat oli jo kirmanneet pihalle uudet kesäkengät jalassa. Myyjätär yritti kovasti selittää, että kengät pitäis tarkistaa mahdollisten hälyttimien varalta, mutta oli myöhäistä siinä vaiheessa.
Minustakin tässä on kyse periaatteesta ja normeista. Kaupassa tavara maksetaan ensin, sitten vasta otetaan käyttöön. Avoimesti jaetut maistiaiset ovat täysin eri asia.
yritäny siinä opettaa ku aikuiset ihmiset syövät näitä irto karkkeja suoraan laatikosta ja lapset sen näkevät!!
Eihän se lasten vika ole jos kaupassa tulee nälkä tai jano vanhemmat sen tavan opettavat että antavat ilman maksamista mehua tms.
Etkö voi (toivon mukaan) viisaampana sanoa lapsillesi että ne aikuiset tekee väärin ja piste.
Ei kyllä tulis mieleenkään oman lapseni antaa syödä jotain karkkia ennen maksamista, enkä kyllä itekään tee niin.
Mutta jotkut on niin minä-minä-minä-minä ihmisiä että kaikki pitää saada heti,
suorastaan ällöttää sellanen käytös.
Jos mulla olis ruokakauppa ja joku tasapää siellä mussuttais karkkia ja selittäis että maksan sitten kassalla niin se lentäis niska-perse otteessa pihalle saman tien.
että puen vaatekaupassa uudet vaatteet päälle sovituskopissa ja menen sitten vasta kassalle. Eihän se ketään haittaa, kun maksan ne kuitenkin?
vaikka tomaatteja jne.
Tuli vaan mieleen siitä jonka äijä "koemaistaa" viinirypäleitä kaupassa.
Helvetti mitä urpoja täällä planeetalle palloilee.
Kauppa on paikka, josta ostetaan ruokaa mutta jossa sitä ei pääsääntöisesti syödä. Hätätilanteet ovat asia erikseen: kaikille sattuu päivä, jolloin lapsen ruokailut ovat menneet ihan epätahtiin ja katastrofin estämiseksi jotakin voi lapselle antaa (tosin kyllä minä siinä tapauksessa ostaisin ensin pikkuhaukattavan, syöttäisin sen lapselle kaupankassojen ulkopuolella ja menisin sitten uudestaan ostoksille). Kerran näin miehen, joka suorastaan juoksi vesihyllylle, otti pullon ja joi siitä ja näytti hyvin helpottuneelta - veikkaisin että hänellä oli pahemmanluokan närästyskohtaus tai jotain semmoista. Ja aikuinen pahoittelee aina kassalla, jos on käyttäytynyt toisin. Mistä me tapellaan?
Minäkin sain kaupassa juoda lapsena pillimehua ennen maksamista ja katsokaa nyt mikä terroristi minustakin tuli. NOT. Ihan tavallinen perheenäiti olen enkä ole syyllistynyt mihinkään rikolliseen ellei ylinopeutta lasketa. Niin että vavistaan nyt kaikki sen kauhuskenaarion edessä että kaikista ihmisistä kasvaisi yhtä kunnollisia kuin minä.