Mammat, opetelkaa käyttäytymään kaupassa!
Kohta menee hermot. Kaikki varmaan tietää ne äidit, jotka antavat lapsilleen ruokaa kaupasta syötäväksi kauppareissun aikana. Roskat kannetaan sitten kassalle (jos kannetaan...). Normaalia näiden mielestä on myös se, että annetaan muksulle joku "kiva lelu" (esim. joku pehmeä ruokapaketti) järsittäväksi ja sitten kassalla ihmetellään, kuinka se onkin mennyt tuollaiseen kuntoon. Ei sitten viitsitä ostaa sitä, kun ei sitä enää voisi käyttää.
Lisäksi me kassat ollaan aika usein kipeinä, koska ihmiset yskii päin, nuolee sormiaan ja sitten näplää seteleitä, ja sitten vielä saadaan pyöritellä käsissämme kakaroiden limaamia juustopaketteja!
Kommentit (127)
Asiakaspalvelijan ei tarvitse mennä töihin kipeänä. Eri asia sit joku konttorirotta, siellä ei varmaan niin väliä vaikka kuinka nuhainen olis.
Meillä kustansi työnantaja jokaisen kassan viereen käsidesipullon desinfiointia varten.
Tulee halvemmaksi työnantajalle kun että työntekijät saikulla kokoajan.
Eihän se sulle paljoa maksa kun itse ostat pullon jos ei firma kustanna.
tosi kiva mennä kassalle joka pärskii :/
Olen joka kevät-kesä töissä 2-3 kuukautta kestävässä nuhassa, siitepölyallerginen kun olen. En saa tämän takia sairaslomaa, miksi edes pyytäisin.
Ja osaan myös käyttää käsidesiä, en ole saanut nuhaa asiakkaan limaamista tavaroista vielä kertaakaan.
Lapsiperheet osaavat vielä ihmeen hyvin käyttäytyä, ainoastaan kerran 4 vuoden aikana tullut lapsen valmiiksi syöty jäätelöpaperi maksettavaksi.
Usein yli 50-vuotiaat paiskivat ostokset kassahihnalle, jolloin ne hajoavat eivätkä enään kelpaa asiakkaalle. Esim leipäpussi repeää kulmasta kun asiakas ottaa sen kärrystä, haluaa uuden tilalle ja tämä täysin käyttökelpoinen leipäpussi menee roskiin.
Kyseiset ihmiset tulevat myös vaatimaan rahoja takaisin 4 senttiä maksaneesta sipulista jossa on yksi ruskea rengas. Tarjosin uutta tottakai tilalle, mutta piti saada rahat takaisin. Palautin siis 4 senttiä tilille.
Mutta SE harmittaa, että hyllyistä löytyy puoliksi juotuja limsapulloja, sulaneita jäätelöitä ja patonkeja, joista puuttuu palanen. Yleensä noita löytyy isojen markettien hyllyistä.
Lisäksi me kassat ollaan aika usein kipeinä, koska ihmiset yskii päin, nuolee sormiaan ja sitten näplää seteleitä, ja sitten vielä saadaan pyöritellä käsissämme kakaroiden limaamia juustopaketteja!
jotain syötävää....tai pureskeltavaa. Voishan sitä ennemmin ottaa vaikka kotoa välipalaa mukaan tai syödä ennen lähtöä. Ei ymmärrä ei.
Tosin olen nähnyt tapauksia joissa mammat toimivat toisin.
Käsien pesu ja/tai desinfiointi auttaa tuohon pöpöjen leviämiseen.
Kun omani olivat taaperoita, oli meillä suunnitelma a) jos lapsilla on kova nälkä isi ostaa ja maksaa banaanit ja pillimehut ja menevät kaupan ulkopuolelle syömään ( siis isoautomarket ja se "ulkopuoli" on sitä eteisaulaa, jossa on penkkejä yms.) ja suunnitelma b) äidin käsilaukussa on mariekeksejä tai muumikeksejä joita voi yksitellen natustaa.
mutta ei tulis mieleenkään jättää ostamatta sitä. VARSINKAAN jos siihen on lapsen käsittelystä jäänyt merkkejä.
jollain ostoksilla, jos alkaa hermot menemään. Yleensä yritän kyllä katsoa jonkun sellaisen, joka ei kärsi pienestä järsimisestä. Ja pyyhin kyllä kuolat pois ennen hihnalle laittoa. Valitettavasti olen kyllä nähnyt monta kertaa kaupassa, kun lapset syövät jotain ennen kassalle menoa. Onneksi tämä tuntuu olevan vain marginaali-ilmiö, yritä siinä opettaa omille lapsilleen että ennenkuin jokin on maksettu, se ei ole oma.
Flunssa kun tarttuu myös, jos esim pyyhkäisee likaisilla sormillaan silmää tai nenää, ei tarvitse niitä suuhun laittaa.
Flunssa kun tarttuu myös, jos esim pyyhkäisee likaisilla sormillaan silmää tai nenää, ei tarvitse niitä suuhun laittaa.
Lapsellista kitistä asiakkaalle. Ota asia puheeksi omalla työpaikallasi.
yritäny siinä opettaa ku aikuiset ihmiset syövät näitä irto karkkeja suoraan laatikosta ja lapset sen näkevät!!
Eihän se lasten vika ole jos kaupassa tulee nälkä tai jano vanhemmat sen tavan opettavat että antavat ilman maksamista mehua tms.
vaikka ei ole vielä maksettu. Tässä te kassat olette avainasemassa: kertokaapa seuraavan kerran niille asiakkaille että niitä tuotteita ei saa avata ennenkuin ne on maksettu! Kerran olin kaupassa ja kassa sanoi edellä olevalle äidille niin, kun hänen lapsensa oli jo juonut pillimehun (sitten kassa joutui sitä märkää mehupurkkia siinä käsittelemään :/). 10 pistettä sille kassalle!
Mun mies maistelee viinirypäleitä ym. Sanoo että jos joku tulee huomauttamaan asiasta sanoo että eihän sitä voi ostaa ennenkuin on maistellut, että tietää mitä ostaa ;)
melkoiset on murheet. itse olen kaupan kassalla työskennellyt muutamia vuosia ja ei minua harmittanut rahastaa tyhjästä paketista, kunhan se oli siistissä kunnossa. Onhan se muillekin asiakkaille miellyttävämpää asioida kaupassa, kun siellä ei ole huutavia lapsia ympäriinsä.
Kuinka monelle on lastenvaunuun unohtunut joku tuote ja mennyt kassan ohi maksamatta? Veikkaan että 90% nostaa kätensä. Eikö se ole pahempi juttu, vaikkakin tahaton? ne leivät, mehut jne tulee maksetuksi kassalla yleensä. Semmoista tuotteiden maistelua (karkit, viinirypäleet jne) en sitä vastoin ymmärrä. Torilla saa sitä palvelua, mutta vähittäiskauppaan se ei sovi.