Nyt kyllä loppu minun osalta treffailut sun muut
Kohta 3 vuotta tässä treffaillut, laittanut itseään likoon, kehittänyt itseään, ollut myös yksin aina välissä. Ja vaikka nyt olenkin oppinut mm. itsevarmuutta ja kehittänyt omaa itsereflektointia paljon, niin muutoin käteen on jäänyt vaan tyhjä luu. Paljon surua ja pettymystä, valehtelua ja hylkäämistä. Laskin että viimeisen vuoden aikana minulla on ollut kolme ihmissuhdetta. 2 kk, 2 kk ja 4kk pituiset. Hitto miten paljon mahtuu kuulkaa tunteita tommoseen; ihastumista, jännitystä, viimiseen ehkä jo vähän rakastuinkin. Sit korkeelta putoamista pettymyksiin, eroon, ikävään... ihmekös olen henkisesti ihan uupunut.
Jatkossa keskityn vain itseeni ja lapsiini (joita en yhteenkään suhteeseen ole sotkenut ja siitä kannan ylpeyttä!) Jospa se mielenrauhakin siitä taas laskeutuis.
Kommentit (605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia taitaa kuitenkin olla se että jos sinä pidät kauniina salikissaa, niin päästäksesi hänen kanssaan yksiin sinun tulee luultavastikin olla salimarko.
Ekaa kertaa tulee naisen suusta tämä harhaoppi. Jos mies haluaa tuollaisen naisen, niin lihaksilla ei tee mitään. Ei naisen biologia muutu bodaamalla, eli bodattu nainen haluaa edelleen statusmiehen, jolla on sosiaalista pääomaa ja itsevarmuutta. Fyysisistä piirteistä tärkein on naama, toisena pituus, kolmantena tummuus, vasta neljäntenä lihakset tai munan kokokin voi mennä edelle, naisesta riippuen.
Tämä pätee vain silloin jos sinä haluat pariutua omien oppiesi mukaan. Jos sinä haluat naisen joka haluaa statusmiehen (mikähän tämäkin on) jolla on pääomia ja muita, niin silloin sinun täytyy vastata hänen vaatimuksiinsa. Tämähän on ihan selvä asia. Toiset sitten pariutuu muista syistä.
Miksi naiset ovat sitten käytännössä aina itseään paremmin pärjäävien miesten kanssa?
Koska nainen ei halua vetää miestä perässään. Nainen ei halua olla äiti miehelle. Tällaisiakin suhteita on paljon, mutta niissä ei ole yleensä onnellista seksi- eikä muutakaan elämää.
Turvallisesti kiintynyt järjissään oleva nainen etsii puolisoa, jolla on ominaisuuksia, joilla elämässä pärjää.
Tämähän menisi sitten käänteisesti niin, että miehen pitää aina vetää naista perässään, eli olla isä naiselle. Jos et halua ajatella asian olevan sillä tavalla, niin sinun täytyy luopua äiti-argumentistasi.
Eihän sitä miestä tarvitse perässään vetää, vaikka hän olisikin sosiaalisesti kömpelö ja saisi paljon huonompaa palkkaa kuin sinä. Yksin hän pärjäsi siihenkin asti, kunnes tapasi sinut, joka alkoi kummallisesti miettiä "Tuo ei pärjää kyllä, se on tuollainen perässä vedettävä lapsi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia taitaa kuitenkin olla se että jos sinä pidät kauniina salikissaa, niin päästäksesi hänen kanssaan yksiin sinun tulee luultavastikin olla salimarko.
Ekaa kertaa tulee naisen suusta tämä harhaoppi. Jos mies haluaa tuollaisen naisen, niin lihaksilla ei tee mitään. Ei naisen biologia muutu bodaamalla, eli bodattu nainen haluaa edelleen statusmiehen, jolla on sosiaalista pääomaa ja itsevarmuutta. Fyysisistä piirteistä tärkein on naama, toisena pituus, kolmantena tummuus, vasta neljäntenä lihakset tai munan kokokin voi mennä edelle, naisesta riippuen.
Tämä pätee vain silloin jos sinä haluat pariutua omien oppiesi mukaan. Jos sinä haluat naisen joka haluaa statusmiehen (mikähän tämäkin on) jolla on pääomia ja muita, niin silloin sinun täytyy vastata hänen vaatimuksiinsa. Tämähän on ihan selvä asia. Toiset sitten pariutuu muista syistä.
Miksi naiset ovat sitten käytännössä aina itseään paremmin pärjäävien miesten kanssa?
Koska nainen ei halua vetää miestä perässään. Nainen ei halua olla äiti miehelle. Tällaisiakin suhteita on paljon, mutta niissä ei ole yleensä onnellista seksi- eikä muutakaan elämää.
Turvallisesti kiintynyt järjissään oleva nainen etsii puolisoa, jolla on ominaisuuksia, joilla elämässä pärjää.
Tämähän menisi sitten käänteisesti niin, että miehen pitää aina vetää naista perässään, eli olla isä naiselle. Jos et halua ajatella asian olevan sillä tavalla, niin sinun täytyy luopua äiti-argumentistasi.
Eihän sitä miestä tarvitse perässään vetää, vaikka hän olisikin sosiaalisesti kömpelö ja saisi paljon huonompaa palkkaa kuin sinä. Yksin hän pärjäsi siihenkin asti, kunnes tapasi sinut, joka alkoi kummallisesti miettiä "Tuo ei pärjää kyllä, se on tuollainen perässä vedettävä lapsi"
En ole kommentoimasi, mutta nämä lapsi-vanhempidynamiikalla toimivat suhteet ovat usein sellaisia, että puolisoa yritetään muuttaa toisenlaiseksi. Vaikka se todella olisi niin, että mies tai nainen on ihan hyvin pärjännyt siinä omassa poikamiesboksissaan omine tapoineen.
Tuo varmaan liittyy toisaalta kiintymyssuhdemalliin, mutta myös siihen, että alun perinkin on ollut häiritseviä asioita toisessa. Kuten vaikkapa se, että puoliso ei oikein hoida asioitaan tavalla mihin toinen osapuoli on tottunut. Toinen on pedantti, toinen huithapeli. Ja sitten kun ei anna sen häiritä, niin ollaankin tehty lapsia suhteeseen, joka ei toimi monissa tärkeissä arjen asioissa. Ei sotkuinen muutu pedantiksi, huoleton tarkaksi eikä huithapeli vastuulliseksi vain siksi, että tulee äidiksi tai isäksi.
Tuossa on yksi syy, miksi aiemmin kirjoitin siitä, että puolison tulee olla täydellinen. Hänessä ei saa olla mitään vikaa, vaan vikojenkin pitää olla sellaisia, että häntä rakastaa enemmän. Ei saa olla mitään muutoksen toivetta tai se ei minun mielestäni rakkautta olekaan. Jos toista tahtoo muuttaa, niitä muutoskohteita kertyy aina vain enemmän eikä sellainen elämä ole hyväksi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että olisi toisaalta mielenkiintoista ja toisaalta kauheaa kokeilla tämän päivän treffailumaailmaa. Tämänkin ketjun perusteella se vaikuttaa aika haastavalta, kuten parin hyvän kaverinkin kautta tässä viime vuosina nähtynä.
Yksikin (mies siis) oli aikanaan työpaikan esittelymateriaalina ja kuvaavaa on, että eräs naispuoleinen kertoi kuinka hän alunperin luuli, että siihen oli palkattu malli kuvauksiin. Lisäksi on siis hyvän duunin omaava korkeakoulutettu, mukava ja kaikin puolin mainio tyyppi. Sopivasti "äijä", eli ihan itsevarma ja sosiaalinen tapaus, mutta samalla kuitenkin siis perusluonteeltaan kiltti ja pitkää parisuhdetta etsivä.
Kertoi mm. kuinka harrastuksena frisbeegolf on uskomaton turnoff naisten mielestä. Ilmeisesti esim. tinder-matchien määrä korrelioi hyvin vahvasti sen kanssa, ilmoittaako tuon, vai ei. Muutenkin on kyllä tarinat sitä luokkaa, että pinnalliseksi on naisten(kin) deittailumaailma mennyt ja sitoutumiskammo on suurta.
Monen monta kertaa olen toisaalta miettinyt, että se olisi kiinnostavaa kokeilla omakohtaisesti. Itse kun olen tapaus, joka oli nuorempana monelta osin ehkä vähän sellainen stereotypia-teekkari, eli ujo ja varsin huonon itseluottamuksen omaava ja pakko myöntää, että ulkonäöstä huolehtiminen ja nimenomaan pukeutuminen ei olleet ihan sieltä hoidetuimmasta päästä. Eli semmonen, josta epätoivo paistoi jo ennen kuin suunsa avasi. Niinpä vienti oli nuorena hyvin vähäistä, kun ei oikein koskaan päässyt edes alkuun ja ei päässyt esittelemään niitä parhaita puoliaan.
Toisaalta olen aina ollut rohkeuden saatuani aika supliikkimies ja jopa aika hauska sanoisin, sekä älykäs. Ja se äijäpuolikin löytyy, eli aina on mm. urheilu ja vauhti kiinnostanut, eli on tullut lenneltyä vähän taitolentoakin, sukellettua monilla merillä ja niin pois päin. Ja sitten nyt viiemiset 15 vuotta elämä ja puoliso ovat kouluttaneet aika hyvin pois noita heikkoja kohtia, eli uskaltaisin sanoa olevani jopa ihan siedettävän näköinen, nykyisin hyvän itseluottamuksen omaava jne jne. Ja perusluonteeltani aina luotettava, aito ja ystävällinen, sekä ehdottomasti sitoutuvaa tyyppiä. Niin ja se pinkkakin on kohtuullisen hyvässä uomassa.
Olisi todellakin kyllä kiinnostavaa nähdä, että olisiko minulla vihdoin deittailumaailmassa paikkani, kun sitä ei oikein kunnolla koskaan päässyt edes kokemaan positiiviselta kannalta kuin yhden lyhyen ja nykyisen puolisoni kanssa. Ja tosiaan olisi kiintoisaa kokea tämä nykypäivän deittailukulttuuri.
...mutta tätäkin kun lukee, niin sittenkin....onneksi ei. Tsemppiä vaan puolin ja toisin, mutta sen sanon: antakaa nyt naisetkin hieman aikaa vähän vähemmillä ennakkoluuloilla, etenkin ujoille miehille. Sieltä voi paljastua se, mitä etsitte, vaikka ensialkuun vähän joutuisittekin "kouluttamaan".
Olen viettänyt sinkkuelämää pian 6 vuotta, sitä edellisen kerran olin sinkkuna v.2003. Deittisovelluksia en ole edes kokeillut, kuullut olen niistä kyllä paljon, pääasiassa kuinka huonosti toimivia ja stressiä ja pahaa mieltä aiheuttavia ovat. Ihan vanhaanmalliin livenä tapaamalla olen seuraa löytänyt tässä sinkkuillessa, jokusen keskustelupalstojenkin kautta. Kiire ei ole parisuhdetta löytää sillä perhe(lapset) minulla jo on, mutta avoin kumppanin löytämiselle olen. Tuntuu että naiset harvemmin enää haluavat yhteistä kotia "toisella kierroksella" ja miehet taas suosivat edelleen vanhaa seurustelutyyliä joka tähtää yhteiseen kotiin.
Tuota en kyllä ymmärrä miksi frisbeegolf on turn-off :D
N40
Pöh. Aina on ollut potentiaalisia kumppaneita, mitä niillä tekisin kun on maailman paras kotona? Päinvastoin kun on ollut mistä valita niin toinen voi tietää että itse on valinnut ja ei ole paremman matkaan heti tyrkyllä.