Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin hassua, että ihmiset panikoivat sähkön hintaa, kun suurin rahasyöppö on ehdottomasti auto

Vierailija
03.09.2022 |

Joka on kaupungeissa useimmiten turha.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auto ole mikään turha mulle, vaan helpottaa oleellisesti työn tekemistä. Julkisia käyttämällä liikkuvassa työssä ei pääsisi lähellekään samaan tehokkuuteen, lähinnä joutuisi selittelemään tuleville entisille asiakkaille puhelimessa miksi on taas myöhässä.

Teen itsekin liikkuvaa työtä. Sähköpyörällä onnistuu hyvin ja silloin harvoin kun ei onnistu, niin Omago-palvelu on loistava. Ap

No kivat sulle. Mulla on työsopimuksessa, että auto pitää olla. Kilometrejä tulee noin 130km/vuoro. Olenhan mä itsekäs ja laiska, kun en tuota viitsi pyörällä polkea. Tarkkana saa olla, että ei mene kustannukset yli km-korvausten. Kannattaa kaikkien nyt vaan varautua siihen, että käy oman työnsä päälle hoitamassa vanhempansa tai muut iäkkäät sukulaisensa. Sinä päivänä, kun lasken, että teen töitä tappiolla (tai edes + - 0) niin minäkin jään kotiin syljeskelemään kattoon ja aukomaan päätäni netissä muille.

Vierailija
82/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuvan suurimmat rahasyöpöt ovat asuminen(asuntolaina+sähkö+vastike) ja auto,

Itse saan 2000e nettona ja asumiseen menee noin 700e-800e kuukaudessa sekä autoon menee noin 400e kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä mulla ei ole autoa näin kaupungissa asuessa. Sähkön kanssa on vähän hankalampi näinä aikoina.

Vierailija
84/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luopuisin ehkä autosta tai ainakin pitäisin sitä enimmän osan vuodesta pois liikennekäytöstä, jos voisin kulkea 7km työmatkani jollain muulla tavalla.

Minä kuljen juurikin tuon matkan ihan tavallisella pyörällä en tarvitse sähköpyörää.

Jotain maantien laitaa ehkä vähän hazardi polkea talvipimeällä tietty.

Talvella pakkasilla ei pysty pyörällä. Jäätyy ja kaatuu.

Vierailija
85/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta on laskussa, sähkön hinta pomppaamassa ainakin kolminkertaiseksi kun soppari loppuu talvella. Mulla menee 20000kWh vuodessa.

No tämä! Sama kulutus täällä, joten näillä hinnoilla ensi vuoden sähkölaskut arviolta noin 10.000 €. Autoon ei ihan niin paljoa mene kuitenkaan. Lähin pysäkki viiden kilometrin päässä, linja-auto menee ja tulee kaksi kertaa päivässä. Tosin uhkana tällä hetkellä on, että sähkölaskuni sähkön osalta seitsenkertaistuu.

Ihan kaikki eivät voi (tai halua) asua kaupunkien keskustoissa kerrostaloissa, ei vaan talot riitä.

Vierailija
86/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites nii "ehdottomasti isoin rahasyöppö"?

Viimeisen 10 vuoden ajalta on ylhäällä joka ainut penni mitä on auto(ihin) laitettu. Tämän hetkisellä kulkineella kulkemisen hinta on n. 30€/100km (sisältää siis kaikki bensat, vakuutukset, huollot, auton ostohinta jne.)

Keskimääräinen ajosuorite taitaa olla suomalaisella n. 15 000 kilometriä.

30*150/12 = 375€/kk.

Äkkiäpä se tuon verran sähkölaskuun talvella menee, eli olit väärässä, MOT.

Vierailija
87/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on vertailla toisiinsa kuulumattomia asioita?

Suomi on metsäautiomaa. Jos täällä haluaa liikkua julkisilla, muuta kaupunkiin. Jos haluat asua taajamien ulkopuolella, osta auto, koska se on välttämättömyys.

Sähkön hinta elää omaa elämäänsä pörssituotteena. Jos haluat asua missä vaan, tarvitset sitä joka paikassa. Vaihtoehtona on savupirtti ja se ei houkuttele.

Hassua on se, että ihmiset panikoivat. Ottakaa iisisti, ei teidän paniikkinne muuta mitään.

Vierailija
88/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä, sähköinen tai ei, ei ole todellinen vaihtoehto autolle jos työmatkaa on 30km tai enemmän ja lisäksi työ on fyysistä seisomatyötä eli lihakset tarpeeksi kovilla jo sen 8h/päivä. 

Toimistorotille sopii toki.

Vierailija
89/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä mene autoon pennin jeniä kun on miehen auto millä ajelen.

Vierailija
90/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tavallista sähkönkulutusta panikoi. Ei se ole kuukaudessa montaa kymppiä enemmän. Enkä panikoi sähköauton latausta. Jos se tähän mennessäon maksanut 11 euroa akullinen, niin ei siihenkään tule isoa summaa lisää.

Panikoin vain sähkölämmitteistä kesämökkiä, joka on talvilämmin.

Vierailija
91/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt hevon v ulisemasta vihreä ihmispazka. Edes pääkaupunkiseudulla ei pääse itsekään töihin missään säällisessä ajassa ilman autoa. Vartin automatkaan HSL pazkoilla julkisilla yhteyksillä toista tuntia. Joten älä tule vihersaazta ulisemaan, ettei tarvitse autoa. 

Sähköpyörä!

Vierailija
92/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla kyllä mene autoon pennin jeniä kun on miehen auto millä ajelen.

Kunnon av-mamma...

Vierailija
93/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt hevon v ulisemasta vihreä ihmispazka. Edes pääkaupunkiseudulla ei pääse itsekään töihin missään säällisessä ajassa ilman autoa. Vartin automatkaan HSL pazkoilla julkisilla yhteyksillä toista tuntia. Joten älä tule vihersaazta ulisemaan, ettei tarvitse autoa. 

Sähköpyörä!

Ja kun sataa, niin hiukset ja meikki on pitkin naamaa.

Ja jos kypärä, hiukset luttanat,

Eri

Vierailija
94/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinen koppimopo. Olet suojassa säältä, ajaminen on halpaa. Ja jos olet syntynyt ennen -85, et tarvitse edes korttia.

Vierailija
95/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä!

Eri

Ei mulla ainakaan, en tietenkään meikkaa sateella. Tukkakin on ihan riittävän hyvin jopa piponkin alla.

Vierailija
96/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä!

Eri

Ei mulla ainakaan, en tietenkään meikkaa sateella. Tukkakin on ihan riittävän hyvin jopa piponkin alla.

Toiset meikkaa sateellakin. Ja kuohkeaksi haluttava (ilman kiharaa) tukka ei kestä edes pipoa.

Vierailija
97/97 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä!

Eri

Selittelyä. Mutta eipä mitään, aja vain autolla ja maksa sen kulut mukisematta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi