Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin hassua, että ihmiset panikoivat sähkön hintaa, kun suurin rahasyöppö on ehdottomasti auto

Vierailija
03.09.2022 |

Joka on kaupungeissa useimmiten turha.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luopuisin ehkä autosta tai ainakin pitäisin sitä enimmän osan vuodesta pois liikennekäytöstä, jos voisin kulkea 7km työmatkani jollain muulla tavalla.

Minä kuljen juurikin tuon matkan ihan tavallisella pyörällä en tarvitse sähköpyörää.

Jotain maantien laitaa ehkä vähän hazardi polkea talvipimeällä tietty.

Ja siksi en poljekaan työmatkaani sähköpyörällä, vaikka sellaisenkin omistan.

Vierailija
22/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on joku neukkukuutiossa asuva työtön, jolla on koko päivä aikaa maleksia asemilla ja matkailla julkisilla, tosin ei AP maksa lippua, vaan kulkee pummilla senkin. On ihan kiva, että kaikki nämä muiden tuilla eläjät joutavat pätemään joka ikiseen talousasiaan, vaikka eivät itse kykene edes omaa leipäänsä hankkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridillä pääsee edullisemmin.

Vierailija
24/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auto ole mikään turha mulle, vaan helpottaa oleellisesti työn tekemistä. Julkisia käyttämällä liikkuvassa työssä ei pääsisi lähellekään samaan tehokkuuteen, lähinnä joutuisi selittelemään tuleville entisille asiakkaille puhelimessa miksi on taas myöhässä.

Vierailija
25/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

poks kirjoitti:

Kannattaisi ehkä käydä joskus vähän siellä kuplan ulkopuolellakin katselemassa maisemia. Kokeile vaikka ajaa metrolla mökille näin ensialkuun.

Vaikka ottaisit vuokra-auton mennä käsi mökille useampana viikonloppuna, et tulisi niillä kuluilla silti lähellekään oman auton kustannuksia. Lisäksi vähemmän vaivaa. Eikö olekin hölmöä pitää omaa autoa parin mökkiviikonlopun vuoksi?

Vuokra-autolla kuljen itsekin, kun pari kertaa vuodessa on tarve.

Järkevämpää on silti pitää oma auto ja ottaa se liikennekäyttöön silloin kun tarvitsee. En tiedä mitä auton vuokraus maksaa, mutta kahden viikon mökkireissu vuokra-autolla maksaisi todennäköisesti enemmän kuin autoni arvo.

Vierailija
26/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän auto maksa, kuin 400e arvonaleneminen, 300e benssaan, vakuutukset, kasko, korjaukset, renkaat, katsastus, huollot, pesut, lämmityssähkö, talli, pyyhkijät, lasinpesunesteet, lastenistuimet, parkkimaksut, sakot.

Reilun tonnin kuussa.!

Vierailija
27/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on joku neukkukuutiossa asuva työtön, jolla on koko päivä aikaa maleksia asemilla ja matkailla julkisilla, tosin ei AP maksa lippua, vaan kulkee pummilla senkin. On ihan kiva, että kaikki nämä muiden tuilla eläjät joutavat pätemään joka ikiseen talousasiaan, vaikka eivät itse kykene edes omaa leipäänsä hankkimaan.

Kuulun Suomen suurituloisimpaan kymmenykseen.

Asun kerrostalossa. Käytössä on tarpeen mukaan kävely, sähköpyörä, julkiset, julkiset+taittopyörä ja pari kertaa vuodessa se vuokra-auto.

Vierailija
28/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sähkölaskut 500-600e/kk eikä edes kahteen autoon mene niin paljon kuussa.

Vierailija
29/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei sujuvaa nopeaa joukoliikenettä mikä Helsinki on. Pakosta jotuvat pitää autoa,kun eivät asu sujuvan nopean joukkolikenteen lähimaillakaan.Itseläni ei ajokorttia ei autoa.Mutta ymärän auton käyttäjiä.Asun vuokralla en pankiko sähkön nousua .Miten voin kun Helen määrä hinnat? Tottakai harmitaa. 1 ihmisen talous ilman sosiali tukia.On aina tiukempaa elämä siloin kuin yksin kakiesta maksaa itse. Monihan ei tee työtä ja saa sähkö laskun hyväksyttynä toimeentulotuki hakemuksissa.ym.Kuin vuokra,vesimaksu,sauna maksu.sv läkeet jne.jne.Sitten erikseen on ne jotka jakaa menon asunoissa kun on kaksi tai useampi henkilö.On enemän kuin 1.aina.

Vierailija
30/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auto ole mikään turha mulle, vaan helpottaa oleellisesti työn tekemistä. Julkisia käyttämällä liikkuvassa työssä ei pääsisi lähellekään samaan tehokkuuteen, lähinnä joutuisi selittelemään tuleville entisille asiakkaille puhelimessa miksi on taas myöhässä.

Teen itsekin liikkuvaa työtä. Sähköpyörällä onnistuu hyvin ja silloin harvoin kun ei onnistu, niin Omago-palvelu on loistava. Ap

Vierailija
31/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon lämmitykseen itsellä menee kylmimpinä kuukausina n. 5000 kWh. Sähkön hinnalla 60c/kWh se tekisi kuukaudessa 3 000 €, joka on suurinpiirtein sama mitä autoon menee kaikkineen vuodessa.

Onneksi sähkön hinta itselläni ei ole ihan noin korkea vielä, mutta silti omalla nykyhinnalla sähköön menee 3 kuukaudessa yhtä paljon kuin autoon vuodessa. Polttoaineeseen menee alle 2000 € vuodessa ja auton arvonalennus, korjaukset, vakuutukset, yms. n. 1500 € vuosi.

Vierailija
32/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luopuisin ehkä autosta tai ainakin pitäisin sitä enimmän osan vuodesta pois liikennekäytöstä, jos voisin kulkea 7km työmatkani jollain muulla tavalla.

Polkupyörä!

Vierailija
33/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on että auto on rahasyöppö. Taloudellisessa mielessä monen kannattaisi siitä luopua. Missä menee raja onko auto mukavuuskysymys vai välttämättömyys? Tämä saa varmaan alapeukkuja koska ihmiset ei halua luopua mukavuuksistaan eikä myöntää että pystyisivät. Jotkut ei sitten oikeasti pärjää ilman autoa. Mutta monilla se on valinta vaikka luulevat välttämättömyydeksi,

Auton voi myydä ja laittaa rahat säästöön. Vähän epäilen, että sillä rahalla saa asuntoa lähimaillakaan kasvukeskuksia julkisten liikenneyhteyksien päästä. Siitä vaan tekemään yö/aamuvuoroa, kun viimeisin bussi lopettaa kulkemisen 20.00 ja aloittaa 8.00.

Olikos tää taas jonkun vihreän kylddyyrikodin tuskanparahdus maailmanparannuksen merkeissä?

Vierailija
34/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörä!

Kuten sanottua minulla on sähköpyörä. En kuitenkaan voi kulkea sillä 7km työmatkaani, koska en halua enkä uskalla ajaa 30 senttiä leveällä pientareella. Talvellahan mitään piennarta ei yleensä edes lumen alta näy, eli pitäisi ajaa ajoradalla. 

Vierailija
35/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörä!

Kuten sanottua minulla on sähköpyörä. En kuitenkaan voi kulkea sillä 7km työmatkaani, koska en halua enkä uskalla ajaa 30 senttiä leveällä pientareella. Talvellahan mitään piennarta ei yleensä edes lumen alta näy, eli pitäisi ajaa ajoradalla. 

Jälleen kerran, tässä ketjussa puhuttiin kaupunkilaisista. Ei sinusta

Vierailija
36/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörä!

Jälleen kerran, tässä ketjussa puhuttiin kaupunkilaisista. Ei sinusta

Ei puhuttu, vaan sähkön hinnasta ja auton (joka on useimmiten kaupungissa täysin turha) kustannuksista.

Vierailija
37/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pakkastakin voi olla 35. Ei ole mikään pyöräily sää. Myös tuuli ja sade saa äkkiä ajatukset oman auton puolelle.

Vierailija
38/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 km menee fillarilla leikiten. Ei tarvi olla edes sähköinen.

Kysy vaikka Hanna Nohynekiltä (64 v)

Vierailija
39/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun isossa kaupungissa, mutta katsos kun en työskentele tässä kaupungissa, vaan n. 30 kilometrin päässä toisella paikkakunnalla. Etätyö ei ole mahdollista työn luonteen takia. Autolla ajelen työpaikalleni n. puolessa tunnissa tai hiukan alle. Julkisilla menisi suuntaansa reilu tunti, lähes puolitoista. Eli kyllä minä olen valmis maksamaan siitä mukavuudesta, että säästän n. kaksi tuntia aikaa joka ikinen päivä kun kuljen töihin autolla enkä julkisilla. Sori vaan.

Vierailija
40/97 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhan auton vero on 235€/v, vakuutukset 115€/v, huollot n. 200 €/v.

Joskus pitää lisäksi vaihtaa pyyhkijän sulat, lisätä öljyä yms., laitetaan näihin 150 €/v.

Näistä tulee 600€/v eli 50€/kk.

Sen jälkeen autossa maksaa käyttökuluista eli bensasta. En ajele turhia reissuja, vain kauppaan ja ystäviä/lähisukua tapaamaan.

En tähän laskenut uusia renkaita, moottoriremonttia tms., koska mun vanhaan autooni niitä ei koskaan tule. Sitten menee paaliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi