Montako koronarokotusta sinä otit?
Kiinnostaa monennenko kohdalla sanoit, että ei enempää vai onko se raja tullut vastaan vieläkään? Odotatko innolla jo kuudetta?
Kommentit (92)
Neljä otettu ja tehosteen otan heti kun kolme kuukautta kulunut. Terveenä olen ollut.
Kolmannen sain viime joulukuussa ja ensi maanantaina menen neljännen ottamaan. Ei kertaakaan ole löytynyt koronaa kotona tai terveydenhuollossa testattuna koko korona-aikana. On perussairauksia ja riskiammatissa.Ei mitään sivuvaikutuksia yhdestäkään rokotteesta.
Noudatan viranomaisten suosituksia. Tällä hetkellä minulle on annettu neljä rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut neljä rokotusta ja ollut kiitollinen jokaisesta. Otan jatkossakin uusia terveysasiantuntijoiden suositusten mukaan.
Nuorena opiskelijana sain sokeripalassa poliorokotteen ja sitä ennen kaikki lapsuuden rokoteohjelmaan kuuluvat.
Nyt iäkkäänä syöpäkroonikkona hankin tietysti aina myös vuosittaisen influenssarokotteen.
Yksikään rokote ei anna sataprosenttista suojaa, mutta ne pienentävät (joskus dramaattisestikin) vakavan taudin ja kuoleman riskiä. Se riittää minulle.
Syö D-vitamiinia. Se ehkäisee vakavaa tautia.
Ja matalat d-vitamiinitasot lisäävät riskiä saada koronatartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään.
Kylläpä oli sietämätöntä haukkumista medialta, poliitikoilta ja julkkiksilta, joihin myös tavalliset pulliaiset lähtivät mukaan. En silti sortunut, mutta jälkensä jätti. Luottamus meni.
Kaikki tää loppui kuin seinään,kun puhuvat päät saivat sodasta uuden aiheen.Pelottavinta tässä kaikessa ei ollut rokotteet tai rajoitukset. Pelottavinta oli huomata, että osa tavallisista ihmisistä on valmiit vaikka tappamaan toisensa, jos "asiantuntija" näin kehottaa. Ja sormia napsauttamalla ovat valmiit unohtamaan tämän kaiken.
Sori, offtopic, mutta miettikää hetkinen. Ja tosiaan, sairastin koronan rokottamattomana. Oli yhden päivän kurkku kipeä ja siinä se.
Tämä.
Saisitte pyytää anteeksi miten kohtelitte meitä. Hävetkää. Tarkoitus ei ollut paha. Varoitimme teitä kaikkia noista ns. rokotteista.
Olen ottanut tasan 0 koronarokotetta. Vieläkään en ole sairastunut koronaan.
Sen sijaan monta kertaa rokotetut tuttavat ovat kesällä sairastuneet koronaan.
Vaikka teitä kuinka ärsyttäisi, en voi mitään tosiasioille.
Jatkuu vielä.
Vakuutusyhtiö Sampon tilastosta löytyy tämäkin tosiasia.
Että rokotettuja on kuollut eniten koronaan, rokottamattomia vähiten.
Eniten kuolleita oli heissä jotka olivat ottaneet itselleen monta rokotetta.
Eihän perusterveille ensin annettu rokotteita ollenkaan, vain riskiryhmille.
Suomalaisista on varmaan yli 90 prossaa rokotettu jo monta kertaa.
En usko, että he kaikki ovat sairaita. Minulla on neurologinen sairaus, 0 rokotetta.
En ole vieläkään sairastunut koronaan.
Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään.
Kylläpä oli sietämätöntä haukkumista medialta, poliitikoilta ja julkkiksilta, joihin myös tavalliset pulliaiset lähtivät mukaan. En silti sortunut, mutta jälkensä jätti. Luottamus meni.
Kaikki tää loppui kuin seinään,kun puhuvat päät saivat sodasta uuden aiheen.Pelottavinta tässä kaikessa ei ollut rokotteet tai rajoitukset. Pelottavinta oli huomata, että osa tavallisista ihmisistä on valmiit vaikka tappamaan toisensa, jos "asiantuntija" näin kehottaa. Ja sormia napsauttamalla ovat valmiit unohtamaan tämän kaiken.
Sori, offtopic, mutta miettikää hetkinen. Ja tosiaan, sairastin koronan rokottamattomana. Oli yhden päivän kurkku kipeä ja siinä se.
Tämä.
Saisitte pyytää anteeksi miten kohtelitte meitä. Hävetkää. Tarkoitus ei ollut paha. Varoitimme teitä kaikkia noista ns. rokotteista.
Olen ottanut tasan 0 koronarokotetta. Vieläkään en ole sairastunut koronaan.
Sen sijaan monta kertaa rokotetut tuttavat ovat kesällä sairastuneet koronaan.
Vaikka teitä kuinka ärsyttäisi, en voi mitään tosiasioille.
Jatkuu vielä.
Vakuutusyhtiö Sampon tilastosta löytyy tämäkin tosiasia.
Että rokotettuja on kuollut eniten koronaan, rokottamattomia vähiten.
Eniten kuolleita oli heissä jotka olivat ottaneet itselleen monta rokotetta.
Eihän perusterveille ensin annettu rokotteita ollenkaan, vain riskiryhmille.
Nimenomaan, onpa jostakusta outoa että vanhuksia on kuollut :D
Kun ei ymmärrys riitä...
Kokoomuksen Verkkouutisissa oli hyvä juttu.
Siinä oli haastateltu tutkijaa. Hän sanoi, että kaikki viisaus ei asu THL:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Tiesin jo viime vuonna, että jouluna 2022 osalla on jo kuudetta ja seitsemättä hihassa. Eipä mennyt veikkaus kovin väärin. Onnea vaan valitsemallanne tiellä. En ole katunut hetkeäkään, että jätin tämän turhan piikin ottamatta.
Mulla kolme piikkiä ja koronakin, enkä ole katunut hetkeäkään mitään aiheeseen liittyvää :)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen Verkkouutisissa oli hyvä juttu.
Siinä oli haastateltu tutkijaa. Hän sanoi, että kaikki viisaus ei asu THL:ssä.
Ei, koska sehän asuu täällä vauva-palstalla <3
2 otin koska töissäni 2 riittää (sote-ala)
En yhtään. Ei ole ollut koronaakaan.
Kolme olen ottanut ja neljättä ei ikäryhmälleni ole edes tarjottu. En näe mitään syytä miksi en enää ottaisi rokotuksia joten otan niin monta kuin tarjotaan.
Nolla piikkiä ja kolme koronaa sairastettu. Yhä olen täällä.
Reilu kuukausi sitten sain neljännen ja syksyllä, kun viides tulee tarjolle, otan senkin. On vielä harkinnassa, otanko myös influenssarokotteen. Sitä en ole ottanut koskaan. Tuntuu, etten ole tarvinnut sitä, sillä koko pitkän elämäni aikana olen sairastanut influenssan vain kahdesti, kerran alakoululaisena tosi rajuna ja kerran vuosituhannen vaihteessa huomattavasti lievempänä. Ensimmäisestä sain yli neljä vuosikymmentä kestävän immuniteetin.
1.3.2020 - 31.7.2022) välillä tilastoidut...
KORONAAN KUOLLEET
Koronarokotetut 3076
Rokottamattomat 1922
Olen saanut neljä rokotusta ja ollut kiitollinen jokaisesta. Otan jatkossakin uusia terveysasiantuntijoiden suositusten mukaan.
Nuorena opiskelijana sain sokeripalassa poliorokotteen ja sitä ennen kaikki lapsuuden rokoteohjelmaan kuuluvat.
Nyt iäkkäänä syöpäkroonikkona hankin tietysti aina myös vuosittaisen influenssarokotteen.
Yksikään rokote ei anna sataprosenttista suojaa, mutta ne pienentävät (joskus dramaattisestikin) vakavan taudin ja kuoleman riskiä. Se riittää minulle.