Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papin vapaapäivä, ajattelin ottaa illalla muutaman lasillisen viiniä

Vierailija
03.09.2022 |

Ja poltella sikarin. Saatampa korkata pari oluttakin. Kysyttävää?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annteeksi kirjoitusvirheet.

Vierailija
42/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Kanala?

Ei ole, hän on naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aihetta huominen saarnasi käsittelee?  Elätkö kuten saarnaat?

Rikasta miestä ja Lasarusta.

Pyrin elämään kuten saarnaan, mutta olen myös armollinen itselleni. Olen syntinen niinkuin kaikki ovat syntisiä ja epätäydellisiä, ja tarvitsemme siksi Herran lunastustyötä ja ristin sanomaa.

Miksi vastasyntyneenkin katsotaan olevan syntinen? Eihän ole siihen mennessä ehtinyt tehdä muuta kuin rääkyä.

Et ole perisynnistä kuullut? Näetkö synnin vain tekoina?

Vierailija
44/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siunaatko ihmisiä baareissa?

Minut siunasi kerran yksi pappi ja olen vieläkin kiitollinen

En käy baareissa, mutta toki voin siunata ihmisiä missä vain. Kyllähän Jeesuskin joi ja söi syntisten seurassa, ja eräs hänen rakkaimmista opetuslapsistaan oli syntinen nainen Magdalan Maria, josta hän ajoi seitsemän riivaajaa ulos.

Niin, jos Jeesus olisi vältellyt syntisten ruokaseuraa niin varsin yksin hän olisi joutunut aterioimaan koko elämänsä.

Vierailija
45/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin elämään kuten saarnaan, mutta olen myös armollinen itselleni. Olen syntinen niinkuin kaikki ovat syntisiä ja epätäydellisiä, ja tarvitsemme siksi Herran lunastustyötä ja ristin sanomaa.

Miksi vastasyntyneenkin katsotaan olevan syntinen? Eihän ole siihen mennessä ehtinyt tehdä muuta kuin rääkyä.

Perisynti käsite tulee Adamin ja Evan tottelamattomuudesta, jonka seurauksena koko ihmiskunta on kirouksen alainen. En pidä kuitenkaan vastasyntyneitä syntisinä, Raamattu kertoo Jeesuksen lapsuudesta 'kunnes hän oppii erottamaan hyvän ja pahan" Jesaja 7:14-15.

Miksi kirkko yhä tekee ns. hätäkasteita, jos eivät pidä vauvoja synnin alaisina?

Vierailija
46/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] En, ne ovat pyhiä viinejä. Ihan Alkosta ostan ruokajuomaksi ja rentoutumiseen omat viinini.[/quote]

Valitettavasti vaikutat alkoholistilta.

Vierailija
47/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tulla juttelemaan ei mistään, se on ihan kivaa.  Annan neuvon:palsta on jo nyt niin täynnä heitä jotka haluavat pilkata Jumalaa, ettei kannata libilaarina pappispoikana esiinntyä:). Jos oot pappi mutta et halua oikeasti pappina jutella, älä kerro pappeuttasi. Olet vain yksi monista joka ottaa ja juo lauantaina, ja puhuu paskaa.

Olen itse uskossa, kyllä Jeesuksen oma! Olen myös korviani myöten täynnä ihmisiä jotka luulevat olevansa jotain niin tärkeää, mutta kuitenkaan heillä ei ole substansia, ei mitää todellista sanottaa vaikka elämme hurjaa aikaa jolloin antkrstillisyys lisääntyy ja ihmiset menevät kuolemaan koskaan saamatta edes kuulla hyvää sanomaa.

En koskaan pilkkaa Jumalaa. Kristitty on kristitylle monesti se pahin susi ja syyttäjä.

-ap

Vierailija
48/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole perisynnistä kuullut? Näetkö synnin vain tekoina?

En minä ainakaan suostu ottamaan kontolleni joidenkin esi-isieni sekoiluja. Miksi ihmeessä minun pitäisi niin tehdä?

Enkä pelkää synnin tekemistäkään. Syy on siinä, etten usko mihinkään pilvenpäällisiin partaukkoihin. Minua ei voi tuomita sellainen entiteetti, minkä olemassaoloon en usko.

Vierailija
49/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa olen ollut suntiona eikä kertaakaan ole tullut vastaan tapaa kaataa ehtoollisviini viemäriin. Vaikea uskoa että jossain näin tehtäisiin.

Vierailija
50/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perisynti käsite tulee Adamin ja Evan tottelamattomuudesta, jonka seurauksena koko ihmiskunta on kirouksen alainen. En pidä kuitenkaan vastasyntyneitä syntisinä, Raamattu kertoo Jeesuksen lapsuudesta 'kunnes hän oppii erottamaan hyvän ja pahan" Jesaja 7:14-15.

Miksi kirkko yhä tekee ns. hätäkasteita, jos eivät pidä vauvoja synnin alaisina?

On erilaisia käsityksiä kirkon sisällä kasteesta.

Vierailija
51/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On erilaisia käsityksiä kirkon sisällä kasteesta.

Juu ja hassuinta on kastaa vauva joka ei todellakaan vielä itse kykene ns. tunnustamaan uskoaan. Perhekunnittain idean tunnen, ja tavallaan siinä on jonkinlainen mahdollisuus uskoa että uskovassa kodissa lapsi saa uskonnollisen kasvatuksen.  Kuitenkin tänä päivänä ateisti vanhempienkin vauvat usein kastetaan . Silti ns. hätäkaste nimenomaan tehdään idealla ettei se pieni joutuisi kadotukseen. Näin olen ymmärtänyt. Miksi näin?

Vierailija
52/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan kunhan ehtoollisviinit säilyvät koskemattomina. Meidän kinkeripiirissä oli sokea pappi joka erään tilaisuuden päätyttyä sanoi opaskoiralleen: Peni (nimi muutettu), mennään kirjastoon! Koira lähti heti viemään sokeaa isäntäänsä tiettyyn suuntaan jolloin eräs seurakuntalainen huusi perään: Pastori pastori ei kirjasto ole siellä päin! No menosuunnassa sijaitsi tietysti alkoholiliike!

Vierailija
53/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat esim helluntalaisten lapset kastetaan vasta, kun itse ymmärtävät pelastuksen merkityksen, useimmat 12-15v ikäisinä mikäli tunnustavat uskovansa. Vauvana heidät siunataan.

Vierailija
54/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vaan kunhan ehtoollisviinit säilyvät koskemattomina. Meidän kinkeripiirissä oli sokea pappi joka erään tilaisuuden päätyttyä sanoi opaskoiralleen: Peni (nimi muutettu), mennään kirjastoon! Koira lähti heti viemään sokeaa isäntäänsä tiettyyn suuntaan jolloin eräs seurakuntalainen huusi perään: Pastori pastori ei kirjasto ole siellä päin! No menosuunnassa sijaitsi tietysti alkoholiliike!

Raamattu varoittaa viinistä humaltumis tarkoituksessa, eli ettei saa riippuvaiseksi juomisesta tulla. Sama pätee sikariisikin. Tosi polttaisitko srk mummojen kahvitilaisuudessa? Tuskin:). Jos osaa ottaa lasin kaksi ja se siitä, ei raamattu sitä kiellä.

Vierailija
55/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastaa lapsikaste aiheeseen, se on kuitenkin iso asia?  Moni luottaa koko pelastuksensa sen varaan kun pappi kerran tiputti vettä päähän vauvana.

Vierailija
56/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Aatami ja Eeva luotiin? Oliko heidän tarkoitus elää ilman lapsia?

Vierailija
57/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää "pappi" vastaa asiallisiin kysymyksiin. Harmi.

Vierailija
58/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää "pappi" vastaa asiallisiin kysymyksiin. Harmi.

Malttia. Tein ruokaa ja söin äsken, nyt kerkeän taas vastailemaan.

Vierailija
59/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vastaa lapsikaste aiheeseen, se on kuitenkin iso asia?  Moni luottaa koko pelastuksensa sen varaan kun pappi kerran tiputti vettä päähän vauvana.

Johannes Kastaja kastoi niitä jotka uskoivat. Raamattu sanoo, joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.

Kuitenkin Pietari ja muut apostolit kastoivat perhekuntia, joihin sisältyivät luonnollisesti myös lapset. Kaste on halua uudestisyntyä ylhäältä, halua jättää vanha minä taakse, se Aadamin langennut luonto. Minkä Johannes Kastaja kertoi olevan tärkeämpää, vesikasteen vai Pyhän Hengen kasteen?

Hän sanoi että hän kastaa vedellä, mutta hänen jälkeensä tulee se, joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella, viitaten Kristukseen. Jumala on oikeudenmukaisuuden Jumala, ei hän tuomitse kadotukseen vauvoja, jotka eivät ymmärrä hyvän ja pahan välistä eroa, eivätkä kykene valitsemaan hyvää sen tähden. He ovat Jumalan silmissä viattomia, vaikka ihminen onkin syntymästään lähtien perisynnin alainen.

Vierailija
60/86 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku trollaa, ei sen puoleen eikä pappi voisi ottaa viiniä niinhan Jeesuskin muutti Genetsaretin järven viiniksi, eikö se niin mennyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän