Pitkä parisuhde: kosketus ja hellyys kateissa, mutta seksiä pitää saada. Onko tämä tavallista?
Olemme yli viiskymppinen pari, takana pitkä avioliitto ja lapset jo lentäneet pesästä. Olen koittanut puhua miehelleni, että kaipaisin enemmän läsnäoloa häneltä, tunnetta että olen hänelle tärkeä ja erityinen, ja että hän oikeasti rakastaa minua.
Mieheni kuvasi eilen hyvin tunteitaan; hän arvelee ettei missään parisuhteissa nyhjätä toisen kanssa kuin alkuihastuksen huumassa, on kuulemma kaikilla miehillä samanlaista, että seksuaaliset tarpeet on erillään siitä rakastumisen huumasta. Eli suomeksi: pitkässä suhteessa kaikki kuulemma toimivat niin, että ollaan tyyliin kavereita ja sitten vaan yhtäkkiä heittäydytään villiin seksiin, kun sellainen tarve iskee.
Meillä tämä käytännössä menee niin, että tarttuu minua kovakouraisesti vaikka rinnoista ja ilmaisee näin että nyt panemaan. Minulla on kuulemma nyt joku parisuhteen ideaalihaave ja unelma vain yhtäkkiä jostain iskeytynyt tajuntaan.
Haluaisin kuulla, onko kaikilla näin?
Kommentit (89)
Täällä puhutuuan siitä, että miehet kokevat läheisyyden heti lupaukseski seksistä.
En kyllä allekirjoita tätä. Miehet eivät koe läheisyyttä automaattisesti lupaukseksi seksistä. Naiset vain kuvittelevat alun läheisyyden jälkeen, että miesten ainut tavoite läheisyydessä on saada seksiä heti. Ei ole, vaan saada seksiä lähiaikoina, siinä vissi ero. Tämä sama piti vaimollekin saada mahtumaan päähän, kun alkoi karttamaan läheisyyttäni. Kun siirsin päätäntävallan seksistä vaimolleni hän vapautui heti.
Moni läheisyyttä kaipaava mies olisi otettu, jos vaimo sallisi läheisyyden, halujen osoittamisen ja sanoisi vaikka, että: rakas jaksatko odottaa vaikka päivän tai pari niin sopisi mulle paremmin. Tuollainen lupaus nostaa miehen halut tappiin, koska ei juuri silloin saa ja koska joutuu odottamaan että pääsee hunajapurkille. Odottaessa panetus senkun kasvaa, kun tietää kohta saavansa.
Ap tarina kuulosti osin omaltani ja sai minut nauramaan jostain syystä - vaikka aiheessa sinällään ei ole mitään nauramista.
Pitkä liitto pysynee meilläkin kasassa kun nuorimmainen vielä saman katon alla ja taloudellisedti minun on pienempituloisena vaikea lähteä omilleni.
Liitto on siinä pisteessä että eipä juuri edes puhuta muutakun arjen tekemisistä ja menoista ja mitä pitäisi TAAS tehdä. Nukutaankin, ei vaan eri huoneissa, vaan eri kerroksissa. Sitten 2- 3 vk välein pitäisi miehen tarpeet tyydyttää ihan tosta noin vaan. Ihan hitsin romanttista.
Olen todella väsynyt eikä villit makkaripuuhat enää kiinnosta 50+ iässä. Tarvitseisin vaan hellää kosketusta, pusuja, haleja ja emotionaalista yhteenkuuluvuutta. Ehkä ne seksihalutkin jostain sitten saisi heräämään.
Minäkin haluaisin sekä hellyyttä että seksiä mutta mieheni ei ole aktiivinen kummassakaan.
Suorastaan pakenee viikonloppuaamuisin sängystä kun haluaisin vaan vaikka vähän aikaa pötkötellä toisen kainalossa.
Ihan hirveetähän se on jos taas joutus tota daamiaan jyystämään, liian rankkaa, ei pysty.
Ja mun päivä on taas pilalla. Joskus vastaavan tilantee jälkeen olen vaan maannut sängyssä tunnin kyyneleet valuen kun en saa häneltä sitä mitä kaipaan, hän torjuu tällä tavoin minua usein koska on itse saanut tyydytyksensä ehkä edellisenä päivänä.
Sit taas hän on ihan ihmeissään mikä minua vaivaa kun olen koko päivän niin vaisu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin sekä hellyyttä että seksiä mutta mieheni ei ole aktiivinen kummassakaan.
Suorastaan pakenee viikonloppuaamuisin sängystä kun haluaisin vaan vaikka vähän aikaa pötkötellä toisen kainalossa.
Ihan hirveetähän se on jos taas joutus tota daamiaan jyystämään, liian rankkaa, ei pysty.
Ja mun päivä on taas pilalla. Joskus vastaavan tilantee jälkeen olen vaan maannut sängyssä tunnin kyyneleet valuen kun en saa häneltä sitä mitä kaipaan, hän torjuu tällä tavoin minua usein koska on itse saanut tyydytyksensä ehkä edellisenä päivänä.
Sit taas hän on ihan ihmeissään mikä minua vaivaa kun olen koko päivän niin vaisu.
Olet kai kertonut tuon saman miehellesi?
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutuuan siitä, että miehet kokevat läheisyyden heti lupaukseski seksistä.
Tiedättekö naiset, miksi näin? Mies saa liian vähän. Se johtuu siitä. Kun seksiä on tarpeeksi, sitä ei tarvitse olla vonkaamassa ja kärkkymässä jatkuvasti. Ja vaikka joskus jääkin ilman, se ei aiheuta mitään koska mies tietää saavansa hiukan myöhemmin.
On aina niin helppoa syyttää miestä kaikesta. Mutta siihen tarvitaan kyllä kaksi. Mä olen sellainen luonteeltani, että jos seksiä ei saa tarpeeksi, ei minustakaan ole halailujen ja silitysten antajaksi. Elämä onkin molemmilla semmoista tasapainon hakemista. Kun molemmat tajuaa asian, niin ongelmia ei edes pääse syntymään. Kyllä naisetkin saisivat miettiä omaa osuuttaan asiassa.
Olen kyllä samaa mieltä tästä
T. 2 pitkää parisuhdetta takana, n 52v.
apn ongelma on myös miehillä. yllättävän paljon naiset ovat tällaisia varsinkin pitkälle nelikymppisinä. kylmiä. pano nopeasti silloin kuin harvoin haluttaa. mies kuitenki petaa kaiken että ois hyvää. mutta naine pitää normaalina ettei haluta, pitäs saada halua muttei kerro että mennään makkariin lämmitteleen kyllä haluttaa sitten. näin on aina myöntänyt. mutta jarruesto päälä aina aluksi ja kuin kiven läpi yrittäs.
Ei ole normaalia eikä kyllä KAIKKI miehet ole tuollaisia. Yrittää vaan selittää niin ettei vaikuttaa kusipäältä. Terapiaan jos ei muuten tajua.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä allekirjoita tätä. Miehet eivät koe läheisyyttä automaattisesti lupaukseksi seksistä. Naiset vain kuvittelevat alun läheisyyden jälkeen, että miesten ainut tavoite läheisyydessä on saada seksiä heti. Ei ole, vaan saada seksiä lähiaikoina, siinä vissi ero. Tämä sama piti vaimollekin saada mahtumaan päähän, kun alkoi karttamaan läheisyyttäni. Kun siirsin päätäntävallan seksistä vaimolleni hän vapautui heti.
Moni läheisyyttä kaipaava mies olisi otettu, jos vaimo sallisi läheisyyden, halujen osoittamisen ja sanoisi vaikka, että: rakas jaksatko odottaa vaikka päivän tai pari niin sopisi mulle paremmin. Tuollainen lupaus nostaa miehen halut tappiin, koska ei juuri silloin saa ja koska joutuu odottamaan että pääsee hunajapurkille. Odottaessa panetus senkun kasvaa, kun tietää kohta saavansa.
En mä ainakaan voi luvata ett ämun tekee mieli jonain tiettynä päivänä ja kellon aikana, esim. huomenna illalla. Jos menen miehelleni niin lupaamaan, niin koko päivä menee stressatessa alitajuntaisesti sitä että on PAKKO harrastaa, tai sitten mies pettyy.
Sängyssä mieheni osoittaa läheisyyttä ainoastaan s-mielessään, ja kyllä se on ihan silloin hänellä tavoitteena, ei joskus tulevaisuudessa vasta.
Noin muuten sohvalla tai muualla kotona tai muualla kyllä kosketamme toisiamme ilmen seksiaietta mieheltä.
Vaimo otti nuo hoitaakseen jo alusta lähtien. Sen verran kontrollifriikki, että halunnut hoitaa talouden. Minulla ei ole ollut mitään sitä vastaan. Ei ole minun egoni ollut siitä kiinni, että hän on hoitanut kaikki raha-asiatkin alusta lähtien. Meillä ollut aina kaikki yhteistä toistemme lisäksi. Ei toki tarkoita, etten olisi osallistunut aina tasapuolisesti huushollin hoitoon ja siten vähentänyt vaimon kuormitusta. Meillä molemmat laittaneet kutakuinkin yhtä paljon ruokaan jne. Välillä pidempäänkin niin, että itse vastannut siitä eniten, samoin siten tiskeistä. Miten milloinkin miten oltu töissä. Meillä komminukoitu joka päivä kaikesta ja oltu toistemme kanssa läsnä henkisesti.