Pitkä parisuhde: kosketus ja hellyys kateissa, mutta seksiä pitää saada. Onko tämä tavallista?
Olemme yli viiskymppinen pari, takana pitkä avioliitto ja lapset jo lentäneet pesästä. Olen koittanut puhua miehelleni, että kaipaisin enemmän läsnäoloa häneltä, tunnetta että olen hänelle tärkeä ja erityinen, ja että hän oikeasti rakastaa minua.
Mieheni kuvasi eilen hyvin tunteitaan; hän arvelee ettei missään parisuhteissa nyhjätä toisen kanssa kuin alkuihastuksen huumassa, on kuulemma kaikilla miehillä samanlaista, että seksuaaliset tarpeet on erillään siitä rakastumisen huumasta. Eli suomeksi: pitkässä suhteessa kaikki kuulemma toimivat niin, että ollaan tyyliin kavereita ja sitten vaan yhtäkkiä heittäydytään villiin seksiin, kun sellainen tarve iskee.
Meillä tämä käytännössä menee niin, että tarttuu minua kovakouraisesti vaikka rinnoista ja ilmaisee näin että nyt panemaan. Minulla on kuulemma nyt joku parisuhteen ideaalihaave ja unelma vain yhtäkkiä jostain iskeytynyt tajuntaan.
Haluaisin kuulla, onko kaikilla näin?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies nukkuu muuten aina sohvalla, paitsi silloin kun haluaa seksiä.
Hotelleissa yleensä 2 erillistä sänkyä, tai jos vuokramökillä on monta sänkyä/sohva, nukkuu erillään.
Ei tykkää nukkua yhdessä?
Ap on jo tehnyt päätöksen avioerosta, joko itse asian tietäen tai sitten tiedostamattaan. Täältä nyt etsii tukea päätökselleen jonka siis on jo sisimmässään tehnyt.
Eikä siinä mitään, jos siltä tuntuu niin antaa mennä vain.
Pystyn samaistumaan tilanteeseen. Noin viisikymmentä vuotta on hyvin yleinen avuoero-ikä, oma ex-rouvanikin oli juuri tuon ikäinen kun lusikat laitettiin jakoon.
Meillä ihan päinvastoin kuin aloittajalla. Melkein 40 v yhdessä ja läheisyys vaan lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
No, itse asiassa se olen minä joka ei niinkään välitä pussaamisesta. En tiedä miksi, mutta se tuntuu minusta tosi tunkeilevalta ja päällekäyvältä jos mies heti tunkee kielen suuhun ja hyökkää kimppuun. Joku minussa on täysin lukossa, kun pitäisi yhtäkkiä tempautua villiin seksiin.
Pitäisi ensin tuntea sitä läheisyyttä
AP
Et tykkää suudella vai et tykkää hänen suudelmistaan?
Minä menin lukkoon seksissä, kun olin tunnekylmän ihmisen kanssa, joka esitti ettei olisi tunnekylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelleissa yleensä 2 erillistä sänkyä, tai jos vuokramökillä on monta sänkyä/sohva, nukkuu erillään.
Ei tykkää nukkua yhdessä?
Ei näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Nosto
Toivon lisää kommentteja
Lisättäköön, ettå erityisen hyvää meidän suhteessa on se, että pystymme puhumaan keskenämme asioista.
Ap
Niin, mutta näköjään ne teidän juttelutuokiot ovat sun puolelta kuin tuuleen huutaisit. Muuten hän varmastikin alkaisi puntaroida käytöstään ja tulisi ehkä ajatelleeksi, että kohtelee sua kuin esinettä, eikä ihmistä, joka kärsii tilanteesta.
Ei ole vielä vasta kun reilu 10 vuoden suhde, mutta kyllä sellainen arkinen läheisyys on tärkeää. Välillä sitä on enemmän, välillä vähemmän. Ohimenevät kosketukset, pusut, halaukset. En itsekään pystyisi seksiin jos se olisi ainoa läheisyyden muoto.
On sekä miehiä että naisia joiden seksuaalisuus lähtee enemmän hellyydestä, ja sekä miehiä että naisia joiden seksuaalisuus vaan pomppaa tappiin intohimoisena panohaluna ilman eri syytä.
En ole ollut vuosikymmeniä parisuhteessa, mutta luulen ettei mulla koskaan käy noin että halu hellyyteen katoaa mutta panohalu jää. Kellä ne sen verran yhteen kietoutuneita ovat.
M
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tavallista tilanteissa, joissa nainen on päässyt ns. hyviin naimisiin. Tällöin mies maksaa naisen tarjoamat seksipalvelut ylläpitona ja mahdollisesti pienenä taskurahana.
Mitä ihmettä? Missä ihmeen maailmassa elät?
Naiset ovat töissä niin kuin miehetkin ja itse asiassa naisten työllisyyaste on miehiä korkeampi. Naiset ottavat 70% avioeroista eli eivät tarvitse miestä maksamaan. Niin ja ne elatusmaksut menee miehen oman munan reiästä alkunsa saaneille lapsille.
Mutta on raskasta elää aloittajan kertoman mukaisen miehen kanssa.
Ap haluaa läheisyyttä ja kertoo, että voivat puhua kaikesta. Mies haluaa seksiä. Ap haluaa läheisyyttä, muttei pussailua.
Ap haluaa istua sohvalla lähekkäin, mutta ei pussailla. Mies ei saa koskea rintoihin ja eikä muuallekaan. Miten ja minne se mies saa koskea? Miten mies voisi hienovaraisesti toimia, kun mies haluaa seksiä, ettei ap menisi lukkoon?
Ei ihme, jos mies halua istuskella vierekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkua?
Mäkin haluaisin tietää.
Nosto
AP tässä; ensinnäkin ihmettelen, miten tämä keskusteluni on yhtäkkiä siirtynyt aihe vapaalta seksi-osioon? Höh, ihan outoa.
Herra 43: en ole todellakaan tehnyt mitään päätöstä avioerosta (sinä taidat projisoida jotain omaa traumaasi nyt tähän?). Sen sijaan olen hyvin huolissani meidän suhteen tilasta, koen hyvin vahvasti että mieheni haluaa olla vapaa ja kaipaa jotain muuta (vapautta mennä ja tehdä niinkuin haluaa, jännitystä, ihailua, nuoruutta?) kuin minua, mutta ei uskalla olla itselleen rehellinen. Olen pyytänyt häntä miettimään rauhassa asiaa. Itsekin pohdin tunteitani, enkä tosiaan olisi näin surkeana, jos ei suhteemme minulle mitään merkitsisi.
Seksi -osiossa saat vähemmän kommentteja :(
Vierailija kirjoitti:
No, kerron lisää: minä siis nimenomaan kaipaisin juuri tällaista arkista lempeää yhdessäoloa, vaikka sitä sohvalla vierekkäin istumista ja pientä kosketusta. Tunnetta, että hän viihtyy lähelläni ja meillä on mukavaa ja läheistä. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja mieheni kyllä tietää toiveeni, mutta sanoo ettei ole hänen juttu. Hän ei osaa olla paikoillaan, vaan haluaa mennä jonnekin tai tehdä jotain. Ja meneekin, minun makuuni aivan liikaa. Yksin kyllä voi istua tuolissaan ja olla netissä.
Minun ongelmani on se, etten tykkää kun hän ilmestyy yhtäkkiä kourimaan ja seksiä vaatimaan. Hän oli sitä mieltä, ettei muutkaan miehet välitä olla vaimojensa lähellä muuten vaan, että minä vain haaveilen jotain ylimaallista.
AP
Kun tapasin mieheni hän oli todella hellyydenkipeä. Pitemmän aikaa jos yksin ollut (ei ole yhdenillanjuttutyyppiä tai seurustele harkitsemattomasti) ja todella paljon viihtyi nimenomaan halailemassa ja siliteltävänä.
Tuosta häntä välillä muistutan, että mitäs jos en olisikaan paikalla, tulisiko sitten taas hellyysvajetta.
Hän pärjäisi myös ilman läheisyyttä, mutta seksi kelpaisi, minulla taas tilanne on toisin päin. Molemmat siis ottavat toisensa huomioon niin kaikki sujuu mukavasti.
No niinpä, harmillista! Tässä on kysymys parisuhteesta ja elämästä, ei seksistä
Vierailija kirjoitti:
Nosto
AP tässä; ensinnäkin ihmettelen, miten tämä keskusteluni on yhtäkkiä siirtynyt aihe vapaalta seksi-osioon? Höh, ihan outoa.
Herra 43: en ole todellakaan tehnyt mitään päätöstä avioerosta (sinä taidat projisoida jotain omaa traumaasi nyt tähän?). Sen sijaan olen hyvin huolissani meidän suhteen tilasta, koen hyvin vahvasti että mieheni haluaa olla vapaa ja kaipaa jotain muuta (vapautta mennä ja tehdä niinkuin haluaa, jännitystä, ihailua, nuoruutta?) kuin minua, mutta ei uskalla olla itselleen rehellinen. Olen pyytänyt häntä miettimään rauhassa asiaa. Itsekin pohdin tunteitani, enkä tosiaan olisi näin surkeana, jos ei suhteemme minulle mitään merkitsisi.
Sun mies saattaa olla myös ihastunut johonkuhun toiseen ja kaikki se tunne, jonka pitäisi suuntautua sinuun, kohdistuukin nyt toisaalle. Enkä tarkoita nyt fyysistä uskottomuutta, vaan tilannetta, jossa joku toinen ns. täyttää pään.
Vaimolla tuli tuollainen vaihe n. 25v kohdalla suhteessa, että häntä alkoi ahistamaan lähelletuloni ja halailu. Oli ilmeisesti stressiä ja varmaan jotain masennuksen tapaista ja sattui vielä siihen kohtaan kun seksiä oli vielä 3krt viikko. Hänestä ilmeisesti liikaa kumminkin. Kun hän alkoi välttelemään niin nostin kissan pöydälle. Sanoin, että mulla on halipula ja paakko saada halailla, silitellä pyllystä ja antaa suukkoja. Pitää saada olla lähellä vaikka kaluni seisoisi ja himoitsisi pillua. Sanoin, ettei siitä kannata välittää, jos osaa nousta seisomaan osaa laskea itsekseen alaskin. Sovittiin, että seksiä on vain silloin kun hänellä tekee mieli. Bingo, siitä muuttui koko suhde,läheisyys palasi ja siitä lähtien vaimo tehnyt kaikki aloitteet. Seksihalutkin kasvoi kun paineet katosivat ja oli hänellä itsellä päätettävissä. Totta kai tajusin, että hänen halaaminen ja haluni osoituksen nostivat hänen halujaan. Ilman niitä ei syttynyt. Tästä nyt aikaa pari kymmentä vuotta ja läheisyys on vain vahvistunut ja seksihalut säilyneet.
Meillä ihan sama tilanne kuin AP:llä. Ihan samat keskustelut meneillään. Erona se, että seksiä ehdotetaan hienovaraisemmin, ja se, että olen se paha mies.
Up