Pitkä parisuhde: kosketus ja hellyys kateissa, mutta seksiä pitää saada. Onko tämä tavallista?
Olemme yli viiskymppinen pari, takana pitkä avioliitto ja lapset jo lentäneet pesästä. Olen koittanut puhua miehelleni, että kaipaisin enemmän läsnäoloa häneltä, tunnetta että olen hänelle tärkeä ja erityinen, ja että hän oikeasti rakastaa minua.
Mieheni kuvasi eilen hyvin tunteitaan; hän arvelee ettei missään parisuhteissa nyhjätä toisen kanssa kuin alkuihastuksen huumassa, on kuulemma kaikilla miehillä samanlaista, että seksuaaliset tarpeet on erillään siitä rakastumisen huumasta. Eli suomeksi: pitkässä suhteessa kaikki kuulemma toimivat niin, että ollaan tyyliin kavereita ja sitten vaan yhtäkkiä heittäydytään villiin seksiin, kun sellainen tarve iskee.
Meillä tämä käytännössä menee niin, että tarttuu minua kovakouraisesti vaikka rinnoista ja ilmaisee näin että nyt panemaan. Minulla on kuulemma nyt joku parisuhteen ideaalihaave ja unelma vain yhtäkkiä jostain iskeytynyt tajuntaan.
Haluaisin kuulla, onko kaikilla näin?
Kommentit (89)
Ei nyt niin ylimielinen saa olla, ettei millään tavalla ole "mielinkielin" saadakseen toisen seksituulelle. Menkää terapeutille puhumaan näistä, niin saatte kotitehtäviä tms.
Miehesi on tunnekylmä ja seksi on hänelle vain mekaaninen tarve. En katselisi tuollaista. Eikä tuo oikeasti ole mitenkään normaalia. Kyllä suurimmalla osalla ihmisiä (miehilläkin!) on tarve hellyyteen, läheisyyteen ja läsnäoloon.
Vierailija kirjoitti:
Nosto
Toivon lisää kommentteja
Lisättäköön, ettå erityisen hyvää meidän suhteessa on se, että pystymme puhumaan keskenämme asioista.
Ap
Tuo on todella arvokasta. Ja harvinaista. Ihmettelen aina niitä, jotka eroavat sen, vaikka pystytään puhumaan riitelemättä ja syvällisesti. Se on sen verran harvinaista, että tapaa ihmisen, josta tykkää, joka on hyvä ystävä, jota haluaa ja jonka kanssa pystyy keskustelemaan.
Tavallinen suomalainen äijä. Suhteenne loppuu heti kun sairastut ja seksi vähenee/ loppuu. Sinulla ei ole yhtään mitään merkitystä ihmisenä. Olet piika ja ilmanen huåra.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on läheisyyttä ja hellyyttä päivittäin vaikkei seksiä harrastettaisiinkaan. Halaillaan, pussaillaan, mies pitää minua kainalossa jne
Yhdessä 13 vuotta.N37
Taitaa olla vähän lapin lisää.
Itse olen miettinyt että onko oman suhteeni tilanne vain samaa kaavaa mitä äitini ja isoäitieni aviosuhteet ovat olleet.
Nykyään kaikki on vain niin äärettömän itsekeskeistä ja välittömän palkinnon perässä.
En tiedä. Mutta jos äiti ja mummot ovat saman kokeneet ja saman miehen kanssa olleet aviossa hautaan asti niin paha olo tulee. N50
Onko miehesi aina ollut tuollainen? Puhuit alkuhuumasta, jolloin ilmeisesti kosketusta on ollut enemmän, mutta alkuhuumahan ei kauaa kestä. Minusta tuntuu oudolta ettei ihminen kaipaa minkäänlaista hellyyttä, läheisyyttä tai kosketusta ilman seksiä. Onko kosketusta ja hellyyttä edes seksin yhteydessä vai onko se kylmä suoritus?
Se on mielestäni todella outoa, että mies ei tule yhtään vastaan vaikka tietää että asia on tärkeä sinulle ja kyseessä ei kuitenkaan ole suuri vaiva tai vaatimus. Tuskin haluat että koko aika nyhjättäisiin yhdessä, vaan suukon tai halauksen silloin tällöin? Minunkaan miehelleni ei spontaanit hellyydenosoitukset ole kauhean luontevia, mutta tekee niitä kuitenkin koska tietää että ne ovat minulle tärkeitä. Samoin minä teen asioita, jotka tiedän hänelle tärkeiksi. Olen kuvitellut, että tämä on pitkän suhteen perusta. Mikä muukaan?
Ap, etsi ja lue ketju Narsistin keskustelutyyli ja tee diagnoosi. Jos miehesi ei ole sellainen, ehkä olet hänelle itsestäänselvyys tai hän jotenkin tunnekylmä. Narsistin luota kannattaa hakeutua pikaisesti pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on läheisyyttä ja hellyyttä päivittäin vaikkei seksiä harrastettaisiinkaan. Halaillaan, pussaillaan, mies pitää minua kainalossa jne
Yhdessä 13 vuotta.N37
Toi ei ole pitkäkään aika. Tulet sitten kertomaan lisää 10 v kuluttua.
Mun mies nukkuu muuten aina sohvalla, paitsi silloin kun haluaa seksiä.
No, ei todellakaan ole tavallista!! Kyllä minun ja kavereiden miehet puhuu ja pussaa! Yhdessä oltu kaikki yli 20v. Miehesi noudattaa jotain mieskavereidensa puheita ja luulee, että se on normaalia!
Miksi pitäisi lääppiä ja sulautua toiseen? Minä olen yksilö.
No, itse asiassa se olen minä joka ei niinkään välitä pussaamisesta. En tiedä miksi, mutta se tuntuu minusta tosi tunkeilevalta ja päällekäyvältä jos mies heti tunkee kielen suuhun ja hyökkää kimppuun. Joku minussa on täysin lukossa, kun pitäisi yhtäkkiä tempautua villiin seksiin.
Pitäisi ensin tuntea sitä läheisyyttä
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkua?
Kuulostaa törpöltä!
Meillä ei ole ollut erityistä läheisyyttä edes alkuvaiheessa, miehellä varmaan joku lapsuuden trauma ettei saa koskea. Halataan ja suikataan kuiva pusu kun mennään nukkumaa, nyt tytär sanoi että näyttää oudolta. No varmaan!!!
Mulle tämä ei tosiaankaan riitä ja kärsin asiasta mutta minkäs teet. Seksiä sentään ehdottaa miellyttävämmin kuin ap:n ukko ja rakastellessa on kunnolla esileikkiä ja läheisyyttä. Edes sen hetken.
Jos on intohimoinen ja rakastava suhde läheisyys kuuluu siihen vuosienkin päästä, vanhemmiten vaan korostuu!!
26v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa samalta taktiikalta mitä lapset käyttävät: "Kenenkään muun perheessä ei tarvi tehdä kotitöitä ja silti KAIKKi muut saa viikkorahaa!"
Ei, ei ole normaalia. Parisuhteeseen kuului hellyys ja varsinkin naisilla hellyys ja romantiikka linkittyy suoraan seksuaaliseen halukkuuteen. Miehesi on vain laiska tampio.
"Varsinkin naisilla hellyys ja romantiikka linkittyy suoraan seksuaaliseen halukkuuteen". Ei ole totta! Tämä on vaan ikivanha myytti, joka näköjään yhä elää.
Sukupuoleen katsomatta osalla näin, mutta monella ovat erillisiä asioita, en naisena ole romanttinen. Hellyys joskus kivaa, muttei korvaa seksiä. Läheisyyttä toki tarvitaan parisuhteessa, ja tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Hotelleissa yleensä 2 erillistä sänkyä, tai jos vuokramökillä on monta sänkyä/sohva, nukkuu erillään.
Vierailija kirjoitti:
No, itse asiassa se olen minä joka ei niinkään välitä pussaamisesta. En tiedä miksi, mutta se tuntuu minusta tosi tunkeilevalta ja päällekäyvältä jos mies heti tunkee kielen suuhun ja hyökkää kimppuun. Joku minussa on täysin lukossa, kun pitäisi yhtäkkiä tempautua villiin seksiin.
Pitäisi ensin tuntea sitä läheisyyttä
AP
No minusta sinulla itselläsikin on ongelma, omaan seksuaalisuuteesi liittyvä..
Kuinka sinä itse osoitat läheisyyttä miehellesi?
Nosto
Toivon lisää kommentteja
Lisättäköön, ettå erityisen hyvää meidän suhteessa on se, että pystymme puhumaan keskenämme asioista.
Ap