Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä parisuhde: kosketus ja hellyys kateissa, mutta seksiä pitää saada. Onko tämä tavallista?

Vierailija
03.09.2022 |

Olemme yli viiskymppinen pari, takana pitkä avioliitto ja lapset jo lentäneet pesästä. Olen koittanut puhua miehelleni, että kaipaisin enemmän läsnäoloa häneltä, tunnetta että olen hänelle tärkeä ja erityinen, ja että hän oikeasti rakastaa minua.
Mieheni kuvasi eilen hyvin tunteitaan; hän arvelee ettei missään parisuhteissa nyhjätä toisen kanssa kuin alkuihastuksen huumassa, on kuulemma kaikilla miehillä samanlaista, että seksuaaliset tarpeet on erillään siitä rakastumisen huumasta. Eli suomeksi: pitkässä suhteessa kaikki kuulemma toimivat niin, että ollaan tyyliin kavereita ja sitten vaan yhtäkkiä heittäydytään villiin seksiin, kun sellainen tarve iskee.
Meillä tämä käytännössä menee niin, että tarttuu minua kovakouraisesti vaikka rinnoista ja ilmaisee näin että nyt panemaan. Minulla on kuulemma nyt joku parisuhteen ideaalihaave ja unelma vain yhtäkkiä jostain iskeytynyt tajuntaan.

Haluaisin kuulla, onko kaikilla näin?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli tuollainen kylmä. Kaikki oikea rakkaus oli hänen mielestään satumaailmaa. No, nyt mulla on toisen kanssa se satumaailma, joka vaan kestää ja kestää. Loppuun saakka käsi kädessä ja toisiamme hellien. Eikä päivääkään tarvitse miettiä, olenko rakastettu.

Vierailija
62/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla tuli tuollainen  vaihe n. 25v kohdalla suhteessa, että häntä alkoi ahistamaan  lähelletuloni ja halailu.  Oli ilmeisesti stressiä ja varmaan jotain masennuksen tapaista ja sattui vielä siihen kohtaan kun seksiä oli vielä 3krt viikko. Hänestä ilmeisesti liikaa kumminkin. Kun hän alkoi välttelemään niin nostin kissan pöydälle. Sanoin, että mulla on halipula ja paakko saada halailla, silitellä pyllystä ja antaa suukkoja. Pitää saada olla lähellä vaikka kaluni seisoisi ja himoitsisi  pillua. Sanoin, ettei siitä kannata välittää, jos osaa nousta seisomaan osaa laskea itsekseen alaskin. Sovittiin, että seksiä on vain silloin kun hänellä tekee mieli. Bingo, siitä muuttui koko suhde,läheisyys palasi ja siitä lähtien vaimo tehnyt kaikki aloitteet. Seksihalutkin kasvoi kun paineet katosivat ja oli hänellä itsellä päätettävissä. Totta kai tajusin, että hänen halaaminen ja haluni osoituksen nostivat hänen halujaan.  Ilman niitä ei syttynyt. Tästä nyt aikaa pari kymmentä vuotta ja läheisyys on vain vahvistunut ja seksihalut säilyneet. 

Sinä oletkin fiksu mies. Mulla on toi sama, että halut vähenee huomattavasti ahdistuksesta ja painostuksesta ja toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla tuli tuollainen  vaihe n. 25v kohdalla suhteessa, että häntä alkoi ahistamaan  lähelletuloni ja halailu.  Oli ilmeisesti stressiä ja varmaan jotain masennuksen tapaista ja sattui vielä siihen kohtaan kun seksiä oli vielä 3krt viikko. Hänestä ilmeisesti liikaa kumminkin. Kun hän alkoi välttelemään niin nostin kissan pöydälle. Sanoin, että mulla on halipula ja paakko saada halailla, silitellä pyllystä ja antaa suukkoja. Pitää saada olla lähellä vaikka kaluni seisoisi ja himoitsisi  pillua. Sanoin, ettei siitä kannata välittää, jos osaa nousta seisomaan osaa laskea itsekseen alaskin. Sovittiin, että seksiä on vain silloin kun hänellä tekee mieli. Bingo, siitä muuttui koko suhde,läheisyys palasi ja siitä lähtien vaimo tehnyt kaikki aloitteet. Seksihalutkin kasvoi kun paineet katosivat ja oli hänellä itsellä päätettävissä. Totta kai tajusin, että hänen halaaminen ja haluni osoituksen nostivat hänen halujaan.  Ilman niitä ei syttynyt. Tästä nyt aikaa pari kymmentä vuotta ja läheisyys on vain vahvistunut ja seksihalut säilyneet. 

Sinä oletkin fiksu mies. Mulla on toi sama, että halut vähenee huomattavasti ahdistuksesta ja painostuksesta ja toisinpäin.

Parisuhteissa kannattaisi muistaa kolme  asiaa, a) toista ei voi omistaa, b) toista ei voi painostaa tai pakottaa seksiin ja c) pitää kohdella toista niin, että hän itse haluaa seksiä. 

Vaimoani ei ole voinut  missään asiassa koskaan painostaa tai pakottaa tekemään mitään. Saati nyt käskemään tai komentamaan kovemmalla äänellä. Hän on pistänyt poikki samantein.  On pitänyt opetella käyttäytymään ja kohtelemaan niin, että saanut hänet tekemään ja haluamaan itse vapaehtoisuuden kautta. Ei aina helpointa miehelle, mutta opettavaista.  Ei ole siten kyllä koskaan riideltykään, kun se on ollut aikalailla mahdotonta, ei tosin ole ollut tarvettakaan.

Vierailija
64/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap ei osaa itsekään kertoa mitä se läheisyys on mitä hän toivoo. Miehen kanssa on hyvä keskusteluyhteys, mutta jostain syystä se ei luo läheisyyden tuntua. Mies yrittää suudella, mutta ap ei hyväksy sitä koska pitäisi olla ensin läheisyyttä. Mitä se läheisyys on? Ei ihme jos mies on pihalla.

Jos olen jotain miehistä oppinut, se on se että monet heistä ovat hyvin konkreettisia. Itse olen miehelleni tarkasti kertonut mitä toivon. Siis ei niin, että "toivon tunnetta että olen erityinen, ja toivon myös spontaania romanttista läheisyyttä", vaan esim. "toivon että silität ja hyväilet minua useammin selästä ja hiuksista ym." Mies tekee niin kuin pyydän ja uskon hänen olevan tyytyväinen kun ei tarvitse arvailla millaisia tekoja toivon.

Vierailija
65/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

AP jatkaa: meillä on siis tällä hetkellä jonkinlainen aviokriisi menossa muutenkin, kun minä olen viime aikoina huolestunut, onko meillä enää mitään yhteistä ja pyytänyt miestäkin miettimään, mitä hän oikein elämältään haluaa. Koen, että hän haluaa mennä ja tehdä oman päänsä mukaan, mutta samalla mielellään säilyttää tutun ja turvallisen kotipesän ennallaan.

Miksi parisuhteessa ei saisi mennä ja tehdä, jos ei kuitenkaan puhuta pettämisestä? En ymmärrä ollenkaan sellaista suhdetta. Ei sitä toista voi kahlita, vaan pitää antaa mennä vapaasti, vain silloin rakkaus pysyy siinä suhteessa.

Vierailija
66/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosto

AP tässä; ensinnäkin ihmettelen, miten tämä keskusteluni on yhtäkkiä siirtynyt aihe vapaalta seksi-osioon? Höh, ihan outoa.

Herra 43: en ole todellakaan tehnyt mitään päätöstä avioerosta (sinä taidat projisoida jotain omaa traumaasi nyt tähän?). Sen sijaan olen hyvin huolissani meidän suhteen tilasta, koen hyvin vahvasti että mieheni haluaa olla vapaa ja kaipaa jotain muuta (vapautta mennä ja tehdä niinkuin haluaa, jännitystä, ihailua, nuoruutta?) kuin minua, mutta ei uskalla olla itselleen rehellinen. Olen pyytänyt häntä miettimään rauhassa asiaa. Itsekin pohdin tunteitani, enkä tosiaan olisi näin surkeana, jos ei suhteemme minulle mitään merkitsisi.

Sun mies saattaa olla myös ihastunut johonkuhun toiseen ja kaikki se tunne, jonka pitäisi suuntautua sinuun, kohdistuukin nyt toisaalle. Enkä tarkoita nyt fyysistä uskottomuutta, vaan tilannetta, jossa joku toinen ns. täyttää pään.

Tuo pääntäyttö on parisuhteessa yksi oleellisimpia seikkoja. Itsellä teki pitkässä suhteessa välillä mieli vierasta pillua. Kaikki ne  kaatui siihen, että vaimoni täytti jo koko pääni, ei siellä ollut eikä ole tilaa muille naisille. Siten muut naiset oli lähinnä kauniita kuoria ja ainut mikä kiinnosti oli vieras pillu. Kun olen  tottunut siihen, että intohimoisessa seksissä on tuntee mukana, niin ilman tunteita ei lopulta tehnyt mieli ollenkaan. Ainoastaa päiväunissa ja fantasioissa, muttei todellisessa elämässä. 

Sitä vaan, että koittakaa  naiset muistaa täyttää miehenne pää, niin pysyy kotona.

Vierailija
67/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Okei, te ette nyt tiedä koko kuvaa enkä ole avannut kaikkia yksityiskohtia. Kaipaamani hellyys ja huomio on sitä, että ollaan rauhassa yhdessä lähekkäin. Että saa olla toisen kainalossa turvassa. Meillä ei ole mitään kosketusta, ilman että sen pitää johtaa seksiin. Hän ei osaa olla lähelläni muuten vaan. Ei halua viettää aikaa kotona, vaan on koko ajan mentävä jonnekin/tehtävä jotain. Viikonloppuisin on matkustettava jonnekin, mentävä kylään tai meille pitää tulla vieraita + kaikki muut lukuisat harrastukset päälle.

Minä pidän kotia yllä, laitan ruokaa ja pesen vaatteet, ja täällä piipahtelee kiukkuinen ukko, joka haluaa sitten kiihkeää seksiä tuosta vaan.

Niin että kyse on kokonaisuudesta, parisuhteen laadusta. Tää koko keskustelu meni ihan vituiksi kun siirtyi tänne seksi-osastolle aihe vapaan sijaan.

Vierailija
68/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto

Okei, te ette nyt tiedä koko kuvaa enkä ole avannut kaikkia yksityiskohtia. Kaipaamani hellyys ja huomio on sitä, että ollaan rauhassa yhdessä lähekkäin. Että saa olla toisen kainalossa turvassa. Meillä ei ole mitään kosketusta, ilman että sen pitää johtaa seksiin. Hän ei osaa olla lähelläni muuten vaan. Ei halua viettää aikaa kotona, vaan on koko ajan mentävä jonnekin/tehtävä jotain. Viikonloppuisin on matkustettava jonnekin, mentävä kylään tai meille pitää tulla vieraita + kaikki muut lukuisat harrastukset päälle.

Minä pidän kotia yllä, laitan ruokaa ja pesen vaatteet, ja täällä piipahtelee kiukkuinen ukko, joka haluaa sitten kiihkeää seksiä tuosta vaan.

Niin että kyse on kokonaisuudesta, parisuhteen laadusta. Tää koko keskustelu meni ihan vituiksi kun siirtyi tänne seksi-osastolle aihe vapaan sijaan.

Ai suorittava ukko, jonka on aina menossa tai tulossa jostain. Ei taida mikään auttaa. Mun faija oli samanlainen. Mökilläkin yritettiin broidin kanssa, että istu nyt alas kuistille juomaan kaljaa. No ei, puoliksi joi ja taas piti lähteä tekemään jotain. Mökkille kun päästiin alkoi hetkenpäästä jo miettimään poismenoa. Tuli persiin alla koko ajan. Muistan pienenäkin, että faija oli aina matkoilla tai jossain ja vain piipahti kotona. Onneksi ehti sentään minut tehdä. Itse tulin mutsiini ja osaan olla tekemättä mitään pitkiäkin aikoja vaikka istumalla vaimon vierellä. 

Vierailija
69/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen tämä ukkoni on juu. Ja eihän se siitä miksikään muutu, kun on aina ollut samanlainen.

AP

Vierailija
70/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sellainen tämä ukkoni on juu. Ja eihän se siitä miksikään muutu, kun on aina ollut samanlainen.

AP

Sun pitää vain keksiä sille jotain projekteja  sun lähellä ja kotona. Auttaisiko, jos pyytäisit usein  hieromaan tai levittämään vaikka kokovartalolle ihovoidetta.  Samalla vaivalla voisit pyytää vaikka dildottamaan. Olisi ainakin jotain puuhaa lähellä sua.  Ei auta kuin keksiä ja oppia soveltamaan. Tsemppiä. 

Vierailija
71/89 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto

Ensin vastaus alkuperäiseen kysymykseen: ei ole kaikilla pariskunnilla samanlaista. Ja sitten jatkoa: oletko kertonut nuo toiveesi miehellesi riittävän selvästi, ihan rautalangasta vääntämällä? Aikuinen ihminen kyllä pystyy muuttamaan käytöstään halutessaan.

Itse ehdotin joskus vaimolleni sopimusta, että kumpi tahansa voi pyytää vaikka niska- tai jalkahierontaa sohvalla ollessa ja se EI ole seksialoite. Seksialoitteet ovat sitten erikseen. Taustalla oli se, että vaimo koki, että kosketuksessani on aina taka-ajatus seksistä. Tähän ei kuitenkaan menty vaan asiasta puhuttiin perusteellisesti.

Mikä yllättävintä, se vapautti vaimoa, joka tekee nyt entistä useammin itse aloitteita myös seksiin. Ja minä muistan pitää häntä lähellä ja hyvänä muulloinkin kuin seksin yhteydessä. Molemmat voittivat!

Vierailija
72/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut ihan rautalangasta vääntämällä ja ei hän suostu, ei kiinnosta, ei ole hänen juttu.

AP

Vierailija
73/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut ihan rautalangasta vääntämällä ja ei hän suostu, ei kiinnosta, ei ole hänen juttu.

AP

Ei voi luonteelleen mitään. Ei faijakaan voinut. Ihan turha edes yrittää. Jos ei keskittyminen riitä kuin omiin juttuihin, niin ei voi mitään.  Eivät tee sitä tahallaan, vaan ovat vain sellaisia.  Mutta sitä voi yrittää, että teettää lähellään tai itsellään  jotain tekemistä tai projektia.  Tai vaikka matkustelee yhdessä ja on joku  yhteinen  kiinnostuksen kohde. Sylikissäa ei saa tekemälläkään. 

Vierailija
74/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Tuo on todella hankala tilanne. Kuten ketjussa on aiemmin todettu, ei toista voi muuttaa, vaan muutoksen on lähdettävä ihmisestä itsestään.

Itselleni oli havahduttavaa kun tajusin, että vaimoni alkaa kavahtaa kaikkea kosketustani, jos en muuta käytöstäni. Pystyin kuvittelemaan negatiivisen kierteen, joka olisi päätynyt etääntymiseemme ja myös seksin loppumiseen. Lisäksi itsekin kaipasin läheisyyttä ja arkista kosketusta, mutta olimme kumpikin laiminlyöneet sen suhteessamme. Meidän tapauksessamne avoin puhuminen todellakin auttoi ja sai aikaan muutoksen. Mutta ihmiset ovat kovin erilaisia.

Voimia sinulle. Toivottavasti saatte selvitettyä tahoillanne ja yhdessäkin, mitä suhteeltanne haluatte.

Vierailija
75/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tämä nyt hyvältä näytä. Hän ei ole ensinnäkään juuri koskaan kotona, todella kiireinen työ ja vapaa-ajat harrastaa ja menee omia menojaan.

On sitä mieltä, että kriisi on minun kehittämä, kun ei hänellä ole mitään ongelmia.

AP

Vierailija
76/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tämä nyt hyvältä näytä. Hän ei ole ensinnäkään juuri koskaan kotona, todella kiireinen työ ja vapaa-ajat harrastaa ja menee omia menojaan.

On sitä mieltä, että kriisi on minun kehittämä, kun ei hänellä ole mitään ongelmia.

AP

No tuota, kyllä sinulla on oikeus valittaa. Mies ei huomio sinua, eikä asetu sinun asemaasi. Voisit kysyä häneltä, että onko harrastukset ja omat menot niin tärkeintä, että kaikki aina menee niihin ja sinun huomiomisesi jää toisarvoiseksi. Haluaako miehesi todella, että olet onneton.  Itsekin joutunut koko ikäni tekemään valintoja töissä, harrastuksissa, omissa menoissa ja kavereiden kanssa olemisesta, jotta voinut olla vaimon kanssa riittävän paljon, ettei ole jäänyt lehdelle soittelemaan. Olen arvostanut meidän parisuhteen hyvinvointia ja vaimoa enemmän kuin mitään edellistä. Elämä on valintoja ja minä valitsin parisuhteen. Siksikin ollaan oltu jo 46v yhdessä.  Siitä huolimatta voinut harrastaa omia harrastuksiani intohimoisesti, pitänyt vain soveltaa, sovittaa ja ajoittaa sopivasti.  Yöt ollut pääsääntöisesti aina vaimon kanssa, joten siksikin seksiä harrastettu viikoittain koko ikä. Pitänyt vaimon tyydyttämisestä huolta ja toki läheisyydentarpeesta. Vaimo hoitanut kaikki muut asiat perheessä, taloudenhoidon ja minunkin asiat. Nyt työelämän melkein kokonaan jättäneenä tullut mieleen, että panostukseni on kasvanut korkoa ja tuli panostettua oikeaan asiaan.  -  Joo, olen ollut aina laskelmoiva ja laskelmoinut mikä elämässä on tärkeintä. 

Vierailija
77/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutuuan siitä, että miehet kokevat läheisyyden heti lupaukseski seksistä.

Tiedättekö naiset, miksi näin? Mies saa liian vähän. Se johtuu siitä. Kun seksiä on tarpeeksi, sitä ei tarvitse olla vonkaamassa ja kärkkymässä jatkuvasti. Ja vaikka joskus jääkin ilman, se ei aiheuta mitään koska mies tietää saavansa hiukan myöhemmin.

On aina niin helppoa syyttää miestä kaikesta. Mutta siihen tarvitaan kyllä kaksi. Mä olen sellainen luonteeltani, että jos seksiä ei saa tarpeeksi, ei minustakaan ole halailujen ja silitysten antajaksi. Elämä onkin molemmilla semmoista tasapainon hakemista. Kun molemmat tajuaa asian, niin ongelmia ei edes pääse syntymään. Kyllä naisetkin saisivat miettiä omaa osuuttaan asiassa.

Vierailija
78/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Vaimo hoitanut kaikki muut asiat perheessä, taloudenhoidon ja minunkin asiat.

No kuullostaapa oikein unelma liitolta naisen näkökulmasta.

Vierailija
79/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutuuan siitä, että miehet kokevat läheisyyden heti lupaukseski seksistä.

Tiedättekö naiset, miksi näin? Mies saa liian vähän. Se johtuu siitä. Kun seksiä on tarpeeksi, sitä ei tarvitse olla vonkaamassa ja kärkkymässä jatkuvasti. Ja vaikka joskus jääkin ilman, se ei aiheuta mitään koska mies tietää saavansa hiukan myöhemmin.

On aina niin helppoa syyttää miestä kaikesta. Mutta siihen tarvitaan kyllä kaksi. Mä olen sellainen luonteeltani, että jos seksiä ei saa tarpeeksi, ei minustakaan ole halailujen ja silitysten antajaksi. Elämä onkin molemmilla semmoista tasapainon hakemista. Kun molemmat tajuaa asian, niin ongelmia ei edes pääse syntymään. Kyllä naisetkin saisivat miettiä omaa osuuttaan asiassa.

Sinä nyt yleistät itse, ja syytät naisia. En ainakaan minä ole sellainen, mies "saa" tai siis "antaa" mulle jokapäivä, koska olen edelleen todella halukas. Ei hän itse jokapäivä halua, mutta antaa silti, ja usein saa kuitenkin itsekkin. Me ollaan erilaisia, niin miehet kuin naisetkin.

Stereotypiat jatkaa eloaan.

Vierailija
80/89 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä nyt yleistät itse, ja syytät naisia. En ainakaan minä ole sellainen, mies "saa" tai siis "antaa" mulle jokapäivä, koska olen edelleen todella halukas. Ei hän itse jokapäivä halua, mutta antaa silti, ja usein saa kuitenkin itsekkin. Me ollaan erilaisia, niin miehet kuin naisetkin.

Stereotypiat jatkaa eloaan.

Minkä kohdan yleistin?

Missä syytin naista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi