Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meille sinkuille ei anneta ylimääräistä rahaa?

Vierailija
02.09.2022 |

Vain lapsiperheet saa ylimääräisen joulurahan. Kalliimpaa se sinkun elämä on, kun kaikki maksat yksinäsi.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä kiukuttelua aikuisilta ihmisiltä. Onneksi ette ole lapsia hankkineet.

No jos lapsiperheet eivät olisi tukia saaneet niin vielä suurempi älämölö olisi noussut. Sen takia he aina ensimmäisenä huomioidaankin.

Lähtökohtaisesti jokaisen tulisi miettiä kykeneekö elättämään pentuja eikä odottaa valtion maksavan heidän elämistään. Sen sanoo maalaisjärkikin.

Vierailija
82/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on kalliimpaa? Minä maksan yksin aivan kaiken ja sen lisäksi minulla on lapsi. Luulen, että meillä on siis lapsiperheenä enemmän kuluja kuin yksinasuvana. Ei siis kaikissa lapsiperheissä ole kahta aikuista.

YH ei välttämättä ole suurin kärsijä kaikkien hintojen noustessa, vaikka pitää maksaa lapsenkin kulut. YH voi olla hyvä palkkaisessa työssä vaikka lääkärinä ja yksineläjä osa-aikatyössä kaupankassalla. Perheen koko ei kerro siitä kenelle tulee taloudellisesti tiukin tilanne hintojen noustessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo yksi sata euroa on ihan kärpäsen paska tässä konkurssissa, kun kuukausitasolla menot nousee lapsiperheellä 500-1000 euroa kuukaudessa (polttoaine, sähkö, ruoka, asuntolainan korko). Hallituksen vaalitemppu. Ei kannata olla kateellinen.

Siis, enkö saa tätä ylimääräistä lapsilisää KAIKISTA(alle 18v) 14 lapsestani?

Silloinhan suurperheet kärsisivät tästä, kun saisimme vain muutaman euron lapsena kohdin.

Vierailija
84/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen viesti kansalaisille on se että parempi vaan ettei pienituloiset lisäänny, lisääntyminen on vain hyvätuloisten etuoikeus? 

Siis eivätkö pienituloiset lapselliset saa tätä lisää? Okei no sitten on outoa..

Vierailija
85/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Minulla on lapsi ja maksan yksinäni.

Meitä eroperheitäkin kun on.

Ja kun vertaan elämää siihen, kun asuin yksin, niin kalliimpaa tietysti on. Yksin pystyin asumaan alle 30m2 yksiössä, lapsen kanssa oltava edes pieni kaksio. Ja näin jo pelkkä asumisen hinta nousee tällä.

Vierailija
86/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän meidän ministerit meinaa ostaa tuolla ylimääräisellä lapsilisällä? Eikös Marin,Saarikko,Andersson ja Ohisalo myös sen saa koska hinnat ovat nousseet inflaation takia nyt tosi paljon? 

Marin tarttee sen kun pitää ostaa joulujauhot.

Vierailija
87/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti kyllä näiden tukien tulisi mielestäni olla aina jossain määrin tulojen mukaan, on sitten perheellinen tai sinkku.  Alle 35 Tuhatta saaville tuki 100e kuullostaa kohtuulliselta jos asuu sähkölämmitteisessä kodissa. Yli tuon mielestäni tuke saisi vain jos taludessa on yli 4 henkilöä.  Vahuksista heille samainen 100e joilla eläke on alle 2000e kk, ja asuvat sähkölämmitteisessä kodissa.  Niin helppoa.

Vierailija
88/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun köyhät eivät koskaan lomaile, parempituloiset jättävä yhden kylpyläloman väliin, sillä on sähkölasku kuitattu.  Siis tämäkin olisi ihan hyvä tapa tasoittaa sähkölaskujen laskutusta tänä vuonna.  Jokainen yli 35 tuhatta tienaava maksaa yhteiseen pottiin suoraan sähköyhtiöille sen satasen, jonka köyhät sitten saa.

Vierailija
89/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun vertaan elämää siihen, kun asuin yksin, niin kalliimpaa tietysti on. Yksin pystyin asumaan alle 30m2 yksiössä, lapsen kanssa oltava edes pieni kaksio. Ja näin jo pelkkä asumisen hinta nousee tällä.

Eikö exsäsi maksa elareita lapsestanne?

Vierailija
90/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi satanen sinne tänne. Eilen olin ystävien kanssa syömässä ravintolassa. Kolmen ruokalajin menyy 69€ ja siihen viinipaketti 39, kahvi ja alkudrinkki15, taksi kotiin 28€. Yhteensä 151€. Meillä sinkuilla on varaa nauttia, kun ei ole perhettä.

Mistä maakunnasta saa kolmen ruokalajin menYYn (se on menu, ei meny) ja viinit satasella? Käytiin miehen kanssa eilen Savoyssa, kolmen ruokalajin menu ja viinit 230 e per nenä, drinkit baarissa 20 e kpl ja taksi kotiin Espooseen 60 e. Voit huviksesi myös laskea kuinka paljon on ravintolalasku 2 aikuista ja kolme lasta, ja meidän perhe käy ravintolassa suht usein. Samoin voit laskea mitä maksaa tämän köörin Lapin- ja etelänmatkat.

Meillä hyvätuloisilla perheellisillä on varaa nauttia, eikä tarvitse pihistellä mistään.

Vierailija
91/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio on muovannut meidät ja kulttuirin siten, että lapsettomat uhrataan, jotta taataan yhteisön tulevaisuus

Luonnonmukaisesti elävissä yhteisöissä lapset ta p etaan ensimmäisenä, jos esim. ruoasta on pulaa.

Vierailija
92/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomia sekä sinkkuja on helppo syrjiä koska he ovat vähemmistönä. Joku 30% aikuisista jää lapsettomiksi niin heitä on helppo syrjiä koska perheellisiä on enemmistö.

Olet väärässä. Yli puolet talouksista on yhden-kahden hengen talouksia.

Lapsiperheet ovat hyysätty vähemmistö.

Vierailija
93/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat kaikkien saavan niin isoja elareita, että se olisi rahallisesti verrattavissa ydinperheen tilanteeseen?

Vierailija
94/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä on lasta varten. Lasta ei elätetä vielä lapsilisällä, mutta lapsilisä on tukena. Lapsi kun ei voi itse valita sitä, jos syntyy s o shu rott aperheeseen. Mitäs lapset sitten ovat, jos eivät sinkkuja?

Vierailija
95/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomia sekä sinkkuja on helppo syrjiä koska he ovat vähemmistönä. Joku 30% aikuisista jää lapsettomiksi niin heitä on helppo syrjiä koska perheellisiä on enemmistö.

Olet väärässä. Yli puolet talouksista on yhden-kahden hengen talouksia.

Lapsiperheet ovat hyysätty vähemmistö.

Merkittävä enemmistö meistä on itse ollut joskus lapsia ja saanut nauttia mm. lapsilisistä. Monen vinkujan lapsuudessa tuet ovat vieläpä olleet parempia tulotasoon suhteutettuna kuin nykylapsilla.

Vierailija
96/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo "tuki"paketti on pientä piiperrystä verrattuna siihen miten muut maat tukevat kansalaisiaan. Toki osa rahasta menee saksalaisten kaasulaskuihin, joten on ymmärrettävää ettei omalle kansalle jää niin paljoa. Itse olen sinkku ja yh, nuoreni täytti 18 joten elämme minun tuloillani. Tukipaketista sain jokusen euron helpotuksen sähkölaskuun mutta siinäpä se. Minusta on kuitenkin ok että lapsiperheitä tuetaan, niissä kulut ovat muutenkin suuret. Eläkkeiden rakettimainen nousu vuoden alusta kyllä mietityttää, varsinkin suuria eläkkeitä nauttivat ovat selkeitä voittajia. 4000 euron eläke > 4300 euroa. Mutta kaipa siihen on varaa, eläkeläiset ovat aktiivisia äänestäjiäkin joten win-win.

Inflaation hidastumisesta ei näy mitään merkkejä, saapa nähdä millainen työmarkkinakierros on tulossa. Arvelen ettei palkansaaja tyydy mihinkään 1-2 % korotuksiin. Elämme kiintoisia aikoja.

Vierailija
97/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat kaikkien saavan niin isoja elareita, että se olisi rahallisesti verrattavissa ydinperheen tilanteeseen?

En ole väittänyt että YH saisi elareira niin, että rahaa olisi kuin ydinperheessä. Ihmettelin vain sitä, kun YH mainostaa maksavansa kaiken itse. Unohtaa kokonaan lapsen toisen vanhemman osallistumisen lapsen elättämiseen

Vierailija
98/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ota nyt vaikka 3 ottolasta, niin voit laskea mitä lapsilisä kattaa niitten kustannuksia. Jonkun on tehtävä meille veronmaksajia kun vanhenemme. Amen 👍

Vierailija
99/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt että YH saisi elareira niin, että rahaa olisi kuin ydinperheessä. Ihmettelin vain sitä, kun YH mainostaa maksavansa kaiken itse. Unohtaa kokonaan lapsen toisen vanhemman osallistumisen lapsen elättämiseen

Minimielarit ovat n. 160e/kk.

Eli aika pieni osuus.

Vierailija
100/124 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän