Miksi meille sinkuille ei anneta ylimääräistä rahaa?
Vain lapsiperheet saa ylimääräisen joulurahan. Kalliimpaa se sinkun elämä on, kun kaikki maksat yksinäsi.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen syrjivä rahan jako pitäisi lopettaa kokonaan aiheuttaen katkeruutta eri ryhmien välillä esim. se koronatukikin. Ei ennen tämmöisten ylimääräisten tukien jakamista ollut tietyille vain ja kaikki oli paremmin, tasa-arvoisempaa.
Mitään ei puhuta keiden maksettaviksi ne laskut sitten lankeaa tai mistä ne jättivelat maksetaan.
Velathan maksaa seuraava sukupolvi, joten eikö tuo ylimääräinen lapsilisä mene ihan oikein?
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän meidän ministerit meinaa ostaa tuolla ylimääräisellä lapsilisällä? Eikös Marin,Saarikko,Andersson ja Ohisalo myös sen saa koska hinnat ovat nousseet inflaation takia nyt tosi paljon?
Tietysti saavat. Lapsilisä on "universaalinen" oikeus.
Miksi kysyt?
Ei se niin "universaali" ole. Minulle sitä ei anneta, vaikka lapsenteko on lähes aina mielessä ja lähes kaiken tekemiseni motiivi.
MTietysti lapsesi saa, jos joskus onnistut sellaisen aikaansaamaan.
Ei riitä, että on aina mielessä, aikomisista ei makseta.
Äideillensä ne ovat aina menneet, epäreilua tämä on. Ei ainakaan "universaalia".
Näin usemmiten varmaankin käy.
Lapsilisä on jokaiselle lapselle tarkoitettu universaali tulo.
Se, mihin lapsilisä käytetään on jokaisen huoltajan asia.
Lapsilisät ja muut tuet pitäisi antaa vain pienituloisille. Ei vain sen mukaan, onko perheessä lapsia. Nyt rikkaat sijoittavat nämä rahat ja Suomi velkaantuu lisää.
Totta. Itse olen kerrankin tyytyväinen että asun pienessä kerrostalokämpässä eikä ole elätettävänä lapsia.