Miksi meille sinkuille ei anneta ylimääräistä rahaa?
Vain lapsiperheet saa ylimääräisen joulurahan. Kalliimpaa se sinkun elämä on, kun kaikki maksat yksinäsi.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sun oma valintasi. Oisit toki voinut muuttaa kimppakämppään. Ja koska olet sinkku voit tehdä enemmän tuntejakin.
Ihme lumihiutale.Lasten hankintakin on oma valinta. Voi jättää tekemättä, jos rahat ei riitä elättämiseen
Aloittajahan täällä kadehtii lapsilisiä. Lapsilisä on ollut olemassa melkein sata vuotta. Sen tarkoitus on kannustaa tekemään niitä lapsia.
Mitä hyötyä lapsettomasta sinkusta on pidemmän päälle Suomelle? Miksi pitäisi kannustaa lapsettomaan sinkkuuteen? Joo muutaman kymmenen vuotta hyvässä lykyssä maksaa veroja, harva pystyy edes maksamaan takaisin käyttämiään verovaroja.
Saksassa on lapsettomilla tosi kova verotus, monta prosenttia korkeampi kuin niillä, joilla on alle 23-vuotiaita lapsia. Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat väläyttäneet veronkevennyksiä lapsista, pontimena saada syntyvyys nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä lapseton pariskuntakaan mitään kostunut. Pienituloisia on hyysätty jo niin kauan, että kohta ne on varakkaampia kuin keskiluokka!
Jos teillä olisi 2 lasta niin saisitte 200 lapsilisää, ei muuta. Ja voin sanoa ettei nuo lapsilisät riitä lasten ruokiin ja vaatteisiin. Lapset kasvavat 8-10 cm vuodessa ja kaikki vaatteet ja kengät menee uusiksi joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkonen, miten sinkkuus ja lapsi poissulkevat toisensa? Ja mites ne, joiden lapsi asuu toisen vanhemman luona?
Sinkku asuu yksin.
Mutta silläkin voi olla elätettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki lapsiperheetkään rahaa saa esim. kun asuu vuokralla kerrostalossa missä kaukolämpö ja lapset koululaisia, ei silloin tule mitään lastenhoitoalennuksia
Sähkön alv ale saadaan, pyykkiä pestään 1-2 koneellista päivässä ja teinipoika syö 3 litraa keittoa kerralla.
Ettekö saa lapsilisää ja tuplana sen jouluukuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkku ikävuodet 19-27, dinkku 28-30, ydinperheellinen 31-52, dinkku 53-60, sinkku 61-
En kyllä millään jaksa kadehtia yhtä satasta, jonka lapset saavat. Jo silloin, kun itse olin lapsi sain lapsilisän, omat lapsenikin ovat saaneet kuten kaikki tänne kirjoittavatkin.
Siis saako lapsilisän lapsi omalle tilille vai tuleeko se vanhemman tilille?
Sen voi hakea mille tilille itse valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä lapseton pariskuntakaan mitään kostunut. Pienituloisia on hyysätty jo niin kauan, että kohta ne on varakkaampia kuin keskiluokka!
Jos teillä olisi 2 lasta niin saisitte 200 lapsilisää, ei muuta. Ja voin sanoa ettei nuo lapsilisät riitä lasten ruokiin ja vaatteisiin. Lapset kasvavat 8-10 cm vuodessa ja kaikki vaatteet ja kengät menee uusiksi joka vuosi.
Teini-ikäiset pojat syö hirveitä määriä ruokaa, kun kasvat. Yksi äiti laski aina, että itselle 2 perunaa, miehelle 3 perunaa, tyttärerelle 2 perunaa ja teini-ikäiselle pojalle 7 perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäiset pojat syö hirveitä määriä ruokaa, kun kasvat. Yksi äiti laski aina, että itselle 2 perunaa, miehelle 3 perunaa, tyttärerelle 2 perunaa ja teini-ikäiselle pojalle 7 perunaa.
Meillä mummu nauroi, että hän otti 4 viineriä kaupasta ja minun teinipoika oli syönyt niitä 3.
Mun mielestä päättäjien olisi pitänyt jättää tuplalapsilisät maksamatta ja ne rahat olisi pitänyt antaa heille ketkä kärsivät inflaatiosta eniten eli pienituloiset kotitaloudet. Se onko lapsia ei pitäisi olla peruste jakaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummu nauroi, että hän otti 4 viineriä kaupasta ja minun teinipoika oli syönyt niitä 3.
Mummu ei ollut huomannut laittaa rajoituksia ja meillä poika on hoikka, mutta pituutta tulee 8-10 cm vuodessa, terveydenhoitaja mittaa joka vuosi pituuden ja painon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette ole opettaneet käytöstapoja..?
Vierailija kirjoitti:
Häh. Lapseton pariskunta pärjää kaikista parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä päättäjien olisi pitänyt jättää tuplalapsilisät maksamatta ja ne rahat olisi pitänyt antaa heille ketkä kärsivät inflaatiosta eniten eli pienituloiset kotitaloudet. Se onko lapsia ei pitäisi olla peruste jakaa rahaa.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista, 3 miljardia verorahoista ja 5 miljardia rahastosta.
Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 4,9 miljardia ja osa työttömistä tekee sillä töitä. Sossutuet on 800 miljoonaa, mutta niitä saa myös eläkeläiset ja työssäkäyvät. Ne työttömät, joiden puoliso saa palkkaa ei saa sossutukia.
Miksi perheelliset ja päättäjät haluaa alistaa lapsettomia sinkkuja? He ovat usein pienituloisia vielä joka on syy sille ettei he kykene lapsia tekemään. Toivottavasti te hyvätuloiset perheet nyt nautitte joulurahasta ja se lapseton yksinasuva jatkaa kituuttamista samalla tavalla kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Miten vuokralla kerrostalossa asuva pariskunta kaikkein eniten kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette ole opettaneet käytöstapoja..?
Ei niitä käytöstapoja ole aikuisillakaan, arvostellaan esim. toisten painoa ja matkustetaan lentokoneella ja tuhotaan maapallo.
Lapsettomia sekä sinkkuja on helppo syrjiä koska he ovat vähemmistönä. Joku 30% aikuisista jää lapsettomiksi niin heitä on helppo syrjiä koska perheellisiä on enemmistö.
Yksi satanen sinne tänne. Eilen olin ystävien kanssa syömässä ravintolassa. Kolmen ruokalajin menyy 69€ ja siihen viinipaketti 39, kahvi ja alkudrinkki15, taksi kotiin 28€. Yhteensä 151€. Meillä sinkuilla on varaa nauttia, kun ei ole perhettä.
Ei kaikki lapsiperheetkään rahaa saa esim. kun asuu vuokralla kerrostalossa missä kaukolämpö ja lapset koululaisia, ei silloin tule mitään lastenhoitoalennuksia
Sähkön alv ale saadaan, pyykkiä pestään 1-2 koneellista päivässä ja teinipoika syö 3 litraa keittoa kerralla.