voiko niska-hartia jumit aiheuttaa käsien puutumista / sormien puutumista
onko kellään ollut samoja oireita? joskus vasemmasta kädestä pikkurilli vähän puutuu ja kämmen! ärsyttävän tuntuista.
voiko olla mahdollista että hermo jumissa tai jotain?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Voi. Itsellä alkoi oikea käsi puutumaan. Aloitin joogan ja kotona keskityin erityisesti niska-hartia alueen liikkeihiin. Ei puudu enää.
Sama vaihdoin käsipainot ja kuminauhat joogaan yms
Tuo on erittäinkin totta. Joskus voi myös sormia paleltaa niska-hartiavaivojen takia.
Todellakin voi. Mulla meni puuttumisen lisäksi voimat toisesta kädestä ja tunto osasta sormia ja aloin jo panikoida. Mutta oli ihan vaan jumi. Sain relaksantteja ja fys terapiaa muutaman kerran, ei tosin hieronut vaikka olisin niin toivonut. Laittoi jumppaamaan.
Voi. Liika paikallaan istuminen aiheuttaa. Lisää liikettä
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paraikaa.
puutuu välillä tosiaan vasen käsi, ja joskus molemmatkin hetkellisesti. on todella inhottava vaiva!
AP
Mulla on ollut molemmat vaivat. Hieronta on auttanut. Kerro hierojalle näistä vaivoista, niin tietää keskittyä oikeisiin kohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Keppijumppa auttaa.
Älä vänkää. Juuri sanoi et vain jooga auttaa.
Fysiatri ei suositellut keppejä tms.
Toistuva venkutus pahentaa vaivaa.
Itsellä puhelimen käyttäminen aiheuttaa jumin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut molemmat vaivat. Hieronta on auttanut. Kerro hierojalle näistä vaivoista, niin tietää keskittyä oikeisiin kohtiin.
pitää varata aika. kiitos kaikille vastauksista.
AP
Rannekanavaoireyhtymä, hoito on leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Rannekanavaoireyhtymä, hoito on leikkaus.
Mulla diagnosoitiin aluksi rannekanavaoireyhtymä, mutta olikin välilevynpullistuma niskassa.
Vika on lapaluiden välissä olevassa selkänikamassa
Vierailija kirjoitti:
Vika on lapaluiden välissä olevassa selkänikamassa
Eipä ollut minulla. Kun kävin fysioterapiassa kunnon kuurin, muistaakseni 15 kertaa, vaiva jäi sinne. Nyt on mennyt viitisentoista vuotta ilman noita juilimisia ja puutumisia. Jos nikamissa olisi ollut vikaa, olisi vaivoja tullut takuuvarmasti jo aiemmin.
Voi. Itsellä alkoi oikea käsi puutumaan. Aloitin joogan ja kotona keskityin erityisesti niska-hartia alueen liikkeihiin. Ei puudu enää.