Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajaako köyhyys myös osattomuuteen kokemuksista?

Vierailija
02.09.2022 |

Jos ei ole rahaa osallistua mihinkään? Itse en juuri käy missään, asun yksin, palkka on 4200 €/kk, jolla tulen pk-seudulla jotenkuten toimeen asuntolainan kanssa. Minusta tilannetta pitäisi parantaa, että ihmisillä olisi enemmän rahaa käytössä palveluiden ostamiseen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia on myös ilmaisia. Mutta jos kaipaa vaan rahalla saatavia niin sitten kai jää ilman, jos rahat ei riitä mitenkään.

No kerro mitä ne on. Ja jätetään nyt pois ne luonnossa liikkumiset, kirjaston kirjat ja muut itsestäänselvyydet.

Taidenäyttelyt on tietysti yksi, ne ovat yleensä ilmaisia. Mutta esim. ilmaiskonsertteja ei juuri enää järjestetä (vai järjestetäänkö pk-seudulla?) Ja koskaan en muista käyneeni ilmaiseksi teatterissa, baletissa tai oopperassa esim. Myös messuille on yleensä jokin sisäänpääsymaksu, tai ainakin jos siellä aikoo jotain tehdä tai ostaa, niin on oltava rahaa. Urheilukisoihin on pääsymaksu, samoin sirkukseen, huvipuistoihin jne. Kahviloissa ja ravintoloissakaan ei voi käydä ilman rahaa. Museot ovat yleensä edullisia, mutta eivät ilmaisia. Listaa voisi jatkaa.

Joten kerro, minne pääsee ilmaiseksi?

Ilmaiskonsertteja on kyllä kesäisin. En ole itse aktiivinen kävijä, mutta olin Puotilan kartanolla yhdessä suositussa ulkoilmakonsertissa alkukesällä ja heinäkuussa piti mennä Espan jazzviikoille, mutta jäi käymättä.

Satuin juuri käymään ilmaiseksi oopperassakin, kun kaverille tuli viime hetken este ja kukaan muu ei päässyt ex-tempore lähtemään. No tällainen nyt ei ole toivottavaa, mutta voi sattua kohdalle. Itsekin olen joskus antanut lippuja eteenpäin, kun on ollut ennakkoon ostettu lippu enkä ole päässytkään paikalle. Joskus olen käynyt Olympiastadionin kallioilla kuuntelemassa konserttia ja siellä oli kyllä väkeä.

Täällä on museoiden mahdollisia ilmaispäiviä: https://www.myhelsinki.fi/fi/n%C3%A4e-ja-koe/n%C3%A4ht%C3%A4vyydet/muse…

Vierailija
22/24 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia on myös ilmaisia. Mutta jos kaipaa vaan rahalla saatavia niin sitten kai jää ilman, jos rahat ei riitä mitenkään.

No kerro mitä ne on. Ja jätetään nyt pois ne luonnossa liikkumiset, kirjaston kirjat ja muut itsestäänselvyydet.

Taidenäyttelyt on tietysti yksi, ne ovat yleensä ilmaisia. Mutta esim. ilmaiskonsertteja ei juuri enää järjestetä (vai järjestetäänkö pk-seudulla?) Ja koskaan en muista käyneeni ilmaiseksi teatterissa, baletissa tai oopperassa esim. Myös messuille on yleensä jokin sisäänpääsymaksu, tai ainakin jos siellä aikoo jotain tehdä tai ostaa, niin on oltava rahaa. Urheilukisoihin on pääsymaksu, samoin sirkukseen, huvipuistoihin jne. Kahviloissa ja ravintoloissakaan ei voi käydä ilman rahaa. Museot ovat yleensä edullisia, mutta eivät ilmaisia. Listaa voisi jatkaa.

Ilmaiskonsertteja on kyllä kesäisin. En ole itse aktiivinen kävijä, mutta olin Puotilan kartanolla yhdessä suositussa ulkoilmakonsertissa alkukesällä ja heinäkuussa piti mennä Espan jazzviikoille, mutta jäi käymättä.

Satuin juuri käymään ilmaiseksi oopperassakin, kun kaverille tuli viime hetken este ja kukaan muu ei päässyt ex-tempore lähtemään. No tällainen nyt ei ole toivottavaa, mutta voi sattua kohdalle. Itsekin olen joskus antanut lippuja eteenpäin, kun on ollut ennakkoon ostettu lippu enkä ole päässytkään paikalle. Joskus olen käynyt Olympiastadionin kallioilla kuuntelemassa konserttia ja siellä oli kyllä väkeä.

Täällä on museoiden mahdollisia ilmaispäiviä: https://www.myhelsinki.fi/fi/n%C3%A4e-ja-koe/n%C3%A4ht%C3%A4vyydet/muse…

No tässä oli kyse nimenomaan Helsingistä. Oletinkin, että siellä niitä ilmaisjuttuja on todennäköisemmin kuin muualla.

Ja nuo kavereilta saadut liput yms. jätin tahallaan pois, koska ne ovat yleensä poikkeuksia. Itsekin olen käynyt kaksi kertaa teatterissa ilmaiseksi ihan vain siksi, että ystäväni esiintyi niissä produktioissa, joten sain häneltä ilmaisliput.

Mutta kiitti kuitenkin vastauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä oli kyse nimenomaan Helsingistä. Oletinkin, että siellä niitä ilmaisjuttuja on todennäköisemmin kuin muualla.

Ja nuo kavereilta saadut liput yms. jätin tahallaan pois, koska ne ovat yleensä poikkeuksia. Itsekin olen käynyt kaksi kertaa teatterissa ilmaiseksi ihan vain siksi, että ystäväni esiintyi niissä produktioissa, joten sain häneltä ilmaisliput.

Mutta kiitti kuitenkin vastauksesta.

Kysyit nimenomaan, että järjestetäänkö ilmaiskonsertteja pk-seudulla, joten niistä kerroin. Ja sanoit, ettet muista koskaan päässeesi ilmaiseksi teatteriin, mutta olit kuitenkin ollut.

Tottakai tuollaiset kaverilta tai muuten ilmaiseksi saadut liput ovat harvinaisia tavalliselle ihmiselle, mutta ehkä itseäni vähän raharajoitteisena juuri motivoi käyttää tilaisuus hyväksi enemmän kuin niitä, joilla on löysempää taloudellisesti.

Sukulaiset on käyneet tänä kesänä jo pari kertaa Salon iltatorilla, jossa on esiintynyt mm. Popeda. Samaan perheeseen osui myös jostain voitetut liput parillekin festareille, niitä kai sitten on ollut jaossa enemmän, kun pitkästä aikaa tapahtumia on taas järjestetty. Perheen nuori kyllä nurisi, että kaikki muu oli festareilla kallista, vesipullokin viisi euroa.

Itselle osui mökkiviikonloppu elokuun loppuun ja siellä yhdessä satamassa olisi ollut ilmaisohjelmaa ja ilotulitus, samoin Naantalissa oli kaikenlaista tapahtumaa... Että kai näitä on, jos jaksaa olla aktiivinen ja kestää tungosta. Talviaikaan voi olla vähän kuolleempaa.

Vierailija
24/24 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi