Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toisilla on kauhea tarve kopioida muita kokoajan?

Vierailija
02.09.2022 |

Tyttärelläni on hoitopaikassa sellainen kaveri, jonka äiti ostaa sille aina samat mekot, haalarit, lelut jne, kun tyttärelläni. Lisäksi äiti utelee kaikki tyttäreni harrastukset ja kun olen ne mennyt kertomaan, niin tyttö ilmestyy aina vielä samoihin harrastuksiinkin! Huomaan, että omaa tytärtäni vähän ärsyttää etenkin se, että jos hänellä joku uusi mekko, niin samalla viikolla tällä kaverilla on identtinen uusi mekko jopa niin että ei enää halua käyttää omaa mekkoonsa. En tiedä haluaako tämä tyttö kaikki samat jutut, äitihän ne mekot kuitenkin ostaa ja utelee harrastukset ja ilmoittaa oman lapsensa samoihin.

Tiedän että ei ole niin vakavaa, ja oman tyttönikin pitää oppia sietämään yhtä sun toista, mutta en vaan ymmärrä, miksi jollakin vähän jopa pakonomainen tarve tehdä samat jutut kun toinen? Eikö voi keksiä jotain omaa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sellainen aikuinen kaveri, joka kopioi aina samat lomakohteet ja tekemiset :D Jos perheenä menemme jonnekin, niin eiköhän tämä kaveri perheineen lähde kohta samaan kohteeseen, mutta tekevät sen vaan astetta isommin, eli pitää olla vähän parempi hotelli tai jotain vähän hienompaa tekemistä siellä. Heillä ehkä vähän sama, että lapset pyytää päästä samoihin kohteisiin ja lapset määrää kaiken perheessä :D

Vierailija
2/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut tuota aikaisemmin.

Sitten muutin uuteen hienoon saunalliseen kerrostaloasuntoon.

Äkkiä lähipiirissä nekin jotka olivat asuneet vuosikymmeniä tavallissa asunnoissa muuttivat äkkiä saunalliseen asuntoon, olipa varaa tai ei.

Enkä itse edes käytä sitä penteleen saunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä edes kiinnostaa?

Vierailija
4/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttäminen ja tarve saada lapsi kuulumaan sidosryhmäänsä. Me ihmiset ollaan pääosin laumaeläimiä ja siten myös selkeä erottautuminen usein joko koetaan kuuluvaksi toiseen ryhmittymään tai vastaavasti ylikorostaa ulkopuolisuuden tunnettaan näyttämällä, ettei välitä, ns. ylikompensoi.

Vierailija
5/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin, että jotain epävarmuutta on taustalla. Toiset ihmiset eivät omaa omaa tyyliä tai makua. Mennään aina trendien mukaan. Koetaan että jäädään jostain paitsi jos ei osteta jotain tiettyä juttua, mikä muillakin tai lomailla jossain tietyssä kohteessa, missä muutkin.

Vierailija
6/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niillä ihmisillä mene paljon rahaa kopioimiseen? Riippuu montako ideaa ja mitä.

Vierailija
7/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että, kun ette saaneet yksinoikeudella harrastusta. Jos nyt on kyse vaikka jostain poniratsastuksesta ja hänen oma lapsi on ollut kiinnostunut, mutta vanhemmat eivät vielä olleet ottaneet selvää missä ja milloin näitä järjestetään. Nyt heidänkin lapsi pääsi, ja vielä mahdollinen kaveri samassa, eikä ehkä ujona olisi yksin uskaltanut lähteä.

Vierailija
8/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä edes kiinnostaa?

Mulla oli lukiossa sellainen kaveri, joka osti aina samat vaatteet kuin mullakin. Loppujen lopuksi oltiin ihan identtisen näköisiä ja minusta se alkoi tuntua ihan idiootilta! Ärsytti kyllä tosi paljon. Omasta mielestäni toi on sellainen juttu, jota ei saisi tehdä.

Vierailija
9/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi että, kun ette saaneet yksinoikeudella harrastusta. Jos nyt on kyse vaikka jostain poniratsastuksesta ja hänen oma lapsi on ollut kiinnostunut, mutta vanhemmat eivät vielä olleet ottaneet selvää missä ja milloin näitä järjestetään. Nyt heidänkin lapsi pääsi, ja vielä mahdollinen kaveri samassa, eikä ehkä ujona olisi yksin uskaltanut lähteä.

Juu ei toki. Kyse ei ole edes mistään noin "harvinaisesta" harrastuksesta, vaan sellaisesta, jota tarjotaan monessa eri paikassa, mutta heidän piti päästä just samaan. Ja toisaalta ihan kiva kun on kaveri siellä, mutta miksei voi suoraan kertoa että tyttö haluaisi tulla samaan, että oispa kiva jos yhdessä voisivat alkaa harrastaa jne. Tuntuu oudolta että ensin utelee kauheasti ja yks kaks lapsi sitten ilmestyy sinne. Eikä tosiaan ole vain yksi yhteinen harrastus nyt kyseessä, vaan on jo useampaan ilmestynyt vuoden aikana! T. ap

Vierailija
10/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on tuollaisia reppanoita laumasieluja.

Vierailija
11/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo pitäisi ottaa kohteliaisuutena? Joku ihailee tyyliäsi ja kaikkea tekemistäsi? 

Vierailija
12/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia aikuisia ja lapsia, jotka tottuneet saamaan aina kaiken mitä haluavat.

Vierailija
13/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele, että lapsi harrastaa jotain mitä ei harrasta.

Vierailija
14/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittele ovelasti muita, todella hienoja kopioitavia, niin että jäät itse varjoon. Minionskalla menee sormi suuhun että entten tentten... :)

Vierailija
15/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella osalla ihmisiä ei ole luovuutta ja mielikuvitusta. Katsotaan mallia muilta. 

Vierailija
16/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä edes kiinnostaa?

Mulla oli lukiossa sellainen kaveri, joka osti aina samat vaatteet kuin mullakin. Loppujen lopuksi oltiin ihan identtisen näköisiä ja minusta se alkoi tuntua ihan idiootilta! Ärsytti kyllä tosi paljon. Omasta mielestäni toi on sellainen juttu, jota ei saisi tehdä.

Joo itse ei kyllä kehtaisi. Tuntuisi jotenkin nololta tuollainen apinointi.

Vierailija
17/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on tuollaisia reppanoita laumasieluja.

Onneksi sinä et ole, vaan käyt palstailemassa muualla kuin Suomen suosituimmalla keskustelufoorumilla nimeltä vauva.fi ja pukeudut kuten Andy McCoy, ettet vaan vahingossakaan sulaudu harmaaseen tavislammasmassaan.

Vierailija
18/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä yhdistää sama usko ja he jakavat samankaltaisen tulkinnan ihmisestä ja elämästä ylipäätään, totuus käsitys on heillä kaikilla yhteinen. Kyseessä ei siis sinänsä ole epävarmuudesta, vaikka kyllä joissakin tapauksissa siitäkin., mutta tällöin tämä epävarmuus ja itsensä epäily näyttäytyy eräänlaisena " hulluutena" ja " sairautena".

Vierailija
19/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua syytettiin kopsaamisesta. Totuus oli että olin ostanut tietyt vaatteet paljon ennen näitä syytöksiä. Kun näin kivan syyspaidan kesällä niin ostin sen mutta pidin sitä vasta syksyllä. Tutulla oli sama paita ja väitti minun kopioineen häntä vaikka olin siis ostanut paidan jo paljon aikaisemmin kaappiini :D

Erään lähipiirissä elävän olen nähnyt tutkailevan katseella ja hetken kuluttua ilmestyy hänelle samantyylisiä vaatteita. Kyse jo keski-ikäisestä henkilöstä.

Itse en kopioi rehellisesti sanoen ketään.

Vierailija
20/47 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen kaveri yläasteella ja lukiossa. Hirveästi häntä harmitti, kun hänen vanhempansa eivät kustantaneet kaverille samaa soittoharrastusta kuin minulla. Mutta joo, ärsytti kun toisella oli miltei identtinen vaatekaapin sisältö. Mulla oli pitkät, vähän kihartuvat hiukset. Hän ei saanut omia hiuksia kasvatettua kuin olkamittaiseksi. Jatkuvasti yritti saada mua luopumaan hiuksistani.

Jälkikäteen ihmettelen, miten jaksoin tuota perskärpästä. Mitään omaperäistä hänessä on, nyt ihan reilusti aikuisena matkii äitiään.