Miksi toisilla on kauhea tarve kopioida muita kokoajan?
Tyttärelläni on hoitopaikassa sellainen kaveri, jonka äiti ostaa sille aina samat mekot, haalarit, lelut jne, kun tyttärelläni. Lisäksi äiti utelee kaikki tyttäreni harrastukset ja kun olen ne mennyt kertomaan, niin tyttö ilmestyy aina vielä samoihin harrastuksiinkin! Huomaan, että omaa tytärtäni vähän ärsyttää etenkin se, että jos hänellä joku uusi mekko, niin samalla viikolla tällä kaverilla on identtinen uusi mekko jopa niin että ei enää halua käyttää omaa mekkoonsa. En tiedä haluaako tämä tyttö kaikki samat jutut, äitihän ne mekot kuitenkin ostaa ja utelee harrastukset ja ilmoittaa oman lapsensa samoihin.
Tiedän että ei ole niin vakavaa, ja oman tyttönikin pitää oppia sietämään yhtä sun toista, mutta en vaan ymmärrä, miksi jollakin vähän jopa pakonomainen tarve tehdä samat jutut kun toinen? Eikö voi keksiä jotain omaa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarmuutta omasta itsestä ja omasta identiteetistä. Ei tiedetä mitä halutaan, joten kopioidaan muilta. Mullakin oli kaveri, joka ärsyttävästi kyseli, mitä tekisin ja mitä ostaisin yms., ja sitten itse toteutti sen minkä sanoin.
Tämä saattaa pitää paikkansa. Itselläni on aina ollut aika vahva käsitys siitä mikä on oma juttu ja mikä taas ei. Huomaan, että lapseni ovat samanlaisia. Heillä on jo pienestä pitäen ollut oma käsitys omasta tyylistä, mitä haluavat harrastaa, eikä heitä toisaalta häiritse sekään että olisivat vähän erilaisia kuin muut. Sen takia minun on ollut välillä vaikeaa ymmärtää näitä, jotka kyselevät tosi tarkkaan mitä tehdään lomalla, mistä ostetaan seuraava asunto jne jne.
Jotkut jopa tekevät lapset samaan aikaan, kun kuullaan että toinen on raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävarmuutta omasta itsestä ja omasta identiteetistä. Ei tiedetä mitä halutaan, joten kopioidaan muilta. Mullakin oli kaveri, joka ärsyttävästi kyseli, mitä tekisin ja mitä ostaisin yms., ja sitten itse toteutti sen minkä sanoin.
Tämä saattaa pitää paikkansa. Itselläni on aina ollut aika vahva käsitys siitä mikä on oma juttu ja mikä taas ei. Huomaan, että lapseni ovat samanlaisia. Heillä on jo pienestä pitäen ollut oma käsitys omasta tyylistä, mitä haluavat harrastaa, eikä heitä toisaalta häiritse sekään että olisivat vähän erilaisia kuin muut. Sen takia minun on ollut välillä vaikeaa ymmärtää näitä, jotka kyselevät tosi tarkkaan mitä tehdään lomalla, mistä ostetaan seuraava asunto jne jne.
Jotkut jopa tekevät lapset samaan aikaan, kun kuullaan että toinen on raskaana.
Haha, meillä sukulaiset tehneet tätä. Joka kerta kun ovat kuulleet että odotan, niin ovat itsekin laittaneet pulla uuniin. Jotta eivät jäisi vähemmälle huomiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaa?
Mulla oli lukiossa sellainen kaveri, joka osti aina samat vaatteet kuin mullakin. Loppujen lopuksi oltiin ihan identtisen näköisiä ja minusta se alkoi tuntua ihan idiootilta! Ärsytti kyllä tosi paljon. Omasta mielestäni toi on sellainen juttu, jota ei saisi tehdä.
Eivitsi tosi raivostuttavaa ja NOLOA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaa?
Mulla oli lukiossa sellainen kaveri, joka osti aina samat vaatteet kuin mullakin. Loppujen lopuksi oltiin ihan identtisen näköisiä ja minusta se alkoi tuntua ihan idiootilta! Ärsytti kyllä tosi paljon. Omasta mielestäni toi on sellainen juttu, jota ei saisi tehdä.
Mulla oli vähän samanlainen kaveri. Hän myös pokaili aina samoja miehiä, joista itse kerroin olevani kiinnostunut! Ehkä hän olisi halunnut oikeasti olla minä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaa?
Mulla oli vähän samanlainen kaveri. Hän myös pokaili aina samoja miehiä, joista itse kerroin olevani kiinnostunut! Ehkä hän olisi halunnut oikeasti olla minä 🤣
Joo ihan varmasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaa?
Ei kyl
Mistä tuollainen johtuu? Kasvatuksesta?