Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen pettymys mielenterveyshoitoa kohtaan

Vierailija
02.09.2022 |

Siskollani todettiin psykoosi viime vuonna, ja hänelle määrättiin siihen osastolla lääkitys jota jatkettiin avohoidossa injektiomuotoisena. Hänen piti siis hakea injektio apteekista ja mennä sen jälkeen hoitajan piikitettäväksi.
Lääkkeestä tuli hänelle kuitenkin jo alussa niin hirveät haitat että hän halusi lopettaa sen. Hänen keskittymiskykynsä katosi lähes täysin, hän ei pystynyt istumaan paikallaan, nukkuminen muuttui hyvin huonoksi ja hänellä oli erikoisia pakkoliikkeitä kasvoissaan. Hän ei pystynyt enää edes käymään töissä ja sulkeutui kotiinsa kun ei nykivien kasvojensa takia kehdannut enää liikkua missään.
Silti lääkitystä jatkettiin ja haitat kuitattiin sillä, että ne pitää vain hyväksyä (!)
Olen niin vihainen tästä. Sisko on nyt omalla päätöksellään lopettanut injektiot ja saanut haitat loppumaan, mutta psykiatrit yrittävät siitä huolimatta painostaa häntä ottamaan jonkun toisen lääkkeen käyttöön (injektiomuodossa, totta kai). Hänet on jopa haettu kotoa lääkärin arvioitavaksi, mutta päästetty onneksi menemään.
Olin aiemmin kuvitellut että psykoosia hoidettaisiin sellaisilla lääkkeillä jotka mahdollistaisivat normaalin elämän. Mutta näköjään todellisuus on aivan eri.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei. Neuroleptit on ihan hirveää myrkkyä ja voi tehdä pysyvästi työkyvyttömäksi.  Se psykoosin uusiminen on vähän siinä ja siinä. Oliko jokin tietty kemiallinen aine, sairaus, sairauden hoito esim lääke joka laukaisi psykoosin, ehkä elämäntilanne jonka kuormitus oli liikaa vai mistä se tuli? Ihan kaikkeen hoitavan tahon aivopesuun ei kannata mennä. Ja todellakin lääkityksen pitäisi nostaa työkykyä, ei tuhota sitä joten sellaista lääkettä ei pidä ottaa. 

Olet oikeassa! Mitään psykoosisairauksia ei ole olemassakaan ja jos diagnoosin saa, kaikki paska mitä elämässä tulee vastaan leimataan vain sairauden oireeksi, eikä poliisisuojeluakaan saa, vaikka tulisi tappouhkauksia, vainoamista ja digitaaliväkivaltaa vastaan tai jos naapurit häiriköivät ja uhkailevat niin, että stressaa itsensä miltei kuoliaaksi, eikä nuku sen takia tai sitten on tullut joskus vedettyä niin kovat kännit, vaikka vedin kovaa urheilutreeniä, kun en enää kestänyt vainoamista, että sekosin. Mun sekoilut ovat johtuneet vainotuksi tulemisesta ja sitä ei suomalainen paskastivointiyhteiskunnan mielenterveyssektori usko tai oikeastaan rehellisesti sanottuna halua myöntää, koska totuus olisi liian raaka. Lääkkeistä ei ole apua vaan vaikeat elämäntilanteet tulee ratkaista ja hoidon tulee olla lääkkeetöntä. Minun potilastietoni pitäisi oikeastaan polttaa roviolla, koska 90% siitä on puhdasta roskaa.

Ottakaa vaikka itse selvää. Ihmiset selviävät lääkkeettä paremmin ja psykoosiriskikin on pienempi kuin lääkkeillä hoidettaessa, jolloin masentuu, lihoo, väsyy rättiväsyneeksi, jolloin jaksaa vain mennä nettiin sängynpohjalla maatessa. Lääkkeet tulee vain lopettaa hyvin pienin annosmuutoksin mielellään vuoden säteellä, ei nopeammin, ettei tule lääkkeiden vieroitusoireena psykoosia, kuten minullakin on tullut tuonkin takia muutaman kerran. 

T: Antti Lain.e

Vierailija
102/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen mielenterveyshoito tuntuu pitkälti perustuvan sille ajatukselle, että tärkeintä ei ole suinkaan potilaan hyvinvointi, vaan ympäristön. Ei siellä ketään haittaa jos potilas lääkitään sängynpohjalle, koska silloin ei jaksa vaatia itselleen oikeuksia ja hoitoa, eikä ikävästi ole kadulla häiritsemässä kunnon kansalaisia. 

Tämä, lisäksi on unohdettu luonnon ja eläinten parantava vaikutus mielenterveysasioissa. Mielisairaalat rakennettiin kauniille luonnonpaikoille. Yksi tärkeä osa mielenterveyden hoitoa oli liikunta. Hermosto toipuu liikunnan avulla. Nyt ajatellaan että lääkkeet hoitavat. Lääkkeet eivät hoida mitään vaan turruttavat ihmisen mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja minulla on mukamas mania ja sitä pitäisi hoitaa jollain natriumvalproaatilla kun olen ollut syntymästäni lähtien sitkeä ja sisukas liikkuja ja vilkas ja utelias ja juttelen mielelläni vieraille ihmisille ja tervehdin heitä. Se on normaalia ja syntymäominaisuus, jota ei ole kyetty aina tappamaan edes lääkkeillä vaan kiipeilin Saksassakin vaan sitkeästi vuorille. Suomessa se olisi "maniaa"!

Eihän tuotakaan lääkettä pitäisi syöttää kenellekään, koska se aiheuttaa ainoastaan lihomista, impotenssia ja mm. maksatulehdusta ja kymmeniä muita haittavaikutuksia. Sillä ei ole edes todettua tehovaikutusta, kuten ei ole todettu olevan masennuslääkkeilläkään, joilla on ainoastaan todettuja haittavaikutuksia.

Potilasta ja hänen kokemuksiaan ja hänen olotilaansa ei oteta edes psykiatriassa huomioon vaan alan "ammattilaiset" "tietävät" paremmin asiakkaan kulloisenkin olotilan. Psykiatria pitäisi lakkauttaa kokonaan. Se aiheuttaa vain miljardeja tappiota Suomen julkiselle sektorille, eikä tuota mitään. Koko Suomen valtion alijäämä katettaisiin psykiatrian lakkauttamisella ja potilaiden hoitamisella oikeasti terveiksi.

Vierailija
104/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko oikeesti tulla hakemaan avohoito potilaan kotoo jos ei saavu injektiolle

Vierailija
105/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiko oikeesti tulla hakemaan avohoito potilaan kotoo jos ei saavu injektiolle

Näinhän ne tekee. 

Vierailija
106/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on diagnoosina paranoidinen skitsofrenia enkä syö mitään lääkkeitä. Lopetin ne aikoinaan ominpäin. Minua ei kuunneltu pätkääkään ja hoettiin joka helvetin asiaan, että olen sairauden tunnoton. En ikinä suostuisi mihinkään injektioihin. Muuttaisin vaikka ulkomaille ennemmin. Minä voin loistavasti ja olen täysin työkykyinen. Ollut jo 15 vuotta. M37

Tuskin sinulla on sitten muuta ollut kuin väärä diagnoosi. Silloin ei ole mikään yllätys kun lääkkeet ei toimi ja pärjää vallan mainiosti ilman lääkityksiä. Ja tämäkin on valitettava ilmiö, että hoitotaholle on tärkeämpää toteuttaa omia ideoitaan henkilön hoidosta sen sijaan että keskittyisi siihen mikä on todellisuus ihmisen elämässä.

Pistän koko Lahden seudun kurkusta väkisin alas totuuden, että nämä höpösairaudet, mitkä harhaluuloisuudet, skitsoaffektiiviset ym. ovat vain muiden minuun kohdistamien sekoilujen ja vainoamisen tuotetta. Ihmiset elävät todellakin ilman lääkkeitä. Jo John Nash Junior lopetti lääkkeet vuosikymmeniä sitten ja hänellä oli muka skitsofrenia.

Itsehän ovat täällä Suomessa minulle väkisin syöttäneet diagnoosit ja leimanneet nuppivikaiseksi ja se sekoitti koko elämäni ja "puoli Suomea" on sekoillut tähteni ja sotkeneet minun asioideni lisäksi muidenkin asiat ja moni jopa omat asiansa, tyhmiä kun ovat.

Vierailija
107/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen mielenterveyshoito tuntuu pitkälti perustuvan sille ajatukselle, että tärkeintä ei ole suinkaan potilaan hyvinvointi, vaan ympäristön. Ei siellä ketään haittaa jos potilas lääkitään sängynpohjalle, koska silloin ei jaksa vaatia itselleen oikeuksia ja hoitoa, eikä ikävästi ole kadulla häiritsemässä kunnon kansalaisia. 

Tämä, lisäksi on unohdettu luonnon ja eläinten parantava vaikutus mielenterveysasioissa. Mielisairaalat rakennettiin kauniille luonnonpaikoille. Yksi tärkeä osa mielenterveyden hoitoa oli liikunta. Hermosto toipuu liikunnan avulla. Nyt ajatellaan että lääkkeet hoitavat. Lääkkeet eivät hoida mitään vaan turruttavat ihmisen mielen.

Saksassa moni mielisairaala on linnassa (oikeassa sellaisessa, ei vankilassa) ja sen pihalla "pöpit" vähän hoitavat linnan pihan puutarhaa niin paranemistulokset ovat Suomea parempia.

Luonto, eläimet ja liikunta tosiaan auttavat ja hyvät ihmissuhteet. 

"Lääkkeet eivät hoida mitään vaan turruttavat ihmisen mielen." Tässä olet täysin oikeassa. Ne lääkkeet eivät ole kehittyneet vuosikymmenissä mihinkään, vaan ne on suunniteltukin kemialliseksi lobotomiaksi, eli lamauttamaan ihmisen aivotoimintaa ja kehoa. Ne myös lyhentävät ihmisen elinikää 20 vuotta, aiheuttavat kehon rasvoittumista, lihomista, kamalaa väsymystä, lähes kaikille miehille impotenssia ja naisten seksuaalitoiminnotkin tuhoutuvat.

Vierailija
108/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, voimia teille! Psykiatria tuntuu olevan heikoissa kantimissa, lääkäriä ei pääse tapaamaan ja hoitajat eivät muista potilaitaan. Lääkkeistä tulee mullekin lähinnä humalainen olo, en ole uusimillakaan huomannut ahdistuksen lievittyvän. Välillä niin tokkurassa ettei uskalla edes pyörällä ajaa. Lääkityksen ja hoidon seuranta on ihan surkeaa, ei voi keskustella lääkärin kanssa kun ei saa aikoja, edes puhelimella. Nyt olisi tärkeää että joku lääkäri arvioisi hänet, mene vaikka mukaan tukihenkilöksi. Psykoosejakin on niin monenlaisia ja uusiutuminen yksilöllistä. 

Olen elämäni aikana harrastanut paljon pyöräilyä ja maastopyöräilyä, mutta minäkin jäin sängyn pohjalle, enkä pystynyt ajamaan edes polkupyörällä, kun se olisi ollut vaarallista.

T: Antti Lain.ne

Vierailija
109/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toiminut Abilify Maintena- lääke hyvin , jo pian 6 v. Kaksi psykoosia aiemmin ollut.

Vierailija
110/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Jos potilas haluaisi lopettaa lääkkeet päästäkseen sieltä sängyn pohjalta pois, se on hoitotahon mielestä kauheaa ja kiellettyä. Ei missään tapauksessa saa edes haaveilla opinnoista, työelämästä tai mistään muustakaan, kyllä päivätoimintakerhon ja injektiokäyntien pitää riittää elämän sisällöksi.

Noista haaskalinnuista kannattaa pysyä kaukana.

Tuo päivätoiminta on kyllä aivan vihoviimeistä touhua jossa ihminen taantuu vammaisen tasolle. Minä oli

Minuakin on yritetty kaikenlaisiin ties mihin tapaamispaikkoihin, joissa pyörii vain narkkareita, vaikken ole koskaan edes kokeillut yhtäkään huumausainetta. Kieltäydyin, vaikka niitä yritettiin minulle useitakin väkisin tunkea kurkusta alas ja mua raahattiin sinne väkisin, koska minulla piti olla vastoin tahtoani sosiaaliopastaja, joka käyttää minua paikoissa, joissa voi sosiaalistua ja tavata ihmisiä! V.ttu mitä paskaa.

Vierailija
111/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä täällä vouhkaa lamaantumisesta ja haittavaikutuksista ja siitä miten lääkkeittä on parempi, eivät todennäköisesti sairasta skitsofreniaa tai muuta sellaista. Stoppaavat lähinnä päihdesekoilujaan.

Minulla ei ole mitään päihdesekoiluja enkä ole päihteiden väärinkäyttäjä. Ei ole psykoosiakaan ollut vaikka aloitettiin neuroleptilääkitys ja yhdessä vaiheessa niitä meni kolmekin samaan aikaan. Psykoottinen olen ollut vain näiden lääkitysten aikana.

Sama juttu! Kaikki tietävät, ettei minulla olisi näillä pienillä tuloilla tukevaa pörssisalkkua, jos ostelisin päihteitä. Eikä tällä lailla sijoiteltella rahojaan jopa mielisairaalassa, jos olisi oikeasti niin sekopää, kuin psykiatrit ja hoitajat väittävät.

Vierailija
112/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kehitä sitten itse parempi lääke, jossa ei ole sivuvaikutuksia.

Suurimmassa osassa tapauksia ei tarvita mitään lääkityksiä vaan trauma -ja käyttäytymisterapiaa.  Pitää ymmärtää, että meillä on yhteiskunta ja yhteisöt sairaita ja näistä johtuu yksilön pahoinvointi. Sitä ei mikään pilleri paranna, mutta yksilötasolla voi opetalla selvitymiskeinoja millä minimoi yhteiskunnan ja ympäristön vaikutukset itseensä. Se tarkoittaa mahdollisesti työpaik

Totta! T: Antti Lain.e

Vierailija
113/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on tehty kirja, "Tappava psykiatria ja lääkinnän harha". Psykiatria on pseudotiede.

Olisipa meilläkin käytössä skitsofrenian hoidossa toimivat keinot, kuten dialoginen malli. Mutta ei, syötetään potilaat sairaiksi lääkkeillä, jotka vievät toimintakyvyn ja latistavat tunne-elämän ja evätään toimivat hoitokeinot koska ei muka ole resursseja. Se on suuri ihmisoikeusrikkomus!

Totta! T: Antti Lain.e

Vierailija
114/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se se tapaus missä voitaisiin laittaa ranskalaisen vaivoin abour 10 syytekohtaa; Törkeä rikos?

Vierailija
115/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laine sukunimisiä on paljon paskakasoja. Huomannut valitettavasti!

Vierailija
116/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian tulevat hakemaan infektiolle jos ei mitään kuulu

Vierailija
117/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Jos potilas haluaisi lopettaa lääkkeet päästäkseen sieltä sängyn pohjalta pois, se on hoitotahon mielestä kauheaa ja kiellettyä. Ei missään tapauksessa saa edes haaveilla opinnoista, työelämästä tai mistään muustakaan, kyllä päivätoimintakerhon ja injektiokäyntien pitää riittää elämän sisällöksi.

Noista haaskalinnuista kannattaa pysyä kaukana.

Tuo päivätoiminta on kyllä aivan vihoviimeistä touhua jossa ihminen taantuu vammaisen tasolle. Minä oli

Valitettavasti joillekkin lääkkeet ainut mikä pitää kunnossa. Riippuu niin paljon ihmisestä

Vierailija
118/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tyttöystävälle lääkkeet toimii, toki vegaani kun on niin se varmaan selittää miksei haittavaikituksia oo niin paljoa. Tärkeintä on terapia ja oppia tuntemaan omat rajat. Lääkkeet ei sais olla ainut ratkasu

Niin ja ei päihteitä. 

Vierailija
119/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrit tykkävät myös tuputtaa ja painostaa ihmisiä joilla ei edes ole psykoosia tai skitsofreniaa syömään psykoosilääkkeitä. Mahdollisista haittavaikuksista eivät mitään kerro etukäteen tai jos kertovatkin niin vähättelevät niitä. Söisivät itse niitä myrkkyjä ja kärsisivät haittavaikutuksista ennen kuin potilaille yrittävät pakottaa.

Parhaimmillaanko vain kerrotaan jo haitoista jotain. Kerrotaan jo se oirekuva, millä hetimiten kokeilulääkitys keskeytettäisiin (tavoite: pieni lääke annos aktivoimaan, dopamiinia nostamaan (muita lääkkeettömiä keinoja on ihmisten nähtävästi itse etsittävä muualta, kun niitä ei ole hetimiten terveydenhuollolla tarjolla, ainakaan aina) eli ei ole tarkoituskaan vaikuttaa mihinkään psykoosioireeseen vaan matalaan mielialaan (eikä adhd lääkettäkään taida saada kokeiltavaksi ennen dg edes osastohoidosta ), johon ei ole löytynyt apua mistään masennuslääkkeistä). 

Vierailija
120/133 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen ympäristön henkilön pahoinvointi on ok, että yhden ei tarvitse ottaa lääkkeitään? Psykoosi on erittäin raskasta myös potilaan läheisille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi