Kuinka monta tuntia sinulla on perusarkipäivänä vapaata aikaa?
Itse työskentelen 8 tuntia ja nukun 7 tuntia vuorokaudessa. Kotitöihin ja lasten kuskailuihin menee noin 2 tuntia. Työmatkoihin yhteensä 40 minuuttia. 6 tuntia ja 20 minuuttia jää kaikkeen omaan kivaan. Miten sulla?
Kysyn tätä koska tuntuu et useilla nelikymppisillä ei jää aikaa mihinkään omaan. Jos sulla on niin, niin mihin se aika menee?
Kommentit (308)
24 tuntia vuorokaudessa. Olen tyytyväinen elämääni. Teen päivittäin, mitä kulloinkin mieliteot ovat ja millä moodilla olen. Olen ansainnut tämän. Elämä on ihanaa.
Työpäivä 8 h.
Työmatkat yhteensä 2 h päivässä.
Tarvitsen 8 h unta. (Fyysisesti raskas työ.)
En laske vapaa-ajaksi mitään, mikä on pakko tehdä arjessa pärjäämisen takia, esim. töihin valmistautuminen aamulla, ruoanlaitto, syöminen, suihku, seuraavan työpäivän valmistelut. Nämä ovat edellytys sille, että pysyn hengissä ja pystyn tekemään työtäni.
Vapaa-aikaa, jolloin voin tehdä mitä ikinä lystään, jää n. 2 h, klo 17-19.
Vierailija kirjoitti:
Työpäivä 8 h.
Työmatkat yhteensä 2 h päivässä.
Tarvitsen 8 h unta. (Fyysisesti raskas työ.)
En laske vapaa-ajaksi mitään, mikä on pakko tehdä arjessa pärjäämisen takia, esim. töihin valmistautuminen aamulla, ruoanlaitto, syöminen, suihku, seuraavan työpäivän valmistelut. Nämä ovat edellytys sille, että pysyn hengissä ja pystyn tekemään työtäni.
Vapaa-aikaa, jolloin voin tehdä mitä ikinä lystään, jää n. 2 h, klo 17-19.
Näköjään vauvafi ei ymmärrä 1/2-merkkiä kun jäivät puuttumaan julkaistusta viestistäni. :D
Eli siis työpäivä 8 h 30 min, ja tarvitsen unta 8 h 30 min.
24 tuntia päivässä. Osa menee kyllä nukkumiseen.
Luin ett persaukisenpäivä = )Tänään koko päivä vapaata, toisin muutosta voi tulla nopealla aikataululla.
Huomenna taas mennään. Liika vapaa ei ole hyväksi, tasaseen jakaa hommia, yrittää selvitä päivä kerrallaan.
Aamutoimet 0,5h
Työmatka 1,5h
Töissä 8,5h
Kotimatka 1,5h
Ruuanlaitto, pyykinpesu, kauppareissu, joku muu asianhoito 2h
OMAA AIKAA 1h
Yöunet 9h
Kahdeksan tunnin työpäivästä teen yleensä noin 3-4 tuntia töitä, loppu menee omia juttuja tehdessä.
Vapaata vuorokaudessa jää siis noin 20 tuntia. Nukkuminenhan on vapautta parhaimmillaan kun ei pyöri nekään asiat päässä mitkä valveilla vaivaa.
Nukkumisen jälkeen 17 tuntia, vaikka onhan se nukkuminenkin vapaata. Loppuajan käytän miten huvittaa, mutta 2-4 tuntia yleensä liikuntaan.
Ei ole töitä niin aikaa on.Vuokrajupakassa meni muisti, niin odotan eläkettä. Tulee aika pitkä odotus.
Tukia en ole nostanut eikä omistuskämppään saisikaan.
Xb
Työttömänä omaa aikaa 24h vuorokaudessa, lasken omaksi ajaksi nukkumiset ja kotityöt sun muut "pakolliset" tietenkin. Voinhan tehdä ne silloin kun huvittaa tai jättää vaikka väliinkin.
Aikaa? sitä on 24 tuntia päivässä.
Kuten kaikilla muillakin.
Aina vapaalla. Olen nuori eläkeläinen. Opiskelen kyllä ja gradu on kesken, joten sitä teen tunnin pari päivässä ja urheiluihin menee 2-3 h per päivä.
5 h ja sitten on mentävä nukkumaan.
n. 10 -12 tuntia unta, muun ajan laiskottelen eri tavoin. Luen mm. Aadolfin Taisteluni-teosta ja innoittavia tarinoita Saksan Kansallissosialistien uroteoista. Joskus ajelen taksikyydillä katselemassa köyhien yrityksistä selviytyä ja käyn Suomalaisella klubilla aterioimassa sekä kahvilla ja konjakilla.
Töissä oloksi lasketaan yleensä 8 tuntia, mutta työajattomassa työssä menee eri tavalla (tosiasiassa teen ne 8 tunnin asiat 4-5 tuntiin, vastaavasti teen sitten illalla tai lauantaina ja sunnuntaina ilman erilliskorvauksia kaikki työt) ja nukun aina 8-10 tuntia, niin omaa aikaa jää noin 9 tuntia, jopa enemmän. Tietenkin laitan päivittäin ruokaa mutta se on minulle suuri ilo eikä mikään pitää tehdä. Sellainen on päivän kulku. Lapsia en ole halunnut rasitteeksi, koska en halua tinkiä yhdestäkään omasta tunnista, enkä halua kysellä mitä kuka haluaa tehdä ja syödä tai milloin. Näin on siis parasta kaikille.
Ihan niin paljon, että pää räjähtää.
8 h nukkumista, 8 h töitä ja 8 h vapaata.