Kuinka monta tuntia sinulla on perusarkipäivänä vapaata aikaa?
Itse työskentelen 8 tuntia ja nukun 7 tuntia vuorokaudessa. Kotitöihin ja lasten kuskailuihin menee noin 2 tuntia. Työmatkoihin yhteensä 40 minuuttia. 6 tuntia ja 20 minuuttia jää kaikkeen omaan kivaan. Miten sulla?
Kysyn tätä koska tuntuu et useilla nelikymppisillä ei jää aikaa mihinkään omaan. Jos sulla on niin, niin mihin se aika menee?
Kommentit (308)
Nukun noin 8 tuntia, olen töissä noin 8 tuntia ja loppu on omaa aikaani, johon sisältyvät ruokailut, siivoukset, siirtymät paikasta toiseen, lukeminen, tv:n katselu, ulkoilu, navan kaivaminen, peseytyminen ja mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
16 tuntia. Lopun ajan nukun.
Lopunaikana pitäisi valvoa eikä nukkua, sillä emme tiedä päivää emmekä hetkeä, jona Herramme tulee.
Työt 8, uni 8, työmatkat 30min, eli 7,5 jää aikaa tehdä mitä huvittaa
Nukun 7-8 h ja työpäivät on noin 8h, en laske omaksi vapaaksi ajaksi töihin valmistautumista juurikaan. Mutta noin 5h varmaan jää päivittäin omaa aikaa periaatteessa :)
Työpäivinä omaa aikaa on 0 tuntia/vrk. Työpäivä 8h, työmatkat ja kotityöt ruuan laittoineen, lapset, nukkumaan klo 22.00. Siinä se. Omaa aikaa on arki-iltoina erikseen järjestettävä, normaalisti sitä ei ole. Nin kauan kun lapset on pieniä, omaa aikaa ei juuri ole viikonloppuisinkaan. Ja, en ole yh, mutta mies on paljon työmatkoilla.
Minulla ei ole vapaata aikaa kuin 24 tuntia vuorokaudessa. Olen nimittäin itsellinen työeläkeläinen. Nukun siitä 8-10 tuntia, ruokailupuuhiin menee 1-2 tuntia ja lopun ajan käytän kauniisiin ajatuksiin.
Noin 2 tuntia.
Aamutoimiin ja työpäivään menee 9 tuntia, sitten lapsen haku päiväkodista, leikkipuisto, ruoka, iltatoimet ja nukutus yhteensä 5 tuntia, 21-23 omaa aikaa ja sitten nukkumaan.
Viisi tuntia joka päivä on omaa aikaa. Se on siis aikaa jolloin voin laiskotella. Arvostan omaa aikaa muiden edelle.
Työpäivä normaalisti 8-9h, työmatkat reilu 4,5h, nukkuminen 7h. Vapaa-aikaa max. 3h, koska aamulla töihin valmistautumiseen menee vajaa tunti. Kaikki elämän osa-alueet kärsii tästä. Ja silti töissä pitäisi tehdä sata kertaa enemmän töitä. Valtiolla töissä. Ja tuo vasta tavallinen päivä. Välillä työpäivät venyvät 11 tuntisiksikin ja siihen päälle tuo 4,5 h työmatkat/päivä.
N32
Lapset vielä niin pieniä että nukahtavat 20.30, itse meen nukkumaan 23-24 välillä, eli iltaisin omaa aikaa muutama tunti.
Aamuisin herään puoli tuntia ennen lapsia, 15-20min omaa aikaa selata puhelinta.
Kerran viikossa oma harrastus töiden jälkeen, tuun kotiin noin iltaseitsemältä, eli siinäkin oli ainakin 3 tuntia omaa aikaa.
Lisäksi 1-2 kertaa viikossa lenkki tms oma meno, miehen kanssa sopien, noin 30-90min tarpeen mukaan.
Eli johan tosta kertyy keskimäärin ainakin 4 tuntia vapaata joka päivälle?
Herään kahdeksalta, 8:50 lä'hden töihin. Jos tulen suoraan kotiin olen kotona 13:10. Nuukkumaan menen noin 22:30-23;00 aikoijhin. Laskekaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää juuri ollenkaan omaa aikaa. Nukun 8 tuntia, työpäivä kestää 8-9 tuntia, työmatkat yhteensä tunnin. Siitä tulee 17-18 tuntia. Jäljelle jäävät 6-7 tuntia menevät: n. 2h yhteensä aamu+iltahommiin (petaukset, oma suihku, lasten hommat, aamu- ja iltapalat), noin tunti päivälliseen. Jäljelle jää 3-4 tuntia. Se menee siivoukseen ja muihin kotihommiin, lasten harrastuskuskauksiin ja lasten läksyissä auttamiseen. Yhdellä lapsella on oppimisvaikeuksia ja meillä menee yleensä pari tuntia läksyihin hänen kanssaan. Ei sitä aikaa vaan sitten jää. Yleensä nipistän puoli tuntia omaa aikaa uniajasta. Kuten juuri nytkin teen.
Kannattaa jättää palstailu pois, niin jää huomattavasti enemmän vapaata.
Työskentelen viikossa 2 tai 3x 12h yövuorot. kaikki muu aika on sitten itselle. Nukun kun nukuttaa, kellonaikaan katsomatta. Kyllä, joskus myös töissä. Klo 04-06 on hyvä väli, kun asiakkaat nukkuu varmasti.