Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 39 ja tulin raskaaksi heti

Vierailija
01.09.2022 |

Siis heti, kun jätimme ehkäisyn pois. Eikä edes yritetty lasta vielä, vaan sovittiin, että aletaan yrittämään puolen vuoden päästä ja annetaan ensin mun kehon rauhassa toipua pillereistä. Iloinen yllätys tietenkin, kun olin varautunut, että jopa lapsettomuushoitoihin ehkä pitää mennä. Miksi väitetään, että tämän ikäiset ei tule helposti raskaaksi?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.

Itse olen 44 ja omat lapset jo aikuisia ja omillaan. En voisi kuvitellakaan,tähän pikkuvauvaa.

No hän voisi. Vai oletatko, että kaikki naiset ovat täysin samanlaisia kuin sinä?

Mitä? Mulla sama tilanne ja en oleta mitään, mutta saan sanoa mielipiteeni. Mitä ihminen tekee melkein 40v "teineilyllä"? Sit lapsia ja hienoa, että onnistui heti, mutta tuossakin oletus, että lapsettomuushoitoihin mennään. Melkein 40v ollut aikaa miettiä asiaa, mutta ei ole saanut mitään aikaan. Kaveri oli mummo tuossa iässä. Toiset vaan luulee olevansa kuolemattomia. Hyvää tuuria, että hommat sujuu, mutta ei se mikään itsestäänselvyys ole. Tai että millä todennäköisyydellä näkee pidemmälle? Kaikille voi sattua mitä vaan huomenna, mut on se meillä "normaaliin" aikaan lapset tehneillä suurempi todennäköisyys nähdä myös lapsenlapset, hoitaakin heitä, yms. Ei tarvitse olla samanlainen kuin minä, mutta ei tarvitse myöskään tulla sanomaan, että mulla ei olisi oikeutta mielipiteeseen.

Sä olet juuri tyypillinen helposti nuoremmalla iällä lapsensa saanut joka ei tajuta, että ei kaikki saa lapsia noin vain eikä ole sitä teini-iässä löydettyä puolisoa. Et ymmärrä, että ei ole aina omista valinnoista kiinni, että lapsia ei ole aiemmin tullut. 

Ei pitäisi kaivella sun persustaa jos kaikki ei saa lapsilukua täyteen alle 30-vuotiaana joka varmaan oli sunkin raja lasten saamiselle kuten teillä pätijöillä yleensä on. Samalla kuvitellaan, että on joku ihme oikeus päättää muiden asioista.

Vierailija
82/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia, olisi kuitenkin kannattanut viettää turvakuukausi ehkäisyn jättämisen jälkeen.

Mutta paljon onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35- vuotiaalla riski saada Downin syndroomaa sairastava lapsi on noin 1:250. Tuon ikävuoden jälkeen riski alkaa kasvaa, ja 40-vuotiaalla riskiluku on jo 1:100. Edellinen Down-raskaus nostaa myös riskiä aavistuksen, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen taipumus.

Törkeää pelottelua, meillä on neuvolat ohjeistamassa tulevia äitejä, teitä ilo peilaajia ja mahdollisesti pelkojen aiheuttajia ei kaipaa kukaan.

Vierailija
84/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt joskus, että kuinkahan helposti raskautuisin. Ikinä en ole syönyt mitään hormonaalisia valmisteita, enkä käyttänyt muitakaan kehon sisäisiä ehkäisykeinoja. 

Hormonitoiminta lakkasi rajun laihtumisen myötä n. 6 vuotta sitten, mutta periaatteessa olen vielä fertiilissä iässä. Jos hormonitoiminta vielä joskus elpyy, niin mahtaakohan olla riskinä, että raskaudun vahingossa?

Vierailija
85/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuuullut, että helpoiten tulee raskaaksi heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Ekaa raskautta sain yrittää kuukausia. Toisen raskauden yritys alkoi heti pillereiden jälkeen ja tulin heti raskaaksi.

Itselläni on mennyt poikkeuksetta niin että pillerien lopettamisen jälkeen kierto toimii kahden kolmen kierron ajan ja sen jälkeen ei tapahdu yhtään mitään kuukausiin.

Vierailija
86/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulee kyllä hetikin kun mies ruiskii mällit naisen pimppiin. Ei voi olla yllätys.

Vierailija
87/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt joskus, että kuinkahan helposti raskautuisin. Ikinä en ole syönyt mitään hormonaalisia valmisteita, enkä käyttänyt muitakaan kehon sisäisiä ehkäisykeinoja. 

Hormonitoiminta lakkasi rajun laihtumisen myötä n. 6 vuotta sitten, mutta periaatteessa olen vielä fertiilissä iässä. Jos hormonitoiminta vielä joskus elpyy, niin mahtaakohan olla riskinä, että raskaudun vahingossa?

Jos harrastat seksiä tai käyt hedelmöityshoidoissa, ei muuten. Myös Ap:lla oli puoliso, pelkkä hormonien pois jättäminen ei ollut syynä.

Vierailija
88/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35- vuotiaalla riski saada Downin syndroomaa sairastava lapsi on noin 1:250. Tuon ikävuoden jälkeen riski alkaa kasvaa, ja 40-vuotiaalla riskiluku on jo 1:100. Edellinen Down-raskaus nostaa myös riskiä aavistuksen, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen taipumus.

Eli 40-vuotiaalla ei-downin todennäköisyys on 99:100.

Eli yksi ihminen sadasta, kyllä. Todella pieni riski vielä.

Ja kun osuu omalle kohdalle niin se on 100%. Ei se lapsi ole mikään prosentin osa. Kannattaa miettiä sekin.

Kannattaa miettiä sekin, että se yhtä lailla sataprosenttinen down voi tulla myös 25-vuotiaalle äidille.

Noin on. Työkaverin sisar sai down- lapsen nuorena ja meillä kenelläkään ei ole tiedossa iäkkäämpiä äitejä, joilla olisi down tai muu vamma. Tiedämme kyllä iäkkäämpiä ( n 40v ja paljon yli) äitejä paljon.

Terveiset synnytysosastolta.

Vierailija
89/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan siksi, että se on kuitenkin tieteellisesti todistettu, että tuolla iällä on vaikeampi raskautua. Onnea teille! En missään nimessä pidä 39-vuotiasta liian vanhana, mutta tuntuuhan se hassulta, kun oma esikoinen on jo aikuinen.

Ja saanen arvata, että olet jo mummikin?

Aika Wt meno.

Vierailija
90/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin elintavat tässä huomioon enemmän kuin iän, että onko kroppa oikeasti iän mukainen vai vanhentunut ennen aikojaan, esim. tupakoinnin, alkoholin ja muiden huonojen elintapojen kautta.

Meillä miehen kanssa oltiin molemmat 30+, mutta molemmat lapset tärpänneet toisesta tai kolmannesta kierrosta. Myös ensimmäinen yritis, joka oli kohdunulkoinen raskaus tärppäsi kolmannesta kierrosta. Ne ekat kaksi kiertoa ei ajoitus osunut kohdilleen ovulaation kanssa, eli ei yrittämällä yritetty. Ne milloin on ajoitettu yritys ovulaation aikaan eikä vain jonnekin sinnepäin, on tarrannut matkaan aika sutjakasti. Minäkin olin varautunut pitkään yrittämiseen, mutta ei ihan kauhean suurta yritystä vaatinut. Ajattelin, että jospa vaikuttaa tosiaan ne elintavat, kun ei tupakoida eikä käytetä alkoakaan kuin harvoin ja silloinkin vähän tai vähintääkin hyvin kohtuullisesti. Ylipainoa vain vähän minulla, miehellä ei lainkaan. Hyötyliikuntaa päivittäin, ravinto sinnepäin.

Voi se tietysti olla geenitkin. Oma äitini sai minut ilmeisesti aika lailla ekasta yrityksestä 34-vuotiaana, mutta sitten se hedelmällisyyden raja taisi tulla vastaan, kun veljeäni yrittivät monta vuotta ennen kuin saivat hänet 38-vuotiaana (isäni tässä vaiheessa jo yli 40). Tämän takia mietin vähän, että jos sitä haluaisi kolmannen lapsen, pitäisi hankkia kun nämä nykyiset on kouluiässä, mutta siinä vaiheessa olen itse jo lähemmäs 40, joten saattaa jäädä saamatta. Voi toki olla, etten enempää haluakaan.

Aika suoraviivaista ajattelua.. Olen normaalipainoinen, en juo enkä polta. Harrastan säännöllisesti liikuntaa, syön monipuolisesti, kaikki veriarvot kohdillaan. Lasta on toivottu 10 vuotta, täytän kohta neljäkymmentä eli toiveeksi taitaa jäädä. Toisilla tärppää heti, toisilla ei koskaan. Ei siinä paljon elintavat auta kun paska nakki osuu omalle kohdalle. Ole onnellinen lapsistasi mutta älä ala pätemään omilla lapsentekotaidoillasi, et ole onnistunut elämään yhtään sen paremmin kuin me muutkaan, sinulla vain oli parempi tuuri.

Jos on todettu, että miehelläsi on normaali siittiöiden tuotanto ja niiden elinikä, niin löytyy vielä yksi syy miksi ei raskaus onnistu.

Tätä ei liene virallisesti todettu, mutta ihmisten ph: t vaikuttavat myös. Ennen sanottiin, että ph: t hylkivät toisiaan. Siitä on useilla esimerkkejä.

Ei tule lasta vaikka on oltu yhdessä ilman ehkäisyä kymmeneen vuoteen. Ero ja uusi suhde ja pian ollaankin raskaana. Noin kävi minun sukulaiselle ja ensimmäisessä miehessä ei löytynyt vikaa.

Vierailija
91/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 31 täyttänyt juuri. Ollut hormonaalisella ehkäisyllä viimeksi viime syksynä. Harrastanut vauva mielessä seksiä viime huhtikuusta lähtien ja ei ole napannut. Kiva, jos sait heti ensimmäisestä.

Niin no ei se sinun iästäsi ole kiinni.

Vierailija
92/92 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tulin 39 raskaaksi ihan eka yrittämällä. Vähän liian helppoa oli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi