Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 39 ja tulin raskaaksi heti

Vierailija
01.09.2022 |

Siis heti, kun jätimme ehkäisyn pois. Eikä edes yritetty lasta vielä, vaan sovittiin, että aletaan yrittämään puolen vuoden päästä ja annetaan ensin mun kehon rauhassa toipua pillereistä. Iloinen yllätys tietenkin, kun olin varautunut, että jopa lapsettomuushoitoihin ehkä pitää mennä. Miksi väitetään, että tämän ikäiset ei tule helposti raskaaksi?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.

Itse olen 44 ja omat lapset jo aikuisia ja omillaan. En voisi kuvitellakaan,tähän pikkuvauvaa.

No hän voisi. Vai oletatko, että kaikki naiset ovat täysin samanlaisia kuin sinä?

Vierailija
42/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP teethän kaikki testit. Tossa iässä down tosi yleistä??!!!! Varo vammoja!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut.Odotas kun lapsesi 15v ja sinä meno paussit,kera vaide vuodet sama aika! Olet sitten todella henkisesti Lirissä.

Miksi ihmiset ovat tällaisia kusipäitä, että yrittävät aina saada muiden olon paskaksi?

Vierailija
44/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 31 täyttänyt juuri. Ollut hormonaalisella ehkäisyllä viimeksi viime syksynä. Harrastanut vauva mielessä seksiä viime huhtikuusta lähtien ja ei ole napannut. Kiva, jos sait heti ensimmäisestä.

Säälin sinua. Se on ihan normaalia, että alle puolessa vuodessa yrityksestä ei vielä raskaudu. Kannattaisiko välillä harrastaa seksiä seksi mielessä eikä vauva mielessä?

Minä säälin sinua. Kannattaisko joskus vaan pitää se turpa kiinni jos ulos tulee vaan vittuilua?

Vierailija
45/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

35- vuotiaalla riski saada Downin syndroomaa sairastava lapsi on noin 1:250. Tuon ikävuoden jälkeen riski alkaa kasvaa, ja 40-vuotiaalla riskiluku on jo 1:100. Edellinen Down-raskaus nostaa myös riskiä aavistuksen, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen taipumus.

Vierailija
46/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.

Itse olen 44 ja omat lapset jo aikuisia ja omillaan. En voisi kuvitellakaan,tähän pikkuvauvaa.

Korkkarit kattoon vaan! Mitä tuossa iässä enää niin ihmeellistä on, etteikö voisi lapsia hoitaa?

Vierailija
47/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35- vuotiaalla riski saada Downin syndroomaa sairastava lapsi on noin 1:250. Tuon ikävuoden jälkeen riski alkaa kasvaa, ja 40-vuotiaalla riskiluku on jo 1:100. Edellinen Down-raskaus nostaa myös riskiä aavistuksen, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen taipumus.

Eli 40-vuotiaalla ei-downin todennäköisyys on 99:100.

Vierailija
48/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yksi ihminen sadasta, kyllä. Todella pieni riski vielä.

Vierailija
49/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.

No hän voisi. Vai oletatko, että kaikki naiset ovat täysin samanlaisia kuin sinä?

Mitä? Mulla sama tilanne ja en oleta mitään, mutta saan sanoa mielipiteeni. Mitä ihminen tekee melkein 40v "teineilyllä"? Sit lapsia ja hienoa, että onnistui heti, mutta tuossakin oletus, että lapsettomuushoitoihin mennään. Melkein 40v ollut aikaa miettiä asiaa, mutta ei ole saanut mitään aikaan. Kaveri oli mummo tuossa iässä. Toiset vaan luulee olevansa kuolemattomia. Hyvää tuuria, että hommat sujuu, mutta ei se mikään itsestäänselvyys ole. Tai että millä todennäköisyydellä näkee pidemmälle? Kaikille voi sattua mitä vaan huomenna, mut on se meillä "normaaliin" aikaan lapset tehneillä suurempi todennäköisyys nähdä myös lapsenlapset, hoitaakin heitä, yms. Ei tarvitse olla samanlainen kuin minä, mutta ei tarvitse myöskään tulla sanomaan, että mulla ei olisi oikeutta mielipiteeseen.

Vierailija
50/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun osuu omalle kohdalle niin se on 100%. Ei se lapsi ole mikään prosentin osa. Kannattaa miettiä sekin.

Vierailija
51/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.

Korkkarit kattoon vaan! Mitä tuossa iässä enää niin ihmeellistä on, etteikö voisi lapsia hoitaa?

Voi hoitaa, ja ymmärrettävää, että haluaakin, kun on sen melkein 40v ollut minäminäminä. Mikä siinä ekoissa vuosissa on, että ei voi lasta hoitaa?

Vierailija
52/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti 39-vuotiaana (nopeasto) raskautuminen ei ole itsestäänselvyys. Kuten missä tahansa tilastoissa, yksittäinen tapaus ei kerro mitään siitä, miten joku asia pätee suureen määrään ihmisiä. 39-vuotiaana nopeastikin raskaaksi tuleminen on tietenkin mahdollista, mutta ei tätä voi yleistää koskemaan suurinta osaa naisista.

Vastaavasti esim. lause Olen tupakoinut 50 vuotta, enkä ole saanut keuhkosyöpää. Miksi tupakan sanotaan olevan vaarallista? on yhtä tyhjän kanssa ja kaikki varmasti ymmärtävät miksi. Tyhmä vertaus joo, mutta pointti varmaan tuli selväksi.

Mutta en ole kyllä samaa mieltä joidenkin edellisten kommentoijien kanssa siitä, että 39-vuotias olisi liian vanha äidiksi. Ei mielestäni missään nimessä ole.

Vierailija
53/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin alle 30 ja en tullut heti raskaaksi.

Vierailija
54/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täää on selvä provo älkää aina langetkon näihin provoojii.

Vierailija
55/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun osuu omalle kohdalle niin se on 100%. Ei se lapsi ole mikään prosentin osa. Kannattaa miettiä sekin.

Kannattaa miettiä sekin, että se yhtä lailla sataprosenttinen down voi tulla myös 25-vuotiaalle äidille.

Vierailija
56/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoittaa kehon toipuminen pillereistä? Pillereiden lopettamisen jälkeenhän tulee helposti raskaaksi. Siitähän on tutkimuskin. Sattumaahan raskauden alkaminen on. Munasolu hedelmöittuu helposti, mutta sitten se alkion kiinnittyminen kohtuun on arpapeliä. Hyvä tuuri sinulla.

Jos pillereiden lopettamisen jälkeen tulee helposti raskaaksi niin eikö lapsettomuutta kannattaisi hoitaa niin, että laitetaan nainen joksikin aikaa pillereille ja sitten kun lopettaa niin on melkein heti  raskaana

Lapsettomuutta hoidetaan estrogeenilla ja keltarauhashormonilla eli samoilla, mitä on yhdistelmäehkäisypillereissä.

Vierailija
57/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se voi sattua kenelle vain, nuoremmallekin.

Riski vielä kuitenkin pieni, kannattaahan ne kaikki seulonnat ottaa myös. 100 % mahdollisuus on myös kuolla joka hetki:)

Vierailija
58/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä Pk-seudulla kylläkin lisäännytään juuri tuossa iässä eli nelikymppisenä. Ja täällä Espoossa neuvolan käytävillä näkyi usein raskaana olevia selvästi yli nelikymppisiä.

On kyllä huolestuttavaa. Eikö nuoria tueta vai mistä on kyse, että suutaus on tämä?

Vierailija
59/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tulin minäkin ekalla yrityksellä samassa iässä, mutta se meni kesken rv 14. Samoin kuin kaikki seuraavatkin raskaudet. Viimeiseksi rypäleraskaus. Ei se hedelmällisyyden lasku tarkoita pelkästään vaikeuksia raskautua, vaan myös vaikeuksia pysyä raskaana.

Vierailija
60/92 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Ekan lapsen kanssa tulin raskaaksi 35-vuotiaana ja tokan kanssa 39-vuotiaana. Kummatkin heti ekasta yrityksestä. Lisäksi mieheni on minua reilusti vanhempi. 

Lapsen kanssa raskaaksi 😶

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän