Olen 39 ja tulin raskaaksi heti
Siis heti, kun jätimme ehkäisyn pois. Eikä edes yritetty lasta vielä, vaan sovittiin, että aletaan yrittämään puolen vuoden päästä ja annetaan ensin mun kehon rauhassa toipua pillereistä. Iloinen yllätys tietenkin, kun olin varautunut, että jopa lapsettomuushoitoihin ehkä pitää mennä. Miksi väitetään, että tämän ikäiset ei tule helposti raskaaksi?
Kommentit (92)
Miten tuon ikäisillä on vielä seksiä?
Raskautumisen ja synnytyksen välissä on n 40 viikkoa, jotka pitäisi vielä läpikäydä.
Kun lapsi on 10,sinä olet 50. Vaihdevuodet ja murkkuikä osuu myös samaan aikaan. Ihkua.
Olen kuuullut, että helpoiten tulee raskaaksi heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Ekaa raskautta sain yrittää kuukausia. Toisen raskauden yritys alkoi heti pillereiden jälkeen ja tulin heti raskaaksi.
Olen 31 täyttänyt juuri. Ollut hormonaalisella ehkäisyllä viimeksi viime syksynä. Harrastanut vauva mielessä seksiä viime huhtikuusta lähtien ja ei ole napannut. Kiva, jos sait heti ensimmäisestä.
Onnea!Kyllä näitäkin on.Itse sain kolme lasta ikävuosina 35-39v. Sen lisäksi oli yksi keskenmeno alussa.Mutta kaikki alkoi ekasta tai tokasta kierrosta.Ja aina olin yhtä hämmästynyt ja varautunut odottamaan vuosia.
Mitä ihmettä tarkoittaa kehon toipuminen pillereistä? Pillereiden lopettamisen jälkeenhän tulee helposti raskaaksi. Siitähän on tutkimuskin. Sattumaahan raskauden alkaminen on. Munasolu hedelmöittuu helposti, mutta sitten se alkion kiinnittyminen kohtuun on arpapeliä. Hyvä tuuri sinulla.
Nykyään ei sitten riitä enää Facebook, tämmösille "uutisille"...
Mullakin tärppäsi samantien 38-vuotiaana. Mutta kyllä mä silti uskon että tämän ikäisillä keskimäärin hedelmällisyys on alentunut verrattuna 25-vuotiaaseen.
Kohta tänne vaan nimi ehdotuksia kyselemään, kun ei ole omaa mieltä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 31 täyttänyt juuri. Ollut hormonaalisella ehkäisyllä viimeksi viime syksynä. Harrastanut vauva mielessä seksiä viime huhtikuusta lähtien ja ei ole napannut. Kiva, jos sait heti ensimmäisestä.
Miksi kerrot intiimiasioitasi täällä?
Sama minulla. Ekan lapsen kanssa tulin raskaaksi 35-vuotiaana ja tokan kanssa 39-vuotiaana. Kummatkin heti ekasta yrityksestä. Lisäksi mieheni on minua reilusti vanhempi.
Huh huh.
Itse olen 44 ja omat lapset jo aikuisia ja omillaan. En voisi kuvitellakaan,tähän pikkuvauvaa.
Minä ottaisin elintavat tässä huomioon enemmän kuin iän, että onko kroppa oikeasti iän mukainen vai vanhentunut ennen aikojaan, esim. tupakoinnin, alkoholin ja muiden huonojen elintapojen kautta.
Meillä miehen kanssa oltiin molemmat 30+, mutta molemmat lapset tärpänneet toisesta tai kolmannesta kierrosta. Myös ensimmäinen yritis, joka oli kohdunulkoinen raskaus tärppäsi kolmannesta kierrosta. Ne ekat kaksi kiertoa ei ajoitus osunut kohdilleen ovulaation kanssa, eli ei yrittämällä yritetty. Ne milloin on ajoitettu yritys ovulaation aikaan eikä vain jonnekin sinnepäin, on tarrannut matkaan aika sutjakasti. Minäkin olin varautunut pitkään yrittämiseen, mutta ei ihan kauhean suurta yritystä vaatinut. Ajattelin, että jospa vaikuttaa tosiaan ne elintavat, kun ei tupakoida eikä käytetä alkoakaan kuin harvoin ja silloinkin vähän tai vähintääkin hyvin kohtuullisesti. Ylipainoa vain vähän minulla, miehellä ei lainkaan. Hyötyliikuntaa päivittäin, ravinto sinnepäin.
Voi se tietysti olla geenitkin. Oma äitini sai minut ilmeisesti aika lailla ekasta yrityksestä 34-vuotiaana, mutta sitten se hedelmällisyyden raja taisi tulla vastaan, kun veljeäni yrittivät monta vuotta ennen kuin saivat hänet 38-vuotiaana (isäni tässä vaiheessa jo yli 40). Tämän takia mietin vähän, että jos sitä haluaisi kolmannen lapsen, pitäisi hankkia kun nämä nykyiset on kouluiässä, mutta siinä vaiheessa olen itse jo lähemmäs 40, joten saattaa jäädä saamatta. Voi toki olla, etten enempää haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Itse olen 44 ja omat lapset jo aikuisia ja omillaan. En voisi kuvitellakaan,tähän pikkuvauvaa.
Oi kun jännää.
Harvinaistahan tuo on. Toisilla on ongelmia jo kolmikymppisenä tuossa. Naisen hedelmällisin ikä on 20-25 vuotiaana ja se on fakta. Siitä alkaa alamäki, joka on toisilla lievä ja toisilla hyvinkin jyrkkä.