Olen 39 ja tulin raskaaksi heti
Siis heti, kun jätimme ehkäisyn pois. Eikä edes yritetty lasta vielä, vaan sovittiin, että aletaan yrittämään puolen vuoden päästä ja annetaan ensin mun kehon rauhassa toipua pillereistä. Iloinen yllätys tietenkin, kun olin varautunut, että jopa lapsettomuushoitoihin ehkä pitää mennä. Miksi väitetään, että tämän ikäiset ei tule helposti raskaaksi?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Itse olen 44 ja omat lapset jo aikuisia ja omillaan. En voisi kuvitellakaan,tähän pikkuvauvaa.
No seuraavaksi susta voi tulla mumno ja sitten tulee pikkuvauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Itse olen 44 ja omat lapset jo aikuisia ja omillaan. En voisi kuvitellakaan,tähän pikkuvauvaa.
No seuraavaksi susta voi tulla mumno ja sitten tulee pikkuvauvoja.
Ei kannata tosiaan vielä huokaista.
Yleensä helposti tuossa iässä raskaaksi tuleminen on sen merkki, että hormonitoiminta ottaa loppukirin. Mutta sydämellisesti onnea joka tapauksessa!
Neljän lapsen onnellinen äiti
Onnea! Lääkäri sanoi mulle, että olet nuori vielä. Helposti ja heti kolme lasta 36-41-vuotiaana ja nyt täysillä mukana aikuistuvien nuorien elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä helposti tuossa iässä raskaaksi tuleminen on sen merkki, että hormonitoiminta ottaa loppukirin. Mutta sydämellisesti onnea joka tapauksessa!
Neljän lapsen onnellinen äiti
On sitten loppukiri kestänyt 15 vuotta ;)
Kolmen lapsen onnellinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei sitten riitä enää Facebook, tämmösille "uutisille"...
Tämä on juuri sopiva paikka tämmöisille uutisille... vauva.fi
Onnea! Mut ei tuossa minusta mitään ihmeellistä 39- vuotias ei ole vanha.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Sitten kannattaa ehkäistä erittäin huolellisesti. Opiskelukaverin äiti synnytti perheen nuorimmaisen ollessaan 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon ikäisillä on vielä seksiä?
Aattele
No onnea ap:lle! Itse kävin vuosi sitten naistenlääkärillä, haluaisimme kolmannen lapsen, olen siis 43 vuotias. En ole tullut raskaaksi vuoden aikana ja olen nyt jo luopunut toivosta.
Onnittelut.Odotas kun lapsesi 15v ja sinä meno paussit,kera vaide vuodet sama aika! Olet sitten todella henkisesti Lirissä.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on 10,sinä olet 50. Vaihdevuodet ja murkkuikä osuu myös samaan aikaan. Ihkua.
Nykyään monet naiset saavat lapsia vasta keski-ikäisenä. Niin, ja miehet myös. Kun oma lapseni oli noin 27v, aloin etsiä kumppania netin kautta. Melkein kaikki ikäiseni eronneet miehet kertoivat, että heillä on 5-15v lapsi.
Omassa tuttavapiirissä Pk-seudulla kylläkin lisäännytään juuri tuossa iässä eli nelikymppisenä. Ja täällä Espoossa neuvolan käytävillä näkyi usein raskaana olevia selvästi yli nelikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoittaa kehon toipuminen pillereistä? Pillereiden lopettamisen jälkeenhän tulee helposti raskaaksi. Siitähän on tutkimuskin. Sattumaahan raskauden alkaminen on. Munasolu hedelmöittuu helposti, mutta sitten se alkion kiinnittyminen kohtuun on arpapeliä. Hyvä tuuri sinulla.
Jos pillereiden lopettamisen jälkeen tulee helposti raskaaksi niin eikö lapsettomuutta kannattaisi hoitaa niin, että laitetaan nainen joksikin aikaa pillereille ja sitten kun lopettaa niin on melkein heti raskaana
Keskenmenot ja kromosomipoikkeavuuksien riskit kasvaa paljon yli 35 vuoden jälkeen. 10-15 % raskauksista menee ylipäänsä kesken eli raskaaksi tulo ei kerro kyllä sitä, että saa (terveen) vauvan syliin.
Surullista, tähän maailman aikaan.
Varmaan ihan siksi, että se on kuitenkin tieteellisesti todistettu, että tuolla iällä on vaikeampi raskautua. Onnea teille! En missään nimessä pidä 39-vuotiasta liian vanhana, mutta tuntuuhan se hassulta, kun oma esikoinen on jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 31 täyttänyt juuri. Ollut hormonaalisella ehkäisyllä viimeksi viime syksynä. Harrastanut vauva mielessä seksiä viime huhtikuusta lähtien ja ei ole napannut. Kiva, jos sait heti ensimmäisestä.
Säälin sinua. Se on ihan normaalia, että alle puolessa vuodessa yrityksestä ei vielä raskaudu. Kannattaisiko välillä harrastaa seksiä seksi mielessä eikä vauva mielessä?
Itse oon 39, mutta mun munasarjat poistettiin syövän vuoksi 17 vuotiaana. Tosin eipä mulla oo miestäkään. Onnea hurjasti, tottakai pidät sen :)