Kuka tupakoi vielä 2022?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin. Sitä paitsi miten tuo vuosi tuohon liittyy? Ihan samaltahan tupakka maistuu kuin vuonna 1988, jolloin aloitin.
Vuoden 88 jälkeen on tapahtunut valtavasti muutoksia tupakkalainsäädånnössä.
Hintakin on nousut kovasti ja vieroitushoitojakin on kehitetty. Ihan relevantti kysymys etenkin kun tiedetään tutkimusten perusteella, että suurin osa tupakoitsijoista haluaisi lopettaa. Jännä jos itse et ole koskaan edes yrittänyt?Itse lopetin 30-vuotiaana ja saan hyvää mieltä ajatuksesta, että iso osa terveysriskeistä on laskenut tässä 10 vuoden aikana tupakoimattoman tasolle.
No hyvä. Tulet kuitenkin johonkin sairauteen kuolemaan, vaikka et enää tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Tämä touhu tosin loppuu, kun aski on tyhjä. Ei kiinnosta enää yhtään rahoittaa valtiota ylimääräisillä veroilla. 9e aski. Joskus ajattelin että lopetan kun on 10/aski, mutta ei, se loppuu nyt.
No, loppuiko se siihen askiin? sama on tullut vannottua aika monta kertaa kun hinta nousee koko ajan ja siinä vaiheessa kun menthol röökit kiellettiin, poltan vieläkin.
Tupakoijat ovat aina olleet tyhmiä. Ne, jotka polttavat vuonna 2022 ovat aivan erityisen tyhmiä, koska terveysvaikutukset ovat olleet tiedossa nykypäivän polttajille jo vuosikausia. Faktat ovat olleet pöydässä jo ikuisuuden ja pölvästit jatkavat tuprutteluaan. Onhan tuo ihan helvatan noloa.
Eli kertauksena: tyhmät polttavat.
Nuoruuden tyhmyyksissä aloittaneet, kuten allekirjoittautunut. Olin jo viitisen vuotta savuton, kunnes vaikeassa elämäntilanteessa repsahdin. Addikti kun addikti. Taas pitäisi repiä selkäranka ja motivaatio lopettamiseen.
Minä aina välillä. Juon viiniäkin välillä. Kallista sekin. Viiniä menee noin 4 pulloa vuodessa tupakkaa saman verran askeissa. Välillä en juo vuoteen tai poltakaan. Tai juo kahvia. Ja välillä juon ja saatan polttaa. Niputan nämä kaikki, koska niistä tulee sama olo. Nautintoaineita. Harvoin kivoja, hohto menee kaikesta, jos liikaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat ovat aina olleet tyhmiä. Ne, jotka polttavat vuonna 2022 ovat aivan erityisen tyhmiä, koska terveysvaikutukset ovat olleet tiedossa nykypäivän polttajille jo vuosikausia. Faktat ovat olleet pöydässä jo ikuisuuden ja pölvästit jatkavat tuprutteluaan. Onhan tuo ihan helvatan noloa.
Ja juovat alkoholia, syövät sokeria ja kittaavat kahvia. Tyhmiä. Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden tyhmyyksissä aloittaneet, kuten allekirjoittautunut. Olin jo viitisen vuotta savuton, kunnes vaikeassa elämäntilanteessa repsahdin. Addikti kun addikti. Taas pitäisi repiä selkäranka ja motivaatio lopettamiseen.
Näin mullekin kävi. Luulin, että pystyn vaikeassa tilanteessa ostamaan yhden askin ja polttamaan vähän. Ja sit toisen, kolmannen, jne. Koukussa olen taas. Vuosienkin tauko välissä. Eikä mua haittaa, että tyhmäksi kutsutaan. Niin sen pitää ollakin, että yhä harvemmat aloittaisi edes. Meidän nuoruudessa tuo oli coolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mullekin kävi. Luulin, että pystyn vaikeassa tilanteessa ostamaan yhden askin ja polttamaan vähän. Ja sit toisen, kolmannen, jne. Koukussa olen taas. Vuosienkin tauko välissä. Eikä mua haittaa, että tyhmäksi kutsutaan. Niin sen pitää ollakin, että yhä harvemmat aloittaisi edes. Meidän nuoruudessa tuo oli coolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä edelleen coolit nuoret polttaa. Ehkä sellainen yletön röökaaminen aamusavuineen on hävinnyt kokonaan, mutta jos menee jonnekin bileisiin tai tapahtumiin joissa parveilee cooleja nuoria, niin näet että ne polttaa ja juo alkoholia.
Nykyään vaan ollaan koukussa someen/puhelimeen, joten addiktio ei yleensä kohdistu tupakkaan ja alkoholiin.
Mutta enpä tiedä onko siinä juuri juhlimisen aihetta, että addiktio tupakkaan ja alkoholiin on vähentynyt, ja vaihtunut addiktioksi ruoan mässyttämiseen ja ruutuihin.
Taitaa olla enää lähinnä ns alemman sosiaaliluokan hommaa. Eikös tutkimustuloksetkin tue tätä väitettä? Mitä korkeampi koulutus, sitä vähemmän poltetaan.
Eli rumasti sanottuna WT:t polttavat.
Köyhästä kaikki tuntuu kalliilta. Tosin tupakalla tienaa hyvin. Virosta viinat ja tupakat. Ruotsista nuuskat ja tupakat. Noilla kaikilla hyvät markkinat ja tulot puhtaana käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kehitys mennä myös vähän sillä tavalla, että mitä kovemmat ajat yhteiskunnallisesti, sitä enemmän poltetaan ja myös juodaan humalahakuisesti.
Jep. Jos sattuu lamaa pukkaamaan, ihmisiä jää työttömiksi, koteja menee alta, eikä sitä hauskuutta elämässä enää juuri ole matkustelun tai muun kivan puolesta, saattaa tupakan käryttely alkaa olla niitä harvoja nautintoja monelle.
Sillä tupakan hinnalla äkkiä järjestäisi niitä reissuja ja hyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Noin se on, vain tyhmä jatkaa itsensä myrkyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Tämä touhu tosin loppuu, kun aski on tyhjä. Ei kiinnosta enää yhtään rahoittaa valtiota ylimääräisillä veroilla. 9e aski. Joskus ajattelin että lopetan kun on 10/aski, mutta ei, se loppuu nyt.
Mä en just lopeta, koska _valtio_ sitä yrittää.
Haen vain tupakkani muualta kuin Suomesta.
Klassinen esimerkki ammun omaan nilkkaan tilanteesta :/. Ei se valtiota hetkauta, että kapinoidaksesi et lopeta tupakointia. Eikö itsenäisen ihmisen pitäisi tehdä päätökset täysin _itsestä_ käsin? Eihän silloin pitäisi olla väliä, mitä joku yrittää saada sinua tekemään tai ei yritä
Poltan kaksi askia Camelia päivässä. Kaksikymppiä päivässä tuosta nautinnosta ei ole paljon!
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät syö lihaa vaikka terveysvaikutukset ovat olleet tiedossa jo vuosikausia, puhumattakaan vaikutuksista ilmastoon tai suunnattomasta kärsimyksestä mitä eläinten kasvatus aiheuttaa. Eli kertauksena: Tyhmät syövät lihaa.
Ja listaa voidaan jatkaa loputtomiin; Tyhmät käyttää huumeita, juovat alkoholia, syövät sokeria, kuluttavat transrasvoja..jne
Olet teini, kyllä se siitä, kun hieman kasvat.