Onko toi joulukuun ylimääräinen lapsilisä nelilapsiselle perheelle siis sen noin 95€ (Yhdestä lapsesta) vai 490€ (neljästä lapsesta)??
Meinaan että jos on yksi ylimääräinen lapsilisä eli satanen niin aivan turha helpotus ja melkein yhtä tyhjän kanssa. Jos tarkoitetaan että joulukuun lapsilisät tuplana niin siitä jo paljonkin apua!
Kommentit (91)
Joulukuussa maksan marraskuun sähkölaskun mikä ei tule vielä olemaan pahin mahdollinen. Täytyy laittaa säästöön odottamaan tulevia laskuja.
PS. Veroja maksan yli 20 tuhatta vuodessa minäkin.
Ja me pienituloiset yksinasuvat maksetaan tämäkin verojen korotuksissa. Meillä köyhillä opiskelijoilla ei ole varaa hankkia lapsia ja ne jotka porsii sen kymmenen kakaraa saa tuhansia euroja. Hiton reilukerho
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas velat ja sinkut on hiljaa😄🙏
Luuletko että olemme kateellisia parista satalappusesta kun meille jää joka kuukausi aivan hervottoman paljon enemmän rahaa käteen :D Palkka viisi tonnia, ei lapsia. Nauti sinä vaan almuista.
No siltähän tuo on kuulostanut, kaikki mulle minä, minä.
Ei se siltä tunnu kun kustannan ne sinun lapsilisäsikin. Sitäpaitsi omaa napaasi ja haarapeikkojasihan sinäkin vain tuijotat. Muka parempi ihminen.
Menehän nyt tienaamaan sitä viittä tonnia ja ole hiljaa. Mitä täällä notkut.
Tienaan ne etätöissä vaikka täällä notkumalla. Harmittaako :)
No ei. Tuommosen ihmisen kannattaakin pysyä etätöissä.
Voi raukkaa kun et parempaa keksinyt, menepäs siitä nyt palvelemaan niitä pentujasi, hus.
Miksi ne maksetaan vasta 23.12?
Ei siinä ole enää aikaa jouluksi hankkia tavaraa/ ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne maksetaan vasta 23.12?
Ei siinä ole enää aikaa jouluksi hankkia tavaraa/ ruokaa?
No ei välttämättä tavaraa mutta kyllä joulusapuskat ehtii hakea.
Vierailija kirjoitti:
No vetäähän se hiljaiseksi kun joutuu teidän oksettavien kersojenne maksumieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee jokaisesta lapsesta tuplana. Jee!!!
Ei mitään jeetä!!!😒. En ole katkera mutta kuitenkin.
Lapsettomana maksan sinunkin lapsilisäsi.
Myöhemmin ne lapset vaihtavat sinun vaippasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että olemme kateellisia parista satalappusesta kun meille jää joka kuukausi aivan hervottoman paljon enemmän rahaa käteen :D Palkka viisi tonnia, ei lapsia. Nauti sinä vaan almuista.
No siltähän tuo on kuulostanut, kaikki mulle minä, minä.
Ei se siltä tunnu kun kustannan ne sinun lapsilisäsikin. Sitäpaitsi omaa napaasi ja haarapeikkojasihan sinäkin vain tuijotat. Muka parempi ihminen.
Menehän nyt tienaamaan sitä viittä tonnia ja ole hiljaa. Mitä täällä notkut.
Tienaan ne etätöissä vaikka täällä notkumalla. Harmittaako :)
Voi raukkaa kun et parempaa keksinyt, menepäs siitä nyt palvelemaan niitä pentujasi, hus.
Voi voi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ne on sinunkin lapsilisän aikoinaan maksanu
Olen tietoisesti lapseton. Asun omassa kerrostalo osakkeessa ja kaksi sijoitusyksiötä joista saan vuokratuloja. Joka kuukausi lyhennän asuntolainaa pois ja säästöön laitan 500€-700€. En tupakoi enkä käytä alkoholia. Säännölliset tulot. Ei niukkaa taloudessa. Pari kolme kertaa vuodessa reissuun joko kaukoloma tai Eurooppaan. Nautin elämästä ilman lapsia. Sinkku mies 50v. En ole jäänyt mistään paitsi. Lapset eivät ole mikään mittari hyvälle onnelliselle elämälle. Muitakin arvoja on ihmiselämässä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä ne valitettavasti tuplana taitaa tulla eli laittakaa ostoslistat valmiiksi. Me lapsettomat ne sitten veroina kuitataan.
Elämäsi on valintoja joista me muut emme kärsi...
Kerrankin osuu myös meidän perheeseen, eli poikamme täyttää 17 vuotta tammikuussa jolloin käsittääkseni lapsilisän maksaminen loppuu. Saamme siis vielä joulukuun maksut.
Vierailija kirjoitti:
Ja me pienituloiset yksinasuvat maksetaan tämäkin verojen korotuksissa. Meillä köyhillä opiskelijoilla ei ole varaa hankkia lapsia ja ne jotka porsii sen kymmenen kakaraa saa tuhansia euroja. Hiton reilukerho
Luuletko, ettei kymmenestä lapsesta ole kuluja? Juuri itse sanoit, ettei ole varaa hankkia lapsia, mutta sitten lapsiperheitä ei saisi auttaa? Jos oikeasti olet pienituloinen, olet saama puolella. Et maksa kenenkään lapsilisää.
Ei lapsia kiitos kirjoitti:
Olen tietoisesti lapseton. Asun omassa kerrostalo osakkeessa ja kaksi sijoitusyksiötä joista saan vuokratuloja. Joka kuukausi lyhennän asuntolainaa pois ja säästöön laitan 500€-700€. En tupakoi enkä käytä alkoholia. Säännölliset tulot. Ei niukkaa taloudessa. Pari kolme kertaa vuodessa reissuun joko kaukoloma tai Eurooppaan. Nautin elämästä ilman lapsia. Sinkku mies 50v. En ole jäänyt mistään paitsi. Lapset eivät ole mikään mittari hyvälle onnelliselle elämälle. Muitakin arvoja on ihmiselämässä.
Miten se liittyy tähän ketjuun?
Ei lapsia kiitos kirjoitti:
Mulla on lapsia mutta olen silti iloinen puolestasi, olet saanut omannäköisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös lapseton, mutta jonkun on niitä lapsiakin tehtävä että ne työllään kattavat meidän etuuksia kun vanhenemme. Kasvaville lapsille on hankittava jatkuvasti kenkiä uusia vaatteita ja onhan ne ruokittava. Kiva jos voisivat harrastaa. En ole tästä ylimääräisestä muutamasta satasesta katkera. 🤗
Jos ei ap:lle kelpaa niin otetaan pois sitten. Kiittämätön nirppanokka
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin osuu myös meidän perheeseen, eli poikamme täyttää 17 vuotta tammikuussa jolloin käsittääkseni lapsilisän maksaminen loppuu. Saamme siis vielä joulukuun maksut.
Lapsilisät loppuu juuri silloin kun kustannukset ovat suurimmat
Kolmilapsisessa perheessä 666€. Kyllä sillä joulun lapsille saa. Loput tulot meneekin varmasti puhtaasti elämiseen.
Itse olen kiitollinen tästä.
Annettiinhan koronan aikana ylimääräistä toimeentulotukeakin. Me ei hyödytty siitä mitenkään kun ei mitään tukia saada. Nyt on meidän vuoro.