Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toi joulukuun ylimääräinen lapsilisä nelilapsiselle perheelle siis sen noin 95€ (Yhdestä lapsesta) vai 490€ (neljästä lapsesta)??

Vierailija
01.09.2022 |

Meinaan että jos on yksi ylimääräinen lapsilisä eli satanen niin aivan turha helpotus ja melkein yhtä tyhjän kanssa. Jos tarkoitetaan että joulukuun lapsilisät tuplana niin siitä jo paljonkin apua!

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos Varjakassa saadaan 10 lapsesta?

Tonneja. Ja voidaan taas lesottaa rahoilla ja kiusata köyhiä.

Vierailija
62/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee jokaisesta lapsesta tuplana. Jee!!!

Ei mitään jeetä!!!😒. En ole katkera mutta kuitenkin.

Lapsettomana maksan sinunkin lapsilisäsi.

Niin ja näkevänä maksat kaikki sokeiden palvelut, kuulevana kuurojen, autottomana asfaltoinnit, terveenä muiden sairauspäivärahat.. mahdat tienata melko paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen potti lesta perheillle. Monta tonnia.

Sähkölaskujen korotus nielee koko potin. Miksi täällä niin harva tajuaa sen?

Vierailija
64/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä selvästi luki että noin sadan euron ylimääräinen tuki eli tulee vain yhden lapsen mukaan.

Vierailija
65/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs lapsettomat maksaa ne sähkölaskut, kun ei ole lapsilisiä? Mietipä sitä.

Vierailija
66/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mahtavaa miten laskelmoituja toimia tehdään, lapsilisää Joulukuulle jolloin sen oletetaan päätyvän eri yritysten taskuihin jouluostosten myötä... tammikuu-maaliskuu jotka ovat sitten pahimmat kuukaudet lämmityskuluineen niin niitä ei huomioitu lainkaan kun joulusesonki kestää vain yhden kuukauden... hyvin tehty eikö totta - siis rahastusmielessä...

ja nyt kun sähkön verotusta hieman laskettiin niin yhtään ei koskettu yritysten valtaviin katteisiin... ei yhtään mainintaa siitä että yritysten toimia aletaan rajoittamaan... hyvä-veli-sisko-verkostot jatkavat...

Vierailija
67/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhden lapsen mukaan tulee tuplana? Vähän alle 200e?

Mä jo ehdin tuulettaa kolmen lapsen äitinä, että saisin reilu tonnin, kun saan korotettua lapsilisää.

Vierailija
68/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vetäähän se hiljaiseksi kun joutuu teidän oksettavien kersojenne maksumieheksi.[/quote]

Kuinka onneton lapsuus on tällä paralla täytynyt olla?

Vierailija
69/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs lapsettomat maksaa ne sähkölaskut, kun ei ole lapsilisiä? Mietipä sitä.

No sillä rahalla mikä sinulla ei kulu lapsiin! Onko matematiikka näin huonolla mallilla?

Vierailija
70/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti monesti käy niin, ettei tällainen kapitalismi-kommunismi yhdistelmä käytännössä toimi. Yhtiöt saavat vero-alet, mutta ne katoavat ns. nousseisiin kustannuksiin. Ylimääräinen ilmaisraha saa ihmiset ajattelemaan, että no eipä sitä sähköä nyt tarvitsekaan niin säästellä.

Vierailija
71/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö persut vielä ole vastustaneet tätä? Toimeentulotukiasiakkaiden koronakorotuksia vastustivat, koska joku itähelsinkiläinen määmy olisi saanut korotuksen myös.

Vierailija
72/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V itu n yhteiskunnan kuppaajat. Painukaa he lve ttiin. 

Vierailija
73/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksusti ajateltu ajankohta. Eiköhän tuo mene useimmilla suoraan jouluun eli kulutukseen ja kiertoon. Tukee sitä kautta yrityksiä ja kiertää alvin muodossa myös takas valtiolle.

Nyt ei tarvitse köyhien vanhempien kerjätä rahaa lahjoihin tai jouluruokaan, kun tulee lisät tuplana!

Vierailija
74/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yhden lapsen mukaan tulee tuplana? Vähän alle 200e?

Mä jo ehdin tuulettaa kolmen lapsen äitinä, että saisin reilu tonnin, kun saan korotettua lapsilisää.

Mene töihin ja lopeta loisiminen. 

Vierailija
75/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin osuu myös meidän perheeseen, eli poikamme täyttää 17 vuotta tammikuussa jolloin käsittääkseni lapsilisän maksaminen loppuu. Saamme siis vielä joulukuun maksut.

Lapsilisät loppuu juuri silloin kun kustannukset ovat suurimmat

Kai siinä ajatus on, että silloin lapset ovat jo niin isoja, että voivat mennä jo itsekin esim. kesätöihin tai viikonlopputöihin.

Ei yhteiskunnan kuulu rahoittaa sinun lapsiesi elämää. 

Vierailija
76/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas velat ja sinkut on hiljaa😄🙏

Luuletko että olemme kateellisia parista satalappusesta kun meille jää joka kuukausi aivan hervottoman paljon enemmän rahaa käteen :D Palkka viisi tonnia, ei lapsia. Nauti sinä vaan almuista. 

No siltähän tuo on kuulostanut, kaikki mulle minä, minä.

Ei se siltä tunnu kun kustannan ne sinun lapsilisäsikin. Sitäpaitsi omaa napaasi ja haarapeikkojasihan sinäkin vain tuijotat. Muka parempi ihminen. 

Kyllä mä maksan veroja yli tonnilla joka kuukausi ihan itse. Eli muutaman lapsilisän verran.

Ei, vaan omia kulujasi maksat. Etkö ole käynyt ikinä lääkärissä tai käytä esim. teitä? Jäät joka tapauksessa saamapuolelle, eli sun verorahoista menee lapsilisiin täydet 0 %.

Kannattaa opetella perusasioita ettei tarvitse kuvitella tyhmyyksiä.

Vierailija
77/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin osuu myös meidän perheeseen, eli poikamme täyttää 17 vuotta tammikuussa jolloin käsittääkseni lapsilisän maksaminen loppuu. Saamme siis vielä joulukuun maksut.

Lapsilisät loppuu juuri silloin kun kustannukset ovat suurimmat

Kai siinä ajatus on, että silloin lapset ovat jo niin isoja, että voivat mennä jo itsekin esim. kesätöihin tai viikonlopputöihin.

Ei yhteiskunnan kuulu rahoittaa sinun lapsiesi elämää. 

Kyllä itseasiassa kuuluu. Ihan samalla lailla kuin sinunkin elämääsi, ja jonkun luuskan lapsi sinäkin olet.

Miten voi ihmisten yleissivistys olla näin huonolla tolalla?

Vierailija
78/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan naurata, kun yksin asun sähkölämmitteisessä. Mutta toisaalta, jos mulla olis tässä lapsiakin, niin enemmän kuluja kai niistä olis ja vaikeampi päästä tarvittaessa jonkun toisen nurkkiin evakkoon, kun kukaan ei jaksa kakaroiden riehumista. Joten ihan jees kuitenkin kaikenkaikkiaan :)

Vierailija
79/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4x

Minä maksan.

Hyvää joulua.

Vierailija
80/91 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti monesti käy niin, ettei tällainen kapitalismi-kommunismi yhdistelmä käytännössä toimi. Yhtiöt saavat vero-alet, mutta ne katoavat ns. nousseisiin kustannuksiin. Ylimääräinen ilmaisraha saa ihmiset ajattelemaan, että no eipä sitä sähköä nyt tarvitsekaan niin säästellä.

No sehän riippuu ihan siitä, että kuinka pahaksi ne laskut nousee, jos ei esim. pidempää maksuaikaa laskuille saa, niin aika pulaan voi joutua, kun se tuki siitä yli 500 euron menevästä sähkölaskusta tulee takautuvasti, eikä reaaliajassa.

Että pahimmillaan jos ne sähkönhinnat on esim. euron/kWh, niin mun pienessä kämpässäkin tulee jo tonnin sählölaskua kuukaudessa, onnea vaan heille, jotka asuu isommissa omakotitaloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi