Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toi joulukuun ylimääräinen lapsilisä nelilapsiselle perheelle siis sen noin 95€ (Yhdestä lapsesta) vai 490€ (neljästä lapsesta)??

Vierailija
01.09.2022 |

Meinaan että jos on yksi ylimääräinen lapsilisä eli satanen niin aivan turha helpotus ja melkein yhtä tyhjän kanssa. Jos tarkoitetaan että joulukuun lapsilisät tuplana niin siitä jo paljonkin apua!

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ilmaista rahaa, sitten entistä suurempi ininä siitä, ettei kannata töihin mennä. Ja meikäläiset saa entistä varmemmin ja pitempään ja enemmän maksaa loisijoiden loisimista.

Vierailija
42/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin osuu myös meidän perheeseen, eli poikamme täyttää 17 vuotta tammikuussa jolloin käsittääkseni lapsilisän maksaminen loppuu. Saamme siis vielä joulukuun maksut.

Lapsilisät loppuu juuri silloin kun kustannukset ovat suurimmat

Kai siinä ajatus on, että silloin lapset ovat jo niin isoja, että voivat mennä jo itsekin esim. kesätöihin tai viikonlopputöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on 10 lasta ,jotka saavat joulukuussa sen ylimääräisen lapsilisän , se on yli kolme tonnia lapsilisät joulukuussa. Mitäpä luulet tuollaisen perheen menot on. Eikä siinä ihan pikkuisessa kanakopissakaan asuta. Ei haittaa.

Vierailija
44/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulo asiakas ja ylimääräinen lapsilisä ei vähennetä toimeentulotuesta

Vierailija
45/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee jokaisesta lapsesta tuplana. Jee!!!

Ei mitään jeetä!!!😒. En ole katkera mutta kuitenkin.

Lapsettomana maksan sinunkin lapsilisäsi.

Myöhemmin ne lapset vaihtavat sinun vaippasi.

Ai ne vetelät someorjat? Älä naurata.

Vierailija
46/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja me pienituloiset yksinasuvat maksetaan tämäkin verojen korotuksissa. Meillä köyhillä opiskelijoilla ei ole varaa hankkia lapsia ja ne jotka porsii sen kymmenen kakaraa saa tuhansia euroja. Hiton reilukerho

hanki lapsi jos kadehdit ylimääräistä lapsilisää

Vierailija
47/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen kahden lapsen yksinhuoltaja. En tiedä saanko myös ylimääräiset yh-korotukset mutta kyllähän se raha joka tapauksessa tarpeeseen tulee. Sähkösopimus meni juuri uusiksi ja uusi hinta yli 40 senttiä toistaiseksi. Sähkölämmitteisessä asunnossa asutaan. Olen kiitollinen tästä.

Vierailija
48/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne maksetaan vasta 23.12?

Ei siinä ole enää aikaa jouluksi hankkia tavaraa/ ruokaa?

Saatte ne rippeet, jotka kunnon työssäkäyviltä jää ylimääräiseksi. Vähän kuin hävikkiruokatalkoot, saatte vielä hyvän mielen kun torjuttu hävikkiä.

Vierailija
49/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio syö kyllä osan siitä lapsilisästä😆👍

Vierailija
50/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas velat ja sinkut on hiljaa😄🙏

Luuletko että olemme kateellisia parista satalappusesta kun meille jää joka kuukausi aivan hervottoman paljon enemmän rahaa käteen :D Palkka viisi tonnia, ei lapsia. Nauti sinä vaan almuista. 

No siltähän tuo on kuulostanut, kaikki mulle minä, minä.

Ei se siltä tunnu kun kustannan ne sinun lapsilisäsikin. Sitäpaitsi omaa napaasi ja haarapeikkojasihan sinäkin vain tuijotat. Muka parempi ihminen. 

Haarapeikko 🤣🤣😅 en kestä

Vierailija
51/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana loppupelissä kerään potin. Se että saat tupla lapsilisän otan siitä oman osuuden. Kiitos siitä ja kumarrus pälle😂

Vierailija
52/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan leuhotatte täällä että nyt on yhtä rahan roisketta. Hallitus kyllä pitää huolen että jäätte nuolemaan näppejänne. Jos ei muuta keksitä niin nostetaan veroja ensi vuonna, koska nyt tuhlattiin teidän penikoihin.

Vierailija
53/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että olemme kateellisia parista satalappusesta kun meille jää joka kuukausi aivan hervottoman paljon enemmän rahaa käteen :D Palkka viisi tonnia, ei lapsia. Nauti sinä vaan almuista. 

Justhan täällä itkettiin sivukaupalla kuinka epäreilua on, että lapsiperheitä suositaan ja lapsettomat _aina_ unohdetaan, vaikka menot ovat kuulemma molemmilla samat...

Vierailija
54/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen potti lesta perheillle. Monta tonnia.

Vierailija
55/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä ne valitettavasti tuplana taitaa tulla eli laittakaa ostoslistat valmiiksi. Me lapsettomat ne sitten veroina kuitataan.

Meinaat, että lasten vanhemmat ei maksa veroja? Älä jaksa.

Vierailija
56/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltähän tuo on kuulostanut, kaikki mulle minä, minä.

Ei se siltä tunnu kun kustannan ne sinun lapsilisäsikin. Sitäpaitsi omaa napaasi ja haarapeikkojasihan sinäkin vain tuijotat. Muka parempi ihminen. 

Kyllä mä maksan veroja yli tonnilla joka kuukausi ihan itse. Eli muutaman lapsilisän verran.

Vierailija
57/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset kiittää.

Vierailija
58/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bileet!!!!!!!

Me lapselliset emme harrasta sellaista rahan tuhlausta.

Pm näyttää kyllä harrastavan ja aika railakkaastikin.

Tätä jäin kans ihmettelemään, juurihan PM kertoi miten on ihan normaalia ryypätä jatkuvasti vaikka on pieniä lapsia.

Vierailija
59/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksusti ajateltu ajankohta. Eiköhän tuo mene useimmilla suoraan jouluun eli kulutukseen ja kiertoon. Tukee sitä kautta yrityksiä ja kiertää alvin muodossa myös takas valtiolle.

Tämän toin toisessa keskustelussa esille. Näinhän se menee. Nyt ei yhdenkään tarvitse itkeä, että ei ole rahaa lapsen joululahjaan. Joten meidän muiden ei tarvitse laittaa joulukeräyksiin niin paljon. Ei ainakaan joulupuu lelukeräyksiin.

Vierailija
60/91 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos Varjakassa saadaan 10 lapsesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi