Entinen työnantajani torppaa minulta uuden työpaikan saamisen
Täytyy myöntää, etten hoitanut hyvin keväällä päättynyttä työsuhdettani. Asiakkaita lähti ja sain potkut. Kun nyt yritän löytää uuden työpaikan, mahdolliset työnantajaehdokkaat soittavat aina entiselle työnantajalle ja sieltä saamansa palautteen vuoksi en onnistu saamaan uutta työtä. Kosto on suloista vai mitä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo laillista että soittaa, ellet ole laittanut suosittelijaksi?
Miten se voisi laitonta olla? CV:ssä joko lukee edellinen työnantaja tai siinä on aukko. Ei mikään laki estä soittamasta edelliselle työnantajalle.
Itseasiassa estää. Rekrytoinnissa saa käyttää vain niitä tietoja, joita hakija itse tarjoaa. Näin ollen saa soittaa vain mainituille suosittelijoille.
Jopa henkilön tiedojen googlaaminen on laitonta (tai tarkemmin sanoen googlaamalla saatuja tietoja ei saisi käyttää rekrypäätökessä).
Epävirallisesti saa soitta kenelle tahansa. Aina joku tuntee jonkun periaatteella ollaan saatu estettyä aika monta virhe"rekryä". Se puskaradio elää edelleen vahvana.
Täällä aivan sama kokemus puskaradiosta, monta virhettä on estetty sillä.
No pässi miks laitoit sit sen cv:seen.
Aukko parempi.
En lukenut ketjua kuin jonkin verran, mutta mistä ap tietää muiden soittaneen ex-pomolle? Vai kuvitteleeko, että hän on ainut ja niin timanttinen hakija, että jos ei kelpaa, niin muissa vika?
Minun edellinen esimieheni ei myöskään pidä minusta, ei yhtään.
Hoidin työtäni tunnollisesti, en ollut myöhässä, kaikki asiakkaat pitivät minusta mutta esimies ei.
YT-neuvotteluissa sain kenkää.
Onneksi toisen osaston esimies suostui suosittelijaksi, muuten en olisi saanut työtä.
Ehkä se oli oma syytäni, en tiedä, mutta tiedän ainakin että en riidellyt kenenkään kanssa ja tein 100 % kaikista työtehtävistä.
En tosiaan suostunut leipomaan kakkuja ilmaiseksi ilman korvausta työpaikalle (esimehen ehdotus minulle pari kertaa) enkä myöskään halunnut jäädä ilmaiseksi ylitöihin säännöllisesti.