Mikä on sellainen summa tilillä, että jäisit pois työelämästä?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden palkka. Neljä vuotta tai tarkemmin sanottuna 3 vuotta ja 11 kuukautta vanhuuseläkkeeseen. Päivälleen.
Lucky You. Tuon ajan nyt seisoo vaikka päällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei 300 000€:llä pärjää esim 20 vuotta niin jo on ihme! Tai riippuu tietysti miten leveästi haluaa elää..
Ai perheellinen ihminen?
15 000 e/v = 1250 e/kk, aika vaatimattomia on teidän menot jos tuo tuo riittävän elintason. Typerintä itselle olisi jos olisi helvetisti aikaa, muttei riittävästi rahaa tehdä sitä mitä haluaa.
No siihen on vain oma mielikuvitus esteenä. Hyvin löysin kivoja harrastuksia ja tekemistä kesälomaksi 0-budjetillakin.
5-6 m€ niin vakavasti harkitsisin ja ainakin vähentäisin töitä, 10 m€ ja yli niin jäisin heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 tuhatta euroa
50 tuhatta euroa? Se on kyllä aika nopeasti käytetty. Mitäs sitten?
En ole tuo edellinen, mutta voihan kommentin ajatella niin, että katsotaan sitten uudestaan kun rahat on kulutettu. Ei kaikilla ole koko ajan paniikki päällä siitä, että työhistorian pitää olla katkeamaton.
Ihmisellä saattaa olla hyvinkin sellainen tilanne, että jäisi pois työstä tuollaisen summan takia, vaikka tiedostaa, ettei se riitä loppuelämäksi.
Kun rahat on sitten loppu; toiv. ei iske raju sairaus päälle tms...
Sairaus ja kuolema voi iskeä, vaikka olisi saanut kymmenen miljoonaa.
Ei se ole mikään voi iskeä. Näiinhän tulee kaikille käymään.
Laskeskelin joskus, että n. 600.000 ekee riittäisi, mutta kun katsoo nykyistä inflaatiokehitystä, niin pitänee ehkä pian tuplata summa.
Miljoona ja sitten kaikki sijoituksiin ja nostelen tukia ja pimeitä töitä samalla kun summa kasvaa
Minulla on vielä 10 vuotta työelämää jäljellä ja sinä aikana tulen saamaan nykyisellä palkkatasolla palkkaa noin 970 000 netto. Kun tiedän että palkka kuitenkin vielä jonkun verran nousee, ja inflaatiokin pitää ottaa huomioon, niin sanoisin että jos saisin 2 miljoonaa jäisin pois työelämästä. Mutta tämä vaatisi sen että sitten 64-vuotiaana alan saada täyttä eläkettä.
Jos eläke pienenisi lyhentyneen työuran takia, niin silloin tarvitsisin 2,5 miljoonaa ennen kuin harkitsisin lopettamista.
Kun perheetön olen ja elämää jäljellä korkeintaan 30-40 vuotta niin mikä tahansa summa yli 900 000 € luultavasti riittäisi, tulisihan siihen päälle vähän eläkettäkin.
Oon laskenut, että mä tarvitsen 3 miljoonaa euroa samaan elintasooon, mikä nyt loppuelämän (jos kuolen 80-vuotiaana). Ja että mieskin voi jäädä pois töistä tarvitaan 7 miljoonaa. Toki jos muutetaan lähiön neukkukuutioon ja elellään hissukseen niin riittäis varmaan pari miljoonaa molemmille
Ehkä joku 200 000-500 000 riittäisi.
Tilillä taisi olla n. 150 000 euroa mutta oleellisempaa oli osake- ja rahastovarallisuus. Riittää hyvin hautaan asti, eikä tarvitse pihistellä (tulee herkästi tosin luonnostaan). Kolme vuotta sitten jäin pois ja eläke 2028.
Vierailija kirjoitti:
Tilillä? Puoli milliä sijoituksissa ehkä riittää tuottamaan sen verran että pystyy elämään mukavasti.
Ei tuolla summalla kovin suuria tuottoja synny.
Vähintään 5 miljoonaa, mieluiten 7-10 mil.
Minulle kysymys ei ole, millä summalla, vaan että mitä ihmettä mä sitten tekisin? Mulla on ihanat työkaverit, asiakkaat ja antoisa työ. Tärkeä yhteisö, johon koen kuuluvani. Saan jatkuvasti oppia uutta ja meidän ala muuttuu koko ajan, joten pysyy itsekin virkeänä. Jos olisi pakko jäädä pois, niin varmaan tekisin toisen väitöskirjan, opettelisin uuden kielen, urheisilisn enemmän, harrastaisin enemmän musiikkia, tekisin vapaaehtoistyötä. Mutta en usko, että mikään näistä olisi yhtä tiivis yhteisö, kuin työpaikkani. En haluaisi katsoa vaan oravia ikkunasta kotona hiljaisuudessa, tuntisin itseni niin ulkopuoliseksi.
Lähisukulaiseni jäi n. miljoonalla. Ei tokikaan tilillä, vaan arvopapereissa lähinnä. Hänellä toisaalta oli jo velaton asunto ja kesämökki, joten eläminen on halpaa. Kun sijoittaa fiksusti, niin tuollainen varallisuus tuottaa jo sen verran ettei pääoma edes hupene.
Ikuisesti? No sanotaanko 1,5 miljoonaa. Pystyisi säilyttämään suunnilleen saman elintason.
Mutta kun mä en halua lopettaa työntekoa vaikka taloudellinen tilanteeni sen mahdollistaakin!
Loppuelämän palkka. Puol milliä riittäisi.