Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sellainen summa tilillä, että jäisit pois työelämästä?

Vierailija
01.09.2022 |

Millä summalla lopettaisit töissäkäymisen?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä yksinasuvana paljon rahaa kulu, kun ei turhia ostele tai syö ravintoloissa.

200 000 riittäisi vallan mainiosti.

Vierailija
62/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi, mutta ehkä vähentäisin työssäkäyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. En voi kuvitella elämää ilman, että tekee jotain työtä, jossa saa itseään toteuttaa. Huomaan aina jossakin vaiheessa kesälomaa kaipaavani myös rutiineja, jota arjessa on. Joutenolo ei ole kenellekään hyödyllistä, vaan passivoi.

Työ kuitenkin saattaisi muuttua. Jos tilillä olisi esim. 500 000, niin saattaisin jättää joksikin aikaa nykyisen päivätyöni (joka tosi kiva ja hyväpalkkainen, mutta ei intohimo) ja kokeilla siipiäni jossakin muussa, josta olen haaveillut. Ehkä siirtyisin pöytälaatikkokirjoittajasta kokeilemaan, että olisiko minusta oikeaksi kirjailijaksi.

Vierailija
64/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. En voi kuvitella elämää ilman, että tekee jotain työtä, jossa saa itseään toteuttaa. Huomaan aina jossakin vaiheessa kesälomaa kaipaavani myös rutiineja, jota arjessa on. Joutenolo ei ole kenellekään hyödyllistä, vaan passivoi.

Työ kuitenkin saattaisi muuttua. Jos tilillä olisi esim. 500 000, niin saattaisin jättää joksikin aikaa nykyisen päivätyöni (joka tosi kiva ja hyväpalkkainen, mutta ei intohimo) ja kokeilla siipiäni jossakin muussa, josta olen haaveillut. Ehkä siirtyisin pöytälaatikkokirjoittajasta kokeilemaan, että olisiko minusta oikeaksi kirjailijaksi.

Minäminäminäminäminä

Raharaharaharaharaha

Työtyötyötyötyötyö

Tässä näemme malliesimerkin yhteiskunnan aivopesemästä suorittajanarsistista!

Vierailija
65/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti ajateltuna vaikkapa miljoona. Perusteluna se, että n. 4% nettotuotto voisi olla realistinen. Sillä tuotolla elää tavallista keskiluokkaista elämää Suomessa. Ulkomailla voi elää leveämminkin.

Toisaalta ehkä todellisuudessa tekisin vielä vähän lisää rahaa, koska eihän se 40000e netto/vuosi nyt mikään ökytulo ole. Ja taas jos käyttää sen miljoonan, niin sitten on aika äkkiä köyhä taas.

Vierailija
66/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksänsataakahdeksankymmentäseitsemäntuhattakuusisataaviisikymmentäneljäeuroa.

Vierailija
67/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminäminä

Raharaharaharaharaha

Työtyötyötyötyötyö

Tässä näemme malliesimerkin yhteiskunnan aivopesemästä suorittajanarsistista!

Olen eri, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat. Itse olen juuri vaihtamassa vaativampaan työhön, vaikka hyvä palkka oli helpommassakin työssä, mutta se passiivisuus siitä, että kaikki on vaan liian helppoa, ei ole mulle hyväksi. Olen onnellisempi kun on haasteita, voi voittaa ne, tulee olo, että saavutti jotain ja tuntee oikeasti elävänsä.

Olen myös sellainen, että haluan lomalla olla todella aktiivinen (siis extreme-urheilua jne.). Kaikenlainen makaaminen saisi mut vain masentumaan.

Vierailija
68/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 euroa/kk puhtaana tilille, niin eläisin vallan mainiota elämää. Velaton asunto on jo.

Vierailija
69/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000€, sijoituksilla pärjäisin hyvin loppuelämän.

Vierailija
70/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, haluan tehdä työtä. Minulla on työ joka työ elämään sisältöä ja on merkityksellistä, olen keskituloinen. Ajattelen jos elämässä ei koskaan tarvitse ponnistella yhtään ei siitä lomasta ja vapaastakaan silloin nauti yhtä paljon. Yksi tuttavani kysyi tätä minulta kerran että miksi en jää pois töistä kun tiesi että olin perinyt rahaa. Naurahdin ja sanoin ettei sillä  summalla (300 000 eurolla joka minulla on nyt sijoituksissa ja tileillä) todellakaan voi jäädä pois työelämästä tässä vaiheessa kun työikää on vielä ainakin 15 vuotta jäljellä. Osalla ihmisistä on aika epärealistinen ajatus siitä mihin tuollainen summa riittää. 

Vierailija
71/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, haluan tehdä työtä. Minulla on työ joka työ elämään sisältöä ja on merkityksellistä, olen keskituloinen. Ajattelen jos elämässä ei koskaan tarvitse ponnistella yhtään ei siitä lomasta ja vapaastakaan silloin nauti yhtä paljon. Yksi tuttavani kysyi tätä minulta kerran että miksi en jää pois töistä kun tiesi että olin perinyt rahaa. Naurahdin ja sanoin ettei sillä  summalla (300 000 eurolla joka minulla on nyt sijoituksissa ja tileillä) todellakaan voi jäädä pois työelämästä tässä vaiheessa kun työikää on vielä ainakin 15 vuotta jäljellä. Osalla ihmisistä on aika epärealistinen ajatus siitä mihin tuollainen summa riittää. 

Lisään että jos nyt jäisi pois työelämästä, olisi rahat menneet eläkeikään mennessä ja edessä olisi köyhä eläkeläisyys kun eläkekertymä olisi kovin pieni, mutta ilmeisesti tämäkään ei ole kaikille kovin selvää.

Vierailija
72/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän vuoden palkka. Neljä vuotta tai tarkemmin sanottuna 3 vuotta ja 11 kuukautta vanhuuseläkkeeseen. Päivälleen. 

Vierailija
73/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen summa että selviäisin sillä eläkeikään asti ja riittäisi vielä eläkkeellekin vähän säästöjä (koska se eläkehän olisi tosi pieni). Lyhytaikaisesti voisin jäädä, jos säästöjä olisi vähintään noin 1200€/kk ja jos voisin luottaa siihen että löydän vielä uuden työn.

Vierailija
74/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei 300 000€:llä pärjää esim 20 vuotta niin jo on ihme! Tai riippuu tietysti miten leveästi haluaa elää..

Vierailija
75/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei 300 000€:llä pärjää esim 20 vuotta niin jo on ihme! Tai riippuu tietysti miten leveästi haluaa elää..

Ai perheellinen ihminen?

Vierailija
76/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös niihin, jotka pitävät työstään, eli vaikka talous olisi turvattu (useampi miljoona, sijoitusasuntoja hyvin hoidetuista taloyhtiöistä, joista säännöllistä tuloa ym.) niin haluaisin ainakin jossain määrin jatkaa töissäni. Ehkä 3 pvä/viikko tai tyyliin 6-7 kk normaalilla työajalla vuodessa, muutoin vapaalla.

Tuntuisi myös aika turhalta jäädä kokonaan pois työelämästä kun on sitä varten opiskellut itseään kiinnostavaa alaa tutkijatasolle saakka.

Vierailija
77/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,6 miljoonaa nyt tähän hätään. Elinikää on kuitenkin tässä vielä jäljellä ja vapaa-aika mahdollistaisi matkustelun sekä velaton asunto olis kiva ennen työelämästä pois jäämistä.

Vierailija
78/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän jo joskus laskenutkin. Puoli milliä riittäisi loppuelämäksi, vaikka eläisin 90-vuotiaaksi, mikä näyttäisi olevan lähisukuni tyypillinen elinikä. Pikku eläke siihen päälle ja nykyiset säästöt, niin voisin vielä vähän törsäilläkin joskus. Mulla ei ole suuria tarpeita, harrastuksetkin on aika halpoja, olisin täysin tyytyväinen ja nauttisin vapaudesta.

Vierailija
79/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämmöinen ketju, jossa 80% vastaajista jäisi työelämästä pois, jos olisi riittävästi rahaa. Mutta, kun joku kehtaa aloittaa kotiäiti/rouva ketjun, johon ilmoittautuu muutamia tällaisia naisia, niin heti haukutaan lyttyyn. Ei auta selittää, että omaisuutta löytyy, ei avioehtoa, ei huolta eläkkeestä...pohjasakkaa olet siitä huolimatta. Niin ristiriitaista.

Vierailija
80/118 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai perheellinen ihminen?

15 000 e/v = 1250 e/kk, aika vaatimattomia on teidän menot jos tuo tuo riittävän elintason. Typerintä itselle olisi jos olisi helvetisti aikaa, muttei riittävästi rahaa tehdä sitä mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi