Koska tuli tämä, että lasten vanhempia uhkaillaan vähän väliä lastensuojeluilmoituksella?
Esim. neuvolassa, koulussa ja terkkarissa on nykyään koko ajan, että jos ette tee niin tai näin niin teemme lastensuojeluilmoituksen.
Koska tämä oikein tuli käytännöksi? En muista, että ainakaan 90-luvulla kukaan olisi puhunut lastensuojeluilmoituksista mitään.
Kommentit (929)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on 6 sisarusta ja lapsia (serkuksia) on yhteensä 16. Ketään meistä ei ole koskaan uhkailtu neuvolassa tai koulussa lastensuojeluilmoituksilla. Asumme eri puolilla Etelä-Suomea... joten epäilen, että perheissä on jotain ongelmaa, johon on katsottu välttämättömäksi puuttua.
Ei välttämättä uhkailtu, mutta luulen kyllä, että lähes kaikille on jossain vaiheessa selostettu, että mistä asioista lastensuojeluilmoitus tulee.
En tunne ketään :O Ja tunnen paljon ihmisiä, myös lapsiperheitä.
Ei noista asioista useinkaan haluta avautua. Emme mekään kertoneet lähipiiristä yhdellekään, että lastensuojeluilmoitus on tehty. Se oli niin suuri häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasun sossu täällä. Ilmoituksia kuuluu kyllä tehdä, jos lasta kaltoinkohdellaan, lyödään, pidetään nälässä tai vastaavaa. Samoin, jos perhe ei pärjää, uuvutaan, ei jakseta hoitaa. Silloinhan tarvitsee apua.
Lasun voi tehdä muistakin syistä esim lapsen sairaus. Sillä tekosyyllä aika moneen perheeseen tunkeudutaan. Sen jälkeen alkaa lasujen tehtailu milloin milläkin huolella mitä on itse keksitty
Mä olisin ollut kiitollinen kja liikuttunutkin, jos jotakuta ammattilaista olisi kiinnostanut meidän perheen hyvinvointi niin paljon, että jaksaisivat tulle meille <3 Tervetuloa, olisin tarjonnut pullakaffet!
Vierailija kirjoitti:
Lasun sossu täällä. Ilmoituksia kuuluu kyllä tehdä, jos lasta kaltoinkohdellaan, lyödään, pidetään nälässä tai vastaavaa. Samoin, jos perhe ei pärjää, uuvutaan, ei jakseta hoitaa. Silloinhan tarvitsee apua.
Juu moni perhe on avuntarpeessa, mutta ongelmahan on, että lasu paljon ja usein pahentaa ongelmia. Lastensuojelu on korruptoitunutta ja kilttejä, helppoja lapsia nimenomaan mielellään sijoitetaan kalliisiin yksityislaitoksiin koska niiden ylläpidosta saa parhaat katteet. Lasku tekee myös hyvää, luota kummasti liiketoiminta sen ympärillä on paisunut ja ongelmat pahentuneet. Ei saisi arvostella. Koska sossut tarkoittavat ja tekevät niin paljon hyvää...
Vierailija kirjoitti:
Minusta tehtiin lasu kun en lämmennyt ajatukselle yhdestä miehestä. Hän siis teki samana päivänä ilmoituksen kun torjuin hänet. Tästä seurasi kuukausien kahvittelu sossujen kanssa mutta eivät onneksi löytäneet virheitä minusta niin loppui se asiakkuus. Olen köyhä yksinhuoltaja kyllä
Oot lapsi? Vai tehtiinkö se kuitenkin sun lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on 6 sisarusta ja lapsia (serkuksia) on yhteensä 16. Ketään meistä ei ole koskaan uhkailtu neuvolassa tai koulussa lastensuojeluilmoituksilla. Asumme eri puolilla Etelä-Suomea... joten epäilen, että perheissä on jotain ongelmaa, johon on katsottu välttämättömäksi puuttua.
Ei välttämättä uhkailtu, mutta luulen kyllä, että lähes kaikille on jossain vaiheessa selostettu, että mistä asioista lastensuojeluilmoitus tulee.
Ei noista asioista useinkaan haluta avautua. Emme mekään kertoneet lähipiiristä yhdellekään, että lastensuojeluilmoitus on tehty. Se oli niin suuri häpeä.
Ehkä tässä se syy. Meillä ollaan ystäväpiireissä avoimia, eikä lasua hävettäis muutenkaan. Miksi ihmeessä se olisi häpeä? Etuoikeus, jos apua tarjotaan!
Yhden tunnen, joka on itse tehnyt lapsestaan lasun, hänellä oli paha uupumus- ja uniongelma. Kyllä apua saa ja pitää pyytää, ja ottaa kiitollisena vastaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla koskaan koettu, kolme lasta... Miksiköhän noin järeät sanat, miten noihin tilanteisiin on tultu? Oletteko kaikessa koulua vastaan vai mitä? Vaikea kuvitella, koska aina tultu erinomaisesti toimeen opettajien ja koulun kanssa.
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa. Siis IHAN kuka tahansa. Varmasti ymmärrät sen, että tämä joukko "kuka tahansa" on hyvin moninainen, eli siihen sisältyy ihmisiä ihan ääripäästä toiseen ja kaikkea siltä väliltä.
Surullista jos on sairaita ihmisiä ympärillä. Saa sit olla onnellinen ettei meillä on ollut noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä se syy. Meillä ollaan ystäväpiireissä avoimia, eikä lasua hävettäis muutenkaan. Miksi ihmeessä se olisi häpeä? Etuoikeus, jos apua tarjotaan!
Yhden tunnen, joka on itse tehnyt lapsestaan lasun, hänellä oli paha uupumus- ja uniongelma. Kyllä apua saa ja pitää pyytää, ja ottaa kiitollisena vastaan myös.
Mekin olemme muuten avoimia, mutta tästä asiasta ei puhuta. Kellekään. Meille se on suuri häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluhan ei auta, vaan se nimenomaan kuormittaa lisää. Nöyryyttää, kyykyttää, vie turvallisuudentunteen ja häpäisee.
Uhattiin? Itse koen, että lasu olisi etuoikeus, jos lapseni olisi vaarassa.