Onko normaalia jännittää uutta asuntoa ja muuttoa?
Tuntuu vain niin hullulta, kun muutan saman kaupungin sisällä ja jopa melko tutulle alueelle. Ja itse halusin muuttaa, eli en muuta pakon edessä. Ja kyseessä on vielä vuokra-asunto! Joten ainoa varsinainen sitoumus on se, että vuokrasuhde on minimissään 12 kk ja toki sitten, että pitäisi taas muuttaa.
Ja silti minua jännittää tosi paljon, että teinkö oikean päätöksen! Mikä tuntuu tosi hölmöltä. Kai se on osaksi sitä, että kävin katsomassa niin monia asuntoja ja monet niistä olisivat olleet ihania, joten mietin että kai valitsin parhaan.
Ja sitten se, että tämä nykyinen vuokra-asuntoni paljastui vähemmän onnistuneeksi valinnaksi (lievästi sanottuna), eli vasta muuton jälkeen ensimmäisen parin kuukauden aikana paljastui isoja ongelmia (joita ei pystynyt huomaamaan näytössä koska liittyvät talo-yhtiöön ja ne salattiin), mutta silti oli mahdotonta päästä tästä irti alle sen 12 kk. Joten pelkään kai tosi paljon, että jos olen taas samalla tavalla jättänyt huomaamatta jotain joka vaikuttaa asuinmukavuuteen ja sitten olen taas loukussa.
Onko tämä jännittäminen ja jopa pelkääminen (siis sitä, että olenko tehnyt huonon valinnan) jotenkin normaalia? Vai ottavatko kaikki muut ihmiset lunkisti?
Kommentit (12)
No en kyllä ole koskaan jännittänyt uutta asuntoa, kun nyt asiaa ajattelen.
Miksi pitäisi taas muuttaa sen minimi 12kk jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä, mutta peilaan siis tähän nykyiseen asuntoon, joka paljastui niin huonoksi valinnaksi että halusin muuttaa heti kun vain voin.
Eli siitä se pelko varmaan kumpuaa, että kun tässä tein niin epäonnistuneen valinnan niin ettei se vain toistu.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin siis sitä, että jos asunto paljastuisi epäonnistuneeksi valinnaksi kuten tämä josta olen nyt muuttamassa pois, niin joutuisi taas käymään muuttorumban läpi sen 12 kk jälkeen, mikä aiheuttaa vaivaa ja rahanmenoa. Huomasin, että olin kirjoittanut sen hassusti, eli että ainoat riskit tuon uuden asunnon kanssa ovat 12 minimisitoumus ja se, että jos se olisikin huono paikka, niin pitäisi taas nähdä muuttamisen vaiva.
- ap
Asunnon valinta on aina, kun ostas sian säkissä.
Ihan normaalia on, varsinkin jos on huonoja kokemuksia edellisestä kämpästä taustalla. Ja onhan se koko muuttoprosessi usein tosi stressaavaa. Toivottavasti uusi taloyhtiö on parempi, jos ei, niin ainahan voi muuttaa pois...
Vierailija kirjoitti:
Miten olet onnistunut siinä? Tämä on siis ihan aito kysymys. Eikö sinua ole jännittänyt se, jos paljastuu jotain tosi ikävää asunnosta tai talo-yhtiöstä tai ympäristöstä?
Itse en jännittänyt kyllä myöskään aiemmin, mutta nyt kun on yksi tosi huono kokemus takana, niin hitto kun pelkään että jos se toistuu.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia on, varsinkin jos on huonoja kokemuksia edellisestä kämpästä taustalla. Ja onhan se koko muuttoprosessi usein tosi stressaavaa. Toivottavasti uusi taloyhtiö on parempi, jos ei, niin ainahan voi muuttaa pois...
Kiitos ymmärryksestä, niin en tunne itseäni ihan niin omituiseksi. Tässä vielä yksityinen vuokranantaja heittäytyi tosi vaikeaksi, joten on ollut stressaavaa päästä tästä pois ilman isoa rahanmenetystä (ja vieläkin pelkään vakuuden puolesta, sillä vuokrasopimus päättyy vasta tämän kuun lopussa joten vasta sitten vasta näkee ryhtyykö hän siitäkin riitelemään). Eli oli valtavan mukava kunnes taloyhtiön ongelmat alkoivat paljastua (useat laiminlyödyt remontit, joista oli antanut minulle väärää tietoa) ja sitten heittäytyikin tosi inhottavaksi ja ikäväksi. Uusi asunto ei olekaan tämän takia yksityiseltä vuokranantajalta. Tätä edellinen oli myös, tämän lisäksi, mutta tuo edellinen yksityinen vuokranantaja oli tosi mukava ja järkevä, siksi uskaltauduin tähänkin. Mikä oli virhe.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet onnistunut siinä? Tämä on siis ihan aito kysymys. Eikö sinua ole jännittänyt se, jos paljastuu jotain tosi ikävää asunnosta tai talo-yhtiöstä tai ympäristöstä?
Itse en jännittänyt kyllä myöskään aiemmin, mutta nyt kun on yksi tosi huono kokemus takana, niin hitto kun pelkään että jos se toistuu.
- ap
Olen eri, mutta en hirveästi häiriinny taloyhtiön epämukavuuksista yms. Oon töiden takia asunut ulkomailla mm. asunnossa, jossa kaasuhella fuskasi ja kulkukoiralaumat tonki roskiksia, niin en ihan hirveän helposti hätkähdä.
Ei ole normaalia. Olet täysin epänormaali.
Mä en osaa ottaa mitään lunkisti.