Pääkaupunkiseudulla asuva työtön: Mikset ryhdy vartijaksi?
Vartijoista on nyt huutavaa pulaa etenkin Helsingissä. Firmat kouluttaa tekijänsä, eikä haittaa vaikka peruskoulukin olisi jäänyt kesken, koska 40+80 tuntia kestävä koulutus on naurettavan helppo.
Vartijaksi kelpaa melkein kuka tahansa 18-67-vuotias, joka pystyy menemään selvin päin töhin ja jonka rikosrekisteri ei estä alalla toimimista. Fyysistä toimintakykyä vaaditaan sen verran, että kykenee seisomaan muutaman tunnin ja suoriutumaan normaaleista arkiaskareista ilman erityisiä apuvälineitä (esim. silmälasit sallitaan, mutta rollaattoria ei).
Vartijoille löytyy töitä joka lähtöön. Suurin osa tehtävistä on sellaisia, joissa puheenlahjoja arvostetaan paljon enemmän kuin kykyä taltuttaa mahdolliset pahantekijät. Myös juroille jököttäjille löytyy kohteita, joissa ei juurikaan joudu kohtaamaan muita ihmisiä.
Tällä palstalla on varmasti paljon pk-seudulla asuvia työttömiä. Voisitteko kertoa, miksi työ vartijana ei kelpaa?
Kommentit (95)
Olen pienikokoinen ja minulla on fyysinen vamma, tapaturman aiheuttama (tämä onkin ainoa syy miksi en työllisty). Näiden lisäksi pelkään hirveästi kaikkia konfliktitilanteita, en uskalla mennä edes kahden riitelevän lapsen väliin tai pitää minkäänlaista kuria vieraille ihmisille. Palkalla ei niin väliä, kelpaisi hyvinkin pienipalkkainen työ jos se muuten olisi sopivaa työtä, kaikesta työstä saisi kuitenkin enemmän kuin mitä työmarkkinatuki on.
Vierailija kirjoitti:
olen 158 cm pitkä ja hoikka nainen. siksi,
Vastaava nainen meillä vartijana.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo tämän spämmääminen jonka ainoa tarkoitus on halveksua työttömiä työnhakijoita ...
Sinulle on vastattu jo aika moneen samanlaiseen aloituksees miksi ei välttämättä vartijaksi ole kovinkaan viisasta hakeutua ...
Silti jatkat tätä spämmivänkäämistäs ...
Niin, ei ole viisasta hakeutua töihin kun ei oikein huvita työnteko kun avustukset tulee ilmankin
Inhottava työ! Saa selkään jengeiltä ja uhkauksia.
Nukun paremmin sängyssä kuin tuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen kus*päämagneetti että kaikki rettelöitsijät kilometrin säteellä kerääntyisivät aiheuttamaan ongelmia ja aukomaan päätään. Ei oikein vastaisi työnkuvan tarkoitusta.
Ai sinäkin XDDDD
Viime viikolla vartijaa ammuttiin etelä tukholmassa 15 vuotias tumma blatte on pidätettynä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaava nainen meillä vartijana.
Ja tekee tarkalleen ottaen mitä?
-eri, mutta pätkä myös
Vierailija kirjoitti:
Nukun paremmin sängyssä kuin tuolissa.
😂😂 Siltä varalta että emojit ei toimi :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo tämän spämmääminen jonka ainoa tarkoitus on halveksua työttömiä työnhakijoita ...
Sinulle on vastattu jo aika moneen samanlaiseen aloituksees miksi ei välttämättä vartijaksi ole kovinkaan viisasta hakeutua ...
Miksei vartijaksi ole "viisasta hakeutua"? Sielläkin voi edetä urallaan jne. Opiskelijatkin heittävät vartiointikeikkoja.
Vierailija kirjoitti:
En halua painia vihreden lemmikkien kanssa.
Niillä on nykyään veitsiä ja voi olla jopa aseita ja räjähteitä. Käytännössä ei ole oman hengen vaarantamisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen 160cm pitkä ja hoikka nainen, olen vartija :) Ei sun ura jää 2cm kiinni!
Selvin päin töihin meno onnistu muuten voisin harkita. Sen verran ikävää hommaa että vähän kännissä olisi rennompaa. Jos joku yritys voisi hilata vaatimuksia vähän alaspäin voisin harkita.
T: yli 100kg painava yh Vantaalta
Vierailija kirjoitti:
Ja jokainen avaus tuo liudan työttömiä kertomaan, ettei heille työ kelpaa. Eli toimii joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla, pelkään konfliktitilanteita.
En ole uskottava.
Minulla ei ole hyviä puhelahjoja.
Eikä ajokorttia, joka usein vaaditaan.
Yleensä kolmivuorotyötä, pahentaa unettomuutta.
Huono palkka.
Huonot työehdot.
Suoraan sanottuna paskaduuni.
Aulavartija on usein klo 8-16 töissä, harvoin konflikteja eikä tarvitse ajokorttia.
Pääkaupunkiseudulla asuva työtön: Mikset ryhdy aivokirurgiksi?
Niistä on hirveä pula ja palkkakin hyvä niin että mikä on tekosyysi työtön kun et vaan mene töihin?
Pitää varmaan lopettaa ansiosidonnaiset kokonaan kun työ ei maistu!
En olisi uskottava alle 150 cm pitkänä keski-ikäisenä vartijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huonosti palkattu koiranvirka.
TES:n palkka on huono, mutta mutta:
1. Perustyö on helppoa, parhaimmillaan sellaista jossa voi istua kaikessa rauhassa, juoda ilmaista kahvia ja vaikka lukea kirjaa. Jotkut vartijat katsoo töissä leffojakin, koska 99,9% ajasta pelkkä paikalla oleminen riittää.
2. Vaativammista kohteista saa kohdelisää heti ensimmäisestä työpäivästä alkaen. Siksi aloittelijakin voi saada helposti jopa satoja euroja kuussa TES:n mukaisen peruspalkan ja normaalien lisien päälle.
3. Vähänkin osaavammat ja sitoutuneemmat kaverit huomaa nopeasti, että palkka on pitkälti neuvottelukysymys. Vartijana voi tienata ihan mukavastikin.
4. Kuten kaikki tietää, työssä käyvän on helpompi saada parempi työpaikka kuin työttömän. Vartijan työtä voikin käyttää ponnahduslautana kohti mieluisampaa työpaikkaa, jos ei halua jatkaa alalla eläkepäiviin asti.
Sopii ponnahduspaikaksi lähinnä jos on kiinnostunut turvallisuusalasta. Akateemiselle työttömälle vartijanhommista ei ole kyllä mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huonosti palkattu koiranvirka.
Mutta työttömänä parempi vai? Pahnanpohjimmaisena yhteiskunnan arvojärjestyksessä . Ainoastaan Suomessa ihminen voi pitää yllä jotain ihme illuusiota omasta " hyvyydestä" olemalla työttömänä . Jälleen yli 8 miljardia alijäämäinen budjetti, joka katetaan velalla, hyvä Suoli, hyvin menee. Ps: älkää äänestäkö vasemmistoa.
Työtön voi käyttää aikansa vaikka omatoimiseen lisäkouluttautumiseen erilaisten nettikurssien avulla sen sijaan, että tekisi duunia minimipalkalla.
Olen eri vastaaja. En koe olevani pahnanpohjimmainen. Olen perheellinen ja hoidan lapsiani. Mies vastaa tietenkin tässä tilanteessa talouspuolesta, mutta se ei tuo mitään valta-asettelua suhteeseemme. Samalla tavalla minä käytän palveluita kuin joku muukin ja osallistun tämän yhteiskunnan toimintaan esimerkiksi hoitamalla vanhempiani.