Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo ylimääräinen lapsilisä(t) - järjetön!?

Vierailija
31.08.2022 |

Olen kyllä hämmästynyt kuinka huonosti politiikot käyttää valtion rahat / kuinka paljon he priorisoi äänten kalastelua.

Minun palkka on 3500 € ja mieheni tienaa 5600 €. Meillä on kaksi lasta.

Ei me tarvita ylimääräisiä lapsilisiä. Nuo menee meille vain säästöön.

Siskoni on yksinasuva (maalla pieni okt) ilman lapsia ja palkka on 2400 € luokkaa. Miten hänet tuetaan? Hän olisi paljon tärkeämpi kohde.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää on. Toivottavasti hyväosaiset-kuten te-lahjoittavat tuon summan Hopelle tms hyväntekeväisyyteen oikeasti apua tarvitsevalle.

Vierailija
2/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä toivon, että saamme sen ylimääräisen lapsilisän näillä 1200 euron tuloilla. Olen pienen pojan yh. Teidän perhe voi antaa sen ylimääräisen lapsilisän mitä ette tarvitse sille sinun yksinasuvalle siskolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisästä voi kieltäytyä. Ihan itse olette sitä hakeneet. Melkoista hurskastelua. Olet aivan vapaa antamaan siskollesi vaikka viisi tonnia kolmen vuoden välein. Mikä estää?

Vierailija
4/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä toivon, että saamme sen ylimääräisen lapsilisän näillä 1200 euron tuloilla. Olen pienen pojan yh. Teidän perhe voi antaa sen ylimääräisen lapsilisän mitä ette tarvitse sille sinun yksinasuvalle siskolle.

Ap:n selityksiä odotellessa miksi eivät voi näin tehdä.

Muhun tuolla ylimääräisellä lapsilisällä ei ole vaikutusta koska ainoa lapsi on jo 18v. Rahaa kyllä menee lukiolaisen menoihin ja kouluun.

Vierailija
5/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotihoidon tuella, enkä myöskään kannata ylimääräistä lapsilisää. Todella typerä ja turha ele, mutta tietysti koskettaa lähes jokaista ministeriä...

Vierailija
6/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalit tulossa, koettavat edes hieman nostaa kannatusprosenttia.

Vierailija
7/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2400€ palkka ole erityisen huono. Tänään Hesarissa tyttö, joka sai palkkaa 800€ kokopäivätyössä.

Vierailija
8/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät naurettavalla tavalla lisätä syntyvyyttä.

Onneksi nuoret ymmärtävät että lapsi on rasite.

Vierailija
9/112 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa!

Laitanko tilinumeron, mihin saa laitta, jos ahdistaa?

Vierailija
10/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on oikeasti se sinkku nillittäjä, joka tekee yhtenään näitä aloituksia.

Vierailija
11/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et mikään lapsiperheellinen ap ole edes. Muuten ymmärtäisit kuinka paljon tämä maailmantilanne on iskenyt juuri lapsiperheisiin. Yhdestä satasesta lapsille jaksetaan itkeä kyllä sitten.

Vierailija
12/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se jaksat ruikuttaa. Typerä sinkun provo.

Vierailija
13/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa, että ne lapsilisät eivät kuuluisi kaikille, vain niille, joilla on vähäiset tulot. Poliitikkojen pitäisi miettiä, miten se lapsilisä säädetään itsekullekin, ja myös niille muille, joilla ei ole lapsia ja ovat vähävaraisia. Eli lapsilisät vain niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. 

Vierailija
14/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista yleistä tukimuotoa ei olekaan, joka ei joskus lankeaisi ihmisille jotka eivät tosiasiassa tarvitse sitä selvitäkseen. Tai vielä pahempaa, ohita ihmisiä jotka sen tarpeessa erityisesti olisivat, kuten esim. ansiotulojen verovähennykset usein toimivat (koska pienituloisella ei ole mistä vähentää).

Ainoastaan yksilöllisesti hakemuksesta virkailijan käsittelemät tarveharkintaiset tuet voivat olla sellaisia, jotka menevät suunnilleen täsmälleen tiukkaan tarpeeseen. Yleinen kustannusnousu joka käsittää kaikkia kotitalouksia ja yrityksiä ei ole mitenkään mielekästä tai edes mahdollista kompensoida tarveharkintaisesti. Mahdoton byrokratia.

Hyväosaiset voivat ihan itse auttaa huonommin pärjääviä.

Vierailija
15/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä ei ole toimeentulotuki, voisihan sen antaa verovähennyksenä vaikka. Eihän kukaan kadehdi sitä että se 10 000 e tienaava saa saman etätyövähennyksen kuin se 2000 e tienaava, vaikka ei sitä tarvitsisi. Jotenkin pienisieluista lähteä nyt edes miettimään tätä asiaa, maksaahan ne veroja progreessiivisesti ja vielä solidaarisuusverojakin.

Vierailija
16/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä tuota ylimääräistä lapsilisää juuri sen takia kun siinä rahaa jaetaan pääosin niille ihmisille jotka ovat hyvätuloisia.

Ymmärtäisin sen jos ylimääräisen lapsilisän saisivat pienituloiset perheet ja pienituloiset lapsettomat, tuossa pitäisi olla joku tuloraja vaikka että yli 3000e/kk ansaitsevat kotitaloudet eivät tuota ylimääräistä lapsilisää saa.

Nyt tuntuu järjettömälle että ap:n kaltaisia ihmisiä tuetaan kun hinnat ovat nousseet mutta se lapseton 2000e/kk tuloilla jää vailla ilman tukea.

Vierailija
17/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jatkuva itku tulonsiirtojen luvatussa maassa on niin ihmeellistä. Ollaanko niin totuttu siihen että yhteiskunta hoitaa heikkolahjaisimmillekin katon pään päälle ja ruoan pöytään että ei osata enää ottaa mitään vastuuta omasta elämästään?

Vierailija
18/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo extralapsilisä on kyllä outo ratkaisu. Tuskin sillä monessakaan taloudessa on lopulta suurta hyötyä. Yhden kerran pieni lisä kuukauden tuloihin, kun lämmityskulut nousevat tähtitieteellisiin lukemiin. Meillä tuo bonus lahjoitetaan sitä enemmän tarvitseville.

Vierailija
19/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä harvempi tienaa 3500e kuussa. Minulle pienituloiselle 1200e nettona saavalle ylimääräinen lapsilisä käy hyvin ja siskosi on muuten todella hyväpalkkainen maaseudun olosuhteissa.

Vierailija
20/112 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekkin kelpaa. Tienataan ihan hyvin mutta ylimääräinen satku joulun alla menee vaikka ruokakauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän